Audi A3 8PA 2.0tdi 125kW - 2011 - raimpz
Tervitused!
Olen nüüdseks mõnda aega juba Audi omanik ning teen ka oma esimese postituse.
Eelmisel suvel otsustasin oma vanast Ford Focusest lahti saada ja miskit mõnusamat istumise alla vaadata. Tingimusteks olid: luukpära, diisel, vähe
võimsam kui Ford (74kW), automaatkastiga.
Esialgu vaatasin Golf GTD'sid, aga neid liikus vähe ja sobiva varustusega isendit ei leidnud. Jäi siis silma Audi A3 Sportback 2.0 diisel, 125kW,
esivedu, automaat, läbisõit 157 589km. Ilus sinine, nagu eelmine autogi. Toodud Saksast, kuid Eesti teedel oli juba üle aasta sõitnud.
Enne ostu sai tehtud ka ostueelne kontroll, mille käigus erilisi puudusi ei leitud - tagumine kojamees natuke jumpsis, üks päikesesirmi kinnitus oli
lahti, kojamehed kulunud jms.
Varustuse poole pealt täitsa rahul:
Hele nahksisu, täisautomaatne tulede ümberlülitus(päeva-, lähi- ja kaugtuled), Bluetooth ühendus, vihmasensor, Bose heli.
Kaasa tuli kaks jooksu Audi originaalvelgi (16" ja 17").
Esialgu ostes oli 2 asja, mis mulle ei meeldinud:
1)kumbki jooks velgi ei olnud eriti minu maitsele
2)ainult esivedu
Esimene punkt sai see kevad lahendatud kui sai ostetud 18" Audi originaal topeltkodaraga veljed. Teise punkti lahenduseks olen hakanud piiluma S3 ja
A3 Quattro bensukaid.
Hetkel auto häbiväärselt must, seega lisan praegu ainult ühe pildi. Loodetavasti on lähiajal mahti mõned korralikumad pildid juurde teha.
Auto ajaloost ka minu käe all:
August 2016 - suutsin juhiukse alumises servas oleval liistul otsa lahti murda. Uus liist on küll käes, aga vajab värvimist.
Jaanuar 2017 - generaatori rihm läks katki. Õnneks muid vigastusi ei kaasnenud. Vahetati rihm ja kinni kiilunud rullikud.
Dets 2016 - vahetasin osad salongivalgustid LED valgustite vastu ja uste alused valgustid vahetasin Audi logoga valgustite vastu.
Veebruar 2017 ostsin kasutatud 18" Audi orignaalveljed
Aprill 2017 - korraline hooldus (177 704km) - vahetatud mootoriõli, õlifilter, õhufilter, salongifilter, kütusefilter, käigukasti- ja piduriõli,
veermik korras.
Hoolduses avastatud probleemid: jahtusvedeliku hangumistemperatuur -30C, üks summutiklamber roostes ja väike kogus metallipuru kütusefiltris.
Jahutusvedelik ja summutiklamber said vahetatud, aga selle viimase probleemiga olen nüüd suhteliselt hädas. Sõitsin vahepeal edasi ning mai alguses
sai uuesti käidud kontrollimas kütusefiltrit, kus jällegi leiti metallipuru.
Põhjuseks pakutakse, et kõrgsurvepump on läbi ja vajab vahetamist. Lisaks vajalik metallipuru süsteemist välja saada. Olen natukene uurinud antud
probleemi kohta ja nõuandeid on olnud mitmeid - alates sellest, et ära enne tee midagi, kui miskit reaalselt pole juhtunud, kuni selleni et vaheta
kogu kütusesüsteem uute osadega (ca 5000-6000€!).
Olen natukene uurinud romulatest, kas oleks vajaminevaid juppe, kuid seni tulutult.
Hetkel siis auto põhimõtteliselt seisab, kuigi mingeid probleemseid ilminguid ei ole. Teen vaid hädavajalikke sõite ja üritan võimalikult palju infot
saada lahendusele.
Ootan hea meelega, kui kellelgi on hüva nõu anda.
|