dimand
huviline
Registreerunud 08.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant B5 1.9TDI
|
postitati 26.06.16 20:20
|
|
|
1.9TDI 66kw manuaal TDC
Tere!
Otsin vastust küsimusele, milline on TDC õige asukoht hoorattal olevate märkide järgi.
Auk on ovaalne ning hoorattal on nii 0 kui ka | ehk selline:
Reaalne pilt (netist):
Milliselt peaks märk olema, kas
1
või
2
või on veel mingi variant?
Hetkel on pandud viimase pildi järgi.
VCDS näitab, et "Timing too advanced to be plotted" ehk süüde on liiga varane, et graafikul kuvada, pumbast hilisemaks ehk pumpa päripäeva keerates
läheb käivitumine halvemaks.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 27.06.16 04:52
|
|
|
Pilt nr 2 peaks olema enam-vähem õige, aga 0 peaks olema tervenisti näha, mitte serva taga poolenisti. Arvatavasti pole viga muidugi selles, vaata
reaalseid numbreid measuring block alt alustuseks.
|
|
|
J.Aru
huviline
Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.06.16 13:39
|
|
|
Kas mitte kriips ei peaks augu servaga olema nagu variandil 1? Pole hetkel autodatat käepärast, et vaadata aga sedasi on meeles...
Ega juhtpihusti veakoodi pole? Mis näitusid kanal 004 (vist oli 004 kus süüdet nägi?) all näitab ja kas pump ikka õigesti paigas ehk pole hamba jagu
vale?
|
|
|
dimand
huviline
Registreerunud 08.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant B5 1.9TDI
|
postitati 29.06.16 08:20
|
|
|
Aitäh kiirete vastuste eest!
Teet82 jutt vastab tõele. 0 peab tervenisti näha jääma. Katsetasin ka väntvõllist hamba võrra varasemaks ehk vastupäeva keeramist, kuid sellisel juhul
lähevad märgid liialt mööda.
Hetke seisuga on füüsilised märgid paigas. Graafikul näitas pisut hilisemat süüdet, pumbast keerates sain varasemaks, kuid polte pingutades läks läks
veelgi varasemaks. Õnneks enamvähem normipiiresse.
Suurendasin ka kütusekogust, mitte "haamri meetodiga" vaid VCDS-s, kuid tühikäiku või kävitumist see ei mõjutanud. Sõitnud ei ole. Algne ~2,5mg/str
on nüüd ~4 mg/str.
Kütuse temp on ~125 celsiust, netist otsides leidsin, et see pidi normipiires olemas. Kas on?
Nüüd on veel jäänud hooratta vahetamine, sest käivitub ja seisma jääb nagu traktor, vähemalt arvan, et viga kahemassilises hoorrattas. Mootori
töötamise ajal probleeme ei ole, va vibratsioon tühikäigul, mis häirib. Pöörete suurendamisega see kaob.
|
|
|
J.Aru
huviline
Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.06.16 19:13
|
|
|
Lihtsalt teadmiseks, et tegelikult peaks nukkvõlli otsast rihmaratta vajadusel lahti laskma ja õiges kohas pärast kinni keerama ehk ei pea hamba jagu
tõstma. Autodatat uurides on tõesti see 0 õige, mitte ei olnud kriipsuga,
minu mälu pettis.
Kütusekogust hoopis vähendasid, mida suurem number seda väiksem kütusekogus.
Kas esimest mootoripatja oled reguleerinud? Isiklikult olen sellega ühel 81kw mootoril vibratsioni oluliselt väiksemaks saanud. Teisel mootoril
tundus, et aitas ka õlivahetus (muud seletust ei näe miks peale õli vahetust ja mootoripadja reguleerimist vibratsioon peaaegu kadus ja mõne tuhande
pärast tagasi oli).
|
|
|
dimand
huviline
Registreerunud 08.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant B5 1.9TDI
|
postitati 01.07.16 10:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: J.Aru
Kütusekogust hoopis vähendasid, mida suurem number seda väiksem kütusekogus.
Kas esimest mootoripatja oled reguleerinud? Isiklikult olen sellega ühel 81kw mootoril vibratsioni oluliselt väiksemaks saanud. Teisel mootoril
tundus, et aitas ka õlivahetus (muud seletust ei näe miks peale õli vahetust ja mootoripadja reguleerimist vibratsioon peaaegu kadus ja mõne tuhande
pärast tagasi oli). |
Hea tähelepanek kütusekoguse osas!
Uurisin natuke ning viga antud suhte mõistmisel tekkis lühendi IQ tõlkimisel, kus arvasin seda olevat Injection Quantity, kuid tegelikult on hoopis
Injection Quotient ehk tegu on koefitsient-väärtusega.
Esimese mootoripadja vahetasin koguni välja, kuna vana oli katki. Reguleerisin selliselt, et padi läheb oma pesasse vabalt. Kas peaks mingi suunas
eelpinge tekitama? Näiteks, et paigaldan padja kergelt tõstetud või langetatud mootori korral? Kui palju peaks eelpinget olema?
|
|
|
dimand
huviline
Registreerunud 08.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant B5 1.9TDI
|
postitati 01.07.16 12:12
|
|
|
Natuke uurisin esimese mootoripadja (snub mount) reguleerimise kohta ning talitasin järgnevalt: vabastasin pingest mootorpatja mootori küljes hoidva
kronsteini poldid, käivitasin mootori, kergelt suurendasin ka pöördeid, kuid mitte üle 1000rpm, suretasin mootori ning pingutasin kronsteini
poldid.
Tegin ka helisalvestise mootori käivitusest ja tööst.
Link
Ise kahtlustan kahemassilist hooratast.
|
|
|
dimand
huviline
Registreerunud 08.10.07
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant B5 1.9TDI
|
postitati 14.04.17 10:54
|
|
|
Tagasiside tehtud töödest ja tähelepanekutest.
Vahetatud käigukasti- ja mootoripadjad, kahemassiline hooratas ning eesmine rihmaseib-võnkevähendaja.
Käigukasti- ja mootoripatjade probleemsust oli võimalik tuvastada ainult konkreetse padja eemaldamisega. Ainult mootori või käigukasti liigutamisega
ei suutnud ma vigaseid detaile tuvastada.
Kahemassiline hooratas ei andnud ennast tunda ei käikude vahetamisel ega ka viisil, kus sidurit alla vajutades mingi kolin või müra väheneks või ära
kaoks. Ainuke asi, millega ma oskan enda vigast hooratast kõige paremini iseloomustada alt ära võtmata on see, et mootorit käivitades jäi mulje nagu
starter viskaks korraks tagant ära või siis hammastest üle ja alles siis läks käima. Mootorit suretades kostus aga heledamaid kõlksatusi, kuid mis ei
olnud väga häirivad.
Rihmaseib-võnkevähendaja. Põhjus, miks ma rihmaseibi vahetuseni jõudsin oli selles, et peale hooratta ning mootoripatjade vahetust oli keres endiselt
ebanormaalne vibratsioon, kuigi mootor käivitus nüüd juba ilma igasuguste kõrvalhelideta.
Ainuke asi mida ma täheldasin oli, et silmaga vaatlustel rihmaseib visuaalselt viskas. Eemaldasin rihmaseibi ja käivitasin mootori ilma selleta -
vibratsioon ei kadunud. Rihmaseibil endal kahjustused puudusid, kumm oli terve.
Olin üpris skeptiline rihmaseibi vahetuse osas, sest oma Audi 2.5tdi-l, andis rihmaseib alles siis tunda, kui hakkas reaalselt küljest ära kukkuma,
kuid liigset vibratsiooni ta ei tekitanud, vähemalt juhi kohale see ei kandunud.
Antud rihmaseibi müüakse nimetusega võnkevähendaja-rihmaseib, mis panigi mõtlema, et ehk lisaks tavapärasele rihma vedamise ülesandele on tal veel
ülesanne mootori tööd stabiliseerida, sest katse näitas, et ilma rihmaseibita vibratsioon ei kadunud.
Ja nii oligi uus rihmaseib enam ei visanud ja kerest kadus ka ebaloomulik vibratsioon.
PS! 1.9tdi 66kw (rida 4) on igaljuhul vibreerivam, kui seda 2.5tdi 110kw (v 6), nii et neid ei tasuks üks-ühele võrrelda.
|
|
|
|