TanelF
huviline
Registreerunud 21.06.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.06.15 18:57
|
|
|
Audi A5 Sportback (8TA) - millega arvestada?
Plaanin Audi A5 Sportback soetamist. Aastakäik vahemikus 2012-2014 (pärast Facelift-i), mootor 3.0 TDi (kas quattro või mitte on veel lahtine). Põhjus
miks just selle mudeli kasuks otsustasin on nende "võrdlemisi" tagasihoidlik arv Eesti teedel (võrreldes näiteks A4 või A6-ga). Kuna pole siiani
olnud au Audit omada, siis tahtsin kogenenumate roolikeerajate käest veidi nõu küsida.
1. Kas nn. tava-Audide (mitte S- ega RS-seeria) hooldusvälp on ligikaudu sarnane või oleneb korralise hoolduse sagedus ikka konkreetsest
mudelist ja aastakäigust?
2. Kas quattro süsteem (mis võimsate mootorite ja libedate teeolude puhul igati mõistlik on) nõuab "erilist" hooldust esiveoga võrreldes?
Tänan juba ette konstruktiivse tagasiside eest. PS! Ma oleksin eriti tänulik lingi eest, kus tööde kaupa kirjeldatakse millised detailid tuleb
kontrollida/vahetada/hooldada erineva läbisõidu korral. Selle abil oleks mul hooldusraamatut lehitsedes hea võrrelda, mis tehtud ja mis ees ootab.
|
|
|
rom1
huviline
Registreerunud 26.03.15
Kasutaja on eemal
Auto: A5 Sportback Quattro 3.0TDi
|
postitati 21.06.15 19:51
|
|
|
Ei tea kas on abiks, aga enda 2012. a. A5 Sportback 3.0TDi Quattro (180kW) käis kevadel, kohe peale Saksast toomist, esinduses TH ja läbisõit oli
siis 61500 km. Arve tuli 578 euri (koos kmiga),sealhulgas oli ka automaatkasti õlivahetus. Saksas oli käinud viimati 37700 km peal hoolduses, praegu
viskab kompuutris järgmiseks hooldustähtajaks 26800 km ja õlivahetuseks 17700 km. Kas on kuidagi teistmoodi see välp teiste Audidega, ei oska nagu
võrrelda... enne oli Passat CC käis ka umbes selliste 20...30T km hoolduses, mis oli odavam- nii 300..350 euri ümber, aga oli ka manuaalkastiga
bensukas.
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 22.06.15 11:44
|
|
|
Mootoriõli VW 507 5w30 6,4l. u. 70 eur. pluss filter 12 eur. Välp võiks olla 15000, mitte longlife 30000, kui kette ei taha vahetada..
Kasti õli tuleb vahetada iga 60000 tagant. 7 käiguline S-Tronic on super, käiguvahetus toimub millisekundite jooksul. Minu autol on just Saksas
esinduses vahetatud, hinda ei tea öelda.
Nelikvedu ei nõua märkimisväärset lisakulu.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.06.15 21:29
|
|
|
Pigem ikka 10k max ühe õliga, seda enam, et diisel. Ja DSG kastis ka 2x tihemini kui need VAG raamatupidajad soovitavad.
|
|
|
JoonasJJ
klubiliige
Registreerunud 29.05.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: '08 Civic Type R / '07 GRB STI
|
postitati 23.06.15 07:12
|
|
|
Esimese asjana jäi silma see, et 3,0TDI'd pole kohe kindlasti esiveolisena. Ilma Quattro'ta sõidavad ringi säästu-Audi'd ja mõningad
franken-A6'ed. 2012+ 3,0TDI peaks pakkuma kuskil 500Nm, see oleks korralik "palju õnne" esirehvidele.
Teiseks, nelikveoline auto ei nõua mingisuguseid "erilisi" hooldusi võrreldes "monomähkuriga". Eks diferentsiaalid tahavad vahest uut õli saada,
aga ma eeldan, et kuna juttu on 30 000€+, siis ideaalis peaks ka hooldamine taskukohane olema.
Kolmandaks, õlivahetustest siin juba räägiti - 10-15 000km ja seda võiks teha iga kord koos kütusefiltri vahetusega. Samas, eks see kütusefiltri
vahetus igal õlivahetusel esimese 200 000km läbijale nii oluline pole, seega see rohkem oma südametunnistuse järgi. Pihustid peaksid nii kaua
probleemivabalt töötama.
Kokkuvõtteks, ise ma endale nii kalleid sõiduvahendeid lubada ei suuda, seega kaasa rääkida ei oska, aga eeldatavasti inimesel kellel selleks raha on
peaks olema raha ka oma auto korralikuks hooldamiseks.
|
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 23.06.15 08:28
|
|
|
Minagi arvasin, et 3,0tdi pole esiveolisena, aga võta näpust. Ka tutika A5 leiad audi.ee lehelt 3,0 lahjema esiveolisena ehk 150kw ja 400Nm seades.
Iseasi küll kui palju seda ostetakse.
Muidu A5 sportback on täitsa tore auto, aga arvesta ka sellega et nad on enamuses (vist kõik) neljakohalised ja taga ka väga pearuumi ei paku.
Ilusat jaani jätku
|
|
|
|
TanelF
huviline
Registreerunud 21.06.15
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.06.15 13:44
|
|
|
Samm edasi - TDi ja lühikesed vahemaad
Tänan sisukate vastuste eest. Lugedes teiste foorumi teemade postitusi hakkasin kahtlema diisel mootori sobilikkuses. Nimelt jääb minu aastane
läbisõit üldjuhul alla 13 000km ja igapäevaselt kasutan autot just lühemate vahemaade (tööle-koju) läbimiseks. See nüüd väljub antud postituse
teemast, aga kas peaksin oma pilgu pigem bensiini poole suunama? 3.0TDi kiidetakse Audi ringkondades taevani... aga kui tema potentsiaal lühikeste
vahemaade puhul jääb ära kasutamata või hullem veel, tingib vajaduse kübemefiltri tihedaks hooldamiseks?
|
|
|
S4BiT
huviline
Registreerunud 20.08.07
Asukoht: Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: ‘07 BMW 335xi E91
|
postitati 23.06.15 17:40
|
|
|
Bensiini võid ju valida, 1.8T või 2.0T, aga omad probleemid neilgi olemas. Kui aastane läbisõit on sümboolne ja seega kütusekulu nii määravaks ei saa,
valiksin ise juba S5 Sportbacki, kuna seal on vähemalt 3.0TFSI mootor mida valida. Facelift versiooni hinnad S5 puhul räägivad muidugi teisi numbreid
juba, siis peaks leppima vast Pre-FL autoga.
|
|
|
|
rom1
huviline
Registreerunud 26.03.15
Kasutaja on eemal
Auto: A5 Sportback Quattro 3.0TDi
|
postitati 23.06.15 21:32
|
|
|
Sellepärast, et sõitmist vähe, ei tasu nüüd hea auto soetamist karta! 3.0 Tdi Quattro on tõesti oma 500Nm hea kerge minekuga,automaatkast super ja A5
näeb üldiselt päris hea välja. Endalgi nii 2..4 liikurit pidevalt majapidamises ja seetõttu on jäänud kõigi nende läbisõitudeks keskmiselt 8..12 Tkm
aastas. Väikese läbisõidu pärast nüüd head autot ära põlata pole ka mõtet. Pealegi saab selle ebemefiltri vahelt välja võtta, kui sellepärast mure ja
pidigi autol parem minek olema. Head jaani!
|
|
|
|