Lehekülgi: 1 2 |
masuurik
huviline
Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo S
|
postitati 24.11.17 18:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R129
ZFil on kolme tüüpi kaste millel on veidi erinev õlivahetuse/täitmise kord ette nähtud – versioon A, B ja C. A versioon on enamus 5 ja 6 käigulisi, B
on 6HP teine gereratsioon ja C on 6HP väiksed 19/21 seeria isendid.
Räägime praegu versioonist B, ehk teise generatsiooni 6HP28 kigukastidest. Siia kuulub ka 6HP28AF mis antud autol.
Õlitase pannakse tal paika 40 C juures. Õlitaseme paika panemiseks tuleb veenduda, et peale õlivahetust on kõik sektsioonid õli niiöelda täis. Läbi
tuleb sõita D ja R ning käigud 1, 2, 3, 4 (rohkem pole vaja juhendi järgi, sest kolvid saavad kõik täidetud juba väiksemate käigudega). Iga käiku
tuleb sees hoida min 3 s.
Mis teha siis kui õlitaset EI SAA 40 kraadi pealt paika panna. Siis tuleb kas oodata jahtumist või kasutada õli ruumislist paisumistegurit, ehk siis
teada kui palju õlitase valeks läheb kui lasta ülevoolu avast kuuma õli välja. Analoogne on olukord kastidel millel on varras ja kus on toodud COLD ja
HOT level. Sellistel kastidel on ca pool liitrit kuuma ja külma kasti õlinivoo erinevus. Miks see nii on? Sest vedelikel on ruumiline paisumine
sõltuvalt temperatuurist!
Kirjanduses öeldakse ATFi ruumiliseks paisumisteguriks 0,07% - 0,1 %. Seega rusikareegel on, et iga 10 kraadi kohta (kasti maht 10 L) tuleb lisaks õli
panna 0,1 L. Seetõttu ongi 20 C vs 80 C kasti nivoo erinevus ca 500 ml.
Mul on raske kommenteerida, kas meie töökojas jättis töötaja midagi tegemata ja tõesti õlitase oli madal (antud juhul 440 ml). Kui see nii oli, siis
võtame kriitika omaks. Ilmselt jäeti midagi tegemata. Vabandame, see ei ole OK ja korrektne. Ma ei tea kuidas see võis juhtuda – oleks tore olnud kui
oleksime saanud kohe kaameratest järgi vaadata.
Küll aga võin võtta mürki ja öelda, et antud juhul pole autol mitte õli madalast tasemest tingitud probleem vaid hüdromuhvi lukustuse häire.
Hüdromuhvi sidurid surutakse kokku ja libisevast muhvist saab koheselt manuaalkäigukasti sidur mis maha pidusrades mootori välja suretab. Tavaliselt
on see viga Mercedestel turbiini probleemina. Audidel seda ei nii paölju ei esine. Vestlesin ka kasutaja masuurikuga – tore oli arutada inimesega kes
tehnikat jagab ja suudab teise mõtteid lennult haarata. Aitäh. Masuurikas veendus ka, et asi on kummaline, sest teatud hetkel probleem esines ja
teatud hommikul ka mitte.
Käigukast on projekteeritud nii, et külma käigukastiga on kastis piisav õlitase, et kiirendada täisgaasil kõige järsemast nõlvast üles või võtta
täiskiirusel järske kurve. Ka siis ei jää kast õlinälga. Kastist võib JULGELT 1 liiter õli ära võtta ja te ei saa sellest aru. Harvad ei ole ka need
juhtumid kus klient tuleb käigukastiga millel on tugev leke ja puudu on 2-3 liitrit õli. Õlitase on lihtsalt kastis nii piisavalt kõrge, et filter
suudab teda põhjast veel veidike kätte saada. 6HP kasti põhjas on sõltuvalt kastist ca 3 liitrit õli. 6HP28AF on veel süvendatud põhjaga (filtril on
suurem allapoole tila) ja seetõttu suudab see kast ka ilma mõne liitri õlita sõita. Kui kastis on õli puudus avaldub see käigu välja löömisega MITTE
hüdromuhvi lukustamisega mis mootori välja suretab. Need on kaks täiesti erinevat asja. Antud kastis on viga kuskil mujal ja mitte õlitasemes.
Eile käis samasuguse kastiga sõiduk Rakverest - ka analoogne häire hommikuti sees. Õlitase on õige, panime prooviks 200 ml peale - ikka on viga
olemas. Viga on tõenäoluselt selle kasti eripärast (oran˛ides solenoidides). Selle vahetusega kaob viga alati ära. Sellist viga on ainult 6HP28AF
kastidel olnud, 6HP19A ja 6HP26A61 seda viga ei ole esinenud.
Täna käis 4käiguline S6 hoolduses - põhjavannist tuli 1 liiter õli välja (seisvast autost). Auto sõitis ja kohapeal oli kerge lülituse häire. Seega
paar liitrit oli kastis puudu.
Antud 6HP28 hoodluses mängib suurt rolli õli hind. Soovitan uurida mida sisse kallatakse - me kasutame originaal rohelist õli, midagi muud ei julge
panna kuigi oleks kasumlikum. |
Jürgen, kas need solenoidid vahetasite uute vastu või vahetasite prooviks omavahel? Kas või mis on järgmine protsess solenoidide osas, kui neid
kahtlustate? Tõenäoliselt terve hüdroploki vahetus pole vajalik? Solenoide peaks vajadusel saama ka tükk haaval. Küsimus jälle jupitamise
mõtekuses.
Vaatasin vanadest paberitest järele. Mina teostasin õlitaseme kontrolli ja normi ajamise 45 kraadi juures. Punn läks kinni 50 kraadiga, aga siis enam
muutusi tasemes ei teinud vaid ootasin lihtsalt lahtise punniga. Olin temperatuurid märkinud manuali kõrvale pastakaga koos kellaaegadega ja väikse
kirjeldusega. Jäi veidi peale kõnet kripeldama tegelikult, sest ütlesin puusalt 60 kraadi, sest ei mäletanud enam täpselt.
Lihtsalt teema arenduseks mõned pildid lisaks.
Paremal 3000km sõitnud filter- nagu uus, lihtsalt rohekas õli tõttu. Vasakul uus filter.
3000 km sõitnud õli ja siis vasakul õli, mille mina sisse panin -roheline originaal.
|
|
|
masuurik
huviline
Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo S
|
postitati 24.11.17 19:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teijo
Tsitaat: | Algselt postitas: rainz66
No aga soovitage siis kohta kus ma saaksin dünaamilise probleemivabalt ära teha? |
Lätis recro-s. Odavam kui hõbenooles veidike. Ise käinud ja järgmise hoolduse või probleemiga tagasi sinna |
Lihtsalt küsmus, et Cecisesse on ka parasjagu maad minna ju ja sellega kaasnevad ka ajalised ja rahalised lisakulud(Kütus, söögid, alko100 jne). Teine
asi, kui Valgas elad
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 24.11.17 20:52
|
|
|
Kui kasti on vaja remontida, siis me oleme Recro esindaja Eestis...
Ei pea Cesisesse sõitma ning garantii saab ka koha pealt.
Kasti läbipesu me ei tee, sest Recro ei soovita.
|
|
|
|
R129
huviline
Registreerunud 19.02.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.17 09:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: masuurik
Jürgen, kas need solenoidid vahetasite uute vastu või vahetasite prooviks omavahel? Kas või mis on järgmine protsess solenoidide osas, kui neid
kahtlustate? Tõenäoliselt terve hüdroploki vahetus pole vajalik? Solenoide peaks vajadusel saama ka tükk haaval. Küsimus jälle jupitamise
mõtekuses.
|
Me vahetasime solenoidid uute vastu. Pole lihtsalt aega nendega omavahel mängida.
Kasti õlivahetust soovitavad hetekel kasti tootjad: Aisin, ZF jne. Autotootjad on sellised ääri-veeri äraütleval seisukohal ja otse keegi enda
eluaegse käigukastiõli müügiargumenti rikkuda ei taha. Osa deklareerib, et eluaegne on mõeldud 160 000 km, teised ütlevad, et tavalise sõidustiili
juures pole vaja vahetada, aga niipea kui tuleb tihe start-stop või kiirtee, siis küll. Minuteada liigub enamus autosid ikka linnas . Hea näide on Subaru - eluaegne, aga kui vead treilerit, siis 45 000 km?
Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. kastipesu), -diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
info@hobenool.eu, mob 5227858 Hõbenool OÜ
|
|
|
|
o32neal
huviline
Registreerunud 24.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.17 11:49
|
|
|
@testaudi28 Kas sina oled targemaks saanud ??
|
|
|
testaudi28
huviline
Registreerunud 25.10.17
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.11.17 14:56
|
|
|
Kahjuks jube kiire on olnud ja pole õnnestunud ajaliselt.
Tuleval kolmapäeval teen ürituse ära kindlasti, siis vaatab edasi.
|
|
|
o32neal
huviline
Registreerunud 24.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.11.17 15:30
|
|
|
Nonii seltsimehed ja kaaskannatajad.
Räägin siis nüüd enda auto loo ära.
Alguses kui asi alguse sai vahetasin autol andureid, kuid tulutult. Mõne anduri suutsin isegi topelt osta, kuna esimese ostsin kõige odavama.
Foorumit lugedes ja asja uurides, et ehk on kastis õli vähe. Helistasin hõbenoolde ja võeti kohe ette ( tahtsid samuti teada, kas tõesti asi madalas
õli tasemes - aga seda nad ei tahtnud uskuda ) Pandigi õli juurde ja järgmine hommik mure jätkus. Siinkohal kiidan noolt, kes tuli vastu ja proovisime
asja ära.
Järgmise etapina sain foorumi kaaslaselt diagnostiku nr, suured tänud Kasutaja @vedru. Sõitsin kohale, pandi arvuti külge. Avastati et mul autol on
tavapärasest teistsugusem kast ( tüübikoodi ei mäleta ) diagnostiku jutu järgi olevat see teine samasugune audi, millel kast erinev. Vaatas näitajad
üle ja kõik tundus korras olevat. Natuke arutas minuga autost ja siis ütles, et äkki laseme kasti softi nulli ja hakkaks uuesti kast end õppima.
Olingi nõus ( ütles ka et asi võib minna hullemaks ja võib minna paremaks - kaasaarvatud, et äkki unustab vea ära)
Tänase seisuga on mul auto absoluutselt teistsugune. Pole saanud selle autoga kunagi nii sujuvalt sõita. Ja mis kõige jaburam, auto pole enam välja
surnud.
Veel päris pead ei loovuta, aga tundub et olen leidnud enda vea. ( kast oligi õpinid mingi vea endale sisse tänu ebakorrektsele mootori tööle ? )
Loodan, et kasutaja @testaudi28 saab asjast samuti võitu ja jagab ka enda lugu.
Parimatega,
|
|
|
testaudi28
huviline
Registreerunud 25.10.17
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.12.17 20:03
|
|
|
Tere
Hetkel on seis selline, et sai õli välja lastud, tuli täpselt 5l. Ennem taset ei üritanudki vaadata, kuna niikuinii oli plaanis filter vahetada koos
kättesaadava õliga.
Uus filter ja sisse läks 6,5l kuniks oli tase paigas. Ligi 3kuud tagasi eelmine omanik käis Tartus Tarservis ja lisati 0,6l õli paberi järgi.
Õli oli värvuselt pigem mustjas pruun ja jäi silma, et filtri jala tihend, mis istuga sisse läheb oli täiesti plastikuks tõmbunud ja filtri jalg
tundus seal täiesti lohakalt sees istuvat.(Tihend jäi kasti külge ja filter ise üleval ei püsinud).
Käiguvahetus läks väga sujuvaks, eelnevalt oli 3-4 lülitus jõnksuga ja viimaste miinustega kulus ligi 10 korda R peal väljasuremist ennem kui parklast
välja sai.
Praegu hetkel on kaks murevaba päeva olnud, aga ootan homset, siis tuleb -2 kraadi karmi Eesti talve.
Ei maksa väga veel hõisata.
Ahjaa, nn adaptsiooni tegin ka uuesti, ennem seda üritust ka proovisin, aga ei olnud abi.
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|