vibro
huviline
Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.01.16 19:35
|
|
|
Küsimus aku kohta?
Juhtus selline lugu siis,
Hommikul kui need suured külmad olid ei läinud auto käima, käiasin aku suht tühjaks ja pärast võtsin krokodillidega teise auto pealt lisavoolu ja sain
käima.
Kuna pärast oli vaja sõita suht lühike ots tõõle ja ei olnud aega pikemat ringi teha siis viisin aku tuppa laadima.
Kuskil tunnikese pärast või veits rohkem hakkas hapet välja ajama.(suht vähe)
Kuna aku suht uus siis viisin selle garantiisse.
Vastuseks sain selle, et aku täiesti korras, jutu järgi pandi tilk hapet juurde ning tehti vastavad testid ja kõik vastas nõuetele ja mitte mingeid
probleeme ei leitud.
Õeldi, et hapet võis välja ajada sellest, et viisin külma ja suht tühja aku tuppa ja panin kohe laadima, et oleks pidanud laskma akul toatemperatuuril
veits seista mõned tunnid või midagi sellist ja siis laadima panema.
Hetkel aku auto peal ja tundub ok. Homme hommikul tuleb esimene külmkäivitus ja näen mis siis saab.
Mida arvata sellisest vastusest mis garantiist õeldi või mis te sellisest asjast arvate. Garantii kehtib veel 4 kuud nii et jõuan veel tagasi minna
kui vaja.
|
|
|
commodore
huviline
Registreerunud 26.03.05
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro, C6 quattro, Passat B8 4motion 280hp
|
postitati 18.01.16 20:22
|
|
|
Täna ajasime ühte veoautot käima. Väljas -27 ja seisnud ca kuu aega. EI suutnud autot käima vedada. Panime kohe laadija järgi. Tulemuseks see, et
laadima ei hakanud( ühel akul lõi natukene hapet välja). Viisime akud lattu ja lasime soojeneda. Peale seda madala vooluga laadima ja akud toimivad.
Kuu alguses oli kogemus vanemate riisiraketiga. Auto samuti seisnud välja paar nädalat(aku vedas ilusti käima, kuid profülaktika mõttes oli plaan akut
laadida.) Väljas aku voolu vastu ei hakanud võtma. Paariks tunniks tuppa ja hakkas ilusti laadima.
Ehk siis mina leian, et võimalusel on mõistlik lasta akul kuskil soojeneda ja siis laadida.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.01.16 20:48
|
|
|
Lühivastusena täpselt nii ongi nagu selgitati.
Kui tahad pikemat selgitust siis see kõik on selgitatav elektrokeemia pinnakatte laadimise asjaoludega (surface charge). Kui muidu und ei tule siis
tarkust pannakse näiteks: https://en.wikipedia.org/wiki/Surface_charge
|
|
|
|
Lauri0112
klubiliige
Registreerunud 20.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A5 S-line 3.0tdi
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.16 09:25
|
|
|
Täiesti tavanähtus nagu näiteks ka kiirabi traumaosakonnas, kus midagi otsast ära tulnud või lõigatud ja midagi välja voolanud. Kõik pannakse tagasi
ja valdav osa elab pikalt ning rõõmsalt edasi. Kui hooletud või mõistust jäi puudu siis esmaabi tuleb appi. Sama lugu sellisel kujul sisuliselt
külmunud aku laadimise osas. Uuematel autodel on energiajuhtimise mooduli koosluses temperatuuriandur, mis süsteemi ning akut kaitsevad. Aku tühjaks
käiamine ja selle külma kätte seisma jätmine on muidugi juba eraldiseisev loodusõnnetus ning võite 1 kord pakkuda, kas selline tegevus on kooskõlas
kasutustingimustega ning peab säilitama aku garantii.
|
|
|
|
vibro
huviline
Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.16 04:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Täiesti tavanähtus nagu näiteks ka kiirabi traumaosakonnas, kus midagi otsast ära tulnud või lõigatud ja midagi välja voolanud. Kõik pannakse tagasi
ja valdav osa elab pikalt ning rõõmsalt edasi. Kui hooletud või mõistust jäi puudu siis esmaabi tuleb appi. Sama lugu sellisel kujul sisuliselt
külmunud aku laadimise osas. Uuematel autodel on energiajuhtimise mooduli koosluses temperatuuriandur, mis süsteemi ning akut kaitsevad. Aku tühjaks
käiamine ja selle külma kätte seisma jätmine on muidugi juba eraldiseisev loodusõnnetus ning võite 1 kord pakkuda, kas selline tegevus on kooskõlas
kasutustingimustega ning peab säilitama aku garantii.
|
Keegi ei õelnud ju et jätsin külma kätte seisma. Pärast käima saamist sõitsin 15 minti ja pärast seda viisin sooja. Ainuke viga mis tegin oli see et
panin kohe laadima. Ei tulnudki selle peale et kui toalaadijaga laadida peab aku veits soojenema. Auto peal laadides poleks keegi seda akut
soojendanud ja varemgi aku tühjaks käiatud ja autoga täis laetud ja sellist asja auto peal ei juhtu ju et külm aku hakkab midagi välja ajama.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.16 07:42
|
|
|
See oli teema arendus. Laiendasin käsitlust ja pidasin seda sinu juhtumit juba käsitletuks.
Kui soovid aga analüüsi siis võib edasi panna.
Valesti tegid seda, mida juba selgitati. Kui väljas on -15C ja toas +20C siis temperatuuri vahe on teatavasti 35C kraadi. Elementaarne, et sellise
tihedusega elektrokeemiline ühend "paneb näkku", kui selles olluses hakatakse veel elektrone liigutama.
Võib veel lisada, et antud aku müüja panustas ilmselgelt kliendisuhetele. Garantii alla kuuluvate tööde või teenustega ei olnud seal sisuliselt midagi
pistmist ning igati õiglane on sellise töö eest arve esitada.
|
|
|
|
heihei
huviline
Registreerunud 01.02.06
Kasutaja on eemal
Auto: b6, 96kw bens.
|
postitati 20.01.16 09:06
|
|
|
Mõttevälgatus, mis võis juhtuda, kuigi eelmine postitus on tõenäolisem. Et osa vedelikust jäätus enne laadima panemist õues. Sisse tulles ja kohe
laadima pannes jäätükid kerkisid korkideni või siis väljas jäätumisel paisuski vedelik korkideni ja laadimisel pressiski vedelik korgi vahelt välja.
Sest kuskilt ei loe välja, et sa oleks korgid maha võtnud. Ulme või segane arutlus, aga ju võimalik? Endal kunagi peaagu, et aku on jäätunud, aga
õnneks vaid jääsupp oli sees, mitte täielikult jäätunud. Isegi uue aku puhul (kui võimalus), mina küll võtan korgid maha. Eales ei tea, mis seal sees
võib olla.
|
|
|
vibro
huviline
Registreerunud 01.10.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.16 21:03
|
|
|
Pole vahet enam.
Aku korras, poes arvet ei esitatud ja täna oli -18 ja käivitus probleemideta. Jutt käib diiselmootorist.
Järgmine kord targem lihtsalt.
Lihtsalt huvitas kas poest kuuldud jutt oli tõsi. Ja arvan et nii mõnigi võib siit midagi õppida.
Ja need kellega olen sellest rääkinud ütlevad kõik, et poleks selle peale tulnudki.
Ja kuna ostsin uue aku kui vana poes oli siis nüüd mul kaks akut ja kui kellegil huvi aku vastu siis võib psi kirjutada.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.16 21:20
|
|
|
Kelle jaoks neid kasutusjuhendeid siis küll vorbitakse?
http://www.etva.ee/upload/files/k%C3%A4ivitusakude%20kasutusjuhend%20ja%20pretensioonide%20esitamise%20kord.pdf
#5. Akut on vaja alalisvoolu laadijaga laadida klemmpinge alanemisel 12,5 V allapoole ning elektrolüüdi tiheduse langemisel alla 1,22 kg/l kohta.
Alalaetud aku tuleb koheselt laadida, vältimaks akuplaatide sulfatiseerumist (algab klemmpingel 12,4 V) ja elektrolüüdi külmumist talveperioodil (tühi
aku elektrolüüdi 1,10kg/l kohta jäätub juba -7° C juures). Akut ei tohi laadida, kui selle temperatuur ei ole vahemikus +10° C...+30°
C. Elektrolüüdi tihedus sõltub temperatuurist. Laetud aku elektrolüüdi tihedus on 1,28 kg/l kohta +25° C juures ning klemmipinge 12,7 V –
12,8 V. Aku klemmipinget ja elektrolüüdi tihedust tuleb mõõta mitte varem, kui 4,5 tundi pärast laadimise lõpetamist.
|
|
|
|