Minu Phaetonile tegi Hõbenool pakkumise 512.- koos lisadega. Kõlab usutavamalt, kui Forssi pakkumine...
Tere,
Tänan, et meie poole pöördusite. Automaatkäigukastidel tuleks dünaamilist õlivahetust teostada: CVT/Variaator/Multitronik puhul iga 40 000-50 000 km
läbimisel; DSG, S-Tronic, Powershift 50 000 – 60 000 km tagant ning tavaautomaatidele 80 000 – 125 000 km või 8 aasta möödumisel. See on info
automaatkäigukasti tootjatelt (mitte autotootjatelt) ja on tõesti soovituslik, sest sellise intervalli puhul on äärmiselt väike tõenäosus, et rikkeid
põhjustaks vananenud abrasiivne ning vale friktsioonarvuga õli. Autotootjad seevastu mainivad enamasti lakooniliselt „Lifetime e. eluaegne“ toomata
ära mitu km see siis tähendab. Tegelik põhjus on soov auto kulusid erinevates testides võimalikult madalana hoida ja näidata ning lisaks on põhihuvi,
et auto esimesel ja teisel kasutajal ei tekiks probleeme. Selle eluea peab käigukast tavaliselt probleemideta vastu, sest statistiliselt on see 150
000 – 200 000 km või kuni 7 aastat.
Õlikogus mis kulub dünaamilisel õlivahetusel (pakkumises toodud), on informatiivne ja see sõltub käigukasti seisukorrast (läbisõit,
kasutusintensiivsus ja ka näiteks millistes tingimustes on sõidukit kasutatud). Tavaliselt tähendab see ca 2-3 liitrit õlikulu lisaks käigukasti
netomahule (tavaline käigukast on 7-10 liitrit), kuid näiteks kuumema kliimaga maadest (Itaalia, Prantsusmaa, jne) imporditud masinatel kulub 1-2
liitrit rohkem õli kui nt Rootsist pärit autodel. Üldiselt jääb kogus 12-14 liitrini (vastavalt sellele muutub ka lõpphind kas odavamaks või
kallimaks), aga on ka väga halvas seisukorras autosid millel kulub isegi mõni liiter rohkem õli kui tavaliselt.
Orienteeruvalt kulub käigukasti dünaamiliseks õlivahetuseks kuni 2 tundi. „Dünaamiline õlivahetus“ sisaldab kogu töö-protsessi nii dünaamilise
õlivahetusseadmega kui ka diagnoositestriga, lisaks veel proovisõitu (adapteerimist) ning puhastus- ja üldkulumaterjale (v.a õli, see on eraldi
pakkumises välja toodud).
Enne iga dünaamilist õlivahetust tehakse autole diagnostika (veakoodide ja muude parameetrite lugemine ja proovõisit). Proovõisõidu raames tõstetakse
käigukasti temperatuuri ja suurendatakse koormust (tugev kiirendamine sõites, kohapeal edasi- ja tagurpidi koormamine). Selline koormamine on
võrreldav sportliku sõidustiili ja raskemate koormuste (järelveetav haagis vms) vedamisega, mida autotooja on ette näinud ja mida korras käigukast
peab probleemideta taluma. Kui käigukasti juhtplokis, mehaanika osades, turbiinis, õlipumbas vms on kulumisest tingitud vead, siis enamasti tulevad
nad sellise testimise käigus välja või isegi väga harvadel juhtudel ka purunevad. Teatud käigukastidel kustutatakse ka käigukasti
paranduskoefitsiendid juhtplokist (adaptsioonide nullimine) ja ka see võib juhtploki ja käigukasti kulumisest tingitud vead välja tuua. Testimist
viiakse läbi seetõttu, et võimalikult põhjalikult hinnata kas käigukast on veel korras ja õlivahe tusel mõtet või tuleb hakata teostama käigukasti
remonttöid.
Me ei kasuta juba mitu aastat dünaamilise õlivahetuse käigus pesuainet, sest algusaastatel peale umbes 500 sõiduki testimist veendusime, et ta ei tee
seda efekti mida müüja lubab. Praegu teenindame ca 1000 autot aastas ja oleme veendunud, et see oli õige otsus. Puhastusprotsess toimub ikka uue õli
jõul, sest tegelikult on õlis väga kvaliteetsed puhastamismanused juba sees. Suurim mustus paikneb hüdrosiduris (mootori ja käigukasti vahel) ja sealt
saab seda ainult dünaamilise õlivahetusega kätte. Lisaks jääks alati pisike kogus pesuainet käigukasti ja uutematel sõidukitel on see väga kriitiline.
Kui mõni klient siiski ekstra soovib seda, siis saame ka antud teenust pakkuda.
Kui soovite aega broneerida E-maili teel, siis edastage meile ka enda kontakttelefon.
Parimat,
Hõbenool OÜ
Automaatkäigukastide hooldus ja remont
www.hobenool.eu
Tel.: +(372) 52 27858
Asko Meos
Hõbenool OÜ
|