Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi A8 D3 undav-uluv hääl vasakust rattast (Vastuseid: 10 | Vaatamisi: 3149)
aadumees
huviline



Registreerunud 23.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 20.12.17 18:35 Tsiteeri
Audi A8 D3 undav-uluv hääl vasakust rattast



Nimelt oleks vaja abi või siis natukene kaasa mõtlemist.
A8 D3 2008 240kw - otse sõites on kuulda vasakult ratta poolt undavad-uluvat häält. Vasakule hoides hääl valjeneb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 20.12.17 18:53 Tsiteeri


Kas auto kõrguse muutmine ei muuda midagi?


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aadumees
huviline



Registreerunud 23.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 20.12.17 19:54 Tsiteeri


Tänud, proovin lifti ja dynamicuga sõita.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.

postitati 20.12.17 21:02 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: aadumees

Ütlen ära, et rehve on omavahel vahetatud ja vasak esimene rattalaager (FAG) vahetatud Forssis detsembris ja parem Forssis Juunis. Rattalaagrid häält ei tee.


Esimene vasak rattalaager vahetatud, siis eeldan, et hääl tuleb eest? Kui keerad vasakule, siis auto raskus kandub paremale ratastele ja minekul laagri hääl väljendub pigem seal. Mina kontrolliks esimese hooga ikkagi laagreid.
Just hiljuti tuli mees murega oma 2009a. GL-ga, et midagi kusagil ees kohiseb? Tegime platsil mitmeid tiire ja kõrvalt kuulates no mitte midagi. Läksid prooviks ka suvekad alla, ei midagi. Tõstuki peal rattaid käega kruttides, no vaikus. Võeti siiski esirattad maha ja parempoolne laager siiski pees.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 21.12.17 06:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: aadumees

Endale kõlab natuke loogilisem Forssi diagnoos, aga see selleks.



Khmm, difrilaagrid või peaülekande laagrid - need ongi ju samad asjad.
Kast maha anyway, differ laiali ja siis on juba täpselt näha.

Ja Audil polegi muud varianti pakkuda kui kasti vahetust, sest see detail #1 sisaldab nii laagreid, difrit jne. Nad ei hakka ju tehasesoovitustest erinevalt seal midagi omavolitsema.
Mingeid difri reguleerseibe, nagu näha Audi ei müü. (ehk siis omapead laagri vahetus pole tehase poolt ette nähtud. Kuigi, kes difreid ka varem teinud, saaks sellega vast isegi hakkama, kui need seibid nr. 4 ja 11 ise sinna pärast laagrivahetust vajadusel leiutada)

Aga see töö on paras "tricky business", nii, et ma kahtlen, et kas keegi üldse tahab seda teha. Kisub ikka sinna kasutatud kasti poole.

Kas see on kindel, et undamine tuleb juhi poolt ja kui vasakule keerad, siis isegi valjeneb?
Sest vahel nad suudavad esirattalaagreid ka nii vahetada, et see ainult kuu aega kestab.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aadumees
huviline



Registreerunud 23.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 21.12.17 13:13 Tsiteeri


Tänud vastamast.
Proovisin täna lifti ja dynamicuga sõita, aga kahjuks või õnneks hääle osas muutusi ei toimunud.

Diffrilaagrid ja kasti peaülekande laagrid - kahjuks ise ei oska seisukohta öelda. Audi teeninduskonsuldandiga konsulteerides sai mitu korda küsitud üle, ega ei saa olla probleemiks diferentsiaalilaagrid. Nagu mulle öeldi, et kaks kasti meest neil on, mõlemad kuulasid ja hääl tuleb kastist. Muidugi ütles veel, et võib alustuseks vahetada diffri laagrit(eid) (arvatavsti mõeldi detail #6) aga hääl tuleb ikkagi kastist, mitte diffri laagritest.
Pean nentima, et alguses defineeriti mu väljaöeldud diffrilaagrid kohe kastilaagriteks. Võimalik, et nende jaoks tähendabki kast diffrit. Kuidas on lõppude lõpuks õige - raske öelda.
Arusaadav muidugi, et tehas ei näe varuosasi ette käigukasti ja diffrisse. Ei oodanudki, et nemad kasti remontima hakkavad, soovitati mul pöörduda nende koostöö partneri juurde A-Osasse. Kuna meister on puhkusel, siis tuleb mul natuke oodata.

Kasutatud kasti poole ise väga ei kisu... Võimalik, et äkki Recro vms ettevõte ikkagi suudab neid laagreid vahetada. Kuigi #6 detaili vahetus ei tohiks olla väga suur probleem?

Ausalt, ma ei tahaks midagi kindlat öelda. Aga jah vasakule hoides hääl valjeneb, eriti on seda tunda ringteedel. Ja võib öelda, et paremale hoides jääb suht vait (pean veel testima). Aga jah nagu Forssis ja Audis öeldi, et see hääl võib lihstalt kanduda sinna vasaku esimese ratta juurde.

Jah, ma saan aru, et väsinud laager võib hakata koormuse all häält tegema. Aga kordan, et minu puhul tuleb hääl 100% vasakult eest ja hoides vasakule hääl valjeneb. Muidugi lugedes foorumeid, siis mõned teoreetikud pakuvad alati varianti, et kergem ratas võib häält tegem hakata.
Kuna kahtlust ei olnud (parem vahetatud Juunis (FAG)), et vasak rattalaager teeb häält, siis lasin Forssis ära vahetada (FAG) ja kui auto tagasi sain, siis koheselt peale Forssi hoovist välja sõitmis sain aru, et hääl eksisteerib endiselt.
Järgmisel või ülejärgmisel päeval olin tagasi Forssis, uue rattalaagri olid nad valmis pannud (e-kirja teel suheldes eelneval päeval kahtlustasid, et parempoolne läbi (suvel vahetatud). Alguses nad ei kuulnudki seda häält, peale sõitmist pakuti just vahetatud vasakut.

Kuna kordasin ennast jälle, et täpselt sama hääl oli enne vasak rattalaagri vahetust ja peale töökojast välja sõitmist. Ja, et FAG laagrid.
Siis hakati uurima häält natuke süvenenumalt. Lõpuks saadi ka tõstukil hääl kätte hoides ühte tagumist ratast kinni (täpsemalt ei oska öelda, mis moodi seda hoiti, mehe jõuga vms). Detoskoobiga kuulati ja öeldi, et diffri laagritest tuleb hääl ja paremal poolne teeb rohkem häält.
Lõpuks Forss ütles kindlalt, et jah laagrid häält ei tee. Ja muidugi Audi pakkus ka alguses rattalaagreid, aga hiljem olid nad veendunud, et rattalaagrid häält ei tee.

Häält hakkasin kuulma peale talverehvide vahetust (novembri lõpus). Ainuke asi, mis talveratastel erineb on offset 3mm (suvi ET45 (orig) ja talv ET48 (4F velg). Eesmised rattad on omavahel ümber tõstetud ja midagi ei muutunud. Aasta alguses lähen maale ja proovin suvekad ka ära, et saaks 100% välistada rehvide teema.

Kuidas üldse on võimalik, et sellist laagrit PILT saab valede töövõtetega ära rikkuda?
A6 C6 suht sarnane laager ja tuttav rääkis, et tema autol oli kunagi selline laager paigaldamise käigus ära rikutud. Varuosa müüja ütles mulle, et seda laagrit ei saa vahetamise käigus ära rikkuda ja FAG-SKF laagrite garantiijuhtumeid on neil ainult 1 (ABS magnetvõruga oli midagi).
Ei tahaks muidugi uskuda, et Forssis valed töövõtted vms. Aga on kellegil äkki praktilisi kogemusi? Teoritiseerida pole vaja, ELSA järgi käib see laagrivahetus ka suhteliselt lihtsalt, torxid lahti ja uus asemele. Eks vana hoiab mingil määral kinni aga kindlasti vist midagi hullu ei tohiks olla ja samuti uue paigalamisega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
raimo21
huviline



Registreerunud 21.08.09
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 21.12.17 13:38 Tsiteeri


Need laagrid pidid hakkama vale kinnikeeramis jõuga ka undama.
Peavad asjad ikka väga kõvasti kinni olema. 80nm+ 90 kraadi kui õieti meeles. Pinguta üle ja proovi sõita.
Front hub - wheel bearing housing bolts 80 Nm+90° Just autodatast kontrollitud info.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 21.12.17 14:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: aadumees
Audi teeninduskonsuldandiga konsulteerides sai mitu korda küsitud üle, ega ei saa olla probleemiks diferentsiaalilaagrid. Nagu mulle öeldi, et kaks kasti meest neil on, mõlemad kuulasid ja hääl tuleb kastist. Muidugi ütles veel, et võib alustuseks vahetada diffri laagrit(eid) (arvatavsti mõeldi detail #6) aga hääl tuleb ikkagi kastist, mitte diffri laagritest.
Pean nentima, et alguses defineeriti mu väljaöeldud diffrilaagrid kohe kastilaagriteks. Võimalik, et nende jaoks tähendabki kast diffrit.

Kasutatud kasti poole ise väga ei kisu... Võimalik, et äkki Recro vms ettevõte ikkagi suudab neid laagreid vahetada. Kuigi #6 detaili vahetus ei tohiks olla väga suur probleem?





Peaülekanne on pikimootoriga autol see, mis pöörleval liikumisel muudab 45 kraadi nurka.
Ehk siis peaülekande laagrid on sel sinu pildil punkt ühe all kahelpool difrit kaks laagrit, mida Audi tehas eraldi ei müü + laager (d) mis toetavad väikest võlli (neid pole pildil üldse näidatud.
Differ on see, mis võimaldab ühel rattal kiiremini liikuda, kui teisel ja see moodustub nendest pisikestest hammakatest, mida pildil samuti näha pole ja on kogu kupatusega polditud selle suure taldriku külge. Mistõttu ka peaülekande laagreid nimetatakse tihti difrilaagriteks.
Audil on kast ja esidiffer ühes kestas sees, seetõttu kõik laagrid on ühtlasi ka "kastilaagrid". Nimeta kuidas tahad, kõik on õige.
Quattro tagadifri laagrid on vaid eraldi, see on hoopis lihtsam asi.

Difrilaagri vahetus ei käi nii, et vana välja ja uus sisse. Pärast laagrite vahetust kontrollitakse peaülekande hambumist nind siis algab selle reguleerimine. Mis käib seibidega, mis on laagripesades laagrite all.
Neid seibe saab tavaliselt eraldi osta ja need on umbes 0.04mm paksuse vahega. Ehk siis suht peen ja tüütu töö.
Uued seibid sisse, differ kokku, hambumuse kontroll, uuesti lahti, uuesti teised seibid jne. Palju kordi.
Kui hambumus on natukenegi vale, siis differ hakkab 1. kas kolksuma VÕI 2. jookseb kuumaga kokku ja hakkab undama. Kuna ta Audil tundub nii peen töö, siis ei usaldatagi kedagi teist ja tehakse seda vaid tehases ise.
(kui Revalist nö. "uue kasti" ostad, siis nad võtavad vana kindlasti vastu. Mis läheb tehasesse remonti.

Vaatasin huvi pärast, et kui minu uunikumil peaks difrit regullima hakkama, siis seibid on täitsa saadaval:

Coupe esidiffer siin

Reguleerseibid on nr. 10 ja 12. Näed ise, KUI PALJU VARIANTE neid saadaval on. Varuosakoode sama detaili kohta on ju about 10? (või vähemalt oli saadaval, kui ta veel värske auto oli).
Sel pildil on ka hästi näha, mis on differ (nr. 1) ja mis on peaülekanne (nr. 2)

Kas Heigo A-osast difreid reguleerib, ma ei tea. Automaatkaste tean teda tegemas juba üle 20a, kui ta mingite Opel Rekorditega kunagi ammu, aegadel "kilp ja mõõk" alustas. 700 seeria Volvo oli siis veel ülikallis ja uus auto. Nende kaste pani kah pea kinnisilmi kokku.
Aga kas nad A-Osas täna difreid teevad, oskavad teised mehed seal kah öelda, helista ja küsi.
Automaatkasti remont ja peaülekanne/differ on siiski erinevad asjad.

Recro vast vahetab (nagu Revalgi) kasti koos difrite ja muu jamaga ühes tükis välja. Kui hind ok, miks mitte.
Vaevalt nad peetis difriga kasti sulle annavad.
Vana, taas, muidugi vastu.

Mis rattalaagritesse puutub, siis 1 loll suudab rohkem ära rikkuda, kui 100 tarka laagreid toota.
Selle peaks kõigepealt selgeks tegema. Alati on praagivõimalus samuti, ei ütle nüüd Forssi lukkseppade kohta kah midagi halba, mul oma vana hea sõber kunagi töötas seal, elus vahetanud vast 1000 rattalaagrit. (tema küll pandi pigem mootorite peale, neid pgna kette jne jura vahetama.)

P.S . kui laager juba korra undab, siis pinguta või lõdvesta teda, kuidas tahad, ikka undab edasi. Terasest tööpind, mis korra juba karvane on, enam siledaks ei muutu.
Aitab ainult vahetus.

P.S: 2. Ma olen elus päris palju difrilaagreid vahetanud ja nendesamade seibidega reguleerinud. Kõik õnnestunult (v.a. mu esimene, oma auto, Alfa 75, töö, mis sai mitu korda üle tehtud), aga nad kõik on olnud tagadifrid. Igasugu Land Roverid ja Mustangid, Sierrad, MB jne, enamus siiski uunikumid.

Audit, kliendi autot, teha ei võtaks, enne kui pole enda omaga katsetanud, see ühes kestas verisioon hirmutab ja töömahtu ei oska isegi ennustada. Eks selline asi eeldab palju teooriaõppimist enne ka. (Vanal autol saad tagadifril vähemalt tagakaane maha võtta ja sa näed, millega töötad.)
Aga hinnaskaala on vast järgmine, odavast kallimani: romulakast (tundmatu looma nahk), Recro vahetuskast, kohapeal remonditud kast, Revali vahetuskast.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 21.12.17 15:46 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Recro vast vahetab (nagu Revalgi) kasti koos difrite ja muu jamaga ühes tükis välja. Kui hind ok, miks mitte.


Recro ikkagi remondib ja reguleerib.
Nad on ennekõike kastiremondi tehas.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 21.12.17 18:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
[

Recro ikkagi remondib ja reguleerib.
Nad on ennekõike kastiremondi tehas.


Mis sellega öelda tahad, et ikkagi remondib?

Viimati pakkusin neile pekkis multitronicut, siis nad küll seda remontida ei soovinud; pakkusid korras kasti vastu koos sabade ja karvadega (audi puhul siis koos esidifriga, vastav €€€ muidugi) ja vana tahtsid omale.

See difrikarjumine ei ole neil audidel üldse mingi tüüpviga; vaevalt et teise samasuguse vastu saad.
Pärast seda sinu kasti remondivad või panevad põlema, vahet ju pole....:D

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
aadumees
huviline



Registreerunud 23.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 22.12.17 13:23 Tsiteeri


Suured tänud kasutaja Stihl asjaliku info eest.
Selle #6 laagri vahetusega peaks Eestis keegi ju ikka hakkama saama või ma eksin? Äkki näiteks sa ise? :)
https://www.youtube.com/watch?v=VlPg1Y2KLhA&t=1394s


Käin seal A-osas ära ja vaatan, mis räägivad. Ja kui targemaks ei saa, siis tuleb teha uuesti kohustuslik vasak esirattalaagri vahetus.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 48.6% - SQL: 51.4%]