volume
huviline
Registreerunud 27.09.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.8T 120kw QUATTRO
|
postitati 21.08.16 11:54
|
|
|
A4 b6 airbag tuli, roolilint vahetus DIU
Tervist,
Autol põles airbagi tuli ja viimase lahendusena vahetasin roolilindi. Tegin väikese õpetuse koos piltidega kuidas roolilint kätte saada ja uuega
asendada.
Vajalikest tööriistadest mainiks ära T8 kruvika ja 12-kant m12 padruni. Muu peaks igal endast lugupidaval mehel kodus olemas olema.
1. Tuleb eemaldada aku klemmid
2. Tuleb eemaldada kaks T25 kruvi. Asuvad rooli taga vasakul ja paremal.
3. Ettevaatlikult eemaldada rooli keskmine osa koos airbagiga. Taga tuleb lahti ühendada kollane pistik ja 3 klemmi.
4. Tuleb keerata lahti 12-kant M12 mutter mis hoiab rooli nuudi otsas kinni. Ennem rooli nuudi otsast eemaldamist soovitan rooli asendi ära märkida.
Endal oli rool paremale viltu natukene ja tagasi pannes panin ühe nuudi võrra vasakule, et saada rool otseks.
5. Tuleb eemaldada rooli samba ülemine ja alumine plastiku osa.
Alumine:
Ülemine:
6. Roolilindi kätte saamiseks tuleb keerata lahti kuuskant kruvi. Täiesti välja ei ole vaja keerata, tunde asi, kui lahti on.
7. Ennem lõppliku eemaldamist tuleb lahti teha 3 pistikut.
Esimene on süüteluku oma:
Teine ja kolmas asuvad üleval pool taga:
8. Roolilint tuleb aluse küljest eemaldada avades kolm kinnitust.
Roolilint koos alusega:
Kinnitused mis tuleb lahti teha:
9. Kuna ostsin enda roolilindi lammutusest siis veendusin, et lint on keskmises asendis. Kui keerata vasakule siis teeb 3.75 ringi.
Kokkupanek käib lihtsalt tagurpidi 9-1.
Pärast kokkupanekut eemaldasin arvutiga airbagi vea, sest airbagi tuli ei kustu automaatselt. Veojõukontrolli tuli kustub ära kui sõita paar sada
meetrit. MUUD TULED EI TOHIKS PÕLEMA JÄÄDA.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.08.16 12:38
|
|
|
Tubli töö oled teinud, aga kahjuks on paar puudujääki.
1. Pildid on liiga suured (pildi pikim külg võib olla kuni 800pikslit)
2. Teema on saanud natuke valesse kohta, õige oleks olnud: http://foorum.audiclub.ee/forumdisplay.php?fid=43 (vast mõni moderaator saab ringi tõsta).
3. Rooli ei tohiks mitte mingil juhul nuutide otsas kummalegi poole liigutada. Rooli sätitakse otseks ikka ainult silla reguleerimisega, sest nüüd on
sul olukord, kus rooliaju näeb, et rool on keeratud natuke ühele poole, rattad on otse ja rool on otse. Ehk siis see võib põhjustada ESP süsteemis
toimimise probleeme. Võimalik, et rooli aju on võimalik uuesti kalibreerida, et see õpiks uue null koha, kuid sellegi poolest jääb roolilatt nihkesse
(mistõttu auto keerab ühele poole natuke rohkem ja teisele poole natuke vähem).
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
4. Tuleb keerata lahti 12-kant M12 mutter mis hoiab rooli nuudi otsas kinni. Ennem rooli nuudi otsast eemaldamist soovitan rooli asendi ära märkida.
Endal oli rool paremale viltu natukene ja tagasi pannes panin ühe nuudi võrra vasakule, et saada rool otseks.
|
|
|
|
|
volume
huviline
Registreerunud 27.09.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.8T 120kw QUATTRO
|
postitati 21.08.16 12:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tubli töö oled teinud, aga kahjuks on paar puudujääki.
1. Pildid on liiga suured (pildi pikim külg võib olla kuni 800pikslit)
2. Teema on saanud natuke valesse kohta, õige oleks olnud: http://foorum.audiclub.ee/forumdisplay.php?fid=43 (vast mõni moderaator saab ringi tõsta).
3. Rooli ei tohiks mitte mingil juhul nuutide otsas kummalegi poole liigutada. Rooli sätitakse otseks ikka ainult silla reguleerimisega, sest nüüd on
sul olukord, kus rooliaju näeb, et rool on keeratud natuke ühele poole, rattad on otse ja rool on otse. Ehk siis see võib põhjustada ESP süsteemis
toimimise probleeme. Võimalik, et rooli aju on võimalik uuesti kalibreerida, et see õpiks uue null koha, kuid sellegi poolest jääb roolilatt nihkesse
(mistõttu auto keerab ühele poole natuke rohkem ja teisele poole natuke vähem).
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
4. Tuleb keerata lahti 12-kant M12 mutter mis hoiab rooli nuudi otsas kinni. Ennem rooli nuudi otsast eemaldamist soovitan rooli asendi ära märkida.
Endal oli rool paremale viltu natukene ja tagasi pannes panin ühe nuudi võrra vasakule, et saada rool otseks.
| |
1-2. Selge see, et saaks alati paremini.
3. Rooliasend nuudi otsas ei mõjuta mitte kuidagi roolilati asendit. Võin panna rooli nuudi otsas 180kraadi tagurpidi, aga latt liigub ikka samamoodi,
sest rooli tõstmisega ei muutu rooli varda asend. Mis puutub ESP süsteemi ei näe, et midagi valesti oleks, pigem parem, kui mitte õige.
Selge see, eks targemad inimesed teavad rohkem, aga igastahes minul toimis ja olen tulemusega rahul.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.08.16 13:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
3. Rooliasend nuudi otsas ei mõjuta mitte kuidagi roolilati asendit. Võin panna rooli nuudi otsas 180kraadi tagurpidi, aga latt liigub ikka samamoodi,
sest rooli tõstmisega EI MUUTU rooli varda asend. Mis puutub ESP süsteemi ei näe, et midagi valesti oleks, pigem parem, kui mitte õige.
|
Aga miks rool üldse esialgselt viltu oli? Kui keegi juba korra rooli pole maha võtnud ja seda viltu tagasi pannud, siis ainuke võimalus ongi, et silla
osad väsinud või valesti reguleeritud. Ehk siis viga on roolilati ja rataste vahel, ning sellest tingitult hoidis ka rool viltu. Nüüd panid sa rooli
otseks, aga viga (väsinud sillaosad või valesti reguleeritud sild on endiselt alles. Kui sa nüüd keerad rooli täiesti otseks ja sõidad autoga
sirgjoones, siis näeb rooliaju, et rooli varras (see, mis on roolilati ja rooli vahel) on kummalegi poole pööratud paar kraadi (nagu sõidaks auto
ringiratast, mitte sirgjooneliselt). Ja sellest tingitult ei saa ESP süsteem oma tööd korrektselt teha. Oleks sild rohkem paigast olnud, siis ilmselt
oleks ka ESP tuli põlema läinud, kuna rataste pöörlemis kiirused on ühesugused, kuigi rooliasendi andur väidab, et auto sõidab ringiratast, ehk siis
peaks välimised rattad kiiremini pöörlema, kui sisemised.
EDIT: Kui sul on olemas diagnostika kaabel ja VCDS, siis proovi ise järgi. Mine rooliaju alla ja vaata rooli asendit ja sõida autoga sirgjooneliselt.
Siis näed ise ka, et 99% tõenäosusega näitab see sul nüüd kummalegi poole paar kraadi. Kui pole VCDS-i, saame tallinnas kokku ja võin sulle näidata.
|
|
|
|
volume
huviline
Registreerunud 27.09.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.8T 120kw QUATTRO
|
postitati 21.08.16 13:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
3. Rooliasend nuudi otsas ei mõjuta mitte kuidagi roolilati asendit. Võin panna rooli nuudi otsas 180kraadi tagurpidi, aga latt liigub ikka samamoodi,
sest rooli tõstmisega EI MUUTU rooli varda asend. Mis puutub ESP süsteemi ei näe, et midagi valesti oleks, pigem parem, kui mitte õige.
|
Aga miks rool üldse esialgselt viltu oli? Kui keegi juba korra rooli pole maha võtnud ja seda viltu tagasi pannud, siis ainuke võimalus ongi, et silla
osad väsinud või valesti reguleeritud. Ehk siis viga on roolilati ja rataste vahel, ning sellest tingitult hoidis ka rool viltu. Nüüd panid sa rooli
otseks, aga viga (väsinud sillaosad või valesti reguleeritud sild on endiselt alles. Kui sa nüüd keerad rooli täiesti otseks ja sõidad autoga
sirgjoones, siis näeb rooliaju, et rooli varras (see, mis on roolilati ja rooli vahel) on kummalegi poole pööratud paar kraadi (nagu sõidaks auto
ringiratast, mitte sirgjooneliselt). Ja sellest tingitult ei saa ESP süsteem oma tööd korrektselt teha. Oleks sild rohkem paigast olnud, siis ilmselt
oleks ka ESP tuli põlema läinud, kuna rataste pöörlemis kiirused on ühesugused, kuigi rooliasendi andur väidab, et auto sõidab ringiratast, ehk siis
peaks välimised rattad kiiremini pöörlema, kui sisemised. |
Ei oska öelda miks rool paremale viltu oli ühe nuudi võrra, aga sildades loksu ei esine. Ise ei ole autoga silla pingis käinud, sest ei ole olnud
vajadust: rehvi ei söö ja auto sõidab otse. Nii, et ei hakka pead vaevama probleemide üle mida ei esine.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.08.16 13:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
Ei oska öelda miks rool paremale viltu oli ühe nuudi võrra, aga sildades loksu ei esine. Ise ei ole autoga silla pingis käinud, sest ei ole olnud
vajadust: rehvi ei söö ja auto sõidab otse. Nii, et ei hakka pead vaevama probleemide üle mida ei esine. |
Kui rooli maha ei ole võetud, siis ikkagi ilmselt sai viimane kord sillastendis rool grammike viltuselt ära fikseeritud enne silla reguleerimist. Eks
igaüks ise teeb nii, kuidas heaks arvab. Tõin selle väikse vea välja lihtsalt, et oleksid nii sina, kui ka teised, kes sellest õpetusest abi otsivad,
sellest teadlik, et nii ei ole õige viis rooli otseks sättida. Mõnel vanemal autol, millel pole rooliasendi andurit, ei mängiks see nii suurt
rolli.
Aga nagu ma välja pakkusin, saame millalgi kokku ja näitan sulle, mida näeb su autol rooliasendi andur siis, kui rool ja rattad on otse. Ja minu jutt
ei ole mitte üldse paha pärast, kuna asjalikke piltide ja jutuga DIY õpetusi on siin foorumis niigi vaid üksikud.
|
|
|
|
volume
huviline
Registreerunud 27.09.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.8T 120kw QUATTRO
|
postitati 21.08.16 13:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
Ei oska öelda miks rool paremale viltu oli ühe nuudi võrra, aga sildades loksu ei esine. Ise ei ole autoga silla pingis käinud, sest ei ole olnud
vajadust: rehvi ei söö ja auto sõidab otse. Nii, et ei hakka pead vaevama probleemide üle mida ei esine. |
Kui rooli maha ei ole võetud, siis ikkagi ilmselt sai viimane kord sillastendis rool grammike viltuselt ära fikseeritud enne silla reguleerimist. Eks
igaüks ise teeb nii, kuidas heaks arvab. Tõin selle väikse vea välja lihtsalt, et oleksid nii sina, kui ka teised, kes sellest õpetusest abi otsivad,
sellest teadlik, et nii ei ole õige viis rooli otseks sättida. Mõnel vanemal autol, millel pole rooliasendi andurit, ei mängiks see nii suurt
rolli.
Aga nagu ma välja pakkusin, saame millalgi kokku ja näitan sulle, mida näeb su autol rooliasendi andur siis, kui rool ja rattad on otse. Ja minu jutt
ei ole mitte üldse paha pärast, kuna asjalikke piltide ja jutuga DIY õpetusi on siin foorumis niigi vaid üksikud. |
Huvi pärast käisin just proovi sõidul ja programm näitas, et rool on täiesti otse. Ju olen siis seal 1protsendi sees
Sellesuhtes, et ma ei räägi ka pahapärast, aga minul ikkagist toimis see lahendus. Ju siis oli eelmine omanik rooli valesti peale pannud.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.08.16 14:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: volume
Sellesuhtes, et ma ei räägi ka pahapärast, aga minul ikkagist toimis see lahendus. Ju siis oli eelmine omanik rooli valesti peale pannud.
|
No kui sul see nii näitab, siis pole ilmselt muud varianti tõesti, kui see, et rool varem maha käinud ja valesti tagasi saanud.
Piltidega saad teha sellise triki, et paned horisontaalsetele piltidele paned ette [img=800x] ja vertikaalsetele paned ette [img=x800].
|
|
|
|
volume
huviline
Registreerunud 27.09.15
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.8T 120kw QUATTRO
|
postitati 21.08.16 15:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Piltidega saad teha sellise triki, et paned horisontaalsetele piltidele paned ette [img=800x] ja vertikaalsetele paned ette [img=x800].
|
Muutsin ära, hea soovitus
|
|
|
|