Graabel
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.09.13 08:48
|
|
|
Audi A3 sportback 3,2 Q bensiin DSG kast, head ja vead
Tere
Tekkis mõte naisele osta Audi A3 Sportback 3,2 Quattro automaat (DSG) millega saaks ka ise vahest nn "looma" välja lasta. Kas keegi on omanud
sellist autot ja teab midagi rääkida. Kuidas see DSG kast kestab seda 3,2 mootorit ning kuidas üldse see mootor on? Kütusekulust pole vast mõtet
rääkida, tehaseandmed ütlevad juba mingi 13,6 !
Ette tänades,
Ahto
|
|
|
Eero
meeskond
Registreerunud 29.10.04
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: B2 2dq
|
postitati 09.09.13 08:56
|
|
|
Kasutajal Eliin peaks olema kolmeukseseline sama konfiguratsiooniga masin, tasub temalt uurida.
|
|
|
|
mtaudi
huviline
Registreerunud 26.02.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Golf Variant '17
|
postitati 09.09.13 09:28
|
|
|
Quattro on ka see "naistekas" - Haldex.
|
|
|
Eliin
huviline
Registreerunud 05.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Civic
|
postitati 09.09.13 10:22
|
|
|
Haldexit ei soovitaks ma ka vaenlasele, VR6 on siiski äge. 
Muidu küsijale suuliselt mõned õpetussõnad jagatud (nt muutuv klapiajastus ja DSG on ägedad niikaua, kuni nad töötavad jne). Eks see kõige suurem mure
ole jah see, et kui jamaks läheb, siis oled suhteliselt üksi oma eripärase "volkar-audiga".
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 09.09.13 10:39
|
|
|
Eliini autot kõrvalt päris lähedalt näinud ja ka seest, siis ütleks, et kui on mingist hetkest alates eiratud tehase 30k km õlivahetusvälpa ehk tehtud
seda tihedamini, siis võiks olla isegi toimiv asi.
Eliini autol pole siiski mootoriga midagi viga. Kui ka enne oli, siis nüüd enam mitte. Tõsiasi on jah see, et üüratult suur mootor on paigutatud
üüratult väikesesse mootoriruumi. Käed otsas on, mis vist Graabel'i puhul ei tohiks probleemiks olla, siis on kõik ka oma jõududega tehtav.
Kettide vahetust tuleks kontrollida ja siis veel üle kontrollida, et poleks lihtsalt "paberile märgituna" see vaid reaalselt ka tehtud. Kõige
turvalisem oleks kohe ise ära teha ja on ketivälba jagu muretu. Vaevalt, et seda ise täis sõidadki. Ja kui on 30k km välpa saanud, siis lahti võttes
näed isegi, et see tuleb korralikult ära puhastada. Kultuurikiht on seal ikka korralik sellisel juhul. Kogu mootori sisul.
VVT - variable valve timing - kallid osad ja neid on seal 2 tk. (Revali hind vist 700 juuri tk). Vahetuseks ka rakiseid vaja. Pmst oleks need olemas
ka mingil hetkel.
Kõik muud hinnad ja soovitused saad vast Eliini käest.
DSG kohta ei tea kommenteerida. Pole kogemust.
Haldex oli sellel vist jah sedasi, et tagurpidi on see ikkagi monomähkija. Ja jäärajal peab kõik üleliigsed munad kapist kaasa võtma, sest enne kurvi
tuleks korralikult laba anda, et ka tagasild vedama hakkaks.
NB! See jutt on kõik ühe auto põhjal. Aga kui meil Elini auto sees käis, siis oli otsimist ja uurimist omajagu, et mootori kohta infot leida.
Välismaistest foorumitest leidis rohkem abi kui esindusest.
Muidu on aga 3.2 võrr hea. Kogu võimsus olemas, pole turbo lagi ega midagi. Et kui vabalthingavat mootorit just otsitakse.
|
|
|
Tonx
huviline
Registreerunud 08.03.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: G31 540; Tucson AWD
|
postitati 09.09.13 10:53
|
|
|
Mis generatsiooni Haldex sellel siis on?
Köis kaasas. Helista 
|
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 09.09.13 11:30
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kivitare
Haldex oli sellel vist jah sedasi, et tagurpidi on see ikkagi monomähkija. Ja jäärajal peab kõik üleliigsed munad kapist kaasa võtma, sest enne kurvi
tuleks korralikult laba anda, et ka tagasild vedama hakkaks. |
Sellist asja kuulen küll esimest korda. Minu autol vanem Haldex ja tagurpidi käivad siiski kõik rattad ringi, proovitud. Kas siis uuematel on seda
muudetud?
Pole selle Haldexi juures midagi nii väga karta, vahetage iga 30tkm tagant Haldexi õli ning küll ta kestab. Probleeme pidi esinema siiski suhteliselt
harva, arvestades seda kui palju autosid Haldexiga liikvel on.
See tagasilla lülitus käib nii kiirelt ja märkamatult, et kohati ei saa arugi, et tegemist üldse Haldexiga. Üleliigsed munad kuluvad sellegipoolest
talvel ära
Kõige suurem vahe on minu arust märja asfalti peal, siis annab see tunda, et üle 50% veojõust taha ei suunata ja läheb ta põhimõtteliselt ainult otse.
|
|
|
Eliin
huviline
Registreerunud 05.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Civic
|
postitati 09.09.13 11:49
|
|
|
Kivitare võttis asja väga hästi kokku. Mootoril pole midagi viga. Iseenesest pole selles mootoris ka midagi keerulist, lihtsalt lammutamist on nii
väikse auto puhul palju.
DSG osas mul hetkel midagi halba öelda pole.
Minu auto puhul on tegemist 2. gen haldexiga. Kestvuse osas ei oska ka hetkel midagi kosta, aga mulle isiklikult ei meeldi haldexi juures tagasilla
rakendumise etteaimamine. Jäärajal eelistan iga kell vana head torsenit, sest haldexiga on vaid pidevad äraarvamismängud ja tuba käsi täis. Lõpuni ei
ole ma aru saanud selle tagurpidi rakendumisest/mitterakendumisest. Võibolla peaks sellest eraldi teema tegema? Kindlasti on inimesi, kes haldexit
kiitma hakkavad, aga minu arvamus on see, et poes kõlbab käia, rajal pole suurt midagi teha.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 09.09.13 12:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AronL
Sellist asja kuulen küll esimest korda. Minu autol vanem Haldex ja tagurpidi käivad siiski kõik rattad ringi, proovitud. Kas siis uuematel on seda
muudetud?
Pole selle Haldexi juures midagi nii väga karta, vahetage iga 30tkm tagant Haldexi õli ning küll ta kestab. Probleeme pidi esinema siiski suhteliselt
harva, arvestades seda kui palju autosid Haldexiga liikvel on.
|
Vist isegi mingis videos näha, et esirattad veavad ja tagumised rattad tagurdades seisavad paigal (Eliini auto - kel huvi, vaatab
talvekate teemast linkide järgi @Petrolheads.ee).
Ja ka selle kohta ei ütleks kindlat väidet enne kui kõnealune auto kõige jõu ja nõuga liikuma saab nii nagu peab.
Aga no edu selle 30k km välbaga siis. EDIT: Selguse huvides lisan,
et mõtlesin siinkohal nii Haldexi kui ka mootoriõlivahetuse välpasid. Kõnealusel autol tuli mõlemast välja tökat. Leebemalt ei saa öelda
selle kohta.
Üks hea kild Sulle veel. Et alati tuleb sellise auto remontimisel mõelda 3x, et kas sa tahad seda sama tööd uuesti teha. Neid mootoreid on kindlasti Audil veel, mille puhul tuleb sama küsimust
tõsiselt kaaluda. Uus Hitler näiteks, mille ketimajandus on veel hullem kui VR6-l. Aga vähemasti on mootor õigetpidi peal. 
|
|
|
AronL
huviline
Registreerunud 07.09.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: M140i xDrive
|
postitati 09.09.13 12:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kivitare
Tsitaat: | Algselt postitas: AronL
Sellist asja kuulen küll esimest korda. Minu autol vanem Haldex ja tagurpidi käivad siiski kõik rattad ringi, proovitud. Kas siis uuematel on seda
muudetud?
Pole selle Haldexi juures midagi nii väga karta, vahetage iga 30tkm tagant Haldexi õli ning küll ta kestab. Probleeme pidi esinema siiski suhteliselt
harva, arvestades seda kui palju autosid Haldexiga liikvel on.
|
Vist isegi mingis videos näha, et esirattad veavad ja tagumised rattad tagurdades seisavad paigal (Eliini auto - kel huvi, vaatab
talvekate teemast linkide järgi @Petrolheads.ee).
Ja ka selle kohta ei ütleks kindlat väidet enne kui kõnealune auto kõige jõu ja nõuga liikuma saab nii nagu peab.
Aga no edu selle 30k km välbaga siis. EDIT: Selguse huvides lisan,
et mõtlesin siinkohal nii Haldexi kui ka mootoriõlivahetuse välpasid. Kõnealusel autol tuli mõlemast välja tökat. Leebemalt ei saa öelda
selle kohta.
Üks hea kild Sulle veel. Et alati tuleb sellise auto remontimisel mõelda 3x, et kas sa tahad seda sama tööd uuesti teha. Neid mootoreid on kindlasti Audil veel, mille puhul tuleb sama küsimust
tõsiselt kaaluda. Uus Hitler näiteks, mille ketimajandus on veel hullem kui VR6-l. Aga vähemasti on mootor õigetpidi peal. |
Ilmselgelt mõtlesin Haldexi õlivahetust, mootoriõli vahetan vähemalt mina 4-5 korda tihedamini ikka
Selline välp on Haldexile vähemalt tehasest ette nähtud. Kui mina peale ostmist Haldexi õli lasin vahetada, tuli sealt täiesti normaalne õli välja
ning seda millal seda viimati vahetati, ei ole kellelgi õrna aimugi. Tõenäoliselt üpris ammu, eelmine omanik ei teadnud mingitest Haldexi õlide
vahetamisest igatahes midagi. Lugedes kogu eelnevat juttu siis hakkab mulle tunduma, et see Haldex ei ole Eliini auto peal kunagi korralikult
töötanudki Ehk siis ühe autoga sõites ei saa kindlasti mingit kindlat
järeldust teha. Kellel huvi, võin talvel oma autoga proovisõitu teha ning võime siis edasi sellest Haldexi mitte etteaimatavast rakendumisest ning
ainult poes käimisest rääkida
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 09.09.13 12:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: AronL
Ehk siis ühe autoga sõites ei saa kindlasti mingit kindlat järeldust teha. Kellel huvi, võin talvel oma autoga proovisõitu teha ning võime siis edasi
sellest Haldexi mitte etteaimatavast rakendumisest ning ainult poes käimisest rääkida |
Tsitaat: | Algselt postitas: Kivitare
Ja ka selle kohta ei ütleks kindlat väidet enne kui kõnealune auto kõige jõu ja nõuga liikuma saab nii nagu peab.
|
Ja nii ma juba kirjutasin ka! Panin nüüd boldi ka teemas selle. 
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 09.09.13 12:29
|
|
|
Eliini autol pole mootoriga midagi viga 
Haldexil tuleb jälgida õli välpa.
6 käiguline DSG on pommikindel, sellega probleeme ei ole - probleemid on 7 käigulistega.
Kui autot on korralikult hooldatud, siis ei ole probleemi, aga seal nagu ikka, 2x ketipingutit kuus silindrit, võrdlemisi suur kütusekulu nii väikese
auto kohta jne.
Edasi käib oluliselt paremini kui stock vanem S3.
|
|
|
|
Eliin
huviline
Registreerunud 05.07.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Civic
|
postitati 09.09.13 12:32
|
|
|
Jah, ma ei ole 100% kindel, kas haldex mu auto peal töötab korrektselt või see ongi nii hädine. Long-life õlivahetuse eest võiks küll olla mingi
karistus ette nähtud, kuna eelmised omanikud ilmselt ei olnud kuulnud, et lisaks mootorile, tuleb ka kastis, nurkülekandes, haldexis ja tagadifris õli
vahetada (head näide sellest, mitut õli on vaja, et libanelikvedu töös hoida).
Kuna ma ei taha haldexi üle arutlemisega Graabeli ostuabi teemat risustada, siis võin teha haldexi kohta eraldi teema või siis suhtlen edasi nendega,
kes seda reaalselt kasutavad (AronL?).
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.09.13 13:28
|
|
|
Minu kogemusel (07' Scout, 07' Passat B6, 12' Caddy) pole seal haldexil mingisugust häirivat viidet. Ja töötavad need ka tagurpidi. Tõsi kolleegil
98' galaxy ja sellel tõesti tagurpidi on 2wd (generatsiooni ei tea). Ainuke autotootja, kes suudab ka tänapäeva Haldexid viitega tööle panna on
Volvo. Ma pakun, et töötava haldexiga A3'l märgatavat viidet olla ei tohiks ja ei jää jäärajal "päris" neljaveolistest sugugi maha.
Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
|
|
|
|
aadukesekene
huviline
Registreerunud 13.12.11
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C6 S-line 3,0TDI Quattro
|
postitati 11.09.13 06:03
|
|
|
Nendel Galaxytel ehk hoopis Volkswageni vana visco süsteem? Ka see peaks tagurpidi töötama, kui seal kogu vaakumimajandus korras.
|
|
|
audipoiss
huviline
Registreerunud 25.05.08
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: audi a4 b8
|
postitati 11.09.13 06:38
|
|
|
Kuinag oli mul ka s3, sellele olid svetislased haldexile chipi vahele pannud, vot sellega oli küll õudne sõita. Mudi haldexl vahet pole kumba pidi
sõita.
|
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.09.13 15:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Graabel
Tere
Tekkis mõte naisele osta Audi A3 Sportback 3,2 Quattro automaat (DSG) millega saaks ka ise vahest nn "looma" välja lasta. Kas keegi on omanud
sellist autot ja teab midagi rääkida. Kuidas see DSG kast kestab seda 3,2 mootorit ning kuidas üldse see mootor on? Kütusekulust pole vast mõtet
rääkida, tehaseandmed ütlevad juba mingi 13,6 !
Ette tänades,
Ahto |
- Mootori suurimaks plussiks on minuarvates ülikiire gaasi response, st el. segusiiber avaneb 100% kui natuke pedaali vajutada ja kohe läheb sõiduks.
Mõistagi jah, õli tuleb vahetada max 10k tagant (nagu igal autol). Hoolduse osas pead arvestama, et kettide vahetuseks tuleb mootor või kast maha
võtta, aga noh - see on ju Audi.
- See 02E kast on väga hea, lihtsalt õli tuleb vahetada - oli see nüüd ette nähtud, et 30k filter ja 60k õli või vastupidi, enivei - normaalne inimene
vahetab mõlemad korraga. Kui ei vaheta, siis juhtmoodul, kuidas seda nüüd täpsemalt nimetatigi, annab ilmselt kõige enne otsad.
- Mis puudutab Haldexit, siis - nagu sa isegi tead - jäärada (kiiresti) sõita sellega ei saa. Ja neil, kes vastu vaidlevad, soovitaks enne päris
Quattro ära proovida .
|
|
|
siLc
huviline
Registreerunud 05.06.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2011 VW Passat EcoFuel
|
postitati 11.09.13 15:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: epic
ei vaheta, siis juhtmoodul, kuidas seda nüüd täpsemalt nimetatigi, annab ilmselt kõige enne otsad. |
Nimetatakse mehhatroonika(plokk).
|
|
|
epic
klubiliige
Registreerunud 26.05.05
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.09.13 15:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: siLc
Tsitaat: | Algselt postitas: epic
ei vaheta, siis juhtmoodul, kuidas seda nüüd täpsemalt nimetatigi, annab ilmselt kõige enne otsad. |
Nimetatakse mehhatroonika(plokk). |
Just. See on ka ainuke jupp, mida varuosakataloog sellele kastile pakub (peale õlifiltri).
|
|
|