Audi A4 Avant B5 Q lukku- sl1990
Tere,
Taaskord põhjust kirjutada, kuna tagasi neljarõngalise-radadel, kuid sedapuhku on lood natuke teisesemad. Meenutades minevikku, siis eelmine B5 (1,8T
fwd) sai müüdud suve lõpul ning sai küll enesele rusikat rinnale tagudes lubatud, et ei osta ühtegi B5’t enam. Kuna loodus tühja kohta ei salli, siis
sai hakatud pärast kuu-kahte tööauto kasutamist köögiakna alust tühja auku täitma, s.t. eesmärk oli leida uus isiklik sõiduvahend, mis nädalalõppudel
tegevust aitaks leida. Nagu ka esimene kord, siis jälle sai vaadatud marke A’st kuni V’ni, kuid lõpuks ei suutnud ikka mööda vaadata Audist. Sai
vaadatud nii esi- kui nelikveolisi isendeid, kuid lõpuks sai saatuslikuks paadunud quattro-austaja - kasutaja „TEN” psühhoterror, mille alla sattudes
langesin nädalast nädalasse quattro-piinamise ohvriks ning andsin lõpuks järele. Sai enesele selgeks tehtud, et teist korda FWD autot ei ole mõtet
osta ja seekord proovime ära, mis asi see quattro siis õigupoolest ongi.
Otsisin esialgu õigupoolest C4 kere peal quattrot, mis oleks manuaalkäigukastiga ning kindlasti bensiin. Mootorivalikust palju valida ei olegi – kas
2.8 v6 142 kW või 2.2T 169 kW ja käigukast kindlasti manuaal. C4’de puhul sai saatuslikuks see, et küll ei sobinud enamus käigukastide poolest (enamus
olid 4-käigulised automaadid). Sobivaid C4 kere peal quattroid oli 2 – mõlemad olid S6’d, mis kandsid endaga kaasas 2.2T mootorit. Nende puhul sai
saatuslikuks hetkel nõnda suure koguse vaba raha puudumine, küll hiljem jõuab.
Käisin vaatamas ka mitut B5’te ja C5’te, kuid need olid oma kere poolest väga ära. Leidsin ka ühe teise ilma saadetud turboga 1.8TQ B5, mida müüs üks
vanem meesterahvas (põllumees). Kuna otsustusvõime vedas tol korral alt, siis napsati see suhteliselt kähku nina alt ära ning pärast seda loobusin
mõneks ajaks. Mõne aja möödudes jätkasin oma kohustusliku igapäevase A24 < -- > SOOV reidiga ning silma jäi üks pool-muidu-hinnaga B5.
Tingimused näisid kuulutuse põhjal klappivat: 142 kW mootor, man. kast, nelikvedu ja kere piltide põhjal enam-vähem tip-top ning rahuldav
lisavarustus.
Sai seda üks õhtu pimedas vaatama mindud. Silitasin, katsusin ja proovisin siis autot oma tund aega vihmases ööpimeduses nii palju kui oskasin.
Diagnostika võimalus puudus, kanalile-tõstukile kuskil ajada ei olnud ning parimaks abivahendiks vaid telefoni taskulamp.
Välise vaatluse põhjal saadud inspekteerimistulemustest (kirjas allpool) tingituna olin jälle loobumas, kuid viimasel minutil puges hinge okas
(ilmselt pool-muidu-hinna pärast ) ning vigadele rõhku pööramata ja
põhjalikku kontrolli tegemata andsin järele – olin tüdinud pidevast vaatamas käimisest ja portaalide kammimisest ning otsustasin seekord tehingu ära
teha.
Sai auto ostetud, tangitud, pargitud ja ise sõidetud üle 1,5 h koju Tallinna, seejärel TEN auto peale ja teisipidi ostupaika tagasi ja tagasitee koju
võis alata. Andsin esimese võimaluse autot proovida paadunud quattro eksperdile TEN’le isiklikult.
Pärast ostu vedeles teine paar nädalat maja ees enne kui leidsin viitsimist-tahtmist temaga tegeleda.
Nüüd siis kõigest lähemalt:
Mark: Audi
Mudel: A4 Avant (B5)
Mootor: 2,8 V6 (ACK)
Võimsus: 142 kW
Vedav sild: nelikvedu
Käigukast: 5-käiguline manuaal
Värvikood: LZ5L (tumesinine)
Varustuse nimekiri:
4 x el. aknad; 2 x el. peeglid; kliimaautomaatik; sportistmed (?); DEFA-plokisoojendus; THULE-katuseraamid; ABS; airbagid; kompuuter (pixlid korras);
kesklukustus (puldiga); udutuled; 2x peeglid päikesesirmides; S-line rool; roolivõim jne.
Tehasest tuli ta sellisena:
X0A = National sales program Germany
B0A = Component parts set without country-specific design requirement
C1A = Alloy wheels 6J x 15
G0G = 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
H7A = Tires 205/60 R15 W
J0L = Battery 340 A (70 Ah)
M7F = 6-cyl. gasoline eng. 2.8 L/142kW V6 5V catalytic converter, MVEG 2 base engine is T7F
G1D = 7-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle
0JZ = Without determination of weight categoryfor front axle
1AH = Electronic differential lock (EDL)
1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires
2PV = Leather trimmed sports steering wheel
5RQ = Right exterior mirror: convex
5SL = Left exterior mirror: aspherical
T7F = 6-cylinder gasoline engine 2.8 L unit 078.2
0YZ = Without determination of weight categoryfor rear axle
3S0 = Without roof rails/roof load rack
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
0G1 = Gearshift lever
8AA = Without radio8GL = Alternator 120 A
8RA = Without speakers
1LB = Disc brakes, front
3FA = Without roof insert (standard roof)
1BE = Sports suspension/shock absorption
Ühesõnaga esimene omanik oli ilmselt muusika peale väga vihane – ei kõlareid, mis on ka seletatav hetke olukorraga, et kõlarid mängivad vaid
esimestest ustest.
Ostueelsed inspekteerimistulemused olid järgmised:
 Mootor, käigukast, nelikvedu ja veeremiosa OK korras. Mootor läks käima ilusti, töötab ühtlaselt ilma tõrgedeta ja vaikselt. Veermikus
lõtkud-kolksud puuduvad ja auto hoiab end ilusti teel, s.t ei kisu kusagile poole. Käigud lähevad sisse ülima kergusega. Kliima, tagumine kojamees
töötavad.
 Salongi ei puhu sooja – salongiradikas surnud;
 Airbagi tuli põleb;
 Ruloo katki;
 Installitud „prisma” käetugi;
 Sisu määrdunud;
 Mootori temp. andur surnud;
 Salongimatt niiske;
 Iluvead siin-seal kerel;
 Esiklaas defektidega;
 Üks esimestest ABS anduritest on oma pesast välja tulnud;
 Raadio antenn puudus;
 Tagaluuk sisuliselt rooste tõttu
|