1.9 tdi 85 kw undamine
Tere!
Mu pensionärist isa vahetas ise hiljuti 2000.a B5 1.9 tdi hammasrihma koos kõige juurde kuuluvaga. Väitis veendunult, et midagi paigast ei nihkunud
(tegi endale vastavad tööriistad, fikseeris ülemise rihmaratta - alumise puhul teinud mingid märgid ratta ja mootori peale, mis minu silmis, tõsi
küll, kõige kindlam variant pole). Pärast vahetust pani auto kokku ja käima - läks poolest pöördest, kuid gaasi lahti lastes pöörete alla tulles on
kuulda undamist, mis meenutab õhtul turbo häält. Ometi oli turboga eelnevalt justkui kõik ok. Edasi läheb ilusti, kütusekulu kasvanud ei ole, ca paar
nädalat on niimoodi sõitnud. Kui algul tühikäigul toda undamist ei olnud, siis viimastel päevadel on lisandunud ka rütmiline, tühikäigul kostev tolle
undamisega sarnase tämbriga heli - meenutaks pisut justkui kulunud laagrit - nagu miski nühiks kuskile vastu.
VAG-comiga uurimine jäi tehnilistel põhjustel pooleli. Seni tuvastasin ainult, et veakoode polnud, kahtlasi teid pidi hangitud tarkvara hakkas output
testidega jebima ja rohkem ei lasknud. Tagant sinist ega musta ei
viska.
Kas hammasrihma valesti peale panemine, s.o hamba nihkumine võiks midagi sellist esile kutsuda? Vaakumleke? Hammasrihma pingsus?
Välismaa foorumites kirjutab, et osad kevlarrihmad on esimesed paarkümmend tuhat km häälekad. On sel jutul tõepõhi all?
|