marxmacher
huviline
Registreerunud 17.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 08:09
|
|
|
A6 C6 3.0TDI mootor soojeneb aeglaselt
Tervist,
Kas keegi tark oskab öelda, kas see on OK, kui ilma EGR-ita masinal jõuab temp 90 kraadi peale alles peale 40km maanteesõitu ( õue temp -10).
Termostaat on korras ja vahetatud.
Kas tõesti nii "Ökonoomne" mootor, et sooja jääb väga vähe üle?
|
|
|
tyyp1234
huviline
Registreerunud 13.12.14
Asukoht: Harju mk
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 08:14
|
|
|
Ja nii ongi.Minu masin oli webastoga ja seier hakkas tõusma umbes 10-15km järel.Webasto soojendas ka mootorit mitte ainult salongi.
|
|
|
marxmacher
huviline
Registreerunud 17.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 09:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tyyp1234
Ja nii ongi.Minu masin oli webastoga ja seier hakkas tõusma umbes 10-15km järel.Webasto soojendas ka mootorit mitte ainult salongi.
|
Salongiga mul õnneks muret ei ole, Aux heater kütab kenasti soojaks, aga mootorist on kahju kui koguaeg poolpaksu õliga hõõruma peab
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 10:10
|
|
|
See aux heater mootorit ei soojenda?
|
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 10:12
|
|
|
Muidugi peaks kiiremini soojaks minema. Mu kunagine Itaaliast pärit 3.0 171kW läks kiiremini, ca 10-15km jooksul. Ainult -20 juures rahulikult
aeglustades kippus temp uuesti kukkuma, aga see on diislile pigem normaalne juba. Aga EGR-i puudumine kindlasti aeglustab seda protsessi, kuna soojad
gaasid ei saa enam sisselaskesse.
|
|
|
|
marxmacher
huviline
Registreerunud 17.06.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 10:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KuldarA
See aux heater mootorit ei soojenda? |
Ei kindlasti mitte, see on mingi elektriline asi kuskil ventilatsiooni süsteemis, mis minu audil on tehasest peal juba.
EDIT: Õige nimi on vist supplementary heater.
|
|
|
KuldarA
huviline
Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.01.17 10:41
|
|
|
Siis Sa mõtled seda salongi lisasoojendust ehk jah supplementary heater. Aux. heater on eelsoojendus.
|
|
|
|
tyyp1234
huviline
Registreerunud 13.12.14
Asukoht: Harju mk
Kasutaja on eemal
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 05.01.17 11:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: KuldarA
Muidugi peaks kiiremini soojaks minema. Mu kunagine Itaaliast pärit 3.0 171kW läks kiiremini, ca 10-15km jooksul. Ainult -20 juures rahulikult
aeglustades kippus temp uuesti kukkuma, aga see on diislile pigem normaalne juba. Aga EGR-i puudumine kindlasti aeglustab seda protsessi, kuna soojad
gaasid ei saa enam sisselaskesse. |
Hakkab see EGR teema pihta jälle soojade gaasidega.
EGR vähendab põlemistemperatuuri, mitte ei suurenda seda.
Ainus, mille pärast EGR-ga võib koha peal natuke kauem sooja hoida on see, et mootor töötab EGR-ga vähem efektiivsemalt ning kütusekulu on suurem,
mille arvelt on mootori soojuskadu suurem.
EGR avatakse alles siis, kui nende heitgaaside sisselaskesse suunamise abil hakkab põlemise temperatuur vähenema. Enne seda (suure külmaga) on EGR
kinni.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 05.01.17 13:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
EGR vähendab põlemistemperatuuri, mitte ei suurenda seda.
|
Tavaliselt on prj mu oponent, aga seekord olen 100% nõus.
Selle pärast neid krdi EGR-e ju peale topitaksegi, et põlemisgaaside tempi vähendada.
Väidetavalt, et mingeid NOX gaase vähem tekitaks. (see pole ka veel tõestatud; aga selge on see, et EGR-iga auto võtab rohkem kütust ja riigid saavad
rohkem kütuseaktsiisi. See selleks)
Sel masinal lihtsalt sõidusoojendi ei tööta ja ise ta muidugi mingit sooja vett salongi jaoks ei tooda, kuna mootor on suht ökonoomne.
|
|
|