janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.01.18 13:34
|
|
|
1.8T 110kw soojalt süttib õlituli
Autoks a4, 1.8 110kw turbokas ja peavalu suur:
Autol hakkas õlituli süttima vahepeal harva ning kadus ise mingihetk ära. Palju nii ei saand sõidetud. Siis mingiaeg sai asjaga tegelema hakatud ja
lõpus oli nii, et kui mõne meetri sõitsid, süttis juba õlituli.
Sai võetud karterikaan alt, õlivõtturi sõel oli täiesti puhas ja mingit sodi ei olnud, karter ise ka päris puhas seest. Sai ära vahetatud õlipump koos
keti ja tallaga ning samuti läksid uued kepsu ja raamsaaled. Sai auto kokku pandud ja sõitma mindud, olin umbes 10 km sõitnud ja süttis õlituli taas.
Panin tähele seda, et õlituli süttib just siis, kui pöörded lasta piirajani ja gaasi lahti lastes lööb tule põlema. Kui olin umbes 5km sõitnud ja sama
katset tegin, siis ei süttind. Ehk mida soojemaks, seda hullemaks läks praegu. Õli sai uus mobili oma ja filter hengsti oma. Vahetasin ka õlirõhu
anduri, probleem sama.
On kellegil mõtteid ??
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 24.01.18 13:53
|
|
|
Esimese asjana mõõda õlirõhk füüsiliselt ära, ehk siis kell külge ja loomkatsetele.
Kui siis on ka jamasti, vaataks mina esimese asjana abivõlli ja selle saalede poole. (sama võll millelt õlipump käituse saab)
|
|
|
|
Mr.E
huviline
Registreerunud 05.11.11
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B5 Avant 1.8Tq, 83a. B2 Quattro
|
postitati 24.01.18 14:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Esimese asjana mõõda õlirõhk füüsiliselt ära, ehk siis kell külge ja loomkatsetele.
Kui siis on ka jamasti, vaataks mina esimese asjana abivõlli ja selle saalede poole. (sama võll millelt õlipump käituse saab) |
Ketiga õlipumbaga mootoril pole abivõlli.
Hea ruudus = parim |
B5 Avant 1.8Tq - OMC2017 - 282km/h | 11.0@217km/h
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.01.18 20:43
|
|
|
Kuids ma teen kindlaks kas on selle viga ? Sellessuhtes kahtlane, et külmalt ja 5km sõitnud mootor sellist asja ei tee, aga kui sõita juba näiteks
10km ära, hakkab jama pihta. Ebatõenäoline anduri viga(et vana ja poest võetud uue anduriga täpselt sama teema).
Endal mõikus mõtetes korraks turbo, aga turbol pikilõtku polnud üldse, ristilõtk väga minimaalne, seega kahtlane. Õli mootor ei söönud varasemalt.
Minek on olnud kõikaeg aind sellise nagu tavalisel 1.8-l.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 24.01.18 20:59
|
|
|
Õli läheb soojenedes järjest vedelamaks ja rõhk langeb, see on normaalne. Kui mingil hetkel hakkab häiret andma, siis arvatavasti langebki rõhk alla
lubatu õli soojenedes. Õli söömisega pole seal midagi seotud, asjasse puutub ainult kanalites surve all olev õli. Ülemine ots võib ju ka kulunud olla,
ketipinguti ja nukkvõllide tööpinnnad.
See tuli on ikka punane muidu?
|
|
|
VahurAudi
huviline
Registreerunud 26.02.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C4 2.8 128kw*Audi A6 c5 2.5TDI 132kw Quattro*Bmw e39 1997.a. 2.5tds 105kw*Bmw e39 2003.a. 2.5d 120kw*Audi a8 2001.a. 4.2
|
postitati 25.01.18 00:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Autoks a4, 1.8 110kw turbokas ja peavalu suur:
Autol hakkas õlituli süttima vahepeal harva ning kadus ise mingihetk ära. Palju nii ei saand sõidetud. Siis mingiaeg sai asjaga tegelema hakatud ja
lõpus oli nii, et kui mõne meetri sõitsid, süttis juba õlituli.
Sai võetud karterikaan alt, õlivõtturi sõel oli täiesti puhas ja mingit sodi ei olnud, karter ise ka päris puhas seest. Sai ära vahetatud õlipump koos
keti ja tallaga ning samuti läksid uued kepsu ja raamsaaled. Sai auto kokku pandud ja sõitma mindud, olin umbes 10 km sõitnud ja süttis õlituli taas.
Panin tähele seda, et õlituli süttib just siis, kui pöörded lasta piirajani ja gaasi lahti lastes lööb tule põlema. Kui olin umbes 5km sõitnud ja sama
katset tegin, siis ei süttind. Ehk mida soojemaks, seda hullemaks läks praegu. Õli sai uus mobili oma ja filter hengsti oma. Vahetasin ka õlirõhu
anduri, probleem sama.
On kellegil mõtteid ?? |
Minu jaoks on hämmastus, miks sa vahetasid ära saaled ja õlipumba kui sa pole reaalselt õlisurvet mõõtnud(mehhaanliselt). Kohvipaksu pealt selline asi
on küll no go.
Esimene asi mehhaaniline kell külge ja ka reaalne rõhk üle mõõta, ning igasugune ringi sõitmine praegu tekitab ainult püsivat kahjustust(kui tõesti on
rõhk olematu sul sooja mootoriga).
Rõhk mõõdetud, siis on ka mille üle arutleda.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.18 07:29
|
|
|
Loomulikult sai õlisurve reaalselt kellaga mõõdetud ennem laiali võtmist, ilma asjata sellist tööd tegema poleks hakanud. Ja peale seda kui uuesti
süttis õlituli, ei olegi enam autoga sõitnud ringi.
Ketipinguti võiks isegi olla, kuna külmalt kõrin sees, aga kuidas ma selle kindlaks teeksin? katse-eksitud meetod ?
EDIT: surve sai mõõdetud enne laiali võtmist. siis põles tuli ka juba külma mootoriga lõpuks. nüüd enam survet mõõtnud pole. Ja ei oskagi kuidas peaks
mõõtma, sest tuli süttib vaid siis, kui pöörded piirajani lasta praktiliselt ja siis gaas lahti.
Õlituli muidu punane ikka jah. Kollasega ei paanitseks
|
|
|
HK89
huviline
Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q
|
postitati 25.01.18 08:00
|
|
|
Vea pikema voolikuga kapoti vahelt manomeeter salongi ja vaata peenestades, kas ikka kukub rõhk tegelikult ka.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 25.01.18 15:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Loomulikult sai õlisurve reaalselt kellaga mõõdetud ennem laiali võtmist, ilma asjata sellist tööd tegema poleks hakanud. Ja peale seda kui uuesti
süttis õlituli, ei olegi enam autoga sõitnud ringi.
|
Tavafoorumlase jaoks see ei ole "loomulik", sest ta pole sellest kuulnudki.
Aga kui palju see kell siis õlisurvet näitas? Nii kuumalt kui külmalt...? Ilmselt alla 0,5 bari kui see töö ette võeti.
Tavaline õlitule lüliti kustutab tule ära mingi 0.4 bar `i peale ära. Kui mehhaaniline kell näitas tühikäigul 1bar ja tuli ei kustunud, siis on andur
pekkis. Olgu või uus. Kui näitas alla 0.4 bAR`i, siis on see "uus pump" peetis või s..tasti külge pandud.
Rohkem võimalusi ju pole.
.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 25.01.18 15:49
|
|
|
Ja saaled said nii muuseas "ära vahetatud", lõtke mõõtmata?
|
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.01.18 16:35
|
|
|
Pole kahjuks jõudnud rõhku peale remonti reaalselt mõõta, vaid ainult ennem remonti. Homme katsun tegeleda sellega. Löön manomeetri külmalt külge ja
jälgin mis nüüd näitama hakkab.
Defektne uus pump käis korraks endalgi peast läbi, aga loodan et see nii ei ole.
Kuidas pumpa valesti paigaldada? Pump kinnitub kolme poldiga ja saab ajami väntvõllilt ketiga. Kui pump on külge pandud, väntvõll omakohapeal ja nende
vahel kett, siis ei mõika, kuidas saaks valesti panna
Saaled said vahetatud, kuna oli kraapse sees ja kuna asi oli lahti, siis korraga ära teha, pole nii utoopilise hinnaga, et vahetamata jätta.
Ehk homme saan rõhu nüüd ära mõõta ja eks postitan tulemused siia ka.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.01.18 19:40
|
|
|
Õlirõhk mõõdetud ja tulemused:
Külmalt käima - tühikäigul 4bar
60kraadi soe: tühikäik-3,5 bar ning 2200rpm- 4 bar
70kraadi soe: tühikäik 2,5 bar ning 2000rpm- 4bar, 4000rpm 4-bar
80kraadi : tühikäik 2bar, 2000rmp-4bar, 4000rpm -4bar.
90 kraadi soe arvuti järgi: tühikäik 1,7 bar; 1000rpm-2bar, 1500rpm-3 bar, 2000rpm- 3,5 bar.
Peale 90 kraadi saavutamist käis umbes 20 minutit veel ning siis asi nutune: tühikäik 1 bar ja tõstes pöörded kõrgele tahes, rõhk üle selle mõhkugi ei
tõuse.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 29.01.18 09:43
|
|
|
Kas manomeeter, millega mõõtsid, on pädev tööriist või mingi suvaline pisike 5€-ne rehvipumba oma?
Ehk siis miinimum SELLINE
Kui tööriist on asjalik, siis näib küll, et see õli seal sees käitub nagu 20000km sõitnud kõige odavam 20W-30 mineraal ja mina laseks ta välja,
villiks kankusse tagasi ja prooviks mingit teist täissünti, Castrolit näiteks.
Pumpa nagu ei saa kahtlustada; ku ta suudab külmalt rõhu reduklapi rakendumiseni (tundub, et see käib tal 4bari pealt) üles pumbata, siis korraliku
õliga suudab ta seda ka kuumalt. Pole nagu näinud, et reduklapi terasvedru soojalt pehmeks ja külmalt kõvaks tagasi muutuks vms.
.
|
|
|
HK89
huviline
Registreerunud 30.06.10
Kasutaja on eemal
Auto: A4 Avant 3.0 TDI Q
|
postitati 29.01.18 11:12
|
|
|
Igaks juhuks küsin - mõõtmiseks manomeetri ja vooliku eelnevalt õli täis lasid ikka?
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.01.18 11:36
|
|
|
Selline manomeeter on ning sellega ka eelnevalt mõõdetud, on toiminud.
Õli on sees mobili 3000 5w-40, sai loomulikult vahetatud kui karter alt käis. filter hengsti oma.
|
|
|
_rein_
huviline
Registreerunud 19.10.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.01.18 19:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: HK89
Igaks juhuks küsin - mõõtmiseks manomeetri ja vooliku eelnevalt õli täis lasid ikka? |
Huvitav milleks see vajalik on?
|
|
|
ACE16V
huviline
Registreerunud 12.03.03
Asukoht: Järveküla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi80AvantQuattro / DUCATI_M900
|
postitati 30.01.18 07:40
|
|
|
Vaadates neid skeeme antud lingil ... äkki prooviks teist õlifiltrit - MAHLE näiteks. Seal filtris ka mingi "relief valve", äkki on see praak ...
Terv.
|
|
|
230Ott
huviline
Registreerunud 14.07.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Espace 4; Scenic II
|
postitati 30.01.18 17:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: janis21
Õlirõhk mõõdetud ja tulemused:
Külmalt käima - tühikäigul 4bar
60kraadi soe: tühikäik-3,5 bar ning 2200rpm- 4 bar
70kraadi soe: tühikäik 2,5 bar ning 2000rpm- 4bar, 4000rpm 4-bar
80kraadi : tühikäik 2bar, 2000rmp-4bar, 4000rpm -4bar.
90 kraadi soe arvuti järgi: tühikäik 1,7 bar; 1000rpm-2bar, 1500rpm-3 bar, 2000rpm- 3,5 bar.
Peale 90 kraadi saavutamist käis umbes 20 minutit veel ning siis asi nutune: tühikäik 1 bar ja tõstes pöörded kõrgele tahes, rõhk üle selle mõhkugi ei
tõuse. |
Tehas arvab asjast niimoodi:
2000 p/min õlirõhk vähemalt 1,3 bar
3500 p/min õlirõhk vähemalt 3,5-4,5 bar. Õli temperatuur peab olema vähemalt 80 C.
Juba pärast käivitamist oli rõhk ainult 4 bar. Reduktsiooniklapp peaks avanema 5,5-6,5 bari pealt. Ja kui õli ka lõpuks soojaks läks (jahutusv 90C +
20 min. töötamist) siis kadus rõhk täitsa ära. Selles mootoris ei ole õlirõhku.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.01.18 15:10
|
|
|
Pole vahepeal asjaga enam tegelenud. Ainult niipalju, et filtri jalg sai maha võetud ja vaadatud, et ülerõhu klapp liiguks ilusti. Liikus täiesti
vabalt, polnud mingeid kraapse peal ega midagi.
Manomeeter ka töökorras endiselt. Igaks juhuks proovisin sõbra 2.5 tdi v6 mootoril mõõta. töösoojalt tühikäigul 2 bar ja pöörded üles lastes tõuseb 5
bar peale. seega võib ka manomeetri vea välistada.
Peaks ehk igaks juhuks teist õlifiltrit proovima.
|
|
|
rainz66
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 29.10.17
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Q7,330D,Passat B5,5
|
postitati 31.01.18 19:56
|
|
|
kui asjast sotti saad siis anna teada! Mul sama jama aga bmw-ga! Sama tee läbinud mis sina aga sotti ei saa!
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.02.18 14:30
|
|
|
Sai täna natuke tegeletud asjaga! Õlifiltri jalg käis maas, kus sees kaks klappi, kogu krempel sai ära puhastatud, klapid tagasi pandud ning külge uus
õlifilter.
Külmalt tõusis rõhk 4,5 bar peale tühikäigul. Täiesti töösoojaks käis, siis tühikäigul langes ära 1,5 bar peale, pööretel ca 2 bar.
Tähelepanek selline, et kui auto on täiesti kuum ja rõhk tühikäigul ca 1,5 bar ja pööretel ca 2 bar. kui mootor kasvõi sekundiks seisma jätta ja kohe
uuesti käima panna, tõuseb alguses rõhk pöörete peal kuni 3,5 bar peale ära, aga üsna peagi langeb tagasi 2 bar peale. ehk siis kui korraks mootor
seisata ja uuesti käima panna, on alguses rõhk tunduvalt suurem.
|
|
|