Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 04.11.15 20:46
|
|
|
Audi A3 1.9 81kw- 1999 - Madman
2013 talvel sai ostetud A3 8L 1999 aasta masina. Esimene auto ning loodan tema eest hästi hoolt kanda.
Pärineb riigist Itaalia ning olen Eestis esimene omanik.
Selline oli ta siis kätte saades, vägagi originaalilähedane.
Tehtud tööd mootori poole peal:
Chip
DogBone
Käigusüsteemi hooldus
Mootoripadjad vahetatud
Puskimajandus esisillas korras.
Kerel:
Facelift esituled
Toonitud tagatuled
9 Spoke Audi 17" replica veljed
Numbrimärgi alused kaotatud
Xenon FX-R 3.0 retrofit + Hylux 35w + CBI
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 04.11.15 21:24
|
|
|
Programeerisin aju ümber ning teooria järgi on uued näitajad 103kw ja 290nm.
Tõmme läks veidi paremaks küll.
Eks ma eeldasin rohkem 103kw poolt (puudus üldse võrdlustunne erinevate kw vahel) samas möödasõit polnud mul kordagi õnnestunud, sest lihtsalt kiiruse
seier ei tõusnud üle 95. Eks mul olid vahtralehed ning ma arvasin, et mingi piiraja on mootorile peale pandud ning pidasin seda 1 aasta ja 6 kuud
(peale ostu kuni selle hetkeni) normaalseks. Samas see distsiplineeris mind mingil määral ning kulgesin rahumeeli maanteel õige kiirusega.
Lõpuks sain aru, et midagi on tõesti mäda ning leidsin välismaa foorumites, et väga paljud on mootori kiiremaks saanud turbo puhastamisega. Seal oli
ka kirjas, et keegi DR mucle seal turbo sees hakkab harjama ning teeb kõik puhtaks ning minagi tõttasin k-rauta seda tegelast otsima. Tegemist siiski
aerosool puhastusvahendiga, mille pihustad turbo kuumakotta, kus ta söövitab mittemetallilised osakesed ehk mingi mootori jäkprodukti.
Ajasingi voolikud külge ning hakkasin egr kaudu seda sisse uhama.
Samaaegselt üritasin liigutada turbo geomeetriat. Väidetavalt pidi see liikuma vabalt aga minul oli kivikõvasti kinni.
Panin siis sinna pulga ning peksin haamriga seda pulka ning lõpuks hakkas geomeetria hoob vaikselt liikuma. Võitlesime 1 tund kuni lõpuks suutsin ühe
näpuga liigutada hooba tema täies tööulatuses.
Lisasin veel ainet juurde ning lootsin, et ehk läheb paremaks.
Panin siis kõik mutrid ja poldid (tegelikult ainult 2 mutrit ning plaadi) tagasi ning mootor käima. No jommajoo millist räiget musta tagant tuli.
Täiesti võrreldav rehvide põletamise tossuga. Andsin ka gaasi ning torust tuli terve aasta sodi ning kahtlaselt mõnus ahjupuhastuse aroom. Oma 10 min
tuuritasin ning esmakordselt kuulsin ka turbo vilinat ja siis sain lõpuks aru, et TDI on turbo diisel - aasta pärast ostu avastain! Mul on turbo,
lahe!
Tegin ka proovisõidu ning täitsa lõpp kui võimas minek on korras turboga. See oli hämmastavalt mõnus tunne, kuidas vääne sind vastu tooli surub ning
lõpuks ometi oli audiga sõitmine nauditav.
Harjusin masinaga ära ning tekkisid erinevad anomaaliad või siis hakkasin neid lõpuks tunnetama. Miskipärast tekkis tihti jõnksatus, kui gaasi
vajutada/lahti lasta ning ravi selle vasti oli käigukasti alumise puksi vahetus punase powerflexi vastu.
Jõnksatus kadunud ning käigud lähevad veidi kergemini sisse aga ikkagi peab neid otsima ja ei andnud soovitud tulemust, ehk peab veel mõned detailid
vahetama.
Alustasin siis käigukasti tornist:
Täpselt ei tea millega tegu kuid see puks oli katki ning sai vahetatud.
Puks: 02A311648C
Tihend: 02A301320B
Läks TT lühem tasakaalustus.
Kood: 8N0711046
Lisaks vahetatud kangi puksi.
Puks: 1k0711699
Ja lõpetuseks uus käigukasti õli Liqui Moly Dot4+.
Vana õli oli vist tehase originaal, täiesti süsimust mille lisandid oli metallipuru.
Talvel pidin üldse ootama mõned minutid, ennem kui käik sisse läks. Järeldan, oli veidi vana õli seal see küll.
Kõvasti paranes käiguvahetus ning nüüd võib selle koha rahule jätta.
Nüüd avastasin, et mul polegi sellist asja nagu püsikiirusehoidja ning tellisin ebayst juhtmete komplekti ja Toprani kangi.
Kang: 8L0953513J (juhtmed olid komplektis)
Õpetuse järgi sujus kõik kenasti ning uskumatu, kui mugav püsikas on, miks ma varem seda ei teinud?
Kuna originaal halogeenid olid väga kohutavad ning facelift esituled ning toonitud tagatuled täitsa meeldisid, siis fk-shop.de kaudu sai tagumised
tuled tellitud ning lammutusest sain esituled ning ka udutuled (mille hiljem külge monteerin).
Üsna pea selgus, et see pole nii lihtne, et hopsti uued tuled sisse ning valmis.
Esialgne seis:
Juhtmed tuli ümber teha ehk sellest:
Vaja läheb uut otsikut: 1J0 973 724 ja 4x juhet 000 979 133. See siis ühe tule jaoks.
Vanast tulest lõikasin ühenduse pooleks ning selle skeemi järgi ühendasin omavahel kokku.
Lõpptulemus sai selline:
Uskumatu aga toimib!!
Nüüd aga ei mahu tuled oma pessa ning tuleb lõikama hakata.
Umbes täpslt sai võetud ning selline on tulemus.
Viskasin tagumise kojamehe minema, kuna otsustas koostöö lõpetada ning ega ta muud ei teinudki, kui kraapis klaasi seal taga.
Eks ma hiljem mõtlesin, et ehk olek pidanud proovida kumm ära vahetada aga juba hilja.
Toonklaasi lasin panna Tartus, kus põrnikas katusel.
Tagumised tuled sai vahetatud.
Eemaldasin ebavajalikud tähed ja numbrid tagaluugilt.
Udutuled paigaldatud.
Kasutasin originaaltulede H4 pirni kolmandat juhet (mis oli originaalis udutule jaoks) ning viisin selle uude asukohta. Massijuhtme viisin samuti tule
seest alla uude kohta.
Lisaks sai esituled ära poleeritud, kuna olid väga oksüdeerunud ning kiva täis.
PlastX vahendit kasutasin ning relakaga lasin nii, et tulede plastikud olid lausa kuumad.
Aga lõpptulemus jäi täitsa OK.
Tuli teha üks kõvem hooldus ennem talve:
Diesel Purge kraami lasin otse pihustitest läbi ning tulemusena külmkäivitus läks tuntavalt pehmemaks ning ühtlasemaks.
Kõik läks tavapäraselt, kuid eelmine hooldus olin pannud magnetilise õlikorgi ning mingi metallipuru ikka tekib 10k kilomeetriga:
Uued Brembo kettad + klotsid kuna vanad olid täitsa läbi. Vahetasin ka peegli klaasid kuna misket pruun ollus seal levis ringi.
Esimene öökülm oli isegi audile ootamatu:
Ühtäkki avastasin, et võiks veljed mustaks värvida ja ma tegingi seda.
Täitsa mõnus oli mingi aeg aga ikkagi ei sobi must velg ming blau (LZ5L) värviga kokku.
Mustad veljed talvekateks ning kevade hakul sai tehtud nõnda:
Kõik esisilla puksid sai vahetatud TRW ja LEMF vastu.
Amordi puksid ja tugilaagrid uued.
Mootoripadjad olid tehasest tulnud originaalid ning jaks oli täitsa otsas.
Esmakordelt lülitus mootor välja nii sujuvalt ja taaskord oli tunne, nagu sõidaks uue autoga.
Eemaldasin numbrimärgialuse.
Ei meeldinud ees olev kroom äär ümber rõngaste ning matistasin.
Uued veljed, mis said sirgestatud, värvitud, tasakaalustatud.
Lõpuks panime silla paika ning suve võtsin vastu uute papudega.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 22.09.16 23:48
|
|
|
Plaanis teha xenonite retrofit siis hetkel katsetan komponente:
FX-R 3.0 luubid.
Siin istuvad nad kõrvuti Hella H1 halogeen luubiga.
Halogeen näitab ennast.
Xenon näitab ennast (hiina kehvad pirnid hetkel).
Olemas ka kaugtule võimalus ehk on oodata topelt kaugtulesid.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 23.09.16 06:18
|
|
|
Hea viisakas töö autoga tehtud !
|
|
|
mkangur
huviline
Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.09.16 06:29
|
|
|
Hea vaadata, et keegi veel selle aastakäigu A3 ka viitsib käigus hoida, hea töö
"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and
you won't regret it."
|
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 23.09.16 15:48
|
|
|
Nonii, tuled läksid legodeks ning algas see kõige kõige hullem.
Kuid sul pole veel kõrguse mootori kinnitused katki läinud siis nüüd lähevad mõlemad!
Tuleb vanadelt tuledelt ümber tõsta või lasta kellelgil teha uued või osta 3D printeri teenust.
Originaali kinnitused tuli lühemaks saagida, kuna muidu ei mahu uus luup oma kohale aga kuidas tema nüüd fikseerida?
Läks mitmeid nädalaid, kus katsetasin erinevaid meetoteid. Plastmass vahejullad, plaadist lõigatud kõverikud ja poltidega nikerdused. Siiski kõige
tugevam konstruktsioon oli roostevabast terasest traadiga. Oli vast diameetriga 0.8mm
Selline jube juhtmemajandus käib, et ei oska midagi öeldagi. Eks mitu korda sai tööd üle tehtud ning täiustatud. Võtsin tulesid lahti oma 20 korda
vähemalt, kuna esimesed 10 korda alati mingi juhe jäi ette reguleerimisel või tekkis lühis. Teised 8 korda üritasin õhulekkeid lappida, et kondents
sisse ei läheks. Viimased korrad üritasin süsteemi maaga 100% horisontaaalseks saada, kuna traadiga oli see kohati suht võimatu.
Lõpuks väikese loodia sai pandud 100% paika.
Silikooniga uhasin kõik potensiaalsed lekke kohad üle ning külge läksid hylux süütajad ning Osram CBI pirnid.
Kõik külge tagasi ning pärast 21 korda lahti/kokku võtmist, olid tuled maaga paralleelsed, kondents ei tekkinud sisse, kaugtule funktsioon töötas
laitmatult.
Hiljem lisan öö pildid aga praegu masina hetkeseis, päevasõidutuled.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 23.09.16 20:25
|
|
|
Hea, et see võreümbris on ka end tumedana leidnud !
Stangede altääred ka kerevärvi minemas?
|
|
|
andrikink
huviline
Registreerunud 07.07.14
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.09.16 06:15
|
|
|
Märge! Hea töö tehtud
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 22.10.16 13:06
|
|
|
Tsitaat: |
Hea vaadata, et keegi veel selle aastakäigu A3 ka viitsib käigus hoida, hea töö
|
Tsitaat: |
Hea viisakas töö autoga tehtud !
|
Tsitaat: |
Märge! Hea töö tehtud
|
Tänan, üritan hoida A3-me tervena kuna täitsa hea kooslus on jõu ja ökonoomsusel.
Tsitaat: |
Stangede altääred ka kerevärvi minemas?
|
Idee oli kuid kardan, et siis pean seda iga aasta üle värvima ehk pigem mitte.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 22.10.16 13:09
|
|
|
Selline siis lõpptulemus sai nende tuledega.
Lähituli:
Kaugtuli:
Metsas:
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 22.10.16 13:31
|
|
|
Sisu olen ka veidi timminud ning rooli alumine osa, kindalaegas ning mõned muud deatailid värvisin üle, et oleks vähem erinevaid halle toone.
Panin misked istmekatted, mis enam-vähem sobivad ning külmade ilmadega on hea pehme istuda.
Enamus salongidetaile on üle värvitud, kuna kulumis ja kribimis jälgi oli ikka meeletult.
Õnnestus leida ka TT rool ja käigukang, mille stiil meeldis rohkem.
Paigaldasin ka voltmeetri, oma järge ootab nüüd USB laadija ja turbokell.
Pardakaamera paigaldasin igaks juhuks.
Ülevaatusel tuli üks VO viga oli. Nimelt tundusid tema jaoks esimesed ääretuled liiga sinised.
Ammu tegelt igatsesin Osrami 6000k ääretulesid ning lõpuks leidsin nad hea hinnaga hlautoosad veebipost.
Tuledemajandus sai lõpuks totaalselt valmis, enam neid ei puutu.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 22.10.16 13:41
|
|
|
Poleerimine enne külmade tulekut.
|
|
|
Sfinks
huviline
Registreerunud 22.08.11
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 Avant
|
postitati 13.01.18 17:47
|
|
|
|
|
|
|
maugli
huviline
Registreerunud 02.12.17
Kasutaja on eemal
Auto: Audi a3 '99
|
postitati 14.01.18 20:22
|
|
|
Ootan samuti suure huviga.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 21.04.18 10:41
|
|
|
Endiselt masin igapäevases kasutuses
Paar üllatust on varuks aga vaja väike eeltöö teha.
|
|
|
Madman
huviline
Registreerunud 15.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A3 1.9 81kw
|
postitati 25.04.18 18:33
|
|
|
Üks päev avastasin, et võiks sisu võiks veidi puhtamaks teha kuna istmed olid suht määrdunud (põhjus, miks panin istmekatted).
Kokakoola (lõhna järgi eeldan) ja hokolaadi (pruunid alad ning lõhnasid päris magusalt) plekid olid tagumiste istmete peal ning otsustasin, et viin
keemilisse puhastusse audikese. Välipesu ja poleeri sai ka hea hinnaga boonusena ning mõtlesin, et miks mitte.
Paraku tehti masin seest nii puhtaks, et isegi lae polstril polnud enam millestki kinni võtta.
Muud ei jäänud üle kui tuli lagi maha võtta ning uus riie peale panna.
Päris suur töö on pinna puhtaks saamine ning uue paigaldamine.
Vahepeal vahetasin juhipoolse lebotamistoe vähe praktilisema detaili vastu (1J0857465Y20) ning värvisin mustaks, et oleksid laega ühte tooni.
Siiski lõpptulemusega jäin rahule aga teist korda enam seda tööd ette ei võtaks.
Kuna iga päev oli vaja sõita kruusa teid mööda ja kivide kolin lõpuks tüütas liialt ära siis tekkis hull mõte ikkagi kakkuda kogu sisu välja ning
alustasin müramattide paigaldamisega.
Lõpptulemusena on üldine müra kõvasti vaiksem, eriti on efekti tunda kui vihmaga sõita.
Bassikõlarist tundsin väga puudust ning ei tahtnud suur lahmakat, mis pool pakiruumi ära võtab ning varuratast teinekord vägagi vaja siis sobiva
alternatiivi leidsin basser.pl lehelt.
Järjekorras ootavad üles putitamist nahkistmed. Juhiiste vajab veidi parandust ning esialgsel lähenemisel paistab, et airbagi pistik on erinev ehk
tuleb elektritööd teha. Istmed pärit kaheukselise A3 8L-lt ning muud kinnitused peaksid sobima.
|
|
|