Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: A4 b5 2001 töötemperatuur (Vastuseid: 5 | Vaatamisi: 1637)
sininetigu
huviline



Registreerunud 04.01.18
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDI FL & 1.9TDI quattro prefl

postitati 20.04.18 12:07 Tsiteeri
A4 b5 2001 töötemperatuur



Tere, tere!

Sai siis lõpuks ära soetatud endale liikur ning otsustasin A4 B5 Fl 2001 1.9tdi universaali kasuks.

Tean, et need dislad lähevad aeglaselt soojaks kuid..

Mootori töötades hakkab salongi sooja puhuma ruttu (disla kohta).
Masinal sai soetamise hetkel tehtud hooldus (rihmad, mahlad, pumbad. s.h. termokas).
Nüüd soojema ilmaga tekkinud küsimus, et kui masin käima panna ning lasta idleda siis temperatuur tõuseb väga visalt, 90 ei saavutagi.
Sõites tõuseb 90 ning püsib.
Jääd seisma töötava mootoriga hakkab kohe kukkuma kusagile 65 kanti.
Kas tegu isendile omase hea jahutuse või kalaga?

VAG kaabliga vaadati andurit vs spidokas. Näit klappis.

ST


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 22.04.18 20:00 Tsiteeri


Ökopillile omane käitumine - soojuseks energiat väga ei raisata. Et üsna kiirelt sooja puhuma hakkab, selles võib süüdi olla miski põhjamaa paketi elektriline lisasoojendus. Kas siis kuiv või märg. Kui sõites 90 kandis püsib, on kõik ok. Talvel väga külmaga ei pruugi sõites ka 90 kätte saada - tasub ninas osa jahutusvõredest seest kinni katta, kui sooja tahad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
sininetigu
huviline



Registreerunud 04.01.18
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5 1.9TDI FL & 1.9TDI quattro prefl

postitati 22.04.18 21:07 Tsiteeri


Tänud!

Kaua peaks laskma masinal "soojeneda" enne sõidu alustamist (muretsen õli temperatuuri pärast, et ikka korralikult määriks)?
Või pole üldse oluline?

ST


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 23.04.18 05:13 Tsiteeri


Minuti võid ju tiksuda lasta, aga üldiselt hakka parem kohe rahulikult sõitma. Talvel pole ka pointi kauem molutada, kui vajadusel aknad puhtaks ja suurem lumi kapotilt-katuselt maha ja tuld. Niiviisi soojeneb kõige kiiremini ja küll ta määrib.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 23.04.18 10:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Ökopillile omane käitumine - soojuseks energiat väga ei raisata. Et üsna kiirelt sooja puhuma hakkab, selles võib süüdi olla miski põhjamaa paketi elektriline lisasoojendus. Kas siis kuiv või märg. Kui sõites 90 kandis püsib, on kõik ok. Talvel väga külmaga ei pruugi sõites ka 90 kätte saada - tasub ninas osa jahutusvõredest seest kinni katta, kui sooja tahad.


Neil on lausa eelsüüte küünla taolised junnid ju väiksesse ringi topitud, loomulikult, teevad kohe sooja. (dislad läevad aeglaselt soojaks on eelajalooline sigullimeeste jutt)
Kui töötavad.
Aga see radika kinnikatmine on siiki rohkem enesepettus - mootori tempi juhib vaid üks asi: termostaat.
Ja kraan on ikkagi termostraadi käes ja kui see on väsinud ja keerab kraani lahti, siis ongi pe..se.
Ja kui termostaat korras on, ning kraan kinni, siis võid radikale kasvõi puhvaika peale laduda, vahet nagunii pole, sest vesi seal ei liigu.
Ehk siis point: kui temp langeb kohapeal, vaheta termostaat. Sest vedrud neil väsivad ja läevad ajaga pehmeks.

Traktoril pole vist vahet, kaua soojendada. Õli määrib nagunii.
Bensukal, kui kaua külmalt koha peal käia lased, siis peseb, jah, silindrid õlist kuivaks ja kogu jama läeb pekki; dislal pole nii hull.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rendoqoz
huviline



Registreerunud 22.04.10
Kasutaja on eemal


postitati 23.04.18 13:51 Tsiteeri


Kuna mul on sarnane masin - siis viskan sõna sekka:

- Pluss kraadidega mina küll kohapeal temperatuuri kukkumist täheldanud ei ole. See pigem suuremate külmadega talvel - siis tõesti kohapeal temp ~70 kandis (ja langeb sinna üsna kiiresti).
- Antud masinal on tõesti mootori taga tulemüüri ees 3 väikest küünalt, mis hakkavad tööle vist +5 ja madalamal temperatuuril (netis liigub erinevaid jutte). Soojendab kuni 70 kraadini ja siis lülitab välja. Võib öelda, et need aitavad küll.

- Olen aga tähele pannud järgmist (teen lühidalt):
* näiteks -20ga käivitada ja 30 sekundi pärast sõitma asudes on ~6km läbimisel temperatuur 60 kraadi peal.
* tehes sama asja, aga eelnevalt mõned minutid (max 5) kohapeal tiksuda, on temperatuur 5 ja rohkemgi kraadi kõrgem. Ja seda ka suurte külmadega.
Ehk et see kohapeal tiksumine on minu kogemuse puhul mootori soojenemise kiiruse mõttes positiivne. Siiski mina seda pikalt tiksumist/soojendamist harrasta ja asun liikuma niipea, kui mootori pöörded on normaliseerunud (~1min jooksul).
See jutt on nüüd väga loogiline - ainult et see vahe on minu meelest väga hästi "tuntav". Mis sest, et tegu väikese ja säästliku mootoriga - kohapeal kogub ka üsna arvestatavalt sooja.

Soojenemine: Minul saavutab maanteel 90 kraadi ~15km läbimisel. Laias laastus temperatuurist olenemata (ehk -30 juures võtab veidi rohkem).


EDIT:
See radika kinnitoppimise teema - 100% nõus kasutajaga stihl. Kunagi proovisin - mingit vahet ei märganud. Pigem enesepettus (ja seda ülal olevatel põhjustel).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 39.7% - SQL: 60.3%]