McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 24.02.17 12:03
|
|
|
Minu Audi A8 D2 põles maanteel maha
Ülevaatlik kroonika juhtunust:
Läksin siis tööasjus 22. veebruaril Riiga ja võtsin sõbra ka kaasa - käib vahepeal linnas ringi ja aitab muidu üleval hoida. Päeval läks sõit kenasti,
ei ühtegi kahtlast heli, lõhna või muud säärast. Tagastiteel oli lumetorm muidugi võimas, aga nelivedu, neljaliitrine mootor ja suur kere pole seni
hätta jätnud. Pärnust Tallinna poole läks juba tee ka päris heaks ja sai rahulikult nii 80 km/h kulgeda.
Põnevaks läks siis loetud kilomeetrid Märjamaast edasi, üsna Harjumaa piiril umbes kell 21. Sõber mainis et mingi kärsahäis oleks nagu õhus ja tundsin
siis ka. Eks esialgu nagu ikka hakkas teisi autosid uudistama või siis maju tee kõrval. Siis aga oli juba kerget suitsuvine märgata. Tõmbasin kiiresti
teepervele, ohutuled peale. Lootsin, et äkki sigaretisüütajas olev moblalaadija, aga ei - suitsu tuli kuskilt automaki vahelt ja täitsa juba joana.
Kiiruga hüppasin välja ja kapott lahti - sealt ei paistnud midagi. Paralleelselt sai seal juba tuletõrjesse helistatud ja kustuti välja otsitud.
Tolleks hetkeks oli juba suitsu väga väga palju, salong täis ja kindalaekast lõi leegi ka välja. Kustutiga vehkimine migit tulemust muidugi ei andnud
- tulekolle oli ilmselt kuskil armatuuri taga. Siis oli aeg juba pagasnikut vähegi päästmist väärt asjad välja visata ja veidi eemale joosta. Edasi
läks kõik väga kiirelt - leegid ronisid väga ruttu üle kogu auto ja tulid ka esimesed väikesed plahvatused. Vahepeal oli juba täitsa GTA masti
vaatemäng - paar suuremat pauku ja ilmselt alumiiniumkere põlemisest viskas ka ohtralt valgeid sädemeid. Tuletõrje saabus kenasti mingi kümnekonna
minutiga - nii ruttu kui see vahemaad arvestades võimalik oli. Ega seal midagi suurt enam kustutada polnud ka - nagu piltidelt näha, siis kuumus tegi
ikka oma töö ja alles jäid sisuliselt põhi, veljed ja mootoriplokk. Ülejäänud on juba tüütu logistika, aga kella üheks öösel sain igatahes koduuksest
sisse.
Autost endast ka: Audi A8, 2001. 4.2L bensiinimootor, tumeroheline. Ostsin kasutatult vaid loetud kuud tagasi. Suht värskelt käinud diagnostis, kuu
aega tagasi hooldus ka - õlid, filtrid ja muu selline. See on mul järjekorras juba teine A8 ja olin masinaga väga rahul - kuni siis selle õhtuni. Kas
ja mis seal eelmised omanikud korda saatnud olid ju ei tea. Subwoofer tal pagasnikus oli ja juhtmeid sinna veetud - äkki on mingi seos, võibolla
mitte. Oletada ju võib, aga ... igatahes elu on seiklus.
Loodetavasti pildid avanevad, lingin siia Facebookist:
https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16865184_1490641507634535_7733985190108651671_n.jpg?oh=bf8d21279426336458d57a3125a5c
fe2&oe=59346B30
https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16835998_1490649440967075_8348762324473923957_o.jpg?oh=36c743727b8d028d7b27dc86339f
8dda&oe=594337E1
https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16819447_1490679190964100_7389405290632264546_o.jpg?oh=79d73c80a6aa6674adc8007ca7de
daf5&oe=59372914
Ning siis veidi enne saatuslikku õhtut:
https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16905024_1492150427483643_3489033332394218492_o.jpg?oh=3a26050a1db6ba02d6d3cc49f40b
b732&oe=5947747B
https://scontent.fhen1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/16991547_1492150680816951_5025282215241508332_o.jpg?oh=4250133b1712b854eab8d5e87da1
b3a9&oe=59472B0D
|
|
|
Oja1
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Türi vald
Kasutaja on eemal
Auto: S5 & X5
|
postitati 24.02.17 13:09
|
|
|
Kurb lugu! 
Kas see oli see sama A8, millel mootor ehitatud ''essi'' plokile ümber 265kw'ks? On nagu meeles, et mingi aeg tagasi oli üks samavärvi (mida
eriti palju ei liigu) A24'jas müügil.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 24.02.17 13:18
|
|
|
S..tt lugu küll, aga peaasi, et mees on olemas, kes postituse tegi.
Ja tervis tundub, et hea...
Autod tulevad ja lähevad.
Muidugi uskumatu, kuidas üks auto suudab sekunditega täiesti maani maha põleda.
.
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 24.02.17 13:32
|
|
|
Karm ja kurb Kuidas see katus niimoodi ära saab põleda? Esmane suitsualge
maki august...sealt ka põlengu algus? 3/4 autot maha põlenud, kuid supaka kast pidas korralikult tulele vastu.
|
|
|
ahtisaar
huviline
Registreerunud 16.10.12
Asukoht: Järvamaa, Türi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi q7 4.2tdi, Audi coupe 2.6
|
postitati 24.02.17 13:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TiitR2
Karm ja kurb Kuidas see katus niimoodi ära saab põleda? Esmane suitsualge
maki august...sealt ka põlengu algus? 3/4 autot maha põlenud, kuid supaka kast pidas korralikult tulele vastu. |
A8 kere ju alumiiniumist ning seal pole palju kuumust vaja, et see sulama hakkaks. Salongis piisavalt väga hästi põlevat materjali mis siis omakorda
korralikku kuumust toodavad.
Hea et vähemalt auto omanik terveks jäi. Seal armatuuri all on ju ka airbagi aju, ning oleks mingi lühis seal tekkinud, ja turvavööde eelpingutuse
lukku ning padjad sõiduaeg lahti löönud, poleks asi nii kergelt vast lõppenud.
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 24.02.17 15:29
|
|
|
@Oja1 - see sama jah, S8 moto oli peal. See toimetas muidu väga kenasti, ühtegi tuntavat anomaaliat polnud. Muidugi ei tea, kas ja kuidas see vahetus
elektri poolelt tehtud oli ja kas võis teoorias jama algus olla. Ei taha ühtegi asja või kedagi lampi süüdistama ka hakata.
Aga jah peale selle, et väga kurb lugu, on tegelikult üsna hea meel ka - nii palju asju, mis oleks võinud veel halvemini panna. Esiteks jah et ma siin
üldse seda juttu kirjutada saan. Teiseks oleks võinud see jama Lätis juhtuda - oleks selle klaarimise peale veel rohkem raha ja aega läinud. Kesklukk
oleks võinud mitte maha tulla, miskit juba sõidu peal salongi lüüa või mõni oluline sõlm peatumise keeruliseks teha... jne jne jne.
Eks ma olen muidugi oma teadmise järgi üritanud kogu seda asja lahata, et mis siis ikkagi põhjuseks sai. See sama supakas + võimendi, mis seal
tulekeerise üle elas - see on ju kogu aeg tarbijana taga. Lisaks oli tol hetkel veel tagaklaasi soendus, sigaretisüütajas moblalaadija... äkki võib
see teatud tingimustel üle lubatud voolutugevuse minna ja äkki oli midagi kaitsmetega ka tehtud.
Ühe sarnase teema leidsin netiavarustest ka: http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d2-platform-discussion-8/my-car-almost-burned-down-1749070/
|
|
|
aixx
huviline
Registreerunud 21.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.02.17 15:38
|
|
|
Ma olen armatuuride all oma hobielektriku karjääri ajal näinud kümneid kokkusulanud juhtmekimpe ja imelisi ühendusi, selles vanuses auto puhul on
põhjus ikka pigem elektrijuhtmete kehv ühendus, isoleerimine või ülekoormamine.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.02.17 16:21
|
|
|
Kahju heast autost. Kaldun arvama, et mõne eelmise omaniku "tuuning" on vastutav selle põlengu eest.
Liiga palju kordi nähtud selliseid stereo, alarmi, immo, gaasiseadme vms järelpaigaldusi, kus tulekahju on vaid aja ja sobiva juhuse küsimus.
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
postitati 04.03.17 07:17
|
|
|
Aga pole viga - uus A8 juba hoovis seismas. Naised siin teadsidki juba rääkida, et roheline pidi autode puhul õnnetuse värv olema, tumesinisega (nugu
uus) on aga ainult positiivsed kogemused. Ei ole suur esoteerika uskuja, aga oletame et see kord on õigus.
PS. kohustusliku 1kg kustuti asemel sai nüüd kolmene võetud.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.03.17 07:52
|
|
|
Aga tänan, et viitsisid meiega seda sündmust jagada. Põhiline, et enda ja sõbraga midagi ei juhtunud.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
McWill
huviline
Registreerunud 28.12.09
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D2 1999, 4.2L
|
|