Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 10.05.05 18:51
|
|
|
audi 200 aju

on kellelgi teadmisi millega tegu?
selline asi on siis 200 peal ja mootoriks kg
|
|
|
JohnDoe2200T
huviline
Registreerunud 14.05.04
Asukoht: Rapla MK, Alu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 AVANT 2210 ccm3 Turbo Q
|
postitati 11.05.05 08:23
|
|
|
Selle originaal peaks olema 447 905 383 F
Kas aju kaane peal polnud marki?
Peaasi, et kere massile oleks vastav mootor... 4 vedu teeb asja ilusaks ning mugavaks... 200% AUDI
|
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 11.05.05 18:20
|
|
|
kaanepeal on 447 905 383C MAC-05B ühel teisel 200 ajul on aga 447 905 383F MAC-05C. lihtsalt see LAS kirjaga aju oli toonorautol. ise pole eriti
proovida saanud mis neil vahet on, kuid kuulduste kohaselt peaks selle viimasega midagi tehtud olema. lisaks on veel üks väike potekas pandud mapile
vahele. autod pärinevad mõlemad 86aastast. ja minu vanal ajul on täiesti tavalised kivid sees, tavaliste kirjadega. aga sellel uuel on siis see LSA
klepsuga kivi mille all ei ole midagi kirjas.
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 11.05.05 18:53
|
|
|
Kui rõhuandurile on takisti vahele pandud (pin1 - >pin10), siis selle tulemusena ei "näe" aju mingist rõhust alates kõrgemat rõhku. Sõltuvalt
takisti väärtusest on see rõhk erinev. Lühidalt - see aju peaks lubama kõrgemat turbo rõhku kui originaal. Selline meetod oli kasutusel siis kui veel
chippe hästi teha ei osatud. Pandi takisti vahele, kleeps mingile suvalisele kivile peale = chiptuning! Raha küsiti muidugi palju... Halb on see, et
sellest hetkest kui aju enam kõrgemat rõhku ei näe kui tegelikult on, töötab mootor "pimedalt".
Kivi, millel kleeps peal, ei tohiks asjaga küll seotud olla... isegi joode on originaal.
MAC-05B ja MAC-05C on põhimõtteliselt sama asi, lihtsalt soft on teisiti paigutatud vms. Täiesti vabalt võib neid omavahel asendada.
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 11.05.05 19:29
|
|
|
pole joodet altpoolt vaadanud, kuid kui see peaks olema originaal kivi siis miks ei ole tal ühtki kirja klepsuall. tehase kividel on ju kiri peal. või
on siis maha lihvitud see kiri?
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 12.05.05 10:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
Kui rõhuandurile on takisti vahele pandud (pin1 - >pin10), siis selle tulemusena ei "näe" aju mingist rõhust alates |
Takisti peaks tähendama ikka seda, et aju näeb koguaeg madalamat rõhku, kui tegelikult on. Et pinge teatud maksimumist üle ei läheks, kasutatakse
stabilitroni.
Ulvar
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 12.05.05 13:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ulvar
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
Kui rõhuandurile on takisti vahele pandud (pin1 - >pin10), siis selle tulemusena ei "näe" aju mingist rõhust alates |
Takisti peaks tähendama ikka seda, et aju näeb koguaeg madalamat rõhku, kui tegelikult on. Et pinge teatud maksimumist üle ei läheks, kasutatakse
stabilitroni.
Ulvar |
Neid meetodeid oli mitu, kuidas aju petta. Oli võimalus, et aju ei näe enam ühest kindlast hetkest/punktist kõrgemat rõhku ja teise meetodiga näeb
kogu aeg madalamat rõhku kui tegelikult on. Hetkel ei mäleta tõepoolest peast kuidas need ühendused tehti...
Aga minuteada peaks olema see "õige" chip 28pin. Seal peituvad need võluväed, mis õigesti muutes hobuseid annavad. Nii on see vähemalt MC mootori
ajul (MAC10, MAC11, MAC13, MAC14) ja ilmselt ka 1B/2B (MAC12). KG mootori ajuga pole mind lähemalt tutvustatud, aga usun, et ka seal peaks olema
28pin.
Kas orig. kividel kõigil on kirjad peal või mitte, ei mäleta peast... aga siis uuel kivil peab olema kleepsu all aken, kust kaudu uus soft optiliselt
sisestatakse.
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 12.05.05 16:18
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaits
Aga minuteada peaks olema see "õige" chip 28pin. Seal peituvad need võluväed, mis õigesti muutes hobuseid annavad. Nii on see vähemalt MC mootori
ajul (MAC10, MAC11, MAC13, MAC14) ja ilmselt ka 1B/2B (MAC12). KG mootori ajuga pole mind lähemalt tutvustatud, aga usun, et ka seal peaks olema
28pin.
|
Kuna KG mootoril aju ei juhi ei wastegate'i (ehk siis rõhku) ega kütust, siis kivi saab seal muuta ainult süütenurka ja maks. lubatud rõhku.
Ulvar
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 12.05.05 18:25
|
|
|
nii, võtsin aju korra lahti ja piilusin plaati altpoolt, kivi on igatahes maha käinud ja samamoodi ka map, need ei ole tehase jooted seal. milline
näeb välja aken kivil? kas ümmargused lohukesed?
kas siis kg mootori ajul on ainult kaitsefunktsioon? kas ta siis põhimõtteliselt käib ka ilma ajuta?
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 12.05.05 18:43
|
|
|
Aken on nagu klaasist "silm"... ümmargune.
Tavaliselt kui kivi ära võetakse, joodetakse sinna pesa alla, et mitte uut kivi kuumutades kahjustada.
KG aju juhib süüdet ja nagu Ulvar juba ütles, ka lubab turbo rõhul tõusta kusagile maani. Fuel cutout'i saab erinevate meetoditega (nagu eelpool
mainitud) edasi viia/kõrgemale tõsta. Kuna aju turbo rõhku ise tõsta ei saa, siis tuleb mehaaniliselt WG vedru jäigemaks keerata või jäigemaga
asendada.
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 12.05.05 18:58
|
|
|

nii, väike pilt ka ilma klepsuta kivist. kas aju muudab siis ainult süütenurka ja üleliigse rõhu korral takistab mootorit mingil moel. ja kohe tekib
ka küsimus et millega, kas süüte katkestamisega või kütuse piiramisega ja kas sama asi toimub ka pöörete piiramisega?
|
|
|
Arts
huviline
Registreerunud 08.01.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 Coupe GT
|
postitati 12.05.05 19:09
|
|
|
Tsitaat: |
siis uuel kivil peab olema kleepsu all aken, kust kaudu uus soft optiliselt sisestatakse. |
Selle nn akna kaudu ei sisestata soft. See on kivilt softi kustutamiseks (UV kiirgusega kustutatav eeprom siis). Softi sisestus käib programmeriga
ikka jalgade kaudu.
Vana auto on must auk!
|
|
|
|
Ulvar
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Ioniq 5
|
postitati 13.05.05 09:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Endo
nii, väike pilt ka ilma klepsuta kivist. kas aju muudab siis ainult süütenurka ja üleliigse rõhu korral takistab mootorit mingil moel. ja kohe tekib
ka küsimus et millega, kas süüte katkestamisega või kütuse piiramisega ja kas sama asi toimub ka pöörete piiramisega? |
Pumbal võetakse toide maha. Pöörete piiraja nii äkiline pole (kui ajule rõhk liigne tundub, on juht kõhuli roolil), see tehakse ilmselt süütega.
Ulvar
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 13.05.05 15:16
|
|
|
Fuel cutout on suht ebameeldiv kogeda tõepoolest...
Aga siiski tundub mulle, et see kivi on lihtsalt mingi asjasse üldse mitte puutuv kivi, millele kleeps selga tõmmatud. Võibolla on tahetud ka kirjasid
sealt pealt maha kustutada, aga samas midagi sealt ju ka siiski paistab (MAC või MAO vms.). Ning kui kivi juba lahti on joodetud, siis tagasi teda
vaevalt ilma socketita (pesa) pannakse.
Rõhuandurist pole pilti näidata?
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 13.05.05 18:51
|
|
|

potekas on paigaldatud nii et seda annaks reguleerida ilma aju lahtivõtmata pistikupesa vahelt.
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 14.05.05 18:21
|
|
|
kas detonatsiooni korral hakkab mingi tuli ka põlema armatuuris?
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 14.05.05 18:24
|
|
|
Sul peaks detonatsiooni korral hakkama mootori tuli põlema armatuuris. Oranzi värvi ja nool on läbi, see põleb ka siis kui sa süüte sisse keerad.
|
|
|
Endo
huviline
Registreerunud 08.06.04
Asukoht: Lääne- Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 quattro
|
postitati 14.05.05 18:48
|
|
|
ah õige jah, sa oled mulle seda korra juba öelnud kuid see hakkab ka igal
muul pritsungi rikkel ju põlema? sa rääkisid mulle kunagi veakoodide lugemisest, saad mind veel valgustada selles osas?
|
|
|
Kaits
klubiliige
Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS 6 Avant
|
postitati 14.05.05 19:06
|
|
|
KG veakoode loetakse nii nagu sellel lingil näidatud:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecufkh.html
Jutt küll KH mootori kohta, aga KG-ga sama protseduur...
Ja mis sellesse rõhuandurisse puutub, siis mina ei tea, mis sellega tehtud on - pole kuulnud/näinud sellist meetodit enne... Aga oleks ääretult
huvitav teada saada, mis seal siiski tehtud on. Uuri välja ja teavita meid ka.
|
|
|