joel40
huviline
Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.01.17 13:52
|
|
|
Audi 90 B2 1985.a 2.2 - 1985 - joel40
Tere ka minu poolt.
Mõtlesin, et panen ka enda autost siis paar rida. Omast kogemusest tean, et kui kohe kirjutama ei hakka, siis hiljem jääbki see tegemata. Eks
alustamine on üldjuhul kõige raskem. Lisan ka mõned pildid konarlikule tekstile (mõned pildid on tehtud endise omaniku poolt).
Autoks Audi 90 1985 aasta B2 kerega. Mootoriks 2,2l 100kw, roheline, sedaan.
Ostmine toimus 21.01.2017 ja asi näeb välja selline:
Lisade kirjutamise peale väga aega kulutama ei pea aga siiski midagi
leiab: katuseluuk, kesklukk, roolivõim (saan aru, et selle auto puhul võib seda lisana arvestada, sest enamus Audi 80-netel see puudub) ja veel
muidugi salongist mehhaaniliselt reguleeritavad peeglid  ja tagaakna soojendus.
Selle nädala jooksul olen ennest omanikuks vormistanud, uurinud Audi 90-ne, teiste audi mudelite ja tutvunud foorumis mõningate huvipakkuvamate
teemadega. Kuna varasemalt Audi kogemus endal puudub, siis oli huvitav ennast natuke selles vallas harida.
Viimane projektikas millega sai tegeletud oli Gaz 24 (1982-a). Lühidalt kokku võttes oli tore aeg ehitada, kuid sõidumugavust jäi veits vajaka ja eks
huvi sai lihtsalt otsa. Audi on enam vähem sama vana, kuid peaks oluliselt mugavam sõita olema. Üldiselt on plaanis auto võimalikult
originaalilähedaseks saada ja sellega nn pühapäeval mõned sõidud teha.
Audi seisukorrast:
Põhi tundus juht hea ja eelmise omaniku poolt puhastatud ja tehtud. Esialgu vajaks tegemist varuratta alune põhi, kus veits roostet.
Roostesed kohad on veel ukse ääred ja tagumise koopa ääred. Samas läbivat roostet näha polnud ja loodan, et aitab puhastamisest. Eks siin seal leiab
veel rooste täppe. Seetõttu ongi plaan terve auto üle värvida. Ah jaa tagaluugil on augud, mis sinna spoilerist maha jäid.
Üle-eelmine omanik tegi autole korraliku tuuningu ja seetõttu kandis see võõraid – stangesid, laiendeid, summutit. Ostmise hetkel olid tagumine stange
ja küljekarbi katted juba originaali vastu vahetatud. Originaal esistange sain kaasa, see veits katki, kuid kui paremat ei leia siis peab sellest asja
saama. Samuti tulid kaasa stange sisesed udukad ja suunad ning originaalveljed.
Loodetavasti on need originaalid
Originaalsummuti tagumine osa vaja ka kuskilt saada. Praegune on küll edev, kuid oleks nagu vale auto küljes
Tuled on suht ok (tagumisel vasakpoolsel tulel on väike kriim). Esitulede tihendid lasevad niiskust läbi, sinna vaja midagi paremat panna – ka siis
silikooni või kuskilt paremad tihendid leida (kahtlen, et neid leian).
Sisustus on tõesti väga hästi säilinud ja kenasti hoitud – terved ja kulumata istmed tunduvad nagu haruldus. Enamus autodel mida müügis olen näinud,
on need katki. Samuti on terve ja kulumata armatuur jms.
Eks nipet-näpet tuleb salongis ka teha. Ma võhikuna ei saa veel täpselt aru, mis puudu või üle on.
Mootorist niipalju, et käima läks kenasti. Kahjuks kostis korralikku plõginat. Kahtlustasime eelmise omanikuga, et tõenäoliselt teevad häält
hüdrotõukurid.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 29.01.17 14:11
|
|
|
Teretulemast B2 klubisse. Korralik peletis oli see ikka nende tuuning stangedega, silm puhkab kui neid pole.
Soovid korralikku tagaluuki, siis mul on pakkuda. Samuti kui iluvõre on rikutud, siis ehk saan aidata. Kas tulede liistud on alles?
Summuti on vast veel võimalik poest osta esiveole.
Igatahes kui on vaja varuosi, siis ehk saan aidata, mul on tehtud ka müügiteema, kus on välja toodud mõningad jupid.
|
|
|
|
Patrick
huviline
Registreerunud 31.03.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: B5 Q AEB;Vaz 21063;Bmw E46;Mitsubishi Pajero
|
postitati 29.01.17 17:37
|
|
|
Vägev!!!
Kui ma ka nägin mingi aeg seda müügis selle ´´ilusa´´ tuuninguga, siis soov oli osta ja võimalikult kiiresti originaal konditsiooni viia.
Kuid nagu ikka, siis ei vedele vaba raha piisavalt ja sinna see ost jäi .
Lootsin, et keegi ikka ära ostab ja taastama hakkab- nagu näha, siis see juhtus ja tundub, et auto nüüdsest heades kätes.
Jälgin arengut ja omanikule edu.
TQ
|
|
|
|
Audi100C2
klubiliige
Registreerunud 05.01.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4 2.2 1993a; Audi 100 2.8Q, 1991; Audi 200 2.1 5E 1981a; VW T3 Syncro Caravelle GL 1990a
|
postitati 30.01.17 10:24
|
|
|
Tuuningstanged lähevad loodetavasti ikka jäätmejaama, sest neid edasisse ringlusesse lasta oleks omamoodi kuritegu.
Muidu tundub üle keskmise konditsioonis vanur, jaksu ja kannatust!
|
|
|
A 80
huviline
Registreerunud 24.03.03
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Couped 83, 87, 90, 94.a ja Golf 4 traktor
|
|
joel40
huviline
Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.01.17 22:56
|
|
|
Tänan positiivsete ja entusiasmi sisendavate sõnade eest. Kiida loll ja .... Annan endast parima.
Paljud räägivad siin nendest ülbetest tuuningu stangedest, mida juba paljud näinud on. Võib-olla leidub veel keegi, kes neid pilte näinud pole, kuid
sooviks teada millest jutt. Seega panen siia mõne vana pildi.
See on vist see koht - Please don't try this at home!
|
|
|
joel40
huviline
Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.01.17 19:21
|
|
|
Praegu asub auto veel eelmise omaniku valduses, pole veel otsustanud kuhu remondiboksi selle toimetan.
Samas otsustasin vahepeal taustatööd teha ja kirja panna, mis eelmine ja üle-eelmine omanik autoga olulist tegid st need asjad millega lähiajal
otseselt tegelema ei pea. Eelmise omaniku telefon oli olemas ja üle-eelmise omaniku mobiili leidsin netist vanast autokuulutusest.
Eelmine omanik (omas autot ~1 aasta ja sisuliselt autoga ei sõitnud):
-hammasrihma vahetus;
-veepumba vahetus;
-kõikide filtrite ja õli vahetus;
-küünalde ja nende juhtmete vahetus;
-tagumised uued pidurikettad;
-tagumiste piduri supportite kolvid ja tihendid;
-vahetud tühikäigu relee;
-puhastatud põhi, roostetõrje ja kaetud kivikaitsmega.
Üle-eelmine omanik tegi enne müüki (omas autot 10aastat, esimene omanik Eestis, auto ostmisel oli spidomeetri näit 190 000. Hetkel 350 000) :
-vahetas välja käigukasti;
-vahetas käigukastis õli;
-uus sidur;
-klapisääre tihendid;
-hüdrotõukurid;
-kasutas mootoris õli 10w/40 (see ilmselt mineraalõli, ma ilmselt panen sinna poolsündi);
-vahetas esimesed rattalaagrid;
-summuti vahetus terves pikkuses.
Seega pole mul vaja tegeleda hüdrotõukurite vahetusega. Ilmselt siis viga milleski muus, sest mootoris korralik plagin. Loodan, et probleem on ikka
hüdrotõukurites, mis seismisega õlitust ei saa vms. Saale klõbin see loodetavasti ei ole
|
|
|
majanduskriizz
huviline
Registreerunud 23.10.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 4000S;
A80Qx2
|
postitati 31.01.17 21:36
|
|
|
Vanematel audi mootoritel loll komme klõbiseda ja enamasti klõbisevad tõukurid seismisest lihtsalt, sest õli alla valgunud. Selle vastu aitab enamasti
mootori soojaks laskmine ja korralik pidev sõitmine Ning jah, esiveduse
summutijooksu osi peaks veel poest saama, enda kahele R4 masinale olen igatahes saanud. Aga kui mingeid varuosi vaja, võid ka mulle kirjutada, hetkel
endal 2xb2 kerega masinat ja lammutatud ka neid omajagu. Edu!
80-ndatel lõppes autode tootmine.
|
|
|
|
joel40
huviline
Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.03.17 21:29
|
|
|
küsimus mootoriõli kohta
Selline tobe küsimus, et millist mootoriõli ja miks soovitaksite kasutada. Kas jätkata poolsündiga või võiks panna ka täissündi?
Ise kasutaks parema meelega täissünti, kuid lugedes foorumeid, siis mõni nagu ei soovita, et nii vana masin jne. Kui täissündi kasutamisel on
halvimaks võimalikuks tsenaariumiks mõnest tihendist õli tilkumine, siis see ei morjendaks. Samas arvan, et määrdeomadused peaks täissündi kasuks
olema.
Mootorks nagu öeldud 2.2 R5 100kw.
Kunagi kasutati antud Audis 10W-40 so poolsünti.
Minu esimesel ja viimasel käivitusel oli kuulda suht kõva klapi (ilmselt oli klapp) klõbin, mis ei muutnud ka mootori soojenedes. Samas nagu selgus,
siis klapid on alles vahetatud.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 28.03.17 21:37
|
|
|
10w40 ikka
Õlide kvaliteet on ajaga nagunii läinud nii palju paremaks, et praegu ostes ka kõige odavamat õli , on see parem ikka kui need õlid mis olid siis
turul kui näiteks antud auto tehti.
5w40ga võib veel rohkem klõbiseda ka.
|
|
|
morze
huviline
Registreerunud 14.09.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi UrS4 + typ85Q
|
postitati 31.03.17 07:31
|
|
|
Ise kasutan Liqui Moly 10W-40 enda masinas. Need mootorid ei suuda õli ilusti soojaks ajada isegi suvel (tavasõidul). Mul oli näiteks BP 5W-40-ga
selline jama, et kui liiga vara "pähe andsid" siis kukkus klõbisema, kuigi jah.vedelik oli 90+ kraadi.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 31.03.17 10:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joel40
Ise kasutaks parema meelega täissünti, kuid lugedes foorumeid, siis mõni nagu ei soovita, et nii vana masin jne. |
Aga miks ta ei soovita? Mida vanem masin, seda paksemat õli ta ju tahab...
Poolsünt on külmalt paks, aga soojalt läheb vedelaks.
Kallis täissünt on külmalt mitte nii paks küll, aga ta ei muuda kuumenedes oma omadusi. Ja säilitab ka 100 kraadi juures oma omadused.
Mul on 3A mootoril (see ju pea sama, kui viiepütane, lihtsalt üks silinder on maha lõigatud) sees 10W-60 täissünt, kuna mulle käis see närvidele, et
1. sitema õliga klõbises (tõukureid vahetada ei viitsind kohe üldse mitte)
2. sitema õliga kukkus õlirõhk kuumalt ühe bari juurde.
See 10W-60 ei klõbista ja õlirõhk ka pärast 1h maanteed uhamist 2 - 2,5bar. TÜHIKÄIGUL.
Ja mitte et ma nüüd Castroli bemmiõlile reklaami teeks, aga sinna kisub...
)
Ja kõige paremini voolab simmeri vahelt vanast mootorist minema üldsegi mineraal.
Minu soovitus: rahulikult täissünt sisse ja asi korras.
Aastaid juba uunikumidega tegelenud.
(ka 1955a autosse (Jaguar) sobis täissünt kõige paremini; "tehase soovitatud" 20w-50 omaaegne mineraal läks kuumalt täiesti kuseks ära, kuigi tegu
oli inglaste endi Comma mingi Classic Oil`iga, specialy designed for old cars jne blabla, ei olnud ka odav võrreldes tänapäevastega.)
.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 31.03.17 10:33
|
|
|
Olen samuti paljude vanade autodega tegelenud, ning täisündiga pole probleeme. Tuleb lihtsalt õige asi osta.
|
|
|
|
joel40
huviline
Registreerunud 26.01.17
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.17 19:49
|
|
|
Tõin eelmine reedel auto Lõuna-Eestist ära Tallinnasse. Enne liikuma hakkamist vahetasin õli ära. Panin ka ise täissündi - Mobil Super 3000 5W-40.
Koheselt kadus ära ka klapi vms klõbin ja sõitis kenasti 220km ära, ilma
klõbisemata
Ka endale tundus jutt natuke poolündi kohta veits imelik. Küsisin ka varuosade poest (Alvadi) ja seal vaadati kataloogist, et mootorile ettenähtud
täissünt.
Samuti küsisin ka ühe mehe käest kes elupäevad autodega tegelenud. Nt kunagi sõitis vana Golfiga ja iga aasta surveasta mootoril vähenes, siis hakkas
kasutama täissünti ja aste jäi samaks. Midagi täissündiga kehvemaks küll ei läinud. Tema soovitus oli ka täissündi kasuks.
Sõidul ilmnesid hoopis muud vead - tühikäigul ei tahtnud enam korralikult käija, pöörded alla 2000 ei langenud ja rattalaager undas kõrvu lukustavalt
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.04.17 20:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KeveN
Tuleb lihtsalt õige asi osta. |
Ei, mootor tuleb korda teha lihtsalt. Kui õli simmerite vahelt jugama paneb, siis on probleem simmerites, mitte õlis.
|
|
|
Audi100C2
klubiliige
Registreerunud 05.01.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S4 2.2 1993a; Audi 100 2.8Q, 1991; Audi 200 2.1 5E 1981a; VW T3 Syncro Caravelle GL 1990a
|
postitati 07.04.17 05:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: joel40...rattalaager undas kõrvu lukustavalt |
Sellega ei soovita oodata, minu B2-l läks ilma igasuguse eelneva hoiatuseta maanteel tagumine laager ja ei olnud meeldiv.
|
|
|