TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.07.14 20:36
|
|
|
Audi A4 1.8T - 1995 - TSven
Tere Audiklubilased !
Kuna soetasin omale Audi, siis tundus hea idee teha foorumisse väike teema, et näidata oma tegemisi autost teistelegi ja saada samuti tagasisidet ja
soovitusi.
Autost: Tegemist on 1995. aasta isendiga, mida viib edasi minu jaoks paraja jõudlusega 1.8Turbo mootor,millel on 110kW tehnilises passis.Varustusena
võib välja tuua Supersprindi tootesarjast Magnumi sportsummuti, fl tagatuled, spidoblokk
ja nahksisu. Alla on krvuitud 17" Radius veljed. Kaugtuledesse on paigaldatud Xenon, samuti on olemas ka udutuled. Muusikat edastab 10 kõlarit ja
kehvake makk, mis vajab vahetust.
Peale ostu tehtud tööd:
Õlivahetus + õlifilter, kasutasin veel mootoripesuainet,
kütusefilter vahetatud
kütusepump (Kiirendamisel jõnksas kõvasti ja undas liiga palju)
kliimaradikas välja vahetutud ja täitmine
Tegemist ootavad tööd:
Esimeste ja tagumiste pidurite ja klotside vahetus.
Sillakomplekti vahetus + sillastend
sidurikomplekti vahetus
Jutule natukene lisaks pilte:
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.08.14 16:23
|
|
|
Kuna asukoha pärast ja iseloomu tõttu pole väga aega saanud tegeleda autoga, siis ühel nädalavahetusel hakkasin uurima, miks see tahmab nii palju.
Kahtlustasin Lambda andurit, mis osutaski tõeks - nimelt oli juhe klemmidest korralikult ühendamata. Kui see sai kinni pandud, tõmbasin aku juhtme
maha, et teha ajule nö nullimine, et masin õpiks end õigele kütusesegule reguleerida. Õnneks probleem lahenes ja kütusekulu langes ja töötab
paremini.
Vahepeal muretsesin uue Pioneer MVH-160UI makk, millega isenesest olen rahul - teeb häält ja omab AUXi, ning sobib salongi värvidega kokku.
Pagasnikusse sai paigaldatud pisike Blaupunkt 8" aktiivsubwoofer. Esialgu sellest piisab, aga eks kunagi mõtlen vähe võimsama set-up'i peale.
Auto iseenesest peab end hästi ülal. Võimaluse korral vahetan mõned kustunud pirnid spidomeetriblokis välja, et valgustaks ühtlaselt. Kui autopoele
millalgi lähedale satun, siis muretsen uued küünlad, siis peaks olema nö esmane hooldus tehtud.
Sven.
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.08.14 08:41
|
|
|
Neljapäeval võtsin kätte ja tegin autole mootoripesu, et kui läheb klapikaane tihendi vahetuseks, on vähe puhtam tegutseda(oli päris ropu
väljanägemisega see kapotialune). Peale seda ilmnes anomaaliad. Nt ei käinud korralikult ja pöörded langesid väga aeglaselt. Puhastasin klemmid kõik,
hakkas vähe paremini käima.. Kuid nüüd ei käi korralikult kui kliima järgi panna.. Ei käi korralikult, ehk tühikäik ebaühtlane ja pöörded langevad
aeglaselt.
Pestud mootoriruum.
Reedel saabusid tellitud klapikaanetihend ja küünlad (NGK BKUR6ET10). Panin need külge. Vanad küünlad olid väga mustad.. Eks see oli tingitud sellest,
et lamdaandur oli pistikust vahepeal lahti ja tahmas palju.. Võtsin lambda andurigi korra küljest, põletasin sedagi puhtamaks. Kuna tühikäik oli ikka
veel ebaühtlane, sai diagnosti aja kirja pandud ja laupäeval õhtul sai arvuti külge.. Tühikäigu sai korda, isegi töötab paremini, kuid siiski ei saa
kasutada kliimat, millepeale mootor hakkab ebaühtlaselt käima ka pöörded langevad aeglaselt..
Tahmased küünlad, mis vahetusel ilmnesid.
Diagnostikast ilmesid järgnevad vead:
01247 EVAP Canister Purge Regulator Valve -N80
00635 Oxygen Sensor Heating Circuit - Ahead of Catalytic Convertor - Nagu ma õieti aru saan, siis on Lamda andur.
01262 Wastage Bypass Regulator Valve -N75
16486 Mass or Volume Air Flow Circuit - Low input - See peaks viitama vigasele õhulugejale.
00799 Engine Coolant Temperature Sensor -G110 - Jahutusvedeliku temperatuuri andur.. Naljaks on see, et salongis näitab mootoritemperatuuri.
01274 Air Flow Flap Motor - V71
Liigagi palju minu meelest.. Ehk keegi teadjam oskab ära seletada need kolm, millele ma pole enda poolset kommentaari pannud.
Pilt autost, et teha vähe värvilisemaks kogu seda teemat.
|
|
|
Maaryo
huviline
Registreerunud 15.11.09
Asukoht: Põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1.8 TQ 20v, b8 tq
|
postitati 31.08.14 09:28
|
|
|
Minu soovitus oleks olnud pigem see mootor pesemata jätta. Pärast on seda tööd ja vaeva palju rohkem, et asi jälle korralikult tööle saada.
Tean omast käest juba, peale enda auto mootori pesu ei läinud isegi mu auto enam käima
Mul isegi ujus auto aju sisemus vees+ muidugi kõik teised pistikud
Need enamus vigu on ilmselt sellest, et need pistikud ujuvad veest!
Surveõhk kätte ja järjest kapotialuseid pistikuid ja erinevaid ühendusi kuivatama.
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 31.08.14 10:02
|
|
|
Isiklikult soovitaksin NGK PFR7Q küünlaid, 6 seeria rohkem vabalthingavate pärusmaa.
Mootoripesu on ka lauslollus mida teha. Brake Cleaner ja paber kätte ja käsitöö on ainuõige tee...
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.08.14 10:18
|
|
|
Suurem osa pistikuid olen surveõhu ja kontaktispreiga üle käinud. Ja juba samapäeva õhtul.
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.12.14 21:41
|
|
|
Aega möödunud vahepeal päris mitmeid kuid ja pole olnud aega kirjutada siia teemasse. Niisiis, vahepeal on ära tehtud omajagu, mida on lihtsam panna
kirja listina:
+Esisilla remont
+Esisillale madaldus(kummalisel moel on taga juba olemas)
+Esisilla stend
+kõigi nelja piduriketaste ja klotside vahetus
+sidurikomplekti vahetus
+Jahutusvedeliku temperatuuriandurite juurest see plastmassist kolmik vahetutud
+karterituulutuse osad täielikult välja vahetatud.
+Õlivahetus+filter
+lambdaandur
+talveks 15" valuveljed ja rehvid.
+ÜV mis läbis puhtalt.
Peale mida sain sõita rahulikult umbes kuu, kus hakkas üks anomaalia teist taga ajama.. Esiteks läks tahmamine hullemaks, mis järel polnud enam
võimalik kiirendada üle 3000 pöörde, peale mida hakkas kakkuma. Õnneks elas üle 600km soomest Eestisse sõitu. Eestis hakkasin lähemalt uurima,
leidsin, et turbol puks kulunud ja lekib õli õhusüsteemi, panin turbo vahetuse tegemiste nimekirja, ehk pidi ootama palgapäeva. Natuke aega hiljem
kontrollisin pumpa, koguaeg kadus ka kütusesurve maha, ja et ühe teise auto kogemusest näitas see, et võiks põhjustada, lahti võttes oligi näha, et
voolik pumbapealt lasi läbi, mis sai tihendatud. Seejärel läksin testisõidule, kust hakkas uus jada peale..
Peale väikest kiirendust, hakates ümber autot keerama, lõi hirmsa valge pilve seljataha ja auto käis ebaühtlaselt. Kõik nagu viitaks turbole, mis
andis otsad. Teades, et see niigi läbi oli, võtsin selle vahetuse ette ja panin peale uue "teo", kuid käimapannes selgus, et auto ikka lonkab ja
töötab 3 silindriga ja natuke uurides sai ilmseks fakt, et lööb surve karterisse, mida näitas valge suits õlikorgi ja varda juurest. Remondikoht
kahtlustas plokikaanetihendit, mis lahti võttes polnud veaks, vaid hoopis 3 silindri juurest paras tükk küljest.
Kõige odavam variant tuli see, et otsida uus mootor, mille sain Tartust. Oli teine üsnagi komplekte, ainult mõned asjad oli vaja ümber tõsta. Uus
mootor on õnneks tiksuvaba(mida vana muidugi polnud) Õli sai sisse 5w-40, mis peaks oma töö ära tegema.
Kuid jällegi 3000 pöörde juures hakkas kakkuma, millega läksin juba järgmisel päeval otse diagnostiku juurde, kust näitas veaks õhulugejat,
rõhuandurit ja mootoritemperatuuriandurit. Järgmisel päeval suund autopoodi ja peale paari päevast ootamist, mil jupid sain peale pandud on masin taas
töökorras. Eelmine nädal vahetasin igaksjuhuks veel küünlad ära, mis parandas madalamatel pööretel käitumist, enda mootori omad olid läbi tahmanud ja
uute olukorras polnud kindel. Peale said NGK PFR7Q küünlad.
Kuigi olin vahepeal autoga lootust kaotamas, on rõõm sellega sõita tagasi. Minek on võrreldes varasema kõvasti parem ja enam ei pea möödasõiduks käiku
alla tõmbama.
Hiljuti lasin lisa paigaldada kärukonksu, kuna isiklikud vajadused nõuavad seda. Vahest on vaja mööblit transportida, siis selleks on käru parem
variant.
Mõned pildid lisaks pikale jutule:
Vana turbo mitte tervislik olukord.
Uus särav turbo.
Kolvikahjustus vanast mootorist
Hetkeseis(koos madaldusega/sportvedrustusega)
Hetkeseis vol.2
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.15 15:48
|
|
|
Täna sai autole jälle diagnostika kaabel järgi visatud ja näitas uuesti veateateid :
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
29-00 - Short to Ground
00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating, Before CAT
29-00 - Short to Ground
01262 - Solenoid valve for boost pressure Conterol (N75)
29-00 - Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 35-00 - Signal too Low
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-10 - No Activity - Intermittent
Lambda on vahetatud Oktoobrilõpus ja ülevaatusel sain näidu kätte, Õhulugeja ja N75 on alles hiljuti. Masin iseenesest käib ilusti, va hommikuti külma
mootoriga, siis madalal pöördel veidi jõnksutab. Sõbraga arutades jõudsime järeldusele, et õhulugeja võib äkki vale olla ja sestap mängib lolli. Mingi
oht on ka see, et äkki on aju saanud niiskust ja ei suhtle anduritega. Endal tuli idee, et võtta aju kood ja vaadata, milline õhulugeja sellele peaks
sobima ja siis seda proovida.
Mainin ära, et auto dokumentides on kirjas, et peaks olema AEB mootor, ostes leidsin ANB koodi ja hetkel on peal APU(ainult blokk ja kaan, ülejäänud
vidinad ja pudinad, andurid jne on selle ANB pealt[vähemalt need, mis viga näitavad]). Ehk keegi oskab mingit nõu anda, millise nurga alt hakata
otsima lahendust. Uus õhulugeja sai võetud WIN koodi järgi (Nii palju kui ma mäletan).
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 09.01.15 16:09
|
|
|
Enda autol töötab/töötas praegune AEB ja asendatud APU sama õhulugejaga kenasti juba aastaid.
Tundub, et pead kõik pistikud ja juhtmed ikkagi üle kontrollima, mootoripesu tasus kenasti ära nagu näha.
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
TSven
huviline
Registreerunud 18.07.14
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.15 16:47
|
|
|
Need on juba 3 korda läbi käidud, Nädal oli veel lisaks soojas ruumis, kus kontrolliti kõik veel üle. Pigem paneks isegi kurja kahtluse ajule, kuna
sealt olen avastanud augu, kust on veetud millalgi supaka vool sisse, mida kasutan isegi. Ehk on seal vesi sisse läinud ja kurja teinud. Alustan
sellest, ehk leian kuskilt sama koodiga aju, mida proovida.
|
|
|
|