Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 2.5TDI 85kw klõbin (Vastuseid: 19 | Vaatamisi: 3282)
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 07.08.14 18:58 Tsiteeri
2.5TDI 85kw klõbin



Tere!

Pöördun teie poole sellise murega, et ehk oskab keegi öelda kas hüdrotõukurid võivad nii hullu klõbinat tekitada kui all olevas videos? Lisaks tundub, et see klõbin või hääl peale paari nädalast seismist veel hullemaks läinud, aga see võib ka ainult tunduda...

Autoks 1996aasta Audi A6 C4, 2.5TDI 85kw AAT mootoriga.

Algas kõik hammasrihma vahetusest mille tegin loomulikult kõik õpetuse järgi (ehitasin väntvõlliotsa ratta kinni hoidmiseks rakise jne. jne.) aga hammasrihm sai algul natuke valesti peale kuna Audi insenerid on teinud käigukastile mitu auku ja hoorattale kaks märki. Mootorit keerasin enne käivitamist käsitsi ringi ja käis ilma takistuseta. Käivitada proovides hakkas alguses longates käima aga kuna starteri liiga vara tagant lasin suri mootor välja, peale seda enam ei käivitunud, starter vedas aeglaselt mootorit ringi kuidki sai akut laetud ja ka laadiaga käivitatud. Lõpuks ei jäänud muud üle kui mootor käima tõmmata, tõmmates läks käima aga kohe oli selline klõbin sees, arvasin, et asi põhjustatud varajasest süütest. Tuli välja, et süüde oligi hamba jagu liiga varajane aga süüte samaks keerates mis enne (6 kraadi) klõbin jäi. Nüüdseks ka hammasrihm korralikult paigas aga mootori häält see ei muutnud. Eile vahetasin ka õli, õli sees metallipuru polnud ja klõbin tuleb kuskilt ülevaltpoolt. Vaakumpumba vea välistamiseks võtsin ka vahepeal prooviks tõukurvarda välja aga selles viga polnud.
Sestap arvangi, et äkki asi hüdrotõukurites, või mis seal veel viga annab olla, siiski said klapid ja kolvid kokku kuidki käsitsi ringi keerates seda ei juhtunud?

Video


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Geeni
huviline



Registreerunud 05.03.08
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: b6q & 90q 20vt & c5 1.9tdi q

postitati 07.08.14 20:23 Tsiteeri


Kui vaakumpump välistatud siis hüdroka viga tundub.
Ise panin ka rihma vale sälgu järgi peale ja tiks kohe sees.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Janno2525
huviline



Registreerunud 13.01.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 V8

postitati 08.08.14 06:11 Tsiteeri


Tõukuri viga võib olla nii palju, et tõukur nö max asendis (ehk siis õli täis) ja selle tõttu võib käia klapp vastu kolbi (tavalise tõukuri hääle kohta on see tiks natuke karm). Minu eelmisel mootoril oli umbes samalaadne hääl, mille põhjustas 1. silindri klapi ja kolvi väga kerge puude (põhjuseks oli vale kolb silindris) (nendel R5 mootoritel ei ole rihma eksimuseks eriti mängumaad).
Kui klapp tõesti vastu kolbi on käinud, siis arvatavasti on klapp kõver ja juhtpuks ka läbi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 07:20 Tsiteeri


Samas kui hüdrotõukur oleks pikaks surutud siis ei tohiks mootor ju käia ka (olen lugenud, et mootor sureb välja ja kompresioon puudub aga keegi mingit tiksu pole maininud) või on sellel mootoril teisiti? Lisaks kui klapid ja kolvid omavahel kokku ikkagist said kas nüüd siis ei peaks hääl kadunud olema, saan aru kui oleks käivitamisega jne. probleeme (käivitub poolest pöördest kui küte üleval)?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Janno2525
huviline



Registreerunud 13.01.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 V8

postitati 08.08.14 07:23 Tsiteeri


Kas nüüd, kui hammasrihm paigas, on käivitamine ja mootori töö normaalne (kui välja arvata see klõbin)?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 07:27 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Janno2525
Kas nüüd, kui hammasrihm paigas, on käivitamine ja mootori töö normaalne (kui välja arvata see klõbin)?
Jah, isegi siis kui hammasrihm paigast oli käivitus peale paari päeva seismist poolest pöördest ja minuarust käib ka ilusti (ei jäta vahele vms), nüüd täpselt sama seis, ainult klõbin hullemaks läinud peale seismist (videode järgi ka vaatasin ja no on ikka vahe küll sees).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Janno2525
huviline



Registreerunud 13.01.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 V8

postitati 08.08.14 07:46 Tsiteeri


Ega vist muudmoodi seda teada saagi, kui kambrikaan ja nukkvõll maha ja ükshaaval tõukurid ära kontrollida (võib olla on tõukuri õliava ette mingi sodi jäänud ja selle tõttu ei surugi õli nii kiirelt välja, kui vaja).
Minu vana mootor käivitus ka normaalselt ja liikus ka edasi, nagu peab, kuigi klapp ja kolb käisid koos ja klapp oli kõver (paljud inimesed, kes on mootoreid ka varem seestpoolt näinud ja remontinud, imestasid ka). 1. silindri vl klapp käis vastu sl klapi süvendit, lisaks oli ka kolvisõrme splint jeed tõmmanud ja silma ovaalseks loksutanud ja veel käis ka kolvisõrm vastu silindriseina, tõmmates sinna ikka korralikud jutid sisse.

Selline oli siis kolb ja silinder:

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/423/198/010584921812640.jpg

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/423/198/010584923839105.jpg

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/423/198/010584924022d30.jpg

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/423/198/0105849262a8d03.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 07:57 Tsiteeri


Ega vist jah muud üle jää.. Eks proovin nüüd lähiajal nuka maha võtta ja tõukurid üle vaadata.
Sul ikka läks asi päris karmilt... Samas sellel Audil mis minu käes vist see viga olla ei saa, et vale kolb vales silindris kuna ennem käis vaikselt (mingi väike kõrvaline heli oli aga mitte midagi hullu).

Edit: Ahjaa, kas tõukureid kontrollin ainult visuaalselt või on selleks ka mingi oma moodus (a'la kuidagi kokku suruda vms.)?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Janno2525
huviline



Registreerunud 13.01.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 V8

postitati 08.08.14 10:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: J.Aru
Ega vist jah muud üle jää.. Eks proovin nüüd lähiajal nuka maha võtta ja tõukurid üle vaadata.
Sul ikka läks asi päris karmilt... Samas sellel Audil mis minu käes vist see viga olla ei saa, et vale kolb vales silindris kuna ennem käis vaikselt (mingi väike kõrvaline heli oli aga mitte midagi hullu).

Edit: Ahjaa, kas tõukureid kontrollin ainult visuaalselt või on selleks ka mingi oma moodus (a'la kuidagi kokku suruda vms.)?


Õli tuleks ikka tõukurist välja suruda. Youtube's peaks olema ka klippe, millest on kindlasti abi (otsingusse: "hydraulic valve lifter inspection" vms).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 14:52 Tsiteeri


Hakkasin siis lammutama, oli plaan proovida tõukurid läbi pesta jne. Kui klapikambrikaane maha sain oli viga teada, üks esimese silindri tõukur on juppideks. Ei tea kas siis ikka virutas klapi vastu kolbi ja lõi tõukuri juppideks või lihtsalt kokkusattumus. Õhtul kasun pildid ka lisada. :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 08.08.14 19:12 Tsiteeri


Kasutan teemat ära ja uurin enda väikest muret. Minuoma külmalt tiksub ja töösoojalt käib täiesti vaikselt.
Külma mootoriga peale käivitust
Külmalt kinnise kapotiga
Töösoe mootor
Viga pole hüdrotõukurites, pumbas, vaakumpumbas ja pihustites. Tiks kaob kuskil 70 kraadi peal ja kui talvel mootor käib ja jahtub kohapeal tuleb tiks vaikselt tagasi. Võibolla kellegil sama hääl olnud ja tunneb ära? Tiks on sama olnud juba kümneid tuhandeid kilomeetrid järjest ja miski muutunud pole. Mootori töö ja käivitus on koguaeg väga hea olnud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 08.08.14 19:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: J.Aru
Hakkasin siis lammutama, oli plaan proovida tõukurid läbi pesta jne. Kui klapikambrikaane maha sain oli viga teada, üks esimese silindri tõukur on juppideks. Ei tea kas siis ikka virutas klapi vastu kolbi ja lõi tõukuri juppideks või lihtsalt kokkusattumus. Õhtul kasun pildid ka lisada. :)

Tõukur annab suht esimesena otsad jah kuna klapp on sel mootoril kolvi suhtes sirgelt ei pruugi klapp ise kõveraks minna. Mis ei tähneda muidugi, et klapp viga ei saanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
uaintfckme
huviline



Registreerunud 22.09.10
Asukoht: viljandimaa
Kasutaja on eemal

Auto: AEL Q

postitati 08.08.14 19:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Kasutan teemat ära ja uurin enda väikest muret. Minuoma külmalt tiksub ja töösoojalt käib täiesti vaikselt.
Külma mootoriga peale käivitust
Külmalt kinnise kapotiga
Töösoe mootor
Viga pole hüdrotõukurites, pumbas, vaakumpumbas ja pihustites. Tiks kaob kuskil 70 kraadi peal ja kui talvel mootor käib ja jahtub kohapeal tuleb tiks vaikselt tagasi. Võibolla kellegil sama hääl olnud ja tunneb ära? Tiks on sama olnud juba kümneid tuhandeid kilomeetrid järjest ja miski muutunud pole. Mootori töö ja käivitus on koguaeg väga hea olnud.


Ma arvan et süüde natuke varajane.


Milleks vedada mittevedavaid rattaid kaasas!? :)
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
automees6
huviline

Avatar


Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo

postitati 08.08.14 20:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: uaintfckme
Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Kasutan teemat ära ja uurin enda väikest muret. Minuoma külmalt tiksub ja töösoojalt käib täiesti vaikselt.
Külma mootoriga peale käivitust
Külmalt kinnise kapotiga
Töösoe mootor
Viga pole hüdrotõukurites, pumbas, vaakumpumbas ja pihustites. Tiks kaob kuskil 70 kraadi peal ja kui talvel mootor käib ja jahtub kohapeal tuleb tiks vaikselt tagasi. Võibolla kellegil sama hääl olnud ja tunneb ära? Tiks on sama olnud juba kümneid tuhandeid kilomeetrid järjest ja miski muutunud pole. Mootori töö ja käivitus on koguaeg väga hea olnud.


Ma arvan et süüde natuke varajane.

Süüde on arvutijärgi sama mis ettenähtud. Hilisema süütega kaob tiks natuke varem kuskil 60 kraadi peal kuid siis on süüde liiga hiline ja tiks on külmalt ikka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 20:25 Tsiteeri


Pildid katkisest tõukurist ja natuke viga saanud nukkvõllist:

http://s28.postimg.org/j1y7q6wcd/DSC_0140.jpg
http://s28.postimg.org/a9lug90l9/DSC_0141.jpg
http://s28.postimg.org/wgfvzyse5/DSC_0142.jpg
http://s28.postimg.org/q1gv3alod/DSC_0144.jpg
http://s26.postimg.org/d1hf3aoah/DSC_0150.jpg
http://s26.postimg.org/ri4ohvdrt/DSC_0151.jpg
Siin ka näha kui vähe või palju märgid valesti panin, praegu on sälk seal kohas kus surnud seis mootoril on aga mina panin ülemise serva järgi ehk siis 1cm või vähem valesti. Pärast vaatasin loomulikult õigest august, mis asub sellest ülevalpool.
http://s26.postimg.org/ock2rnv5l/DSC_0154.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
karly
huviline

Avatar


Registreerunud 26.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 20:33 Tsiteeri


Mitmenda silindri tõukur läks ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 08.08.14 20:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: karly
Mitmenda silindri tõukur läks ?
Esimese silindri tõukur ja mitte kõige ninapoolne tõukur vaid sellest järgmine (ei ole uurinud kumb sisselaske oma ja kumb väljalaske oma).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Janno2525
huviline



Registreerunud 13.01.09
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C5 V8

postitati 08.08.14 22:27 Tsiteeri


Peaasi, et kõik tükid kätte saad, et mõni ei oleks mootoris kuskil uitamas.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 09.08.14 07:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Janno2525
Peaasi, et kõik tükid kätte saad, et mõni ei oleks mootoris kuskil uitamas.
Tundus, et ülejäänud tükid olid õnneks ka üleval otsas, lihtsalt pärast magnetit vaja, et neid välja korjata (näpuga ei pääse ligi).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
J.Aru
huviline



Registreerunud 28.07.12
Asukoht: L-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 15.08.14 19:19 Tsiteeri


Kirjutan teemale lõpu ka. :) Vahetasin hüdrotõukurid ära, katkise hüdrotõukuri pesa oli ka ülevalt natuke kahjustada saanud aga peale väikest töötlemist hakkas õnneks uus hüdrotõukur ka seal ilusti liikuma. Kokkupannes oli lõpuks ometi see klõbin läinud ja mootor käib veel ilusamini kui enne (enne kõik peale ühe hüdrotõukuri oma eesmärki päris hästi ei täitnud kuna andis teisi peale ühe vabalt näpuvahel kokku suruda). Video ka tõestuseks, et asi korras :D https://www.youtube.com/watch?v=YBl6r1d3n4Y&feature=youtu.be
Sain ka ilusti hüdrotõukuri jupid mootorist kätte: http://s26.postimg.org/4fmvqta49/2014_08_15_681.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 49.9% - SQL: 50.1%]