anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 23.01.18 08:46
|
|
|
Audi A6 C6 Bi-Xenon esitulede projektorite vahetus
Audi A6 C6 Bi-Xenon esitulede projektorite vahetus. NB! Ainult ILMA kurvituledeta versioon.
Kurvituledega variandil nii lihtsalt ei pääse.
C6 baasil Bi-Xenon esitulede projektorite vahetus. Eks igaüks vaatab ise, mis projektorid sisse ajab.
Kuna osa infot on välismaa keelne, osa meie keeles jne, siis mõte oli enda töökäigust ka info kirja panna, ning üks tükk DIY teema all ka veidi
tänapäevasemast autost
Seetõttu osa pilte on netist võetud ja laenatud, remondi juhendist ja osa enda tehtud.
Normaalne õpetus on ka siin, millest osa pilte kopeeritud:
http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/Audi_C6_A6_RS-Style_Grille_-_Installation_Tutorial.p
df
_________________________________________________________________________________________________________
Ajakulu: Algajal kindlasti varuda pigem rohkem aega ehk 2-6 tundi.
Endal läks 10 min stange maha, 5 min tuled kätte, 10 minutit esimene tuli, 5 minutit teine tuli, 30 min tuled ette (ehk see tiiva äärte stange tagasi
rihtimine ), 20 min stange tagasi (pesuri voolik). Laias laastus siis
1,5h kogu protsess.
Uued projektorid: EvoX-R 2.0, Morimoto & uued Philips WhiteVision Gen2 5000K Xenon D2S lambid
_________________________________________________________________________________________________________
Tööriistad:
• Lapiku otsaga kruvikas (soovituslikult lühike)
• T20, T25 ja T30 torx
• 10 mm padrun (soovitan pikka) + 2x ¼ pikendus otsa
_________________________________________________________________________________________________________
Stange poolik eemaldus:
1. ACC variandil kate eest, kookida pistik välja, lahti ühendada
2. Radika pealt katte eemaldus. Iluvõre poolt lahti tõmmata taha ja üles (kõrvad), kui iluvõre poolne katte ots on lahti, siis tõmmata kate ette poole
ära.
3. Radika ja iluvõre vahelt 3x torx keera lahti. (joonisel poldid nr3)
4. Auto nina alla, keera stange ja põhjakatte 3x kruvi lahti (joonisel nr 7)
5. Pane auto käima, keera vahepeal lihtsalt rattaid. Ei ole vaja kuskile tõstuki peale ajada või nina üles tõsta. Seetõttu ongi soovitatav kasutada
mõne cm pikkust lapikut kruvikat.
5.1. Ratta koopas 2x plastkruvi lahti keerata, 1x torx 25 stange nurgast ja tõmba koopa kate eemale.
5.2. Sealt tagant näed 3x torx 25 kruvi, keera need stange äärest lahti (1 üleval, 1 keskel 1 esimese porilapatsi küljes)
5.3. Koopas stange ja tiiva juurest vaata sisse, näed sügaval, esitule juures 10 mm mutrit. Padrunile 2x pikendused külge ja keera lahti.
6. Auto käima, keera rattad teisele poole, tee teine koobas sama moodi.
7. Võta stagne äärtest kinni (ära sügavalt koopast võta kinnitusest kinni, tõmbad need muidu katki) koopa juures ja tõmba autost eemale, mõlemal pool
nii.
8. Nüüd lükka stanget ette poole et ta tuleks tule ja tiiva ja stange ühenduskohas olevast avast polt välja.
9. Aga nüüd, ära vasakut esinurka liiga palju tõmba, kui autol on ees tulede pesurid. Vaatad vahelt sisse, lased plastiku peal oleva klambri lahti ja
tõmbad vooliku liitekohast ära (sees tihend, võib raskelt tulla)
10. Kui tahad stanget eemale tõsta autost, ühenda parkimisandurite pistik lahti, ühenda udukate pistikud lahti jne.
Radika pealse katte eemaldus / stange all kinnitused / koopa plastkruvid / koopa torx / stange 3x torx / 10mm mutter / stange nurgad lahti /
pesurivoolik
_________________________________________________________________________________________________________
Esitule kätte saamine:
1. Keera 3 polti lahti, torx 30. 1 tule ja radika vahel, 1 tule all, ja 1 tule ning tiiva vahel.
2. Kui alum. esiraua peal olevate nagade otsas on ka mustad plastikud, keera ka need lahti ja võta küljest (esituli ei mahu nendest mööda)
3. Tõmba esituli otse välja.
4. Ühenda tule tagant pistik lahti.
_________________________________________________________________________________________________________
Projektori vahetus:
1. Võta esitule tagakaas ära.
2. Keera starter viltu nagu peal näidatud.
3. Võta starteri tagant juhe ära
4. Lase D2S lambi klambrid lahti, võta lamp välja
5. Ühenda sirmi pistik lahti
6. Keera projektori ümber olevad 4x kruvi lahti
7. Lükka kruvikaga projektori ees olev plastrõngas maha (soovitan ühenduskõrvast)
8. Tõmba projektor välja, samuti ka plastrõngas.
9. Vajadusel tee tuli seest puhtaks.
10. Uuele projektorile pane plastvõngas külge, niiet 2 tähikut jäävad täpselt üles (kõrvad oma pessa)[projektori pistik jääb alla]
11. Pista projektor koos plastrõngaga poolviltu avasse, keera projektorit väheke. Tähikud täpselt õigete kohtade peal, et rõngas mahuks sellest
raamist läbi. Kui ei mahu, proovi uuesti või keera tähikut 1 kõrvade vahe võrra vasakule või paremale.
12. Kui läheb läbi, pane projektor paika, keera 4x kruvi kinni
13. Ühenda sirmi pistik
14. Võta lampihoidev plastik, tee see klambrist lahti, pane uus D2S lamp sisse, plastik kinni ja veendu et klamber lukustuks. Nüüd pane lamp koos
plastikuga lambi pessa ja keera kinni.
15. Võta starteri pealt kate ära. Võta kasvõi näpitsad ja murra 4x kõrvad ära ja pane kate peale tagasi.
16. Keera starter lambile sappa ja ühenda starteri tagune juhe.
17. Kui tuli lahti, soovitan ära vahetada ka parktule w5w, päevasõidutule P21W kui ka suunatule PY21W lambid.
18. Esitulele tagakaas peale tagasi ja kõik.
Tulede tagant vaade, starter juhtmega / starter eemaldatud / torx kruvide asukoht ja tulede vahetuse(lähi-kaug) pistik / uus Xenon lamp + starter /
starter ilma kõrvadeta
Vana vs uus:
_________________________________________________________________________________________________________
Nüüd kõik tagurpidi järjekorras kokku tagasi laduda.
Kõige keerulisem saada tuled õigele kohale tiiva ja stange suhtes, kuna kruvides „mutter“ liigub oma kohalt ära.
Ja mis olulisem, regulleeri tuled paika (soovitan TÜV punkti) ja tee restart tulede seadetele kaabliga. Töötab ka ilma, aga soovituslik.
_________________________________________________________________________________________________________
Ja tulemus?
Sein: ennem-pärast, lähituli -/-- kaugtuli
-/-
Teel: ennem-pärast, lähituli -/- kaugtuli
-/-
10 m peal tulede ees kaamera: kaugtuli ennem-pärast
Lähituled ennem-pärast, kaamera 5 m peal auto ees
Võrdluspildid "pärast variandi korral" tehtud ennem tulede TÜV regulleerimist.
Mõlemad tuled läksid pärast TÜV veidi ülespoole + parempoolne tuli näitas piltidel liiga kraavi poole.
Kas olen rahul? Nii ja naa. Eks ta lähitulede osas ole veidi parem kui ennem ehk see on pettumus, sest ootasin palju paremat, nagu Teemas C6 kehvad
esituled räägiti http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=118811&page=1
Positiivne on see, et kaugtuled toimivad lõpuks kaugtuledena ehk need on juba nime väärt. Vana reflektor ei säranud nii nagu uus, samas ei midagi
hullu. Seega ju siis endal on vanad luubid lihtsalt veel heas korras.
Miks üldtulemusega rahul ei ole? Sest sai kõrvale aetud S4 tuledega A4, millel uued korralikud tuled (teine DIY teema), millel mõlemad, nii lähikad
kui kaugtuled näitavad ikkagi paremini.
Ning kuna teised, konkureerivad margid on uuemad või LED esituledega, siis C6 on ikkagi suht tagaotsas.
Enda auto pilte ja tulede võrdlust nina ees EI LUBA jagada FB, mujal foorumites, kopeerida kuskile teemadesse vms. Viide ainult AC
antud lingile ja kõik.
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 23.01.18 20:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: anduke88
...
6. Auto käima, keera rattad teisele poole, tee teine koobas sama moodi.
7. Võta stagne äärtest kinni (ära sügavalt koopast võta kinnitusest kinni, tõmbad need muidu katki) koopa juures ja tõmba autost eemale, mõlemal pool
nii.
8. Nüüd lükka stanget ette poole et ta tuleks tule ja tiiva ja stange ühenduskohas olevast avast polt välja.
9. Aga nüüd, ära vasakut esinurka liiga palju tõmba, kui autol on ees tulede pesurid. Vaatad vahelt sisse, lased plastiku peal oleva klambri lahti ja
tõmbad vooliku liitekohast ära (sees tihend, võib raskelt tulla)
10. Kui tahad stanget eemale tõsta autost, ühenda parkimisandurite pistik lahti, ühenda udukate pistikud lahti jne.
...
|
Puust ja punaseks teema. Super!
Pisikese täienduse teeks.
6b. Võta stange äärest kinni, lükka ettepoole 2-3 cm ja siis tõmba tiivast eemale. Nii jääb stange ülemine serv suurema tõenäosusega terveks.
...
9a. Tulede pesuri voolikust hakkab klaasipesuvedelik välja voolama. Selle tõkestamiseks kasutasin mina kõrvatroppi. Mudid peenemaks kui auk, lükkad
POOLELDI (et pärast ikka kätte saaks) auto poolsesse torusse. Kõrvatropil on omadus paisuda ja surub augu kinni, et paak tühjaks ei jookseks.
Ise jändasin kurvitulede katkiste juhtmetega ja tänu sellele sai stanget maha võetud mitmeid kordi ja enne mind oli juhipoolne nurk juba ribadeks
tõmmatud. Pool kogemata ühel korral lükkasin stanget enne ette ja siis küljele. Palju kergemini tuli stange tiivast eemale.
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 23.01.18 21:44
|
|
|
Ise kasutasin süstla nõela ümber olevat plast otsa/kübarat. See ju kooniline.
Lükkad otsa sisse pesuri jätku liitmikusse kuniks läheb ja tilkagi enam ei nirise. Voolik küljest, süstla plastots sisse, välja ja voolik tagasi tehes
vast 100ml vedelikku kaotab.
Stange külgi tõmbasin otse kerest eemale - ükski kinnitus ei läinud katki. Õues oli külma -7 tööde teostamise ajal. Ju on mitu varianti võimalikud
|
|
|
Vexon
huviline
Registreerunud 27.01.18
Asukoht: Käru Järvamaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.02.18 19:02
|
|
|
Väga korrektne töö, mis kaubamärgi projektoreid kasutad ? Kas pirniballast liiga nõrgalt ei jää projektori korpuse külge, kui "kõrvad" ära murda?
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 05.07.18 08:59
|
|
|
EvoX-R 2.0, Morimoto toodang. Parandasin ka esimest postitust selles osas nüüd.
Nüüd sain jaole, miks väga suurt vahet pärast antud tööd ei näinud, olenemata xenon lampidest. Mitmes TÜV punktis käinud, nende nö analoog seadme
jaoks näitavad tuled ilusti otse.
Sai tuled üle käidud profi täisdigitaalse Boschi seadmega (laseriga timmib õige koha peale luubi ees) ja tulemus oli käes. Tuled vaatasid paremale ja
alla. Mõlemad sünkroonis. Ja kui ise kaabliga susida, selle seadmega paika regulleerida, siis teisel käivitusel ikka kruvis tuled paigast auto.
Sai seatud sammud esindusse. Sillastend, õhkvedru kalibreerimine, rooli regull, ACC vahetus ja kalibreerimine ja alles siis võeti tuled ette ja
keerati paika lõpuks ometi.
Ja tulemus - vaat nüüd on vahe sees nähtavuses. Võttis pikalt aega aga nüüd saan küll öelda et projektorite vahetusega olen täielikult rahul.
Seega loo kokkuvõte - kellel on tavaline auto, eks see saab TÜV hakkama (kaablit mitte ära unustada kui timmima hakkab).
Aga kui on veidi rohkem kellasid ja vilesid peal kui oma masinal, soovitan otse esindusse minna. Saab kiirelt ja korrektselt asja toimima.
Või kui kontrollite, siis otsige koht kus tulesid vaadatakse Boschi täisdigitaalse seadmega. Analoog seadet ei soovita.
|
|
|
veix1005
huviline
Registreerunud 09.10.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.11.18 18:07
|
|
|
Turul pakutakse Aharoni ja Morimoto toodangut. Kumba neist eelistada ? Või ongi samad asjad ja lihtsalt erinevad pakendajad ? Tänud ette !
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 07.11.18 06:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: veix1005
Turul pakutakse Aharoni ja Morimoto toodangut. Kumba neist eelistada ? Või ongi samad asjad ja lihtsalt erinevad pakendajad ? Tänud ette ! |
Tootajd ikka erinevad... Mina lasin enda B6-le panna Aharoni omad Vexon Autos ja olen tulemusega rahul. Eks tulemuse saaks kindlasti veel paremaks,
aga selleks tuleb juba uute ja paremate xenonite jahile minna. Juttude põhjal pidavat Morimoto parem olema, aga ma ei usu, et see õigustaks nii suurt
hinnaerinevust.
|
|
|
|
Elxx
klubiliige
Registreerunud 11.04.12
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.7TDi 140kw S-Line Quattro
|
postitati 28.11.18 18:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: veix1005
Turul pakutakse Aharoni ja Morimoto toodangut. Kumba neist eelistada ? Või ongi samad asjad ja lihtsalt erinevad pakendajad ? Tänud ette ! |
Tootajd ikka erinevad... Mina lasin enda B6-le panna Aharoni omad Vexon Autos ja olen tulemusega rahul. Eks tulemuse saaks kindlasti veel paremaks,
aga selleks tuleb juba uute ja paremate xenonite jahile minna. Juttude põhjal pidavat Morimoto parem olema, aga ma ei usu, et see õigustaks nii suurt
hinnaerinevust. |
Palju Aharonid maksavad ?
|
|
|
|