Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Start/Stop süsteemi arvamused (Vastuseid: 26 | Vaatamisi: 6975)
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 03.12.17 12:49 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Läheb küll teemast välja aga ka Tallinn on liialt suur mõiste võrdlemaks linna kütusekulu. Inimesed liiguvad erinevatel aegadel erinevaid marsruute pidi. Sellest tulenevalt võib sama autoga sõidetud kütusekulu samal marsruudil erineda märgatavalt. Lisaks juhtub aeg-ajalt nii, et esmaspäeva hommikuti on ummik seal, kus teisipäeviti seda pole jne.


Peab Maku-ga siinkohal nõustuma. Kakumäelt Ülemistele sõit keskmiselt 15-17min, kui startida ~6:45-6:50. Sama sõit stardiga ~7:00, siis võib juba õnnelik olla, kui 25-30min hakkama saab. Tagasi tulekuga täpselt sama, kui 16:03 juba roolis olla, siis läheb ~20-25min, kui aga startida juba 16:10, siis ~30-35min. Ehk siis sama distantsi läbimiseks kuluva aja põhjal võib järeldada, kui palju sõitmist ilma peatumisteta on ühel ajal ja kui palju ummikus istumist ja peatumisi ja paigalt liikuma hakkamisi on teisel ajal. Ainuükski 15min ja 25min kestva sõidu keskmise kütusekulu erinevust näitab kompuuter 1-1,5L/100km.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jõuvanker
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW

postitati 03.12.17 12:53 Tsiteeri


Iga käivitusega rikastatakse kütusesegu, käivitushetkel põlemiskambrisse sattuv õli jms, tekitavad hetkelist suuremat heitgaasihulka kui vaikselt tiksuv mootor. Eriti just lühikeste fooritsüklitega ja Eesti ummikutega. Kui seisak rohkem kui minut-paar, siis mõistlik ise mootor seisma panna ( pikalt veniva kaubarongi möödumine jms ).
Uue masina esimesed aastad kolm -neli kestab tehnika, kuid seevastu saavutab tubli kulumise. Pärast kolmandat viiendat aastat hakkavad probleemid kerkima ja rahakotti hakkab tühjendama tubli auto remonditegevus.
Tänane autoinsener ei ole loll; ehitab masina kestma täpselt niikaua, kui max garantiiaeg etteantakse, seda seejures, et oleks võimalikult väiksed ekspluatatsioonikulud - hooldus, kütusekulu jms. Lisaks veel heitgaasi tugevad normid.
Siit tulenevalt ongi tekitatud võimalikult pikad hooldusvälbad, start-stop süsteemid, erinevad järelpuhastid väljalaskesüsteemides jms. Need kõik aga tähendavad üht: masina saab kiiremini otsa ja on vaja uus soetada. Tänase auto "parim enne" saab läbi ca 4-6 aastaga. Ja nii on. tuleb osta uus ja olemasolev vana taaskasutusse, mitte teisele-kolmandale ringile saata.
Küsimus siin tegelikult on: kas uute autode tootmisele kuluv energia/tekkiv saast, kaaluks üles vana masina poolt tekitatud saaste. Vastus on: VAEVALT :)
Autotootjatel on vaja käivet ja kasumit, ei muud, rahvale on vaja tööd anda ,et riigikassat täita.
Näiteks, DPF on tore vidin, kõik on ilus ja tore sinnamaani, kuniks see seade ennast tühjaks köhima hakkab ja mis kõige huvitavam, seda teeb see siis, kui on selleks vajadus, olenemata asukohast. Võtab kätte ja köhima kukub keset vanalinna või keset suurt rohelust nt rapsipõllu ääres. Tekitades nii väga arvestatava, küllaga lühiajalise, saastehunniku, mis on väga kahjulik ja mürgine.
Siinkohal võibki argumenteerima ja seletama/võrdlema jääda. Kuid lõpplause on siiski poliitikutel ja nii jääb, nemad dikteerivad.
Milleks toota EURO 6 normidega linnabusse, mis saastavad kokkuvõttes kordades rohkem kui ehitada trolli- või trammiliinid linnadesse? Poliitika ja raha. Kogulugu.
Tegelikkuses tuleks sisepõlemismootorid üldse käibelt maha võtta ning minna taastuvenergiale üle. Akud päikeseenergia jms.


lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 33.2% - SQL: 66.8%]