Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: A3 8L 1,8 92kw - mootor ei lähe soojaks, salongi ei puhu sooja (Vastuseid: 11 | Vaatamisi: 2999)
MpunktRpunkt
huviline



Registreerunud 04.07.12
Kasutaja on eemal

Auto: Ootel: SEAT Leon ST 1.4TSI 2017. Eelmine: A3 1.8 92kw '97

postitati 11.12.16 17:59 Tsiteeri
A3 8L 1,8 92kw - mootor ei lähe soojaks, salongi ei puhu sooja



Loodan, et ehk kellelgi on kogemusi samade sümptomitega.

Nimelt olen täheldanud juba varem, et külmemate ilmadega (nullilähedaste kraadidega) võtab linnavahel sõites pikalt aega (15-20 minutit) enne kui salongi üldse hakkab sooja tulema ja tugevama miinusega ei pruugi oma u. 25 minutilise teekonnaga õiget mootori töötemperatuuri kätte saadagi.

Täna sõitsin pikemalt maanteed (Paide-Tallinn) ja auto ei hakanud üldse sooja puhuma salongi, kuigi näidikuplokis oli jahutusvedeliku temperatuur enamvähem 90 peal (või millimeeter vähem). Pidasin auto poolel teel (Kosel) kinni ja uurisin kliimaplokist kanal 51 alt jahutusvedeliku temperatuuri ja sealt vaatas vastu väärtus 25 kraadi celsiust. Nagu allolevalt pildilt võib näha, siis väljas oli -9C, mis pole just väga külm ja samas näidikuplokis seisis jahutusvedeliku temperatuur seier 90C peal. Tean, et seier armatuuris ei näita täpselt, aga kas see saab tõesti nii mööda näidata?!

http://i68.tinypic.com/30t791s.jpg

Ülejäänud tee jälgisin mida temperatuur teeb. Kui panin salongi puhuri maksimaalselt salongi puhuma, siis tõusis kliimaplokis kuvatav jahutusvedeliku temp. 30C peale, aga mitte rohkem. Kui panin puhuri täiesti kinni, siis hakkas koheselt langema ja kukkus 25C peale.

Tallinna pool oli juba soojem, aga temperatuur püsis ikka samsugusena. Linnasisest sõitu oli muidugi vähe, sest elan Tallinna piiril. Viimane pilt, siis Tallinnas kodu ees:

http://i63.tinypic.com/11qr88o.jpg

Veel tähelepanekuid:

- olen täheldanud, et kui soojast garaa˛ist (kus on umbes +10C sooja) sõitu alustada, siis läheb mootor kenasti ja ruttu soojaks ning hakkab ilusti salongi ka sooja puhuma. Sealjuures olen sõitu alustanud kohe pärast käivitamist, ega pole kohapeal autol soojas garaa˛is lasknud tiksuda.

- kui alustada sõitu õuest, siis võtab 10-15 minutit aega enne kui näidikuplokis seier 90C peale jõuab ning 3-5 minutit veel enne kui sooja hakkab salongi tulema.

- Olen korra pöördunud ka Carstopi poole selle murega ja seal vaadati termostaadi avanemist ning öeldi, et sellega on kõik korras ja plokikaas soojeneb samuti ühtlaselt. Väidetavalt samuti õhutati jahutussüsteemi. Nende kontrolli ajal olid väljas ka plusskraadi poolsed ilmad muidugi, mistõttu kohe ei saanud aru, et kas oli abi. Nüüd külmemate ilmadega on mure ikka endine.

Endal hakkab mõistus otsa saama, et milles viga võib olla. Äkki ikkagi on termostaat? Või on hoopis temperatuuri andur, sest näidikuploki näit ja kliimaploki näit on nii erinevad. Samas tavaliselt vist vigase temperatuuri anduriga teeb näidikuplokis jahutusvedeliku temp. näidik suuremaid vigureid.

Olen tänulik igasuguse abi ja mõtete eest!

Auto: Audi A3 8l (1997) 1.8L 92kw (AGN)

NB! Piltidel näidikuplokis põlev tuli ei puutu asjasse (seotud airbagiga).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
yanekk
klubiliige



Registreerunud 09.11.05
Asukoht: Home Haapsalu
Kasutaja on eemal

Auto: Ex S4, S6, A6, A4, Coupe + veel pool praami täit.

postitati 11.12.16 19:03 Tsiteeri


Ilmselt peaksid salongi radika toimetusi vaatama ning ka selle vahetuse peale mõtlema.


Audi varuosad, http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=181792 Autode ost/müük, hooldus ja remont Haapsalus, JanekCars OÜ
Best ET 12.08 :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 11.12.16 19:46 Tsiteeri


Eelneva soovituse kohta, mõte on helge, kuid see ei takista mootorit saavutamaks normaalset töötemperatuuri.
Tasuks uurida, et kuidas on lood "soojenenud! mootori puhul jahutusvedeliku lõdvikute temperatuuriga, mis suunduvad suurde radikasse.
Kui töeseks kliimaploki näitu pidada saab, ei tea, samas, kui võimalus, siis vaadata näitu ka arvutiga.
Termostaat võib siiski vigane olla.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 12.12.16 06:30 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MpunktRpunkt
Või on hoopis temperatuuri andur, sest näidikuploki näit ja kliimaploki näit on nii erinevad. Samas tavaliselt vist vigase temperatuuri anduriga teeb näidikuplokis jahutusvedeliku temp. näidik suuremaid vigureid.



Ei pruugi, sest näidikul ja kliimal on eraldi andurid.

Pigem see kliima tempi andur ei anna kliimale õigeid andmeid.
Ja kui kliima tempiandur on peetis, siis kliimaplokk ei tea mootori õiget tempi ja arvutab selle enda jaoks kuskilt ümber nurga. Kuna ümbertnurga tulemus on 25 kraadi, siis pole ka soojendust pointi täiega sisse lülitada, kuna ta arvab, et sooja veel pole jõudnud mootoris tekkida.

Mida kliimaplokis kood 37 all näitab? (Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92), max. stop).
Sest tundub, et just see klapp ei vea end lõpuni lahti.

Kas kliima ise ei näita enda kohta mingit veakoodi nr.1 alt? (System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below)

Kokkuvõtteks, mina vahetaks kõigepealt selle kahe kanali ja nelja otsaga tempi anduri 059919501, maksab alla 10ne euri eesti netipoodides, mis on esialgu veel köömes kliima diagnostika 2he tunni tööraha kõrval, mida nad rõõmsalt kohe küsivad. Lisaks soovitavad vahetada siseneva õhu, salongiõhu andur + termostaat + veepump + tempi regullimise servomootor kliimaseadme küljes ja igaks juhuks kliima juhtplokk ka... :P
(varuosa tootenumber ei pruugi 100% õige olla; kerenumbrit ma ei tea ju!)
Joonisel, tundub, et ei asu väga lolli koha peal ka, tilk jahutust vast jookseb maha, 1L võiks varuks olla.

Kliima koodid ja tähendused.

Termostaati ja salongiradikat ma esialgu ei näpiks. ma ei usu, et bensukas nüüd üldse sooja ei anna, on tal termostaat küljes või mitte, midagi ikka kütab.
Salongikas sama teema. Termostaadi vea puhul ei tõuseks ka näidik üle 40-60ne kraadi.

.


.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kuits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal

Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199

postitati 12.12.16 15:14 Tsiteeri


Odavaid temp.andureid ei soovita. Ise 2x odavad vötnud ja kellale näitas esimene kuni 75 kraadi ja pendeldas, teine andur ei tee sedagi. Kui, siis originaal.


Vorsprung durch Drehmoment !
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MpunktRpunkt
huviline



Registreerunud 04.07.12
Kasutaja on eemal

Auto: Ootel: SEAT Leon ST 1.4TSI 2017. Eelmine: A3 1.8 92kw '97

postitati 12.12.16 15:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: MpunktRpunkt
Või on hoopis temperatuuri andur, sest näidikuploki näit ja kliimaploki näit on nii erinevad. Samas tavaliselt vist vigase temperatuuri anduriga teeb näidikuplokis jahutusvedeliku temp. näidik suuremaid vigureid.



Ei pruugi, sest näidikul ja kliimal on eraldi andurid.

Pigem see kliima tempi andur ei anna kliimale õigeid andmeid.
Ja kui kliima tempiandur on peetis, siis kliimaplokk ei tea mootori õiget tempi ja arvutab selle enda jaoks kuskilt ümber nurga. Kuna ümbertnurga tulemus on 25 kraadi, siis pole ka soojendust pointi täiega sisse lülitada, kuna ta arvab, et sooja veel pole jõudnud mootoris tekkida.

Mida kliimaplokis kood 37 all näitab? (Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92), max. stop).
Sest tundub, et just see klapp ei vea end lõpuni lahti.

Kas kliima ise ei näita enda kohta mingit veakoodi nr.1 alt? (System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below)

Kokkuvõtteks, mina vahetaks kõigepealt selle kahe kanali ja nelja otsaga tempi anduri 059919501, maksab alla 10ne euri eesti netipoodides, mis on esialgu veel köömes kliima diagnostika 2he tunni tööraha kõrval, mida nad rõõmsalt kohe küsivad. Lisaks soovitavad vahetada siseneva õhu, salongiõhu andur + termostaat + veepump + tempi regullimise servomootor kliimaseadme küljes ja igaks juhuks kliima juhtplokk ka... :P
(varuosa tootenumber ei pruugi 100% õige olla; kerenumbrit ma ei tea ju!)
Joonisel, tundub, et ei asu väga lolli koha peal ka, tilk jahutust vast jookseb maha, 1L võiks varuks olla.

Kliima koodid ja tähendused.

Termostaati ja salongiradikat ma esialgu ei näpiks. ma ei usu, et bensukas nüüd üldse sooja ei anna, on tal termostaat küljes või mitte, midagi ikka kütab.
Salongikas sama teema. Termostaadi vea puhul ei tõuseks ka näidik üle 40-60ne kraadi.



Täna käisin sõitmas ja kanal 37 kliimapaneelis näitas väärtuseks 37-38. Seda siis nii kohe pärast käivitust (külma mootoriga) kui pärast sõitu (sooja mootoriga). Kliimapaneel näitas, et veakoode pole (kanal 1).

Seni ma olen mõistnud, et sellel 1.8 mootoril on ainult üks jahutusvedeliku temperatuur andur? Ja see on tõesti lihtsasti ligipääsetavas kohas. Kas neid on siis mitu või sain ma lihtsalt valesti aru?

Jätaksin salongiradika ausalt öeldes viimaseks kahtlustatavaks ja välistaks enne heameelega muud lihtsamad vead. Suurt leket salongiradikal olla ei tohiks, sest jahutusvedeliku haisu salongis ei tunne ja aknad ka ei kipu väga uduseks minema. See muidugi ei tähenda, et salongiradikas ei võiks lihtsalt umbes olla vms.

Plaanis homme-ülehomme panna kaabel järgi autole ja vaadata, et mida jahutusvedeliku näiduks seal kuvatakse. Kui rohkem targemaks ei saa, siis järgmisena ilmselt proovin jah temp. andurit vahetada. Kiiruga vaadasin, et kallimad maksavad 20-30 EUR (Hella jne.), mis iseenesest pole ka just väga suur kulu (tasub proovida).

Tänud kõigile abi eest!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 12.12.16 16:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MpunktRpunkt

Seni ma olen mõistnud, et sellel 1.8 mootoril on ainult üks jahutusvedeliku temperatuur andur? Ja see on tõesti lihtsasti ligipääsetavas kohas. Kas neid on siis mitu või sain ma lihtsalt valesti aru?



Andur on ühes tükis, aga sees on tal tegelikult kaks andurit. Sellest ka see 4 otsa. 2 ühe (kell) ja 2 teise (kliima) jaoks.
Minu algeline mõistus ütles seda.

Kaabliga peaks sama nägema, et kella omal ja kliima omal on mingi vahe sees.
Kuna tal selfdiagnosis midagi ei märganud, siis järelikult on ühendused jms korras. Lihtsalt valesid väärtusi annavad.

See antud varuosakood ladu24jas on üleüldse 3€. Olen teinud katseid, mõnikord need hiinakad isegi töötavad. (oma autol vahetasin ja ohhoo imet töötab, rsk?)

Febi pakendis sama asi on 9€. No see peaks juba 80% töötama. (kan eed on täna hiinas tehtud, seega kanget mürki (60 kraad viin ntx) ei võtaks. Ainult Revali OE pakendi peale panustaks 98%.

Aga nagu ma ütlesin, peaks anduri OE koodi vaatama vastavalt kerenumbrile, neil oli seal mingi muutus. Mingist kerenr-ist alates tekkis sinna D täht taha vms, see võib suur vahe olla.


.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 12.12.16 16:18 Tsiteeri


Alustada võiks ikkagi sellest, et katsud käega salongiradikasse minevaid voolikuid. Kui kellaplokk väidab mootori temperatuuriks 90*C ja kliimapaneel ~25-38*C siis selle erinevuse peaks iga inimene suutma käega katsudes selgeks teha. Kui ikka salongi radikasse minevad voolikud on kuumad, siis on kliimapaneeli andur vigane ja ilmselt lisaks sellele ka salongi radikas umbes. Kui aga käele tundub pigem jahe või leige, siis ilmselt kellaploki andur vigane ning tõenäoliselt kas siis termostaat kutu. Mis muidugi ei välista taaskord umbes salongiradikat kahjuks.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 12.12.16 16:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: R-I-X
katsud käega salongiradikasse minevaid voolikuid. Kui kellaplokk väidab mootori temperatuuriks 90*C ja kliimapaneel ~25-38*C siis selle erinevuse peaks iga inimene suutma käega katsudes selgeks teha. Kui ikka salongi radikasse minevad voolikud on kuumad, siis on kliimapaneeli andur vigane ja ilmselt lisaks sellele ka salongi radikas umbes. Kui aga käele tundub pigem jahe või leige, siis ilmselt kellaploki andur vigane ning tõenäoliselt kas siis termostaat kutu. Mis muidugi ei välista taaskord umbes salongiradikat kahjuks.


Tehti ju kindlaks, et pea läheb kuumaks ja on ok. Järelikult need salongika voolikud on samuti kuumad, sisseminev kuumem ja väljatulev pisut jahedam.
Sooja vee kraani ju audidel pole, on ainult õhuklapp, mis valib, kas soe õhk salongi tõmmatakse läbi soojendusradika või otse väljast.
Mis salongiradikast sa räägid?
Oleks need mõlemad anduri näidud samad, siis muidugi. Automaatkliimaga ju tegu, see tegutseb andurite parameetrite alusel.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 12.12.16 16:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Mis salongiradikast sa räägid?


Salongiradikas = soojendusradikas = salongi soojusvaheti, kes kuidas nimetab...


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 12.12.16 16:39 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: R-I-X


Salongiradikas = soojendusradikas = salongi soojusvaheti, kes kuidas nimetab...


Dziisas, tuletaevasappi, ma sain nimetusest aru, aga poindist mitte. Soe liigub KOGU AEG läbi radika, aga kui kliimasüsteemi flap mingil x põhjusel seda ahelat ei vali, siis ongi salong külm...


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 12.12.16 17:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: R-I-X
Salongiradikas = soojendusradikas = salongi soojusvaheti, kes kuidas nimetab...


Dziisas, tuletaevasappi, ma sain nimetusest aru, aga poindist mitte. Soe liigub KOGU AEG läbi radika, aga kui kliimasüsteemi flap mingil x põhjusel seda ahelat ei vali, siis ongi salong külm...


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Kui ikka salongi radikasse minevad voolikud on kuumad, siis on kliimapaneeli andur vigane ja ilmselt lisaks sellele ka salongi radikas umbes.

Selle all pidasin silmas seda, et on kogemus kahe umbes originaal salongi radikaga (1.8 B5 ja 1.8T B5 näol), kus mõlemad voolikud suht kuumad, aga salongi sooja ei tulnud, sest jahutusvedelik ei käinud mitte läbi radika, vaid "pressis" radika otsa vannis pealevoolu poole pealt tagasi voolu poole peale. Ning salongi tuli heal juhul paar kraadi soojem õhk, kui välis temp.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 35.9% - SQL: 64.1%]