audisell
huviline
Registreerunud 06.01.09
Asukoht: Tallinn/Helsingi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 avant Bitdi 2013 & Tiguan 4motion
|
postitati 15.03.18 15:43
|
|
|
5 soovitust kasutatud automaatkäigukastiga auto ostjale
Hea artikkel "Hõbenoole" meestelt http://kasulik.delfi.ee/news/kasulikselgitab/et-ei-saaks-vastu-nappe-5-soovitust-kasutatud-automaatkaigukastiga-auto-ostjale?id=8143
0917
14.03.2018, 13:48
Et ei saaks vastu näppe: 5 soovitust kasutatud automaatkäigukastiga auto ostjale (110)
Jürgen Riim
Jürgen Riim
Hõbenool OÜ juhatuse liige
45
Kasutatud autod
Foto: Tiit Blaat
Kevad on üks aktiivsemaid perioode sõidukite müügis. Eestis on automaatkäigukastiga autode ostmine aasta aastalt kasvav trend. Seetõttu jagab
automaatkäigukastide hooldamise ja remondiga tegeleva Hõbenool OÜ juhatuse liige Jürgen Riim soovitusi, mida tasuks silmas pidada kasutatud
automaatkäigukastiga auto ostmisel.
Esimene soovitus – tee selgeks käigukasti tüüp
Tegelikult on üllatavalt suur hulk Eestis müüdavatest kasutatud automaatkäigukastiga sõidukitest juba häiretega. Hõbenool OÜ statistika näitab, et
5…7% hooldusesse tulevatest (3…13. aasta vanustest) autodest vajavad mitte enam automaatkäigukasti hooldust, vaid pigem juba remonti.
Kui teil on plaanis soetada automaatkäigukastiga auto, siis selgitage esmalt välja, millist tüüpi automaatkäigukast on sõidukil (CVT, DCT või
tavaautomaat). Omamoodi reegliks on korras automaatkäigukasti puhul, et teatud käiguvahetused võivad olla vähesel määral tajutavad ja märgatavad, aga
üldiselt ei tohiks käigukast oma olemasolust märku anda.
Kriitiline tasub olla müüja väidetes (või näiteks diagnostika üldväljatrükis), et käigukast on kontrollitud. Kui automaatkäigukast on juba üle lubatu
kulunud, siis ei pruugi viga tegelikult veel nii hästi välja paista ja on oht, et ostetakse katkise (defektiga) käigukastiga auto seda ise teadmata.
Põhjus peitub selles, et esialgu ei avaldu käigukasti vead mitte tavarežiimil sõites, vaid suurematel koormustel ja temperatuuridel.
SEOTUD LOOD:
Rootsi veebilehelt saab kontrollida, palju Eestis kasutatud autode odomeetreid keritakse. Tõelised numbrid löövad pahviks (157) 05.02.2018
Kurikuulus automüüja taas tegutsemas. Järjekordne ostetud sõiduk lagunes juba teel sõiduplatsilt koju (141) 28.01.2018
Uuemad automaatkäigukastid saab jagada kolme gruppi: CVT ehk variaatorkäigukast, DCT ehk topelt siduriga otselülitusega käigukast ning planetaar- ehk
maakeeli tavaautomaat. Kui tavakasutaja jaoks on nad ühesugused, siis tegelikkuses erinevad nad oma tööpõhimõtetelt üksteisest rohkem kui
bensiinimootor diiselmootorist. Sellepärast on neil ka eritüüpi vead ja probleemid, mida saab välja selgitada testimise käigus.
Teine soovitus – testi autot enne ostmist nii külma kui ka kuuma käigukastiga
On äärmiselt oluline, et sõidukit saaks testida täiesti külma mootoriga (külma käigukastiga). Mida külmem on käigukastiõli, seda parem. Teatud tüüpi
käigukastidel avalduvad vead ainult külma käigukastiga. Seega kui vähegi võimalik, siis proovige testida sõidukit mida ei ole kohapeal soojendatud või
millega ei ole sõidetud. Samuti on oluline testida käigukasti, mille töötemperatuur on tavalisest normist veidi kõrgem. Parima tulemuse saate siis,
kui testite käigukasti, mille töötemperatuur on vähemalt 80 ºC, soovitavalt (90…100) ºC. Selle saavutamiseks on töösooja autoga vaja teha minimaalselt
20 tugevat kiirendust paigalt kuni 50 km/h.
Kolmas soovitus – vii läbi lihtsad katsed erinevatel režiimidel
Kindlasti viige kõiki testimisi läbi nii külma kui ka kuuma käigukastiga. Alustage erinevate režiimide läbi proovimist kohe külmalt (punktid 1 kuni 5)
ning seejärel teostage sama ka kuuma käigukastiga.
1. Kohapeal seistes lülitage sisse erinevaid käike (R, N, D, P), oodake iga lülituse järel 3…5 sekundit. Käigu sisse või välja lülitamisega ei tohi
kaasneda jõnkse, lööke või pikki viiteid.
2. Kohapealt vaikselt startides (piduripedaali lahti lastes) nii edasi- kui ka tagasi suunas. Variaator- ja DSG käigukastiga kasutage kallakult ülesse
startimist. Startimine peab olema sujuv.
3. Ühtlane sõit 50 km/h, 70 km/h, 90 km/h. Ühelgi kiirusel ei tohi esineda vibratsiooni/kuminat või pöörete kõikumist tahhomeetril.
4. Rahulik kiirendus paigalt kuni 100 km/h, millele järgneb rahulik aeglustus (vabaga veereda laskmine) kuni peatumiseni. Seejärel tugev kiirendus
paigalt kuni 100 km/h ning tugev aeglustus (pidurdades) kuni peatumiseni. On oluline, et kõik käigud saaksid läbi lülitatud. Vedu peab olema ühtlane
ning käikude vahetus sujuv ja ilma pöörete tõusmisega (käigu vahetusel). Aeglustades ei tohi samuti pöörded kõikuda ning käigu vahetus peab olema
sujuv.
5. Sõites ühtlase kiirusega 50 km/h, 80 km/h ja 100 km/h tehke tugev, mõnesekundiline kiirendus (vajutage gaasipedaal 100% põhja). Käigu alla
lülitamine peab toimuma ilma löögita ja sujuvalt.
Neljas soovitus – ära alahinda käigukasti remondi maksumust
Kui märkate proovisõidu käigus midagi kahtlast, siis võtke ühendust spetsialistiga, kes aitab vea iseloomu ning võimalikku remonttööde maksumust
hinnata. Ka pisike jõnks kohalt startides võib ajapikku areneda suuremaks probleemiks. Tasub ka meeles pidada, et harva õnnestub automaatkäigukastis
mõnda viga kõrvaldada odavamalt kui 1000 eurot. Testimine on kõige esmasem ja lihtsam viis teada saada võimalikest vigadest käigukastis. Kontrolli on
kõige kindlam teostada spetsialisti juures.
Viies soovitus – kauple hinda
Kui auto on korras ja käigukast töötab korrektselt, siis küsige müüjalt kas käigukasti on hooldatud. Teatud autotootjad ei nõua käigukasti hooldamist,
küll aga juhivad sellele tähelepanu käigukasti tootjad. Kui käigukasti hooldus on tegemata, siis on ostuargumendiks vähemalt hoolduse summa ulatuses
auto hinnast alla tingimine. Automaatkäigukast vajab regulaarset hooldust.
Millist tüüpi käigukast on minu autol?
CVT ehk variaatorkäigukast: Audi Multitronic, Subaru Lineatronic, Nissan Xtronic, Mercedes Autotronic, Toyota Multidrive-S jne.
DCT ehk topelt siduriga otselülitusega käigukast: VW/Seat/Škoda DSG, Audi S-tronic, BMW DualTronic, Ford Powershift, Hynday Ecoshift, Mitsubishi Twin
Clutch SST ja Duonic ja Sporttronic, Porsche PDK jne.
Planetaar- ehk tavaautomaat: VW, Audi, SEAT - Tiptronic, Kia - Sportmatic; BMW – Steptronic, Chrysler – AutoStik, Kia – Sportmatic, Mercedes - G
tronic, Nissan – Dualmatic, Toyota - ECT; Volvo – Geartronic, Saab - Sentronic; Opel – ActivSelect, Peugeot - 2Tronic, Mazda - ActiveMatic, Mitsubishi
- INVECS ja Sporttronic jne.
Automaatkäigukasti tootjad soovitavad õli vahetada järgmiste intervallidega:
· CVT kuni 60 000 km või kuni 8 aastat
· DSG kuni 60 000 km või kuni 8 aastat
· Tavaautomaat (nõrgemad käigukastid – enamasti esiveolised) 60 000 – 80 000 km või kuni 8 aastat.
· Tavaautomaat (tugevamad käigukastid – taga- ja nelikveolised) 80 000 – 100 000km või kuni 8 aastat.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.03.18 04:18
|
|
|
Üle 20 tugeva kiirenduse järjest võõra autoga, sangas mingi "tark", endal keel põses .
Sellist rumalust pole mõtet inimestele rääkida. Kasti saab ka sõiduga soojaks. Ma näitaks sellise soovi peale kohe ust. Ma ei lase põhimõtteliselt
igasugu kaadrit oma auto rooli, kes tahaks elamusi saada, endal ulub taskus tuul.
Teiseks, igaüks, kes on omanud 5hp, 6hp, 8hp kastiga autosid rohkem kui kaks, teavad, et teatud olukorras on võimalik kasti sujuvasse toimimisse
jõnkse tekitada. Kasti, mootori ja abs ajud ei suuda igat inimese pedaalidega tehtud lollust siluda. Siit tundub see jutt Jürgen mulle suht
kallutatuna, isegi kui kõik on hästi, tule ikka remonti, 80-100K õlivahetust ma ei viitsi üldse kommida selles valguses. Seda, et S-tron omanikud
jälgiks või veelparem vahetaks ära odava vahejahuti solenoidi, mis põhjustab kalleid probleeme, ei räägi keegi kahjuks.
Peaks veidi utreerides kah äkki inimestele soovitama elektroonika testimiseks akuklemme 20 korda peale ja maha võtta, vaataks, kas kestab või on kohe
katki...
Räägi palju tahad, inimene ei suhtle kasti tootjaga, ta ei tea kes see ongi, vaid autotootjaga, ning kuulab teda. Ja remonti tullakse ikka siis, kui
on probleemid, mitte igaks juhuks. Välja arvatud 20 hullu audiklubist. Muidu ilus ja õige jutt.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 06:18
|
|
|
Lugesin ise ka seda 20 kiirenduse soovitust ja ma ilmselt saadaks sellise proovija pärast kolmandat kiirendust uut autot vaatama.
Mis aga kastiõli vahetust puudutab, siis selle kohta on tehas omad soovitused andnud (Multitronic 60 000 km, Tiptronic 90 000 km, S-tronic 30 000 kuni 60 000 km).
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
MEEMEES
huviline
Registreerunud 25.10.02
Asukoht: Tampere, Hiiumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant C7 BI-T, Audi TTQ, Audi A3 2009,SeaDoo 300hp,Hanomag1934, Ford Scorpio RS Mk1, BMW E39,Honda CBR F4S2
|
postitati 16.03.18 06:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Lugesin ise ka seda 20 kiirenduse soovitust ja ma ilmselt saadaks sellise proovija pärast kolmandat kiirendust uut autot vaatama.
Mis aga kastiõli vahetust puudutab, siis selle kohta on tehas omad soovitused andnud (Multitronic 60 000 km, Tiptronic 90 000 km, S-tronic 30 000 kuni 60 000 km).
|
See on umbes sama, kui külma mootoriga 20 korda kohapeal põõrded piirajasse lasta ! Mida külmem mootor/käigukast, seda parem-nu kuulge!
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.03.18 07:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Maku
Lugesin ise ka seda 20 kiirenduse soovitust ja ma ilmselt saadaks sellise proovija pärast kolmandat kiirendust uut autot vaatama.
Mis aga kastiõli vahetust puudutab, siis selle kohta on tehas omad soovitused andnud (Multitronic 60 000 km, Tiptronic 90 000 km, S-tronic 30 000 kuni 60 000 km).
|
Hybriidtiptronic kaste pole mõtet siia segada, see on hoopis teine teema ja lisaks neid praktiliselt polegi.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 08:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Siit tundub see jutt Jürgen mulle suht kallutatuna, isegi kui kõik on hästi, tule ikka remonti, 80-100K õlivahetust ma ei viitsi üldse kommida selles
valguses. | Millal sina siis tiptronic kastiõli vahetaksid?
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 16.03.18 08:57
|
|
|
Ma saan küll aru, miks ta nii räägib.
(et, tsiteerin "Hõbenool OÜ statistika näitab, et 5…7% hooldusesse tulevatest (3…13. aasta vanustest) autodest vajavad mitte enam automaatkäigukasti
hooldust, vaid pigem juba remonti.")
Nemad on ju remondiettevõte ja ma kujutan ette, et iga vend, kellel kast hooldamata (ei vaja hooldust, tehase soovitus!!!!, alates juba E39 bemmist)
ja kast JUBA jõnksutab, siis tormab nende juurde õli vahetama.
Et äkki läheb siis korda.
Ja remondis käivadki ju põhiliselt need, kel mingi jama käes, senikaua on ju inimesel pohh ja need seal seda % ei mõjuta.
Aga siis on see juba sama teema, mis ntx mootori saalekolina puhul, et õlivahetus maybe aitab.
Kas nüüd just 3a vanused (need käivad ju veel garantiikorras hoolduses), aga 10a vanused, saksast toodud ja keritud küll.
.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.03.18 09:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Ma saan küll aru, miks ta nii räägib.
(et, tsiteerin "Hõbenool OÜ statistika näitab, et 5…7% hooldusesse tulevatest (3…13. aasta vanustest) autodest vajavad mitte enam automaatkäigukasti
hooldust, vaid pigem juba remonti.")
Nemad on ju remondiettevõte ja ma kujutan ette, et iga vend, kellel kast hooldamata (ei vaja hooldust, tehase soovitus!!!!, alates juba E39 bemmist)
ja kast JUBA jõnksutab, siis tormab nende juurde õli vahetama.
Et äkki läheb siis korda.
Ja remondis käivadki ju põhiliselt need, kel mingi jama käes, senikaua on ju inimesel pohh ja need seal seda % ei mõjuta.
Aga siis on see juba sama teema, mis ntx mootori saalekolina puhul, et õlivahetus maybe aitab.
Kas nüüd just 3a vanused (need käivad ju veel garantiikorras hoolduses), aga 10a vanused, saksast toodud ja keritud küll.
. |
Siin jäetakse see väike asi mainimata, et enamus 6hp kastidega autosid on tegelikult juba 500-700 sõitnud ühe ja sama õliga. Ja siis pole tõesti enam
õlivahetusest kasu ja ei peagi olema, kuigi kellal ilusad 220 k ja jumala õige omaniku arust. Siin tuleb arvesse võtta sadat asja, kaua on Saksas
kiirteid sõitnud, mõni on kogu elu linna vahel tõrtsutanud jne. Mina mingeid numbreid põhimõtteliselt ei ütle, enda jaoks teen selle otsuse tagumiku
ning arvuti abil. Tean väga mitme näite põhjal, et 176kw FL C6 6hp kast sõidasb 500K ilma õli näppimata ning sujuvalt. Arvan, et see audi "eluaeg"
kuskil seal ongi, kui autoga normaalselt liigelda. Ja seda on piisavalt. 8hp kastid pole veel niipalju sõitnud, kuid senise info põhjal ei usu, et nad
vähem kestaks. Kui eesmärk on, et autost oleks lõpuks järgi vaid korras kast, siis pole fantaasial piire.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 16.03.18 10:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Ma saan küll aru, miks ta nii räägib.
(et, tsiteerin "Hõbenool OÜ statistika näitab, et 5…7% hooldusesse tulevatest (3…13. aasta vanustest) autodest vajavad mitte enam automaatkäigukasti
hooldust, vaid pigem juba remonti.")
Nemad on ju remondiettevõte ja ma kujutan ette, et iga vend, kellel kast hooldamata (ei vaja hooldust, tehase soovitus!!!!, alates juba E39 bemmist)
ja kast JUBA jõnksutab, siis tormab nende juurde õli vahetama.
Et äkki läheb siis korda.
Ja remondis käivadki ju põhiliselt need, kel mingi jama käes, senikaua on ju inimesel pohh ja need seal seda % ei mõjuta.
Aga siis on see juba sama teema, mis ntx mootori saalekolina puhul, et õlivahetus maybe aitab.
Kas nüüd just 3a vanused (need käivad ju veel garantiikorras hoolduses), aga 10a vanused, saksast toodud ja keritud küll.
. |
Siin jäetakse see väike asi mainimata, et enamus 6hp kastidega autosid on tegelikult juba 500-700 sõitnud ühe ja sama õliga. Ja siis pole tõesti enam
õlivahetusest kasu ja ei peagi olema, kuigi kellal ilusad 220 k ja jumala õige omaniku arust. Siin tuleb arvesse võtta sadat asja, kaua on Saksas
kiirteid sõitnud, mõni on kogu elu linna vahel tõrtsutanud jne. Mina mingeid numbreid põhimõtteliselt ei ütle, enda jaoks teen selle otsuse tagumiku
ning arvuti abil. Tean väga mitme näite põhjal, et 176kw FL C6 6hp kast sõidasb 500K ilma õli näppimata ning sujuvalt. Arvan, et see audi "eluaeg"
kuskil seal ongi, kui autoga normaalselt liigelda. Ja seda on piisavalt. 8hp kastid pole veel niipalju sõitnud, kuid senise info põhjal ei usu, et nad
vähem kestaks. Kui eesmärk on, et autost oleks lõpuks järgi vaid korras kast, siis pole fantaasial piire. |
Eesti tingimustes nüüd vaevalt 500k km ühe õliga normaalselt sõita saab. 100k km tagant õli vahetada ei ole ju üle mõistuse.
|
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 10:38
|
|
|
Eks üldjoontes on jutu suund õige, et tasub veenduda kasti korrasolus, aga kui ise ei tea sellest midagi, siis tasub jah pigem asjatundjal lasta seda
teha. Proovisõidul on selline asi kaheldava väärtusega. Kui ühte autot käib mitu seda lugenud inimest vaatamas, siis hakkaks väga kiiresti autost
kahju. Normaalse veidi pikema proovisõiduga saab tavaliselt kasti toimimisest üsna hästi aru.
Janni jutuga nõustun, et ka tervest kastist suudab hea tahtmise peale teatud olukorras aeglase reageerimise või jõnksu välja võluda - siin ongi
küsimus tõlgendamises, kas selle peale joostakse selle artikli tõttu ära või siis võetakse asja kainemalt.
DSG/S-tronic ja Multitronic kasti puhul, isegi kui see on korras, on vaja mu hinnangul korralikult sujuvalt kohalt minekuks tunnetus kätte saada. Ilma
on kerge auto panna kohalt hüppama.
|
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 11:09
|
|
|
https://www.zf.com/usa_canada/en_us/corporate/aftermarket/spare_parts_corporate/transmissions_corporate/how_to_change_oil/change_oil
.html
Automatic ZF transmissions are filled with the specially developed ZF-LIFEGUARDFLUID transmission oil. At very high operating temperatures, the
oil ages faster than under normal conditions. Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore
recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.
https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/atf-oil-change-8-speed-transmission-2840432/
Dear Mr ...,
first of all: Happy new year!
Thank you very much for your request!
Your ZF automatic transmission is filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oil. Maintenance-free fills are intended
for normal operating conditions.
However, especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in
the event of severe operating
conditions, such as:
- frequent highway driving in top speed range,
- offensive, sporty driving style,
- frequent trailer operation,
being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or 8 years, depending
on the load.
In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.
Please don’t hesitate to contact me if you have any further questions.
Best regards
Robert Buchmeier
Produktkommunikation Presse Technik / Product Communications and Trade Press
Kommunikation ZF-Konzern / Communications ZF Group
ZF Friedrichshafen AG
88038 Friedrichshafen, Deutschland/Germany
Telefon/Phone +49 7541 77-2488, Telefax/Fax +49 7541 77-902488
Mobile +49 171 9751320
robert.buchmeier@zf.com; www.zf.com
Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: Prof. Dr. Giorgio Behr
Vorstand/Board of Management: Vorsitzender des Aufsichtsrates: Giorgio Behr
Vorstand: Dr. Stefan Sommer (Vorsitzender/CEO), Dr. Konstantin Sauer, Dr. Peter Ottenbruch, Jürgen Holeksa, Dr. Gerhard Wagner, Reinhard Buhl, Rolf
Lutz, Wilhelm Rehm
Sitz: Friedrichshafen • Handelsregistereintrag: Amtsgericht Ulm HRB 630 206
www.zf.com • postoffice@zf.com
Sitz/Headquarters: Friedrichshafen
Handelsregistereintrag: Amtsgericht Ulm HRB 630206/Trade register of the municipal court of Ulm HRB 630206
Gesendet: Dienstag, 8. Januar 2013 03:15
An: Presse Technik Pkw FRD
Betreff: 8 speed tiptronic transmission - oil change intervals
Dear ZF officer,
I am an owner of a 2012 Audi A6. Per my knowledge ZF’s 8 speed tiptronic transmissions transfer the power on most of Audi cars including mine. Let me
state how truly I am delighted with this transmission. It is quick, smooth and always knows what gear to use in order to give me maximum comfort and
fuel efficiency.
Since you have the best knowledge in developing and producing this transmission I would like to ask for your suggestion as how often and what
intervals I am supposed to change the oil and the filter, if any? Audi says that I don’t need to change the oil on this transmission as it is very
efficient and it is sealed permanently. With all do respect to the quality and efficiency of this transmission, I am a believer that there are a lot
of moving parts and they tend to wear as I drive. I intend to keep this vehicle for as long as I can and maintain it to the best of my ability. Can
you please recommend on what would be the best interval to change oil and filter?
I would really appreciate your response.
Sincerely yours,
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.03.18 12:53
|
|
|
Kaks audimeest saavad kokku: "Äge pill sul, alles ostsid?" Jah, just sai ligi võetud, käisin kohe Hõbenooles ka ära dünaamilist tegemas. Ma lähen
ka, lasen kohe dünaamilise teha. Aga miks, sul ju esiveoline? Vahet pole, ikka lasen, sest kuskilt lugesin. Tegelt peaks uued rehvid ka talveks ostma,
aga hetkel kitsas, vaatab kevadel soodukaga, nendel veel küljepealt m+s loetav. Mul jälle ketid lagisevad ja pihustid kusevad, aga vaatab, kogub raha,
kõike korraga ei saa..
Pakun, et selline dialoog tuleb nii mõnelegi tuttav ette.
Ei taha kellegi tegemisi marginaliseerida, kuid see hullus hakkab juba liiga suuri mõõtmeid võtma. Iga teine värske C6-e omanik, kes autoga muret
kurtma tuleb, hõiskab juba enne teret, et kastiõli on ka vahetatud just, dünaamiliselt
Tubli promotöö, mis muud, ainult rumalad ja kriipima jäävad soovitused võiks laiadele massidele andmata jääda.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 16.03.18 14:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Tubli promotöö, mis muud, ainult rumalad ja kriipima jäävad soovitused võiks laiadele massidele andmata jääda. |
Endiselt on sinupoolse vastuseta küsimus, et kui tihti peaks Eesti oludes kastil õli vahetama?
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 16.03.18 16:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Tubli promotöö, mis muud, ainult rumalad ja kriipima jäävad soovitused võiks laiadele massidele andmata jääda. |
Endiselt on sinupoolse vastuseta küsimus, et kui tihti peaks Eesti oludes kastil õli vahetama? |
Kui nüüd uuesti ülevaltpoolt loed, siis seal kirjas ju, et ühest vastust pole ja mingeid numbreid mina ei ütle.
Võin copy-da näiteks ühe klubilise 3,0Bit 8hp kogemuse oma postkastist, mis peaks ilmestama seda teemat hästi. Kuna tegu on U2U -ga mulle, siis
omanikku ma ei avalda. Teeb seda ise kui tahab ja vajalikuks peab.
"Kle jah, sain kastiõli vahetatud. Uurisin ka, kas oli väga kole pilt, mis kastist välja voolas, öeldi, et polnud üldse viga, õli oli puhas olnud.
Teenindus ütles ka, et neil käib palju Tiptronicuid, mis juba pool milkut ilma hoolduseta sõitnud ja toimivad ka edasi. Mine nüüd võta kinni, kas õli
vahetust on vaja või ei, igaks juhuks tegin siiski ära.
Nüüd 500 km pärast teen ise tavahoolduse ehk õlid-filtrid."
Ja üldse, kogu see jura siin sai põhitõuke siiski 20+ tummisest kiirendamisest järjest. Igaüks teeb oma tiptronicu õliga mis tahab, mina ei ütle
kellegile midagi ette.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Torm
huviline
Registreerunud 06.02.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 18:42
|
|
|
Ei tee sellest saladust, mina olin see, kes lasi oma BiTDI 8hp kastiõli vahetada ja keda Jann tsiteeris. Vahetus toimus läbisõidul 188 tuh. km ja enne
seda polnud keegi kastiõli vahetanud. Kuna ise ei suutnud kuidagi kindlaks teha, kas on vaja vahetada või ei, saigi see käik ette võetud. Lisatekst
oli sisuliselt sõna-sõnalt Audi esinduse teeninduselt ehk neid poolemiljonilise läbisõiduga Tiptronicuid on liikvel palju, millel pole õli kastis
kordagi vahetatud ja kõik toimib.
Olen Janniga nõus, igaüks otsustab ise, kas ja millal kastis õli vahetab. S-tronicul asi kriitilisem, seal on see lausa kohustuslik. Esindus ise
ametlikult Tiptronic kastil õlivahetust ette ei näe.
Edu ja jaksu.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.18 19:20
|
|
|
Tahtmata vaielda, mainin ära, et mina olen mitme HP kastiga Hõbenooles käinud ja kõikidel juhtudel on käiguvahetus paremaks läinud. Kui keegi tahab
pool miljonit ühe õliga sõita, siis see on tema vaba valik.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 17.03.18 06:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Igaüks teeb oma tiptronicu õliga mis tahab, mina ei ütle kellegile midagi ette. |
Ok, vahetusnumbreid sa ei taha ilmselt (ZF-i inseneride pakutavaid) korrata, aga pane siis kirja, mida see kastiõli vahetus sinuarust
halba teeb?
Või mida üldse õlivahetus halba teeb?
Töötan näiteks suure töökoja taganurgas, kus on õlikraan, aga loendurit ega kaamerat pole, iga 3000km tagant pesen oma auto mootori uue õliga korra
läbi + uus õli sisse, kas siis on varsti mootoriga probleeme oodata?
Moodustad siin juba anekdoodikesi ju "audimeestest", kes on oma tiptronicutes õlivahetuse lasknud teha....
Inimesed tunnevad muret oma ülikallite kastide pärast ja 100000km tagant end sellest murest kasvõi pisutki proovida odavalt välja osta, vist ei ole
väga mõnitamist väärt.
(ok, kui juba rehvide arvelt, siis on teine asi, aga loodan, et see oli vaid hüperbool)
.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 17.03.18 07:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Igaüks teeb oma tiptronicu õliga mis tahab, mina ei ütle kellegile midagi ette. |
Ok, vahetusnumbreid sa ei taha ilmselt (ZF-i inseneride pakutavaid) korrata, aga pane siis kirja, mida see kastiõli vahetus sinuarust
halba teeb?
Või mida üldse õlivahetus halba teeb?
Töötan näiteks suure töökoja taganurgas, kus on õlikraan, aga loendurit ega kaamerat pole, iga 3000km tagant pesen oma auto mootori uue õliga korra
läbi + uus õli sisse, kas siis on varsti mootoriga probleeme oodata?
Moodustad siin juba anekdoodikesi ju "audimeestest", kes on oma tiptronicutes õlivahetuse lasknud teha....
Inimesed tunnevad muret oma ülikallite kastide pärast ja 100000km tagant end sellest murest kasvõi pisutki proovida odavalt välja osta, vist ei ole
väga mõnitamist väärt.
(ok, kui juba rehvide arvelt, siis on teine asi, aga loodan, et see oli vaid hüperbool)
. |
Vot selles asi ongi, et inimesed ostavad omale lootust, ja selle raha eest ei saa nad mingit garantiid, et õlivahetustega kast sama kaua kestab kui
ilma.
Kui võtame aluseks 6hp audi kasti, siis 500K toimimist on korduvalt ja korduvalt tõestatud. Turbiin või ketaste kopsik võib lennata mõlemal juhul ja
sel puhul tuleb nagunii teha suur remont. Küsimus on, kui pikk on kasti elu enne suurt remonti, kui iga 100K tagant õli vahetada? Ega Audi insener ka
loll pole, et selliste asjade peale mõelda ei oska. Küsimus on, kes paneb tasku selle u. 2000 eur., kui vahetada 4 korda õli või mitte. See on juba
suurusjärk, mille eest saab Recrost full rebuild kasti asemele tõsta, kus on uued osad ja ka õli ning vana neile müüa. Asjal on veel üks pool, igakord
ei ole inimesed rahul tulemusega peale õlivahetust, neid leiab siitki hulgim kui otsida, aga see juba pole hetke teema.
Kui te niiväga minu arvamust soovite, siis mina vist vahetaks oma 8HP-l kuskil 250-300K vahemikus korra ja siis laseks võiduka lõpuni. 80-100K on
ülepingutatud, loodust ja ressursse koormav ning kallutatud ühte suunda.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
|