deicide
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: 92' Audi V8 4,2 Quattro, 01' Audi S8 4,2 Quattro
|
postitati 06.12.16 18:20
|
|
|
Laadimispinge 18,3V vajan abi!
Audi S8 2001a. Mure hakkas pihta reedel, kui oli arvuti järel ja sai tehtud sõitu ning kõvema gaasiandmise ajal lõi kõik tuled heledaks ja seierid
nulli hetkeks ja pauguga kasti avariireziimi. Ehmatas ikka korralikult ära. Sai siis koodi vaadatud ja oligi kasti juhtploki all kood 18159 - input
voltage high voltage. Ja laupäeval muutus asi juba väga tüütuks: igakord, kui pöörded üle 3000 läksid, lõi tuled heledaks ja kasti avariisse. Panin
siis voltmeetri külge: tühikäigul näitas ilusti 14,3 V ja kui vaikselt pöördeid lisasin siis kuskil natuke üle 3000 juures viskaski hetkes 18,3 V
peale ja siis kohe tagasi. Tundus, et on asi selge - pingeregulaator läbi.
Läksin siis poodi ja ostsin uue pingeregulaatori ning peale suurt mässamist (sellel autol geneka maha saamine pole just meeldiv töö) oli uus pingekas
peal ja läksin proovisõidule. Ja niikui pöörded kõrgemale tõusid, kordus sama jant. Jätsin korra auto seisma, panin puldi järgi - oligi sama kood
18159 tagasi. Tegin ühe katse veel ja siis läks asi päris hulluks: pinge jäigi 18,3 V peale ja kogu elektroonika hakkas segast panema. Nüüd siis pinge
ka tühikäigul kõrge ja lisaks viskas mootori juhtplokki ka koodi 16947 - system voltage high voltage. Enam ei julge autot käimagi panna.
Kas oskab keegi öelda, milles veel asi võiks olla, kas genekas võib olla miNGI muu viga, mis seda põhjustab või on kuskil mingi massi jama? Mõistus
otsas
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.12.16 18:53
|
|
|
Generaatoril on rike. Lihtsustatult väljund ei ole stabiliseeritud. Mass ei ole faktor. "Vähe" massi ehk halb kontakt on sellisel juhul tulemus
vastupidi madalam pinge ning I=U/R tõttu ahelaid läbiv suurem voolutugevus. Pigem on geneka mingi kontuur sillatud vm kokku sulanud jne. Generaator
lahti võtta ja kontrollida, kui tahad kirurgi teha aga pakun, et leiad hõlpsalt kasvõi mõne teise kasutatud geneka, et asi unustada.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 06.12.16 19:07
|
|
|
Millist abi sa täpsemalt vajad?
Kas geneka vahetusel või pärast rihma pealepanekul?
Selle vooluandja remont on nagunii kallim, kui romula hind, kui just ise ei tee.
|
|
|
|
deicide
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: 92' Audi V8 4,2 Quattro, 01' Audi S8 4,2 Quattro
|
postitati 06.12.16 19:14
|
|
|
Tänan vastuste eest. Tuleb siis otsida uus genekas, nagu ma aru saan. Mul hetkel 150A Bosch, aga võib ka muu panna?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.12.16 19:18
|
|
|
Võid muidugi aga mitte lahjem ehk vähemalt sama võimas või võimsam.
|
|
|
|
deicide
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: 92' Audi V8 4,2 Quattro, 01' Audi S8 4,2 Quattro
|
postitati 07.12.16 18:11
|
|
|
Oleks võimalik panna muidu identne generaator, millel vaid viimane täht koodis erineb ja selle pingeregulaatoril on DF klemm, mida minu omal pole. Mis
asi see DF on ja kas sellist genekat on võimalik asenduseks kasutada? Ei leia googli abil ammendavat vastust.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
deicide
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: 92' Audi V8 4,2 Quattro, 01' Audi S8 4,2 Quattro
|
postitati 07.12.16 22:32
|
|
|
Lisaks sellele lugesin mingist saksa foorumist välja, et seda infot ajule on ainult diislitel vaja, kuna neil lülitatakse suure koormatuse korral
eelsüüteküünlad välja (mis kõlab imelikult, kuna eelsüüdet ei kasutata ju töötava mootoriga???). Antud asendusgenekas ongi pärit a8 3,3 tdi pealt. Ma
järeldan sellest, et see klemm võib jääda lahtiseks, kuna ta on ainult signaali andmiseks.
|
|
|
J.Aru
huviline
Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.16 22:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: deicide
Lisaks sellele lugesin mingist saksa foorumist välja, et seda infot ajule on ainult diislitel vaja, kuna neil lülitatakse suure koormatuse korral
eelsüüteküünlad välja (mis kõlab imelikult, kuna eelsüüdet ei kasutata ju töötava mootoriga???). Antud asendusgenekas ongi pärit a8 3,3 tdi pealt. Ma
järeldan sellest, et see klemm võib jääda lahtiseks, kuna ta on ainult signaali andmiseks. |
Ei puutu küll otseselt teemasse aga vähemalt vanematel diislitel hoiab peale käivitamist ka mingi aja eelsüüteküünlaid järgi. Lisaks lülitas aju
vastavalt geneka koormatusele näiteks lisa jahutusvedeliku soojendusküünlaid järgi, uuematel eeldatavasti muud süsteemid.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.12.16 22:41
|
|
|
Võid jah. DF ei ole pelgalt diislite jaoks ja leidub mootoreid, kus küünlaid hoitakse järgi ka käivitunud mootoriga.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 08.12.16 08:25
|
|
|
Enamusel uuematest diislitest hoitakse tegelikult taga mõnda aega, kuigi tähis armatuuris kustub.
|
|
|
|
deicide
huviline
Registreerunud 17.09.07
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: 92' Audi V8 4,2 Quattro, 01' Audi S8 4,2 Quattro
|
postitati 08.12.16 10:43
|
|
|
Ahniii, ei teadnudki. Jälle grammi võrra targem, aitäh
|
|
|
ristokru
huviline
Registreerunud 29.07.16
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S2/80
|
postitati 22.12.16 09:35
|
|
|
Ei hakanud uut teemat tegema.
Nimelt laadimine näitab autos tööle panekul täpselt 14V. Tarbijad taha ja langeb 12,8-13,1V peale. Vahepeal viskas ka 10V peale ja auto karjus selle
peale.
Vahetasin tableti, ennem oli Hüco 14,5v ja hetkel panin hüco 14v tableti sisse. Laadimis vool jäi täpselt samaks, sain lahti vaid karjumisest kuna
harjad olid ka suhteliselt kulunud.
Mis on ideaalne laadimis vool kohapeal ja siis kui tarbijad taga?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.12.16 13:16
|
|
|
Sissejuhatuseks lepime kokku, et on PINGE, mida mõõdetakse voltides (V) ja on VOOLUTUGEVUS, mida mõõdetakse amprites (A). Mingit muud füüsikaliselt
mõõdetavat "voolu" ei ole olemas.
Kui küsimus, mis on tühikäigul laadimisvool(?) siis vastus on keskmise varustusega mitte EV sõiduauto puhul 3A-60A vahel. Voolutugevus on muutväärtus
ja sõltub tarbijate võimsusest; sisse lülitatud tarbijatest.
Kui küsida, mis on generaatori väljundpinge(?) siis autotootjad on kokku leppinud, et see tagatakse nominalis (18C kraadi juures) vähemalt 13.8 volti
(eritingimustes mitte alla 13.5V).
Kui pinge on tühikäigul madalam, kui 13.5V siis on 2 võimalust:
1. generaatori võimsus on liiga madal selle koosluse jaoks, mis tarbijatena sinna taha lülitatud;
2. generaator on veaga, näiteks mähis(ed) on rikutud ja seega võimsuse kadu.
|
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 22.12.16 13:35
|
|
|
Kui räägitakse pingeregulaatorist ja vahetusest siis võib vist eeldada, et tegemist on B4 kerel oleva profiilis märgitud isendiga? Kui tl470487
mainitud tunnused on mõõdetavad ja väga kehvakesed, siis asi masina küljest maha, kontrolli ja sõltuvalt siis sellest juba edasine - kas siis remont
või vahetus. PS! Pingeregulaatorist sellel põlvkonnal sõltub samuti väga palju, kuna neid on vägagi kehvakese tootekvaliteediga aja jooksul nähtud
just Hüco omasid. Eriti kehva koosluse sai siis kui ka generaatori mähised olid juba puudulikud. Soetasin mingil hetkel üldse mingeid muude tootjate
pingeregulaatoreid ja mitte enam Forsist ja see parandas olukorda märgatavalt. Ka originaale sai tolle ajastu masinatele tellitud ja ei mäleta samuti
enam mitte ühtegi muret. Lammarist geneka soetamine on muidugi viimane asi, mida praktiseerida tasuks .
|
|
|
ristokru
huviline
Registreerunud 29.07.16
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S2/80
|
postitati 22.12.16 14:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Sissejuhatuseks lepime kokku, et on PINGE, mida mõõdetakse voltides (V) ja on VOOLUTUGEVUS, mida mõõdetakse amprites (A). Mingit muud füüsikaliselt
mõõdetavat "voolu" ei ole olemas.
Kui küsimus, mis on tühikäigul laadimisvool(?) siis vastus on keskmise varustusega mitte EV sõiduauto puhul 3A-60A vahel. Voolutugevus on muutväärtus
ja sõltub tarbijate võimsusest; sisse lülitatud tarbijatest.
Kui küsida, mis on generaatori väljundpinge(?) siis autotootjad on kokku leppinud, et see tagatakse nominalis (18C kraadi juures) vähemalt 13.8 volti
(eritingimustes mitte alla 13.5V).
Kui pinge on tühikäigul madalam, kui 13.5V siis on 2 võimalust:
1. generaatori võimsus on liiga madal selle koosluse jaoks, mis tarbijatena sinna taha lülitatud;
2. generaator on veaga, näiteks mähis(ed) on rikutud ja seega võimsuse kadu. |
Tänan teid abi eest!
Lasen uurida generaatorit. Kuigi hetkel sai pandud teine generaator vahele ja näitajad jäid kõik samaks. Aga proovi generaator oli kasutatud ja võib
ka olla kulunud.
Igal juhul kui tagaklaasi soojendus ka sisse panna siis võtab mootori puterdama..
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 22.12.16 14:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ristokru
Igal juhul kui tagaklaasi soojendus ka sisse panna siis võtab mootori puterdama.. |
Kas see klaas üldse soojeneb nagu ta peaks soojenema?
Või jookseb juhe lihtsalt kuskilt maha ja on lühises. Kuidas asi tuledega käitub?
Kui suur on klaasi tarbimine A-tes relee juurest mõõdetuna?
Üldiselt on nii, et kui genekas ikka laadima hakkab, siis poob jõuallika kinni küll. Mida peetis genekas ei tee.
Ntx 500W-se elektritrelli poob korralik genekas täiesti ära, kui laadimine tööle hakkab...
P.S @tl470487: siin oma voolu ja pinge teemadel võid jäädagi vaidlema, rahvas ütleb ikka, et on voolukatkestus või et vool tarbijani ei jõua.
See umbes sama teema, kui et "uus" genekas on tegelikult romulagenekas ja "tutikas" genekas on uus genekas.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 24.12.16 10:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ristokru
Nimelt laadimine näitab autos tööle panekul täpselt 14V. Tarbijad taha ja langeb 12,8-13,1V peale. |
Kust täpselt ja millega mõõdad?
|
|
|
|