Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Probleemid kliimaga. (Vastuseid: 9 | Vaatamisi: 2605)
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 14.06.15 10:24 Tsiteeri
Probleemid kliimaga.



Probleemid algasid eelmisel suvel, kui kapotialt tuli kolinat ja kliimapumba sidur sai otsa. Oli kitsas aeg rahaliselt ja asenduseks sai lammutuse pump. Kõik nagu tore aga varsti peale seda kui ilmad väga palavaks läksid tekkis uus probleem.
Kui välis temperatuur tõuseb 22 kraadini ja ülespoole siis kliima lülitab end välja. Peale auto käivitamist tuleb alguses sellist pooljahedat õhku umbes 5 minutit ja siis lülitub kliima ECON reziimile. Seda ei saa enam ümber lülitada enne, kui süüde korra välja keerata. Peale taaskäivitus kõik kordub.
Olen avastanud ka sellise asja, et kui kuuma ilmaga auto käima panna ja kohe kliima pealt puhumise kiirus maha tõmmata, siis saab niimoodi isegi kliima tööle meelitada. Alguses vaikselt puhub kuni salongis juba enam-vähem jahe ja siis võib juba täisvõimsusel puhuma panna ja asi nagu toimib. Päris õiget külma nagu ei suudaks samas siiski tekitada.

Külmaine on kontrollitud ja vahetatud. VCDS näitab rõhuanduri viga, kui kliima välja lülitub aga see ei pruukivat üldse adekvaatne põhjus olla. Otsin praegu kasutatud andurit selle variandi välistamiseks. Uus andur prooviks osta on nati kallis (70euro ringis). Tundub imelik ka, et kompressor ja andur korraga läbi lähevad.
Küsimus mis aga vaevab mind on, et kas on veel mõni võimalik põhjus peale selle anduri? On see lammutuse kompressor ise vigane? Võib Kompressor nii teha? Või on midagi ventilaatoril viga, et just kuuma ilmaga selline jama on? Alla 20 kraadise ilmaga on kõik okei. Kahtlane on just see, et kui alguses meelitada, siis lõpuks jääb tööle.
Igasugune arutelu ja ideed on oodatud.

Autoks on A4 B7 2.5tdi


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
yks
huviline



Registreerunud 04.05.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal


postitati 14.06.15 11:01 Tsiteeri


Kas ees ventikad töötavad? Kui ei tööta läheb kähku rõhk liiga suureks, kuid sõites peaks töötama.
Lase kusagil kliima töökojas rõhud ära kontrollida. Normaalne alamrõhk ~2bar. ülemrõhk ~15bar. osutid töötamise ajal väriseda ei tohiks.
Muidugi võib ka andur olla, kuid võib ka niiskus sees olla mis ummistab, külmutusainet liiga palju. Enne kui juppe huupi vahetada lase kontrollida.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 14.06.15 14:15 Tsiteeri


Kliima ventikas alguses töötab, veidi aja pärast kõrva järgi tundus et lisab kiirust ja kui ECONi peale läheb ära, siis jääb ka vent seisma. Vaatasin kaabliga, siis külmaine rõhku näitab töötades seal 20 ja 30 bari vahel. Vahel isegi üle 30. Reaalset väärtust mõõta pole saanud veel. On veel mingeid väärtusi, mida saaksin ise arvutiga kontrollida ja jägida?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
joffe
klubiliige



Registreerunud 04.04.14
Asukoht: Valga 56623817
Kasutaja on eemal


postitati 14.06.15 15:19 Tsiteeri


Minu autol oli eelmisel aastal kuumade ilmadega selline fenomen, et aeg- ajalt ei puhunud külma, vaid lihtsalt sooja. Probleem selgus kontrolli käigus. Kontrollides külmainet, ehmus abimees, kuna süsteemis oli ligi 30 atine surve. Kõik selle põhjustas "kinnikasvanud" kondi radikas, millega polnudki midagi muud teha, kui minema visata ja uuega asendada. Ja sellepärast puudus jahutus peaaegu täielikult ja süsteem lülitas kondi lihtsalt välja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 28.06.15 13:08 Tsiteeri


Vahepeal sai tehtud niipalju, et käis auto kliimadega tegelevas asutuses ja sealt sain diagnoosiks nõrk kompressor. Kohe ropsuga uue vastu ei vahetanud, sest kallis lõbu üsnagi. Vahepeal sai ka ekspansiooniklapp vahetatud, sest tundus sodine.
Enne kompressori vahetust tahaks ikkagi selgusele jõuda, mis saab seal kompressoris valesti olla, et ta liialt jõuetult töötab.

Täna arvutiga jälgisin erinevaid näite ja avastasin, et kui kliima paneelilt panna numbrid umbes samaks, mis välis temp (ehk suurt jahutamist toimuma ei pea), siis kõik toimib, kompressor ilusti taga kogu aeg ja jahutab. Kui nüüd aga panna kliima LO peale, siis hakkab kompressorit sisse ja välja lülitama mõnesekundilise vahega. Külmaine surve jõuab maksimumini, lülitab välja, surve langeb, lülitab sisse tagasi. Niimoodi pendeldab paarkümmend korda, kuni viskab veateate sisse, et G65 pressure too high.
Kas on ikka kompressor liiga nõrk, kui suurema külmaine ringluse nõude korral tõuseb rõhk süsteemis kiiresti liiga kõrgeks?
Uurisin lähemalt ka vana kompressorit mis maha sai võetud, see oli paksult metalli puru täis. Ehk kuskil süsteemis sellest hoopis ummistus? Ei taipand tookord vahetuse ajal uurida ka kas süsteem peale kompressori vahetust läbi pesti.

Kompressoril endal on mingi elektriliselt juhitav külmaine klapp sees, kas see ei võiks olla vigane?
Magnet sidurit pole ja tundub et pump käib kogu aeg kaasa mootoriga. Pole veel aru saanudki, mismoodi seda kompressorit siis tagant ära lülitab. Selle samuse "refridgerent flow" klapiga?

Lihtne oleks muidugi lasta töökojas uus kompressor paigaldada aga kindluse mõttes ja enese harimise huvides tahaks süveneda veidi teemasse. Seni olen saanud diagnoosideks nõrk kompressor, vigane g65 andur ja vigane juhtblokk. Huupi vahetada neid kõiki ei soovi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 28.06.15 13:44 Tsiteeri


Sain lõpuks pihta, mis on selle klapi tööpõhimõte ja miks magnet sidurit rihmarattal pole.
https://www.youtube.com/watch?v=DPuYF0eNK6M


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 18.07.15 10:49 Tsiteeri


Vahepeal sai päris palju kliimaga mässatud ja korda pole saanud. Rõhuandur asendatud uuega, külmaine kogus pandud täpne sisse, süsteemi hoitud vaakumis 20 minutit, et niiskus välja tõmmata. Proovitud teist juhtplokki. Rõhud reaalselt üle mõõdetud, olid üsna paigas. Tulemus ikka sama, jahutada ei jõua kuuma ilmaga ja arvutiga näitab maksimumis rõhku kõrge rõhu poolel.
Proovisin ka voolikust radikale külma vett peale lasta, siis nagu enam-vähem toimis, tõmbas rõhku alla. Aga jahutamise probleem ei tohiks olla, sest kliima ventikas laseb täsituuridel maksimumis kohe, kui rõhk tõuseb.
Aru ei saa, kuidas aurusti (radika) sisenevas otsas saab andur kõrge rõhu signaali aga enne ekspansioonidüüsi on rõhk juba normis. Ei saa ju kuskil vahepeal ummistust olla. Ainult aurusti ja toru nende kahe mõõtekoha vahel. Hõre kompressor ei tohiks ju rõhku lakke lüüa? Samas jahedama ilmaga puhub külma küll ja veakoodi ei teki.
Vaakumis oleku ajal oli ka üks imelik seik, et ühel hetkel käis süsteemis mingi klõnks ja korraks vaakum vähenes, nagu kuskilt oleks miski õhku tõmband vms.
Sain ka teise kompressori ja ilmselt järgmisena tuleb see külge kruvida ja loota, et aitab. Kui siis ka korda ei saa, pean käed tõstma, sest ükski töökoda seni lahendust leidnud pole. Pole keegi kokkugi puutunud selliste sümptomitega.
Ise loogiliselt mõeldes arvaks et toru või aurusti ei lase külmainet läbi piisavalt, kuigi see tundub võimatu. Või siis ei suudeta ikkagi piisavalt jahutada ainet või jahutatakse üle, et tõmbab jääks kuskil. Jaheda ilmaga oleks nagu asi täitsa korras.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 21.07.15 16:52 Tsiteeri


Ma monoloogi suht pean siin üksinda aga panen kirja, et sain lõpuks asja tööle. Hakkasin kompressorit vahetama ja naljaviluks proovisin samas ka radikat läbi puhuda ja täiesti umbes oli. Lõikasin otsast lahti ka pärast vana radika ja seal sees on nii imepeenikesed avad (sooned), et sealt pole mingisuguselgi metallipurul võimalik läbi minna.
Uus radikas, uus kuivati ja panin igaks juhuks selle teise kompressori ka külge ja rõhud paigas, salong külm.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kert85
huviline

Avatar


Registreerunud 30.12.14
Kasutaja on eemal


postitati 21.08.15 18:08 Tsiteeri


Jah, kui rauapuru juba süsteemis, siis võib ka radiaator umbes olla ja ka selle tulemusena läheb rõhk üles ning süsteem lülitub välja.
Kohati võib leida ummistunud radikat sedasi, et radikas läheb mingist kohast väga külmaks. Seal siis tekib sama efekt, mis evaporatori järel (pihustamine) ning peale rõhu langust suur jahtumine.

Aga tegelikult, miks see teema silma jäi on see, et sai ka enda masinal vist pump otsa, sest rõhk enam üles ei tule, toide antakse peale kliimamoodulist, aga pumba rihmaseibi keskel olev polt enam kaasa ei käi :(

Tegelikult tuleb kokkujooksnud süsteemiga teha ennem uue pumba paigaldamist läbipesu.

Püüan nüüd ise vaadata, kas saan asja ellu.

Terv,
Kert


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
jaiks
huviline

Avatar


Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi

postitati 21.08.15 18:37 Tsiteeri


Kardan et minu juhtumi puhul ei oleks isegi läbipesu aidanud, kuigi seda oleks võinud töökoda teha siiski. Nii peened avad olid seal radiaatoris, et neid ilmselt poleks enam puhtaks saanud.
Kui pumba võll enam ringi ei käi, siis on jah enamasti utiil aga olen kuulnud juhuseid, et peale rihmaratta vahetust on pump siiski korras olnud. Neid rihmarattaid on netis liikvel. Kuskilt seletati, et mingis olukorras (nt. liiga vähe õli süsteemis) võib pump üle kuumeneda ja teras kolvid jäävad paisunud alumiinium korpusesse kinni. Kui sellisel juhul metallipuru ka taga, siis ilmselt uut vaja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 32.2% - SQL: 67.8%]