Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 15.07.17 15:02
|
|
|
Audi S3 1.8T - 1999 - Korrutustabel
Tere Audi huvilised. Tutvustan teile oma uut mänguasja, millel on nimeks Audi S3. Idee sellisest autost tekkis kevade algul kui loobusin oma eelmisest
talveautost (Bmw e36). Soov oli osta lihtsalt midagi, mis oleks äge ja millega saaks sõita aasta ringi. Muid autosid väga ei vaadanudki, ühte Audit
olen varasemalt talveautona tarbinud ning see oli väga meeldiv kogemus. Algne plaan oli kindlalt tuua Saksamaalt või Rootsist, kuid mingil hetkel oli
järsku Eestis müügil kokku 4 S3-e. Seega tundus mõistlik hetk minna ja vaadata need autod kõik üle. Okei, mitte kõik kuna üks neist oli ralliautoks
kohandatud. Selle hetkeni olin ma peas ainult mõelnud kuidas see auto üldse sõita võiks ja kas ta on päriselus ka äge. Esimene hall auto valmistas
pettumuse, kuigi ta oli kõige viimase aasta variant 165kw mootoriga. Hind oli täiesti vale, värv oli vale, salong oli vale ja üldse ei tekkinud mitte
mingit tunnet. Järgmisena proovisin ära punase, mis oli müügil autoplatsil. Suure läbisõiduga, eheda porgani värviga ja Subaru stiilis summutiga auto
aga vähemalt hind oli õige auto enda seisukorra kohta. Lõpuks proovisin ära ka musta, mis oli neist kõigist kõige korralikum ja komplektsem auto.
Kindlasti autopede sõiduk olnud. Kõik autod ülevaadatud, siis jätsin mustale ja punasele autole oma häbematud pakkumised ning jäin ootama.
Valituks jäi lõpuks see punane auto, millest ka see teema tekib.
Audi S3
1999 aasta
Läbisõit: 336000
1.8 Turbo 154kW
Pilt ka minu esimest Audist.
Ning siis peategelane.
Esimesed suuremad asjad, mis mind häirisid kohe oli rõveda väljanägemise ja häälega summuti ning põlev absi tuli. Absi tuli lahenes lihtsalt õnneks,
piisas anduri vahetust. Summutiga otsisin väikest aega originaali ning võtsin ka pakkumise uuele kuid kiiresti sai selgeks, et sellest ideest tuleb
loobuda ning vaadata lihtsalt originaali lähedane. Kuna originaal lõpupütt on selline spetsiifilise kujuga jurakas, kus otsad on ainult ühes nurgas
ning auto all on ta üldse risti, siis see raskendas natuke summuti valikut. Lasin lõpuks teha Summutiabis, väga meeldiv kogemus ja hea hind. Soovisin
küll ümarate otstega summutit aga kuna pikkuselt poleks ta all ära mahtunud, siis tuli selline nagu pildil näha. Pütt ise Magnaflow toodang ja keskele
lasin juurde panna ühe resonaatori. Ehk nüüd siis on katalüsaator-resonaator-lõpupütt. Heli poole pealt oleks tahtnud natuke vaiksemaks saada aga
tundub, et tuleb ära harjuda lihtsalt. Oluliselt parem kui vana,
Pilt vanast summutist, auto all pilti pole aga ta oli sinna nii ilusti pandud kohe, et sulatas stange äärt. Pioneerid raisk.
Järgmise probleemina, mis tekitab natuke rohkem muret on see, et auto on hakanud kehvemini liikuma. Ma olen enam kui kindel, et selle vea tekitasin ma
ise kui näppisin toimivat asja. Arvutis näitas õhuvigaja viga, kustutasin vea ära ning tagasi enam ei tulnud. Mõtlesin heast tahtest, et puhastan
õhulugeja ettevaatlikult brake cleaneriga ära aga ma arvan, et ma tapsin ta. Viga küll ei näita aga sõitis maru kehvasti, võtsin juhtme lahti ning
praegu on nii. Uus lugeja peaks jõudma mõne päeva pärast. Kui see ka probleemi ei lahenda, siis peab laskma kellegil arvutiga sügavamale vaadata.
Teine probleem, millega ma tahtsin kiiremas korras tegeleda oli raadio. Ostes oli keskkonsoolis tühjus nagu oleks äsja varganud käinud. Müüja andis
kaasa lausa 2 raadiot, üks Audi TT Concert I(parandage kui eksin) ning katkise Panasonicu. Toppisin kohe originaali sisse ning ainuke kõlar, mis tööle
hakkas on Bose süsteemi subwoofer pagasnikus. Ning üldse kui kasvõi ainult seda subwoofrit valjemaks keerata, siis jääb vahepeal üldse vait ning
järgmine hetk juba lõugab. Leidsin täna aega ning otsustasin süveneda asja. Kiskusin maki välja ning proovisin keldrist leitud mingit suvalist makki.
Muffigi. Okei, mõõtsin multimeetriga ning voolu nagu oleks ja originaal makk ju ikkagi tööle läks. Okei, makk surnud. Kõrval autost saab 100% töötava
raaadio. Paigaldasin ta Audisse ning veendusin, et kõik kõlarid on olemas ja töötavad. Seega tahaks uskuda, et viga peitub makis endas. Jube hea oleks
kellegilt healt inimeselt saada prooviks veel mõnda selle süsteemiga ühilduvat raadiot või äkki on mul üldse vale makk? Seega jätkub sõit vaikuses.
Järgmise tegevusena ootab ees väike hooldus, ostetud said uued küünlad, mootori õli, haldexi õli ning filter, bensiinifilter. Selle haldexi löga
vahetusega hakkab kindlasti veel nalja saama. Ebays pakkub kalli raha eest igast kõveraid tööriistu selle filtri eemaldamiseks. Prooviksin esialgu
selle tööriista ise valmistada.
Kahju on ka sellest, et auto alt on ära rännanud originaal rattad. Need sooviks tulevikus ikkagi hankida kuskilt ning hädasti oleks ühte ainukest
kõrvalistuja istet vaja.
Aitab praeguseks küll jutust.
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 21.07.17 16:58
|
|
|
Üht ja teist on jälle nokitsetud. Raadio kohapealt jäi poolikuks aga see pole ka kuidagi lahenenud va. see, et raadio viisin remonti kuid sealt veel
mingit diagnoosi ega vastust pole saanud. Uus õhulugeja jõudis kohale ja mingit muud mudru on ka veel kogunenud. Õli ootab vahetamist, valisin
Castroli Edge 5W-30. Keegi oskaks aidata kus asub kütusefilter, siis teaks kust otsida. Pole jõudnud süveneda ning auto alt otsimas käia. Õhulugeja
vahetus tundus olema success, sest sõidab paremini ning see, et ta enam nii hästi edasi ei käi tundub aina rohkem sellena, et ma olen lihtsalt
harjunud temaga. Nii kui olin õhulugeja ära tellinud rääkis mulle töökaaslane kuidas ta oma W140 Mercedesega on just Bremi toodete pärast teele
jäänud. Loodame, et mul nii ei lähe.
Küünlad said vahetatud ning nüüd tundub ka, et klapikambrikaane tihend tuleb kiiremas korras ära vahetada.
Ilmad on ka väljas juba sellised, et vaikselt tuli hakata mõtlema talverataste peale. Auto24-st jäid silma 17" Dotzi veljed, 5x100 on selline tobe
auguvalem, et väga midagi valida ei olegi. Õnneks ET õige ja ainus kahtlus veel on keskava. Ootan kuni tellitud tungraud kohale jõuab üks päev ja siis
proovin neid ka korra auto alla. Välimuselt meeldivad nad mulle oluliselt rohkem kui praegu all olevad 18" veljed. Talve hooajal lähevad need 18"
müüki ning üritan leida ikka originaal Avused.
18" rattad mõjuvad ka sõidumugavusele halvasti. Auto on ikka natuke liialt jäik.
Kuna ilmad läksid soojemaks ikkagi, siis tekkis mõte, et võiks proovida neid velgi natuke ilusamaks teha. Ääred olid ikka räsitud äärekividest. Läksin
poodi ja ostsin pahtlit ning liivapaberit. Nüüd olen mõned õhtud neid hõõrunud ja 2 velge on põhimõtteliselt valmis värvimiseks.
Lahti tegin siis esimese asjana oli tunne nagu oleks petta saanud. Sama nagu poest krõpsupaki ostad, pakk suur aga sisu pole ollagi. (jah ma saan aru,
et see on grammide järgi)
Mootoriruum on ka natuke korrast ära minu jaoks. Kahjuks on rändama läinud kõik plastikud ja nende kohapealt olen ka natuke nõutu. Ei oska neid
kuskilt muretseda. Peab lihtsalt ebay-s silmad lahti hoidma. Teiseks puudusid näiteks õhulugeja ja filtri vaheliselt lõdvikult klambrid ja lõdvik ise
on ka rõve. Tellin selle ilmselt varsti uue. Üleüldiselt võiks olla ka koonusfiltril natukene eraldav kopsik. Kui kellegil on mootoriruumist puuduvaid
plastikuid pakkuda, siis postkasti palun .
Täna tööl igavusest tellisin peegliklaasid uued, Alvadi juudikauplusest. Maksid 8 eurot tükk ning kvaliteet on Taiwan. Kindlasti paremad kui vanad,
ainus asi mis häirib on see, et nad kuidagi laiendavad pilti. Kui häirima jääb, siis ostan uued.
Ma ei tea miks see pilt tagurpidi läheb, arvutis on õigesti.
Keegi oskab puusalt öelda millega on tegu ?
Ning nüüd viimastel päevadel on muutunud igapäevaseks selline nähtus, et panen auto käima ja tekib ilgelt kõva ja peen heli mootoriruumis. Nagu mingi
pump või ma ei teagi. Korra on ta seda ka varasemalt teinud aga nüüd ta teeb seda juba iga päev. Ning just peale tööpäeva nagu koer suurest õnnest
hakkab saba liputama siis tema lihtsalt iniseb. Hoiab ka pöördeid 1100 peal ning kõik see laabub nii kui ma kohalt ära lähen ning korraks peale astun
nii 3000 pöördeni. Ideid ?
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.07.17 18:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Korrutustabel
Täna tööl igavusest tellisin peegliklaasid uued, Alvadi juudikauplusest. Maksid 8 eurot tükk ning kvaliteet on Taiwan. Kindlasti paremad kui vanad,
ainus asi mis häirib on see, et nad kuidagi laiendavad pilti. Kui häirima jääb, siis ostan uued. |
Viga selles, et enne oli sul peegel "aspherical" ehk asfääriline (peegli välimine serv kumer, et vähendada pimedat nurka), aga uue ostsid
"convex" ehk kumer (see tähendab kogu peegel on kumer).
Aspherical vs Convex mirror.
|
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 21.07.17 18:47
|
|
|
Võin kohe öelda, et 17 ja 18 tollistel velgedel selle auto all erilist vahet ei ole sõidumugavusel, proovitud aastate jooksul erinevate rehvidega
mõlemaid variante nii originaalvedrustuse kui H&R vedruga ja vahe põhimõtteliselt olematu. S3 8L ongi väga jäik auto. Huvitaval kombel oli auto
H&R madaldusvedruga mugavam kui originaalvedruga, ei põrutanud aukudes nii palju.
Kütusefilter asubki põhja all, ei mäleta täpselt kummal pool.
|
|
|
kaupsik
huviline
Registreerunud 10.03.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Q7´07 , Kodiaq´22 , Cherokee´03
|
postitati 22.07.17 07:46
|
|
|
Tervist. Kui ma nüüd õigesti mäletan siis kütusefilter on paremal pool põhja all tagumise ratta ees.
|
|
|
Uk_
klubiliige
Registreerunud 04.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B5 RS4
|
postitati 22.07.17 10:41
|
|
|
Ilus concert1
link
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast
you hit the wall and torque is how far you take the wall with you.
|
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 31.07.17 20:21
|
|
|
Pisike sissekanne kuna jälle on uued küsimused. Vinguvale helile sain jälile, seda teeb "lisaõhupump", mis välismaa mingi foorumi kohaselt surub
külmkäivitusega õhku väljalaskesse. Pump muidugi sellist häält tegema ei peaks aga kulumise ja ajaga võib hakata tegema. Kui ma seda pisikest filtrit
käega kinni hoian, siis ta jääb vait. Selle teema juurde kunagi tulevikus tagasi.
Vahepeal jõudis kohale hiinast uus võtmekorpus. Loomulikult ükski asi alguses tööle ei hakanud, autosse ei saanud sisse ning käima ka ei läinud.
Komplekteerisin uuest ja vanast enamvähem viisaka võtme ning sain toimima. Viga oli selles, et immo pulk oli vana korpuse sisse liimitud ja oleks ma
seda sealt hakanud välja urgitsema, siis ilmselt tänase päevani käiksin jala. Võinoh naine käiks jala ja mina sõidaks E30-ga.
Käisin autoga ülevaatuspunktis loksutamas ja mootorist väljuvaid gaase mõõtmas. Veermik kõik loksudeta aga tagumised amordid näevad välja sellised
nagu neid poleks väga ammu vahetatud. Mootori gaasid on ka kõik väga head, mitte mingeid põlemisjääke ning lambdad ja katalüsaatorid kõik toimivad.
Seega on ikkagi küsimus miks auto kehvasti sõidab. Külmalt on parem kui soojalt ning vahepeal samas on ka soojalt okei. Olen natukene nõutu selle
kohapealt. Kas chip võiks aidata ? Äkki tõesti on lihtsalt keegi juba seda chipinud aga teinud seda niivõrd kehvasti, et auto ei toimigi normaalselt.
All pool on pilt, milliseid vigu arvuti näitas hetkel. Kustutasin ära ja tagasi ei tulnud neist ükski.
2. silindri detonatsioonianduri näit on suurem kui teistel silindritel. Samas näit mahub ilusti lubatud piiridesse. Kas viga võiks peituda selles ?
Mitte kõik ei ole halvasti. Käsipidur ei toiminud. Nüüd toimib. Käsipiduri süsteem on suppordi sees ning piisas õnneks ainult sellest kui
keskkonsoolist tross lõdvaks lasta ning tagant supporditest pöörad liikuma saada. Lahti ei tahtnud lammutada, sest muidu oleks ilmselt uutele pidanud
mõtlema hakkama. Seega leotasin õliga ning liigutasin neid nii kaua kuni olid juba head. Aga kui seal keskonsooli läheduses juba töö toimus, siis tuli
sealt ka uusi muresi. Nimelt oleks vaja käetoele ühte plastikut ning tervet käetoe luuki.
Maanteel oli tunda kerget vibratsiooni, rattad olid halvasti balanseeritud.
Raadioga on siis selline lugu, et minu omal on volüümi nupp katki ning varuosa ei ole. Seega ostsin ära selle Concert I, millele siin viidati. Peaaegu
isegi toimib aga samas on ka palju muresi. Tagumiste uksepolstrite sees olevad kõlarid ei toimi, kiskusin polstri maha ja panin juhtme kõlari külge
aga ikka ei tööta. Peab multimeetriga kallale minema.
Teine ja halvem asi on see, et antenn on räme sitt. Käega juhtmest kinni hoida, siis on ok. Tundub, et see on üldse mingi järgmise põlvkonna Audi
antenn ning see vajab võimendit. Miks muidu on tal 2 juhet ?
Kas sellele mingit lihtsat lahendust on, et raadiole levi tekitada? Või peaksin mingisuguse võimendi ostma ?
Positiivse poole pealt toimib CD-box. Negatiivse poole pealt ainuke CD, mis käepärast hetkel oli on Nexus . Seega kiiremas korras tuleb midagi ette võtta.
|
|
|
tarmo92
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 01.08.17 11:56
|
|
|
Tänan vihje eest, praegusel hetkel on plaanis lasta monteerida aux kaabel raadio sisse. Antenniga uurisin, et noortehnikus pakutakse antennivõimendit,
mis käib antennijuhtme vahele. Praegusel antennil on 2 kaablit, millest siis see mis on hetkel üle peaks olema GPSi jaoks. Parandage kui eksin.
|
|
|
keeRISTOrm
huviline
Registreerunud 15.07.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.08.17 18:47
|
|
|
Mul endal on samal masinal originaal väljalase ja tahaksin just midagi, mis natukene häält ka teeks. Originaal on liiga vaikne
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 03.08.17 20:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: keeRISTOrm
Mul endal on samal masinal originaal väljalase ja tahaksin just midagi, mis natukene häält ka teeks. Originaal on liiga vaikne |
Kui soovid kaema tulla, siis anna märku.
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 23.08.17 16:21
|
|
|
Raadiolevi on ikka veel murekoht, ostsin oomipoest antennivõimendi mis käib antennijuhtme vahele aga tolku mitte midagi. Loobusin natukeseks ajaks
ning tegelesin hoopis E30-ga. Mingi hetk kui tuhin jälle peale tuleb, siis jätkab sellel teemal. Õnneks lahenes tagumiste kõlarite probleem lihtsalt.
Otsisin pagasiruumist üles Bose võimendi ning avanes järgev pilt:
Jumal tänatud, et keegi pole originaal pistikuid puruks lõiganud. Ühendasin võimendiga ning voilaa süsteem täiesti toimib. Harutasin autost välja pika
ussi:
Kui ma juba autost olin tagumise osa salongist tühjaks rookinud, siis leidsin tagumiste istmete põhjadelt hallitust. Seega kolisid kõik istmed tuppa
ning läksin pessu. Kasutasin puhastamiseks kõige tavalisemat pesuseepi ning sooja vett. Hiljem kandsin peale nahakreemi.
Ühel päeval kui hommikul natuke raske olla oli, siis tundus mõistlik tegu klapikambrikaane tihend ära vahetada. Üpris palju tuleb asju eest eemaldada,
et kaas ilusti kätte saada. Cooleri torustik oli õnneks seest täiesti puhas, kartsin veidi sealt õli leida. Imelik asi on see, et üks süütepool on
teistest erinev. Teisel kolmel poolil on ilusti peal kirjas S3, aga see üks on nagu must lammas. Iseenesest auto kõik toimib kenasti ja vahele ei
jäta. Peaks selle ära vahetama või töötavat asja pigem mitte näppima ?
Kuna nagu ikka siis kui auto muutub hetkeks sõiduvõimetuks, siis on vaja mingit tööriista poest osta ilma milleta auto sõitma ei hakka. Külm oli,
muidu päris tore vahelduseks.
Kohale jõudis ka pakike Saksamaalt. Tellisin Audi Traditionist, kuna esindus soovis natuke liiga palju transpordi eest. Vanad on täitsa poolikud juba
kividest. Uued on plaanis katta peale värvimist läbipaistva kaitsekilega aga ma pole üldse kindel, et see on võimalik. Pool tükist on nagu täiesti
kumm. Ma arvasin, et need on täiesti tavaline plastmass.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 24.08.17 05:26
|
|
|
Eks neid süütepoole ikka sureb ja vahetatakse välja. Suht tavaline värk ja ei ole põhjust muretsemiseks.
Mul Audi A4 aga iga süütepooli peal kirjas S4
|
|
|
keeRISTOrm
huviline
Registreerunud 15.07.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.08.17 07:53
|
|
|
S4 tähisega süütepoolid A4 peal pidi täiesti tavaline olema, kui mitte tehasest nii.
Aasta algul oli Audi esinduses veel S3 süütepoolide vahetuse tehasekampaania. Mina sain tasuta kõik uued. Helista esindusse ja küsi üle, ehk kestab
siiani.
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 27.09.17 07:11
|
|
|
Sooviks teie mõttelende.
Ega ei läinudki kaua kui midagi turbosüsteemiga juhtus. Hommikul tööle sõites ja maanteel kiirendades kadus turborõhk, mis ennist oli 0.9. Puterdas ja
turtsus ning sõita ei osanud. Garaazis sai viga leitud. Lõi cooleri 90 kraadise lõdviku turbo küljest lahti. Panin ilusti kõik kinni tagasi aga enam
üle 0.5 ei puhu. Algselt arvasin, et lõdviku klamber oli vibratsiooniga lahti tulnud aga nüüd tundub, et pigem oli see tagajärg millegile. Välismaa
foorumites on sarnast probleemi varemgi olnud, et lööb lõdviku pealt aga teistel pole pärast rõhuga probleeme olnud. Siiani kontrollinud üle
vaakumühendused, lõdvik ise ja kontrollinud wastegatei liikumist. Klapp liigub aga ma päriselt ei tea kui palju ta liikuma peaks. Äkki keegi tark
suudab mind kuhugi suunata?
|
|
|
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 27.09.17 08:39
|
|
|
Alusta lihtsamast. Kontrolli lõdvikute & rõhuvoolikute seisukord üle, võimalik, et kuskilt midagi katki.
|
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 27.09.17 15:47
|
|
|
Rõhu lekke test tuleks teha kõigepealt. Survestada ära 2barini vähemalt. Ühtegi susinat ei tohi olla.
|
|
|
|
antsvolli
huviline
Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 911T, A8 D2
|
postitati 27.09.17 19:23
|
|
|
Klambrid
Suht tavaline on ka jahuti torudele õli sattumine ja siis see voolik seal kaua ei püsi kui rõhku tuleb. Ise olen kasutanud voolikuklambreid Hydroscandist eks ta maksab aga samas hoiab (muidugi
aja voolik soojaks enne kui klambri peale ajad muidu võid jahuti otsa puruks keerata kui tegemist komposiidiga).
|
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 03.10.17 17:51
|
|
|
Turbo murele pole siiani lahendust leidnud. Leidsin mootoriruumist N75 anduri, mis oli pimedaks tehtud. Naeratasin ja tegin endale juba selgeks, et
see tuleb ära ühendada. Tehtud mõeldud aga viga ei kadunud. Tegin rõhu testi ning kogu süsteem rõhku peab. Sõber andis idee, et võtta lahti G71 andur
ja mine proovi kas on mingeid muutusi. Oli küll, auto boostis järsku 1.5 barini. Tundus loogiline lüke, et vaataks selle anduri üle. Lammutasin kõik
laiali eest ning sain selle plastik torujupi kätte sealt koos anduriga, kuna anduri enda kinnitus poldid keerasid kõik üle. Toru käes avastasin
esimese asja, et keegi raibe on seda juba liiminud ja käkerdanud. Tõin poest uue Boschi anduri ning istutasin ta sinna tagasi. Tegin asja natuke
esteetilisemaks kui enne oli aga see hõlmas ikkagi silikooni, mis tegelikult mulle väga ei meeldi. Proovisin kas rõhku peab (pidas) ja asetasin ta oma
kohale tagasi. Tuju oli hea, tuleks siin kohal ära märkida. Lasin kogu kupatusel ilusti ära kuivada ning mõni aeg hiljem otsustasin proovisõidule
minna. Nii kui arvad, et asi on lihtne siis vasta pükse sa saad ka. Tulemus ümmargune 0. L*ts ikka üle 0.5 bari ei boosti. Vähemalt see andur on nüüd
korras. Proovisin, siis taastada N75 anduri eelnevalt toiminud süsteemile, et wastegateist vaakum otse cooleri torusse ning N75-l kaks otsa pimedaks.
Olen nüüd paar päeva niimoodi ringi kärutanud aga tundub, et isegi natuke kehvem on kui koos anduriga. Normaalselt sõites puhub kuhugile 0.4 bari
juurde ning kui peal hoida siis 0.5. Kusjuures kui N75 oli ühendatud ning näiteks teise käiguga boosti üles ajades viskas vahest isegi 1.5 barini.
Olen meeltesegaduses aga veel ei loobu ja ei lükka kellegi ukse vahelt sisse.
See hetk kui turborõhu nali algas, siis auto seisma jäi ning sundisin teda oma tegude üle järelemõtlema. Seal juures tegelesin muude töödega, mida
olin pikalt edasi lükanud. Esimese asjana eemaldasin kellaploki ning saatsin ta Haapsallu displei vahetusse. Ennem nagu ei täheldanud kui ta oma
pimedas koopas istus aga tegelikult oli terve klaas täiesti kriimuline ja õudne. Ilmselt siis kareda paberiga puhastatud vms. Igatahes käisin temast
poleerimisaparaadiga üle ning sai palju parem. Vahelduseks oli päris hea kui mõni asi sujus ka.
Kuna ta juba elutult vedeles, siis otstarbekas oli ka mingi muu töö ära teha. Näiteks haldexi õli vahetus. Lihtne töö iseenesest kui kõik spetsiaal
tööriistad olemas on aga minu reaalsus oli vähe teine. Hakkasin otsast lammutama lootes, et äkki varsti saab juba õli vahetada kui olin märkamatult
tagasillatala liivapritsi viinud. See kõik juhtus ainult selle pärast, et ma pidin diffri alt ära võtma ning omakorda selle tagajärjel avanes õõvastav
vaatepilt roostes ja inetust sillatalast. Tellisin ka uued puksid aga diffripukse tellida ei saanud, mis tähendas seda, et pulbervärv jääb ära.
Kartsin, et äkki sulavad ahjus ära ning siis oma jama rohkem kui vaja. Värvisin lihtsalt hammerite ja pintsliga. Igaljuhul parem kui ennem.
Läbisõit: 3400000km
Talgude käigus värvis sõbranna ära mu talveveljed.
Proovisin ilusat pilti ka teha pestud autost aga tuleb see ikkagi kellegile osavamale jätta.
|
|
|
Korrutustabel
huviline
Registreerunud 17.08.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S3
|
postitati 04.03.18 12:41
|
|
|
Pikalt pole kirja pannud midagi. Nüüd koondaks mõned mõtted. Lumi tuli maha ja pettumus oli suur kui selgus, et mul on ikka täiesti esiveoline S3.
Tõmbas korra motivatsiooni 0 lähedale ja ostsin suurest hirmust omale ühe BMW. Kohendasin ta jäärajaks ning lõbutsesin temaga ning Audist sai
tarbeese. Kui BMW projekt nö. valmis sai, siis tuli jälle tuju punasega midagi ette võtta. Süvenesin korra kogu sellesse Haldexi süsteemi. Tegemist on
tegelikult suhteliselt lihtsa süsteemiga, minu auto viga oli siis selline, et mõnel ilusal päeval oli nelikvedu ja teisel hallimal päeval jälle ei
olnud. Üldiselt oli enamus päevad hallid. Mõõtsin voolu, parandasin pistiku ja sain ta tõstuki peal rattad õhus nagu tööle. Sõitma minnes ikka
tuhkagi. Kõik viitas pumbale ja soetasin Eestist väga soodsa hinnaga omale kasutatud Haldexi pumba. Tükk külge ja mure murtud. Kogu see lihtne
protsess võttis aega ilusad paar talvekuud. Tuleb tõdeda, et see pump on küll natuke aladimesioneeritud selle süsteemi jaoks. Vanale pumbale voolu
sisse lastes tegi ta küll mingit häält ja tudises veidralt, leidis uue elukoha prügikastis.
Nüüd kui ma teda natuke aega olen nelikveolisena tarbinud, siis häirib tema juhitavus. Vägagi alajuhitav auto, sobib ideaalselt talvel
igapäevasõidukiks aga lollitamiseks on ta natuke kehva. See on kõigest minu arvamus. Jaanipäeval läks lolliks kütuseseier, näitas koguaeg nagu paak
oleks kolmveerandis. Võtsin pumba välja, näppisin teda laua peal ja panin tagasi. Tulemus 0. Mis seal ikka, õppisin elama sellega kuniks ühel päeval
see ise korda läks. Korra meenutas juba eelmist Audit, kui õhtul mõni tuli ei toiminud, siis hommikuks oli ta ennast ise korda teinud. Aga S nii
lihtsalt alla ei andnud, nüüd suurema külmaga otsustas ta pakkuda varianti sõita nii, et kütuseseier on koguaeg nullis. Ei kavatsegi remontida, küll ta korda läheb .
Isa ei saanud ka kehvem olla ja ostis omale ka S3.
|
|
|
RaunoO
huviline
Registreerunud 22.11.10
Asukoht: Raplamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Urs6 20vT, VW Golf II 2.0 16v ABF
|
postitati 04.03.18 17:11
|
|
|
Läbisin ise ka selle haldexi pumba teema, nelik ei töödanud normaalselt, jube kaua läks aega, et aktiveeruks. Isegi suvel esimese teisega võttis ringi
asfaldil (ajus soft teine). Vana pump tegi isegi mingit häält veel. Sai pandud uus pump ebayst, borgwarneri oma, 200 euri ja nüüd toimib igast
asendist. Ma ütleks, et S3 on väga ülejuhitav, tunduvalt agressiivsem kui tavaline quattro.
Eks enamustel on see pump surnud juba, õli satub sisse jne, harjad kuluvad, sellepärast tundubki haldex jama alguses paljudele.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 04.03.18 20:27
|
|
|
Haldexi softi muutes või aftermarket controlleri paigaldades saab ülejuhitavamaks.
Torque monitori vead ajus näitavad oskamatut tuuningut.
|
|
|
|
|