Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 24.12.14 16:33
|
|
|
Audi 100 C3 2.2 - 1987a. - Madis
Tervist!
Kirjutan ka siis oma maantemürsust midagi..
Autoks siis Audi 100 C3, mida veab edasi 2.2 85kW mootor, manuaal.. Vanakesel aastaid ka omajagu, valminud 87a.
Selle auto lugu minu jaoks algas aga hoopis VW passatist. Nimelt sai seisma jäetud üks hea mootoriga passat, kuna tolle kere oli liiga läbi
ussitanud.. Kuskil aasta-kaks seisis masin kuuri all(kuigi iga aasta sai ikka käivitatud masinat ja nagu paugupill läks esimesest korrast käima). Sain
siis ka omale load tehtud ja kuna sõiduvahendit oli vaja, sai natuke uuritud ja tuli välja, et passati mootor sobib ilusasti just vana sigari peale
nagu valatult. Ega läinudki palju mööda kui sai õue peale veeretatud odavalt üks sigar, millel mootor laiali võetud(originaalis olnud automaat kastiga
masin ka veel). Kere oli masinal enamvähem normaalne(mõned kõksud olnud siin ja seal), kuid enim oli mulle meeltmööda just auto vähene läbisõit(tollel
ajamomendil 160 000) ja fakt, et kerel roostet minimaalselt..
Mõeldud-tehtud saigi kätte võetud mootori vahetus, mis kulges edukalt..
Üks pilt ka siis, kus vana masin koos audiga pildil:
Nüüd olnud auto minu käes juba 3 aastat ja eks selle aja jooksul ole temaga nii mõndagi juhtunud ja eks ta ole mind õpetanud..
Küll olen teepeal maadelnud elektririketega. Alustades sellest, et järsku kadus sõites autost vool, kuni lõpetades sellega et enam ei saanud parklas
autot käima kuna bensupump ei saanud voolu peale.
Peale elektririkete on mind veel kimbutanud näiteks siduritrossi katki minemised, ning kõige lõpuks ka käiguvahetusmehanismi purunemine, mille tõttu
sai keset Tallinna tagasi tuldud neljanda käiguga(viimane mis sisse jäi, see jäi). Päris teepeale mind see auto veel jätnud ei ole, alati olen
iseseisvalt tagasi jõudnud. Isegi siis kui kütusevoolik katki läks ja lekkis niimis kole. Keskmine kütusekulu tuli siis 30l 10km kohta..
Teostatud remonttöödest siis niipalju, et eks kuluosi ole ikka vahetatud, kuid viimasteks töödeks on olnud esimeste ratta laagrite vahetus, peale mida
ei usu enam odavatesse rattalaagritesse, mis pidasid siis üks paar tuhat ja teine alla tuhandet vastu. Lisaks vahetasin hiljuti ära radiaatori, mis
hakkas lekkima. Eks järgumööda proovin teda veel rohkem korda teha, niipalju kui aega ja raha leiab. Üldjuhul niipalju kui enese mõistus peale hakkab
siis remonttööd teeb kõik ise ära..
Üldiselt võib öelda et olen autoga rahul. Kütusekulu keskmine tuleb maantee peal 7-8l/100km kohta ja linnas hetkel lühikeste otsega 12l/100km kohta.
Ülevaatustelt läheb ka mootor puhtalt läbi.
Suvepoole kavatsen kere ette võtta. Korrastaks ehk esiotsa natuke, kuna masin on kõksu saanud kunagi ette ja tänu sellele paistab too nagu
baarikaklusest tulnud olevat(minuarust).
Muidu veel olen olnud rohkem foorumi jälgija ja küsinud nõu siinseal, kuid nüüd tahaks kõik enda autoga seonduva siia alla koondada..
Ja ehk kunagi ka Audi kokkutulekule tulla kui lubatakse
List siis vahetatud/tehtud asjadest ja mis veel ees ootab(sinine):
Eesmised rattalaagrid
Uus jahutus radiaator
Temperatuuri andurite vahetus
Vaakumpump
Uus aku
Geneka tablett vahetatud
Starter korrastatud
Tagumine luuk vahetatud
Uus veepump
El. süsteem üldiselt korrastatud
Uued eesmised piduritorud
Uued eesmised piduriklotsid
Bensupumba vahetus
Õõtshoovad vahetatud
Veovõlli otsa porikummid vahetatud
Sumbutaja kinnitused parandatud
Kapoti amort
Roolilatt
El. akende paigaldus-pooleli
Auto mürasummutuse/vildi uuendus
Kabasniku korrastus(polstrid, kinnitused jne)
Näpunäited kuidas midagi odavamalt saab(mida olen avastanud):
1)Kojameeste kumm - Selle asemel, et uus kojamees omale osta saab K-Rautast uued kummid kätte 1.50 euroga. Natuke nokitsemist ja saab lihtsalt
kojameestel kummid vahetatud(kui pole just miskid firmakad kojamehed jne). Puhastavad nagu uued..
2)Releesid saab odavalt Oomipoest.
3)Klemmide komplekte saab odavalt parematest bensukatest.
Niipalju võin ära öelda, et just auto restaureerimisega ei tegele seega, seega mõni asi võib vähe teistmoodi teostatud olla. Lisaks ei tegele ma
fotograafiga, seega pildid on nagu on
Lisan siis natuke igasuguseid pilte ka:
Auto vana spoileriga, mis sai koos luugiga vahetatud..
Talvel ikka juhtub...
Vana jahutusradiaator, mis kunagi parandatud, aga enam ei pidanud..
----------------------------------
Temperatuuri näidiku tööle saamine:
Alles hiljuti küsisin siin nõu temperatuuri andurite kohta, kuna mul ei töödanud temperatuuri näidik salongis. Kuigi auto töötas ilusti ja käivitus
ka. Sai siis natuke uuritud ja hilisemate mõõtmiste käigus selguski, et temperatuuri andur(neljase pistikuga) oligi poolvigane(ei andnud kellale
signaali edasi). Kuna aga neid sai kunagi juurde hangitud siis sai andur ära vahetatud ja tööle ma ta sain ka. Toon siinkohal välja selle, et kui
proovite omal andureid siis vaadake et ikka massi ühendus oleks ka olemas, muidu ei tööta need(mille vastu ise sai eksitud ka, kui andur sai keevasse
vette pistetud ja ikka näidik ei tõusnud).
Pilte:
Hea pilt mille ma kuskilt siitsamast foorumist sain, mis seletab anduri otsad ära(kuigi juhtmete värvus mul ei klappinud 100%)
Jh, üks auto kapoti amort on nahkas ja tänu sellele ma ka auto kapoti alla suusakeppi pean panema
----------------------------------
El. akende paigaldus -....pooleli....:
Sai siis ette võetud el. akende paigaldus. Soetatud sai tõstemehanism koos mootoritega ja kaasa veel paar akna lülitit.
Esialgu oli plaanis uste polstritesse augud sisse lõigata lülitite jaoks, kuid järgi mõtlema hakates oleks see päris porno välja jäänud nägema, ning
selle asemel mõtlesin, et toon hoopis lülitid keskkonsooli. Sinna, kus asetsevad nii tagumise udutule, kui ka tagaklaasi soendus. Seal on täpselt kaks
vaba lüliti kohta(kuna panen el. liikuma ainult esimesed aknad).
Hetkel on seis selline, et ustesse on mehanismid paigaldatud ja töötavad. Juhtmed on ka veetud keskkonsooli ja juhtimissüsteem paigaldatud. Ajutiselt
on ka lülitid paigaldatud õigetesse kohtadesse, kuid kuna see ei jäänud nii soliidne välja paistma, siis on vaja seda lülitite poolt veidi edasi
aretada.
Muidu sai veel toodud aku juurest 2.5mm2 ristlõikega juhe keskkonsooli ja sinna paigaldatud riviklemm, kust edasiste projektide jaoks voolu saab
võtta. Sellesse ahelasse on paigaldatud ka juhtiv relee, mis siis katkestab voolu kui süüde sees pole(et aku tühjaks ei jookseks). Aku juurde on vaja
veel paigaldada kaitse.
Kuna aknatõstukid sai ilma ukse suurema lahtivõtmisetta paigaldada, siis ei pidanud vajalikuks ust täismahus lahti lõhkuda.
Kundepoolse aknatõstuki pistikud said isoleeritud täismahus, kuid kuna on teada, et ustes liigub suht suures mahus vett, siis juhipoolset ma ära ei
isoleerinud, kuna kui klemmide vahele niiskus peaks sattuma siis kinni isoleeritud pistikühenduses võib hakata ühendus kiiresti roostetama. Eks nüüd
näha ole paari aasta pärast, kumb paremas seisus on
Pildid tööst:
Juhipoolse vildi alumine ots oli märg üksaasta, kui sai ka uksepolster eest võetud.. Nüüd aga imekombel oli see isegi kuiv.. Eks näeb ehk kunagi
vahetab terve vildi ära..
Enne igasuguste ühenduste tegemist, pidin selgeks saama mis pardakk seal üldse on.
Kuna esimese päeva lõpuks ei olnud ma jõudnud juhtmestiku süsteemi valmis saada, siis ei hakanud ma keskkonsooli kokku ka panema. Jäi nii nagu oli ja
järgmine päev sai ka linnas ära käidud sedasi.
Ühe akna releede ahel.
Hetkel on veel töö poolik ja tahab viimast lihvi saada siis ka paremad pildid..
Lisaks kui kedagi huvitab siis 40A releesid saab oomipoest 2 euriga, kuigi autopoes on need müügil kallimalt.
|
|
|
StS
huviline
Registreerunud 11.05.12
Asukoht: Nõo-Pangodi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 1984
|
postitati 24.12.14 17:08
|
|
|
Alati on meeldiv näha mõnda vana sigarit projekti siin foorumis. See külg
kurvis pole tänase,lörtsi ja lume seguga mingi küsimus.
|
|
|
karlson
huviline
Registreerunud 01.11.05
Asukoht: Tartu-Elva.
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2,8 Quattro.
|
postitati 24.12.14 21:07
|
|
|
Esimene Audi 100 1983a sai toodud Saksast 1993a ja võrreldes Vene autoga oli nagu öö ja päev.Mootor oli 1,8,aga täitsa piisav,muuseas.Ja mis puutub
releedesse,siis endal ka olemas karp kasutatuid Audi originaale.
Kogun Eesti esitajate CD plaate!
|
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 13.01.15 12:18
|
|
|
Nii.. Vahepeal erilisi muutusi olnud pole, olen pigem uusi osi hankinud, mida jälle varsti juurde kruvima hakata
Praegugi andsin järgmistele juppidele tellimuse sisse..
Küllaga huvitab mind, et kustkohas seda võiks saada mis kapoti ja ja tulede vahele käib selline liist. Teab äkki keegi?
|
|
|
treilop
huviline
Registreerunud 05.05.11
Asukoht: Sindi linn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 TQ Sport/ Audi 100 2,5 TDI Sport Avant
|
postitati 13.01.15 14:36
|
|
|
Tegemist siis Kamei kulmuga.
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 13.01.15 15:50
|
|
|
Aga kust sellist leida võiks? Kas ongi käest kätte müüdav haruldus või leiab kuskilt ka praegu seda mõistliku hinnaga?
Mingit megakopikat ei tahaks ka plastikdetaili eest välja käia
Ainuke mida Eesti ja ka üldse netist suutsin leida oli see:
http://www.carshop.ee/tuuning/keredetailid/kapoti_pikendused/fk/2777440.html
Aga see VW Jetta oma.. Huvitav ka muidu sobiks nii pikkuselt kui ka muult...
Muidu ebayst ka miskit tarka vastust ei saanud(pakub ainult VW omasid ja kõik). Kas ma ei oska otsida või ma ei tea....
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 13.01.15 15:55
|
|
|
200€ võid saada täitsa uue, pakendis
Ebay link
Edu autoga.
|
|
|
treilop
huviline
Registreerunud 05.05.11
Asukoht: Sindi linn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100 TQ Sport/ Audi 100 2,5 TDI Sport Avant
|
postitati 13.01.15 20:09
|
|
|
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 13.01.15 20:43
|
|
|
Senimaale niipalju kui uurinud olen käib see 25 eurine ka
Isegi mõõtmed peaks nipet näpet samad olema.. Eks vaatab.. Ehk võtab äragi ja proovib.. Enne aga kruvin muud jupid ette ära ja siis vaatan kas üldse
sobib enam..
Muidu kas kapoti avamist segama ei jää see? Kapoti küljes ikkagi ju ja katab ilusti selle ala kinni...
|
|
|
Undercover
huviline
Registreerunud 08.07.14
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.01.15 21:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Madis
Senimaale niipalju kui uurinud olen käib see 25 eurine ka
Isegi mõõtmed peaks nipet näpet samad olema.. Eks vaatab.. Ehk võtab äragi ja proovib.. Enne aga kruvin muud jupid ette ära ja siis vaatan kas üldse
sobib enam..
Muidu kas kapoti avamist segama ei jää see? Kapoti küljes ikkagi ju ja katab ilusti selle ala kinni... | Kindel, et kapoti küljes
see? Tuttaval oli Audi B3-l taoline ja kinnitus hoopis iluvõre ja tulede peale kuidagi.
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 19.01.15 18:16
|
|
|
Undercover tead kui aus olla pole õrna aimu ka.. Võimalik, et käib ka sedapidi...
Vaatasin, et minul audi esiosa pikkus 145cm ja see detail 143cm. Seega enamvähem sobib ka ideaalselt ette..
-----------
Nii vahepeal siis on toimunud niipalju et salongis vahetatud rool nahkrooli vastu, sai pandud tagasi käsipiduri nahk(sai uus hangitud) ja ka pandud
korralik käigukangi kumm. Hoopis parem vaadata kui salong korras
Küll aga teadagi hea ei jää ilma halvata. Neljapäev ringi sõites kuulsin juba tuttavat praksu sidurit vajutades.. Jällegist lõhkesid osad siduri
trossi kiud Ei püsi see isetehtud siduri tross. Pingutuskael väike ja
tänu sellele saab sinna panna ainult peenikest trossi, mis tundub et ei pea vastu pikemat aega, kuna vahetanud juba seda oma 3 korda. Vähemalt töökäik
on selge. Näpitsatega ja kahe lehtvõtmega tehtav 1.5 tunnine vahetus töö ja masin jälle sõitev
Ega see siis kõik ei ole veel
Täna töölt lahkudes ei tahtnud teine kuidagi enam käima minna.. Teravalt kuulates tabasin kohe ära et bensupump ei hakka tööle. No eks nagu ikka
esimene asi kohe kaitsmete kallale, aga kui selgus et kõik viimased terved on ei oskanud enam kuskilt otsast pihta hakatagi.. Tean et ühekorra on mul
veel sellega probleeme olnud, kuid siis sai pensupumbale ise salongist jupi juhtmega sundvool peale viidud ja sai rahulikult koju tagasi sõita. Hiljem
selgus et signalisatsioon ei tulnud 100% lukust maha. Nüüd aga ei aidanud püssi ega ussirohi, ammugi partei.
Ega jäänudki muud üle kui hakkasin autot tunde järgi lahti lõhkuma ja enda õnnetuseks avastasin kohe ka relee mis arvatavalt oli otsad andnud. Vähe
sellest leidsin ka miskisugused vanad isoleeritud juhtmed, milledest üks oli mustaks kõrbenud juba(kuradi hea et põlema ei läinud).. Igatahes
kokkuvõttes, kuna juhtmed olid peale joodetud releel ja sellepärast ei saanud ka releed vahetada, võtsin jupi juhet ja ühendasin relee vahelt välja.
Ajutine lahendus, kuid vähemalt sai liikuma..
Hetkeline seis siis selline(käima saamiseks vaja kaks juhet kokku keerata):
Homme poodi uue relee ja muude pudinate järgi ja siis teeb jalgealuse juhtmestiku ka jalgeall korda.
Uued esiosa detailid ei ole ka veel kohale jõudnud...
On kellegil äkki pakkuda siduri originaal trossi koos pingutuskaelaga?
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 08.02.15 17:37
|
|
|
Nii.. Leian siis vahepeal ka aega uuendada teemat..
Ühesõnaga kõik elektrisüsteemi vead, mis kimbutasid said parandatud.
Jootsin kõik ühendused üle ja panin termorüüsi alla. Nüüd pole enam kartust, et nendega teele peaks jätma. Vigane relee sai ka asendatud nind on nüüd
kiiresti vahetatav kui peaks vajadus tekkima(juhtmed pole kinni joodetud relee külge).
Lisaks võtsin natuke mahti ka tegeleda el. akendega. Lisasin viimase lüliti ka ära ja nüüd töötavad mõnemad el. aknad nagu peavad. Puudu on ainult
kundepoolse lüliti äärekate. Kui kellegil pakkuda, siis oleksin nõus ühe ligi võtma(sobib ideaalselt just kundepoolse lüliti äärekate näiteks).
Hetke seis siis selline:
Tööd sai tehtud ka starteri kallal, kuna viimane ei tahtnud enam mootorit järgi võta iga kord(solenoidi viga). Kuna uus starter oli kohe käepärast
võtta panin uue alla. Hiljem selgus, et vanal oli solenoidi mähises kuskil midagi nahkas(ühendus katkendlik)..
Peale selle sai veel tehtud salongis mõningane uuendus. Ette sai pandud uus rool ja vahetatud käigukangi kumm ning vahetatud käsipiduri nahk. Praegu
salong täita tipp-topp minuarust
Tööd tegin ka esiosa kallal. Eemaldatud sai vana katkine kroom ääreliist, ning asemele läks uus mustast plastikust. Vahetasin ka suunatuled valgete
vastu ning lisasin ette kroom iluvõre ääre. Numbrimärgi aluse vahetasin ka ära. Hetkel näeb esiosa minujaoks ikka palju parem välja kui enne.
Väike pildimaterjal ka(kvaliteet on nagu on.. Teen mõni teine päev mõne asjalikuma pildi, kuna sain ka uue kaamera):
Eks vaatab mis nüüd edasi teeb autol
|
|
|
Dr.Rammstein
huviline
Registreerunud 09.04.10
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 c6 3.0 171kw universaal
|
postitati 08.02.15 18:10
|
|
|
Tore lugeda teemat, kus vanureid jalule aidatakse. Eks igaüks ise teab, mis oma autojuures teeb, kui minuarust see kroom ümbris ei sobi sinna kohe
üldse.
Jõudu ja jaksu.
|
|
|
Madis
huviline
Registreerunud 31.07.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: Audi100 C3 87a. 2.2 85kW; Audi100 C3 88a. 2.3 100kW
|
postitati 31.08.15 16:10
|
|
|
Nonii natuke juttu ka üle pika aja
Sai siis natuke tegutsetud auto kallal ja vahetatud sai nii roolilatt(lekkis) kui hüdropump. Lisaks veel kundepoolne amort mis oli lääpa vajunud..
Nüüd tuleb veel ette võtta juhipoolne amort et see talvel kinni ei külmuks.. Tundub et ega neid keegi ennem sellel autol vahetnud ei ole, seega paras
aeg natuke paremad asemele panna.. Ütlen kohe ära ka et lähevad asemele kasutatud amordid kuna need olid kohe võtta ja korralikud(võibolla pikemas
tulevikus paneb uued aga seni käivad need ka).
Plaanis on ka veel osad plastikud salongis ümber vahetada paremate/tervemate vastu(nt juhi istme omad).
Ülevaatusel sai ka ära käidud ja läbis esimese korraga puhtalt
Vahepeal on ka tekkinud üks murelaps autol. Nimelt kütusekulu oli kahtlaselt kõrge. Olen siin omal jõul proovinud seda lahenda vahetades temperatuuri
andureid ja pannes süüdet paika spetsiaalsete aparaatidega..
No kütusekulu sain mõistuse piiresse kuid nüüd tembutab vähe käima minekuga ja külmast peast edasiminekuga..
Näiteks kui siin paar päeva tagasi oli niiske hommik ja suhteliselt jahe siis pidin tükk aega käiama et käima saada ja siis on ka auto selline et kui
gaasi põhja vajutad teeb mök-mök ja sureb välja.. Kui aga vaikselt pööreid tõsta siis läheb ilusti pöördesse. Muidugi kõik need probleemid kaovad kui
mootor vähegi soojem on aga paras nali küll kui foori taga välja sureb või isegi maja hoovist välja sõita ei saa.. Muidu varem seda probleemi pole
olnud et ei taha käima minna või et niimoodi tembutab.. Vanasti ikka kui talvel starterit andsid siis poolest pöördest juba käis ilusti rääkimata
soojadest ja niisketest ilmadest(no siis tahtis tsipa kauem aga mitte mingil juhul nagu praegu on)..
Olen puhastanud jagaja kaane, vaadanud et ülelööki ei ole, pannud nii tehase märkide järgi süüte paika kui ka aparaatidega(mis klapib tehase omaga),
kuid ikka jamab.. Temperatuuri andureid olen ka mitmesuguseid proovinud..
Oskab keegi midagi soovitada? Senimaale tundub et auto käitub tsipa paremini kui süüde varasem on.. Eks see nädalavahetus proovin ühtteist midagi
näppida ja vaadata kas läheb paremaks aga ideed hakkavad vaikselt otsa saama..
Lisaks võtsin eest selle kroom ilusliistu ka ära.. Hakkas isegi endal natuke imelik vaadata..
Tegin korda ka esitulede pesurid.. No ja püha püss.. Sellega saab isegi naaberautod ära pesta.. Korralik surve taga
Paar pilti ka:
|
|
|
|