Madisx
huviline
Registreerunud 06.09.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 c4 2,8 30v ja a4 facelift 2,8 Quattro
|
postitati 13.12.16 18:19
|
|
|
Soodsalt mehhaaniline pritse elektriliseks.
Tere!
Kuna huvi on üles näidatud siis üritan natuke kirjeldada oma autol tehtut.
Minu auto: Audi 100 c4 1993a. algselt 2,0 85kw AAD mootor, mehhaanilise pritsega! Kuna sellel kerel jäi see mootor lahjaks sai vahetatud mootor 2,3
98kw AAR vastu, kuna pikalt ei viitsinud maadelda jäi kogu elekter ja juhtmestik 2,0 oma, tuli vaid mõnda juhet pikendada, ja paigaldada 2,0 tosooli
flants koos temp anduriga, auto töötas ja toimis suhteliselt hästi, kuid vahepeal tühikäik jamas, kord kõrge siis madal, sai kopp ette!
Mõtlesin, et ainuke mõistlik lahendus on elektri pritsele ümber teha!
Varusin omale 80 b4 2,0 85kw ABK varuosasid: Mootoriaju ja juhtmestik ( tegelikult vaja aju pistik, tühikäigu mootori pistik, pihustite juhtmestik ja
pistik, õhulugeja juhtmed, temp andurite pistikud ) , Õhulugeja koos filtri kopsikuga a6 c4 2,0 ABK oma, kaks kütuselatti, 5 pihustit, kütuselati
torud, A6 c4 2,0 ABK õhuvõtu kopsiku ülemine osa, Segusiiber , Külgmine tosooliflants koos temp anduritega, ABK pihustipesad ja uued tihendid, ABK aju
pinout.
Töö algas kõige lõbusamast osast: Eemaldasin õhufiltri kopsiku ülemise osa koos pritsepea, õhukaalu, pihustite ja nende torudega, hilisem vaatepilt
palju lõbusam . Järgmisena võtsin ette kütuselati ( kõige Si*em töö ) sinna
tuli ju 5 pihusti juurde leiutada kuna ABK 4 silindriga, selleks oligi 2 kütuselatti varutud, kui pilt ees, siis juba saab aru kust kuipalju maha
lõigata. Kuna ABK latis on tagasivool latis sees, ehk siis toru torus, tuleb väliskest laiemalt lahti lõigata, et saaks tagasivoolu toru kokku joota
(vasega) jätku kohast, välimisel torul tuleb nüüd nn hülssi kasutada, et ühendada välimised torud, ise kasutasin messing toru, nüüd välimine kest
kokku joota. ( lihtsam oleks ilmselt ise kütuselatt teha või mõnest lihtsamast latist teha ) . nüüd tuleb ABK pihusti pesad paika panna, ( vähekene
tuleb pesa õhemaks viilida, siis istub ilusti ) . Ennem kütuselati ja pihustite paigaldamist tuleb külmkäivitus pihusti juurest maha käiata poole
poldini, siis istub latt ilusti ja pihustid otse pesadesse. Latile tuli ka uued kinnitus plekid külge joota, kinnitub sama kohapeale kuhu vanade
pihustite nn hoidjate poldid olid. nüüd tuleb kütuse torud ära ühendada ja pihusti juhtmestikule üks pistik juurde pookida, järgmisena ühendada
tühikäigu mootori torud ( A6 c4 õhukorpuse puhu juba uus koht tühikäigu mootoril olemas õhufiltri kopsikus) ise sain plangu korpuse, kus oli juba
kõik eemaldatud. siis lappisin kõik liigsed augud kinni ja nuputasin 80b4 tühikäigu mootori õhukopsiku välis küljele. Järgmisena vahetasin segusiibri
ära, ennem freesisin siibri augu ka suuremaks ABK-l jube väike õhukanal, nüüd ära ühendada õhulugejaga, vana nn kilpkonn lõdviku lõikasin parajaks ja
ilusti klambriga õhulugeja külge kinni. Järgmisena tuppa vana aju maha, aju pistikul juhmed pesadest välja, uus pistik näppu, ABK pinout kõrvale ja
hakata olemasolevaid juhtmeid testriga läbi helistama ja õigetesse pinnidesse panema, kui liigsed juhtmed eemaldatud ( õhukaalu poteka,
rõhuregulaatori ) ja olemasolevatest juhtmetest vajalikud ühendatud ( temp andurid, lambda, külmkäivitus jne ) siis tuleb juurde vedada kapoti alla
pihustitele ja õhulugejale juhtmed, kapoti all tuleb ära vahetada segusiibri TPS pistik , tühikäigu mootori pistik. Kuna mul oli juba 2,0 juhtmestik
siis mina temperatuuri andureid ja pistikuid ei pidanud vahetama.
Nüüd ongi käes hetk kus võib higimulli otsa eest pühkida ja auto käima keerata
Esimesel peenestamisel kindlasi avastad, et jube ruttu tuleb piiraja ette u 5200 vms, selle vastu aitab pädev Chip tuuningu tegija kes tõstab
piirajat, mul sai sellega hea sõber hakkama, nüüd piiraja 7000 peal.
Vana 2,3 on jälle täies elujõus. Pöörded paigas, käivitub alati poolest pöördest ja jõud alati taga
Jutt sai pikk ja segane, kui hätta jääte püüan seletada.
Madis
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 13.12.16 19:51
|
|
|
Mul 2,3 mehaanilise pritsega juba 10-ndat aastat kasutusel ja hetkel pritse vahetamise vajadust ei ole, aga huvi pärast küsin, palju kokku maksma
läheb see ümber tegemine? Kas kütusepump jäi sama? Mida arvad, kas Kw ka juurde tuli, mõõtnud pole?
(asukohaks samuti Pärnu)
|
|
|
Madisx
huviline
Registreerunud 06.09.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 c4 2,8 30v ja a4 facelift 2,8 Quattro
|
postitati 13.12.16 20:10
|
|
|
Mul isiklikult läks see nali kuskil 150 EUR, kuna kõik tööd tegin ise, ja igat ettejuhtuvat tükki ei ostnud. Jõudu tuli kõvasti juurde, aga seda pigem
eelnevalt korrast ära oleva toitesüsteemi arvelt. Mõõta pole lasknud palju jõude kapoti all on. Selle töö käigus jäi mul 4 peaaegu tutikat meh.
Pritse pihustit üle kui kellelgi huvi. Pump jäi meh pritse oma.
|
|
|
jõuvanker
klubiliige
Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW
|
postitati 13.12.16 21:07
|
|
|
Kuidas saab R4 motronicu aju dirigeerida R5 mootorit? Kes juhib 5-da silindir pihustit?
lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
|
|
|
|
Kiil
klubiliige
Registreerunud 03.02.03
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: Allroad TDI manuaal
|
|
cornoyo
huviline
Registreerunud 09.02.07
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: 2×80 ABK
|
postitati 13.12.16 22:33
|
|
|
Võimalik, et rumal mõttekäik aga kas ACE mootori peal õiguataks ka selline modifikatsioon? Seda enam, et mõlemad, nii ACE kui ka ABK rida 4.
.:Rasta I Land:.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 14.12.16 07:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jõuvanker
Kuidas saab R4 motronicu aju dirigeerida R5 mootorit? Kes juhib 5-da silindir pihustit? |
Seesama, kes juhib nelja esimestki. Kõik neli või viis või kuus on nagunii ühe juhtme otsas, mis vahet seal on.
Ma olen ka 6 pütase bemmi aju pannud 1,6 Golfile peale ja samuti töötab.
..............
Aga teemaalgataja poolt tubli ettevõtmine, et ära tegid ja asja käima said.
Kes niimoodi seksida ei viitsi või ei oska, saab kohe ka 5 pütase Audi jaoks tehtud spetsiaalse, küll, mitteniisoodsa valmiskomplekti osta: http://invent-labs.com/invent-jetronic/
Sellel on juba arvutiga diagnostikavõimalus, kaasas põhjalikud paigaldusjuhised, paigaldusega saab hakkama igaüks.
Ukrainlaste vastus K Jetronicu keerulisele remondile...
Maksis ta about 550€, aga ma ei saanud aru, kas koos paigaldusega või lihtsalt osade komplekt.
Siin üks ukrainakeelne video, kuidas külamees selle komplekti u. tunni ajaga peale viskab: https://www.youtube.com/watch?v=iVJkfzQUUe4
P.S. ACE vast läheks sellise asjaga üldse lendu. 7 kuni 10kw on muudel samasugustel mootoritel ju juures, kui pidev pritse on millegi kaasaegsemaga
asendatud ja 16v tehnika juba kasutusel.
.
.
|
|
|
Maaryo
huviline
Registreerunud 15.11.09
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1.8 TQ 20v, b8 tq
|
postitati 14.12.16 09:00
|
|
|
Tehtud ja täiesti töötav!
Tsitaat: | Algselt postitas: cornoyo
Võimalik, et rumal mõttekäik aga kas ACE mootori peal õiguataks ka selline modifikatsioon? Seda enam, et mõlemad, nii ACE kui ka ABK rida 4.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 14.12.16 20:59
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Maksis ta about 550€, aga ma ei saanud aru, kas koos paigaldusega või lihtsalt osade komplekt.
|
Näitab hinnaks 460 USD
|
|
|
Madisx
huviline
Registreerunud 06.09.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 c4 2,8 30v ja a4 facelift 2,8 Quattro
|
postitati 14.12.16 21:09
|
|
|
Endal tekkis küsimus, et kas selline ümberehitus tegelikult on lubatud ka, iseenesest ülevaatusel olid kõik näitajad ideaalsed, aga meie riigi
seaduste puhul ei imestaks midagi.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 15.12.16 04:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Näitab hinnaks 460 USD |
Sis ilmselt see about 100 USD oli paigaldus, kuskilt vene foorumist lugesin.
Ja 432€ viie tutika Siemensi pihusti, uue kütuselati, rõhuregulaatori ja progetava aju polegi palju.
Pihusti ise maksab mingi 50€/tk ikka.
............
Ülevaatusel ei koti kedagi. Passis pole ju pritsesüsteem kirjas.
|
|
|
Madisx
huviline
Registreerunud 06.09.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 c4 2,8 30v ja a4 facelift 2,8 Quattro
|
postitati 15.12.16 07:49
|
|
|
Ise mõtlesin samamoodi, et ei tohiks nagu kedagi kottida, ühe ülevaatajaga rääkisin, et kui teha pritse ümber , kas siis lootust ÜV ka saada, raius
vastu sada põhjust miks ei tohi. Küll võimsus kasvab ja pole vastav sellele mis passis (Minu arvamus: vähestel autodel see üldse vastabki passile,
enamjaolt ikka mõned hobused plehku pannud, või siis hoopis vastupidi ) ja toitesüsteem peab olema nii nagu vabrikust jne .
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 15.12.16 12:14
|
|
|
Kui sa ise kaagutama ei hakka, siis mitte ükski ülevaataja ei saa aru, et sul seal üldse midagi tehtud on. Peaasi, et näidud arvutiga paigas.
Enamus ülevaatajatest ei jaga autodest kuigi palju - nende töö on suures ulatuses suhteliselt samasse auku, nagu auto parkijal hotelli ees.
Veermiku kontroll on ilmselt asja kõige keerulisem osa ning mõningane pedantsus peab olema, et checklist läbi käia.
Eks erandeid leiab alati.
|
|
|
|
audicabrio
huviline
Registreerunud 30.08.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,5TDiQ Avant;C2 2.1;C6;Cabrio;200 2,2TQ, Suzuki Tl1000R,D-max,Renegade800
|
postitati 01.07.17 07:36
|
|
|
Kas keegi on ka tellinud sealt lehelt autole El pritse komplekti? Suhtlesin nendega ning nad heameelega valmis eestisse saatma kaupa. Ülekanne tuleb
teha läbi WesternUnioni või muu nende poolt aksepteeritud asja. Pidid kauba teele panema paari päevaga.
|
|
|
Mad.end
huviline
Registreerunud 12.01.16
Kasutaja on eemal
|
|
inksuuuu
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 2.0 abk. Audi 80 b4 competition 2.0 ace, A4 b7 2.0d cvt
|
postitati 02.02.19 20:59
|
|
|
Millise lahendusega el. pihustid kollektorisse istutasid? ACE mootoril ilmselt päris halb täispritseks tegemine tänu sisselaske koldele?
___________________
(_|___ \=OOOO=/___/_)
\__============_/
|
|
|
|
|