41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.09.13 20:59
|
|
|
Audi 100Q C3 2.3 - 1988 - 41Degree
Teretere, kõikseepere!
Sai kevadel enda hoolde võetud C3 kerega 100Q. Ausalt öeldes ei olnud mul enne seda autot erilist Audi-vaimustust ning ainuke põhjus, miks see ära sai
võetud, on ütlus "ega tali taeva jää" kombinatsioonis ühe Q-tähega sõnaga. Elu esimene nelivedur siiski
Järgmine lause peaks vist tavaliselt olema: "siiani kahetsenud ei ole ja on aina rohkem meeldima hakanud"? Õige! Ma siis ütlen ka seda? Vale!
Algas kõik mittekäiva mootoriga (müüja sõnad: "ee, süüdet oleks vaja natuke keerata vist..."; yeah, right...), neli päeva tulist vandumist
ja vigane lambdaandur tuvastatud. Järgmine operatsioon oli lekkiva roolilati ja lati rem.komplekti ühitamine. Põgus netiuuring näitas, et see on
nendel Audidel tüüpviga ja millegi pärast tekkis mul mõte "heh, kui raske see ikka olla saab...". Kui ma nägin, kus kurat see roolilatt on, siis see
tõi päris kiiresti maa peale tagasi. Ja uskuge mind, värskelt enda omaks saanud tranduletiga ei ole see operatsioon eriti hea tutvuse sobitamine,
eriti kui see sunnik ei taha paremat rooliotsa püstaku silmast kätte anda. Kes teab, see sai aru, kes ei tea, see saab ainult ühte moodi teada
Olles roolilati peale endiselt tige, sai proovitud see liikur ennekõike sõidus hoida, aga sellega läks natuke "käest ära". Vasak šarniir lõtkuga
-> õõts vahetatud, esivedrud puruks -> uued vedrud + tugilaagrid, kässarit polnud -> tagapidurite kap.remont, "kuskilt on vist rattalaager
läbi" -> neli rattalaagrit vahetatud, tagumine välimine püsikiirusliigend läbi -> uus liigend + sisemisele uus kumm jne jne jne
(õlidest-filtritest ei hakka rääkimagi, see on elementaarne). Vahepeal sai puhta lehe ja esimese korraga ülevaatus ära tehtud (ainuke suuline märkus
oli õõtsa ja stabikavarrast ühendavate pukside kohta) ning sipsti Leedus ära käidud (4 päeva ja ~1600 km). See Leedu-üritus määris natuke palsamit
hinge peale (ehk siis ainuke asi, mis "laiali" läks, oli umbes bensufilter), aga roolilatt ja eesmised püstakud on endiselt liiga valusalt meeles
Kas sellel kolksvaagenil (no offense, aga nii on ) mõni hea omadus
ka küljes on? Päris hea helisüsteem on, (kuigi pooled kõlarid on igasuguste "vahepealsete" tegelaste kätte jalutama läinud), küljes on kellegi enda
aretatud el.aknad (neist tervelt kaks tükki isegi töötavad), kere on tegelikult päris heas korras (kuigi näeb närakas välja) ja... nojah, see põhiasi
ikka ka, see va kvattro (mis sest, et kuskilt mingi ülekanne laulab ja tagadiffer hetkel lukku ei käi).
Teeme paar pilti ka:
Eestvaade
Tagantvaade
Kunsti ka
Nüüd aga jõuame selle osani, mis pani mind üldse siia kirjutama. Kas siin on keegi, kes tunneks kedagi, kes teab selle auto ajalugu? See trampraud on
tegelikult 1996 aastast juba Eestis ja on tunda, et mingi varasem omanik on seda autot päris usinasti oma ajastu võimekuse piires ümber ehitanud:
pagasnikuluuk elektriga, ees kuus kõlarit, juba nimetatud el. aknad... Neile lisaks veel üks asi, mida ma ei usu, et ma ütlen: ees istujate jalgade
juurde on tehtud punane valgustus, mis on kena. Mulle üldiselt ei meeldi selline bling-bling-ilutilulilu, aga see on isegi täitsa OK Ja pärast seda omanikku on olnud vähemalt üks
"nipukas-isepuuriv-kruviklemm"-tüüpi omanik, kelle töö vilju ma nüüd üritan jõudumööda likvideerida...
Edaspidistest plaanidest ka: tööle, koju, tööle, koju, poodi, tööle, sõbra juurde, koju, poodi, koju, garaaži, tööle jne Ja nii loodaks lumeni välja vedada, siis näitab, mis edasi saama hakkab.
Igatahes, ma ise proovin teha nii, et see liikurmasin ei oleks halbades kätes, sest ega neid ju enam liiga palju liikvel ei näe, eriti veel neid,
millel tagarattad ka "asja eest" on
Nii et kui keegi teab selle auto ajalugu, siis oleksin tänulik, kui märku antaks, vahet pole, kas siia teemasse vastates või privasse kirjutades
Kena õhtu jätku!
|
|
|
Mario81
huviline
Registreerunud 28.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.09.13 21:47
|
|
|
Kas võib tegu olla masinaga mis liikleb tööpäeviti Laagri-Tabasalu ja õhtuti vahel Tabasalu-Rocca al mare? Kui nii siis olen autot näinud, nii
Tabasalus seismas, kui ka vastu tulemas vahel hommikuti ja õhtuti. Minu võisid varem ära tunda valge Audi 200 roolis, tervitasime vahel. Naine näeb
sind Laagri Harku vahel. 200 müüdud ja hallis massis nüüd vaid sind näha.
|
|
|
otto
huviline
Registreerunud 23.07.06
Asukoht: L-Virumaa, Venevere
Kasutaja on eemal
Auto: 200 2.2 10V TQ Avant 1990, V8 D11 3.6 1988, 100 Sport 2.2TQ 1990
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 07.09.13 14:09
|
|
|
Tore näha, et see masin ka veel elus ja normaalsema omaniku kätte on sattunud.
Värvkate ongi õnnetu, sest kere tuisati kiirkorras tolmuses/liivases garaažis üle.
Igaljuhul edu ja loodame, et saab asja!
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.09.13 15:12
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mario81
Kas võib tegu olla masinaga mis liikleb tööpäeviti Laagri-Tabasalu ja õhtuti vahel Tabasalu-Rocca al mare? Kui nii siis olen autot näinud, nii
Tabasalus seismas, kui ka vastu tulemas vahel hommikuti ja õhtuti. Minu võisid varem ära tunda valge Audi 200 roolis, tervitasime vahel. Naine näeb
sind Laagri Harku vahel. 200 müüdud ja hallis massis nüüd vaid sind näha.
|
Täpselt nii on, mõnikord teen vahelduseks teistpidi ringi ka: hommikul Rocca kaudu Tabasallu ja Harku kaudu tagasi See 200 tõi iga kord naeratuse näole, veel parem tunne oli aga siis, kui nägin,
et vastutulevast autost iga kord käsi ka tõusis Mõnus!
Tundub, et pimedale kanale topiti tera noka vahelt sisse! Ottole 12 punga lingi eest! Tundub, et oled kasutajaga urgaa ka vähemalt mõnevõrra tuttav,
seega võib teda hoiata, et varsti leiab ta oma postkastist ühe kirjakese
Veel nii palju ka, et sellest teemast sain kinnitust, et kollased eesmised suunad on no-no, sest mulle need mitte ei meeldi ja sama teema on
pagasiluugi punase paneeliga. Mulle meeldib just see kolla-punane lahendus, aga kellele ema, kellele tütar
Tsitaat: | Algselt postitas: Simps
Tore näha, et see masin ka veel elus ja normaalsema omaniku kätte on sattunud.
Värvkate ongi tal õnnetu, sest ta tuisati kiirkorras tolmuses/liivases garaažis üle.
Igaljuhul edu ja loodame, et saab asja! |
Ma loodan ka, et see masin sattus normaalsema omaniku kätte, aga ma päris kindel selles veel ei ole Aga see riistapuu tundub juba iseenesest täitsa "asjaks" kvalifitseeruv olema, ma loodan, et sunnik ainult kätte
ära ei lagune... Algsega võrreldes olen ma hetkeolukorda uuesti ree peale aidanud ja loodame, et viitsimine nii pea otsa ei saa
Nii et tänud, edu läheb tarvis, sest tegemisi on selle auto juures ikka veel miljon. Vähemalt ei pea enam väga pingsalt mõtlema sellele, kas hommikul
tööle saab või mitte...
EDIT: mõni kirjaviga parandatud.
|
|
|
siim_106
huviline
Registreerunud 16.08.04
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: C6 Avant Quattro
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 07.09.13 22:19
|
|
|
Mõnus Rõõm kuulda ja tänud vastuse eest, samuti väga head pildid
|
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.13 19:15
|
|
|
Täna panin mootori puhuma ehk teisisõnu öeldes seisis pajal ees kompressioonieksam. Eksamineeritav sooritas viis ülesannet punktidele vastavalt
12,5-12-12-12-12. Eksam lugeda sooritatuks ning hindeks määrata "pole paha".
Ühtlasi sai küünlaid vahitud ning need olid valged Loogiline mõtlemine
näitaks kõige tõenäolisemaks põhjuseks mingit pisikest vaakumileket kuskil, a no kes seda nüüd siis täpselt öelda teab...
|
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.10.14 19:10
|
|
|
Mõtsin, et paneks kirja selle, mis on alates eelmisest postitusest tehtud. Sellest hakkab ju aasta ja üks kuu täis saama, võiks korra teemat kergitada
Sõidetud kilomeetreid: 18 874 (siin ja edaspidi ei arvesta seda, et odomeeter valetab ~2% vähemaks, s.t. 102km peale näitab 100km)
Riike, mille territooriumil on rattad veerenud: 4 (Eesti, Läti, Leedu, Soome)
Kulunud kütus: 2263,13 liitrit (midagi on hetkel veel paagis ka)
Ametlik statistiline keskmine kütusekulu: 12,0 l/100 km
Aasta 2014 ametlik keskmine kütusekulu tänase seisuga: 11,6 l/100 km
Mitteametlik pika otsa keskmine: Leedus käimine + 2 päeva Tallinnas sõitmist kokku 1 880 km ja tangitud 173,86 l kütust, arvutuslik keskmine 9,2 l/100
km, kõhutunde järgi puhas maanteekulu 9 või gramm alla selle
Auto küljes on vahetatud ka mõni osa: vasak rooliots (sealjuures jäi parem vahetamata, sest keermest oli strateegiliselt olulise kohas ainult
mälestus), laevalgusti, käigukangikott, juhi ukse sisemine link, kojamehed, klaasipesu toodud kojameeste peale, termostaat, kütusefilter,
tühikäigumootori ja sisselaske vaheline nurgaga voolik, parem tagumine reguleervarras, esimese sillatala/abiraami puksid, stabikavarda ja abiraami
vahelised puksid, mootoriõli ja -filter, juhiukse välimine link ja südamik (mingi tõbras keeras maja ees puruks), roolilati tuppatuleva võlli
simmerling, helisignaal, vasak tagumine reguleervarras, sisselaskekollektori "keskmine" tihend, pihustite tihendid, pihustid (teised kasutatud),
klapikambrikaane tihend, lõhkiläinud kütusevoolik, kütusefilter, kütusefilter, jagaja kaas, jagaja rootor, kütusefilter, veljed, kõik tagasillas
olevad puksid, mootoriõli ja -filter, õhufilter.
Kulunud on 7 lõhnakuuske ka
Ega muud põhjapanevat polegi vist öelda, sõidab endiselt Mõni päev, kui
jälle igav hakkab, virutan ehk mõne pildi ka siia Mitte, et seal midagi
oluliselt muutunud oleks, aga lihtsalt ajaloo jäädvustamise mõttes Ja olge
palun head, kirjutage vähemalt selleks hooajaks normaalne talv välja, milleks mul need köied siis pagasnikus niisama kaasa sõidavad
Üks tarkusetera ka siia lõppu: M18 keermega roolivardad ei sobi M16-ga varraste asemele, kuigi otsad on mõlemalt poolt samad. M18-ga vardad on
~1-1,5cm jagu pikem ja sellest piisab, et kaotada ära vajalik reguleerimismaa.
|
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.07.15 22:01
|
|
|
Teema on kadunud kümnendamale leheküljele, millest võiks jääda justkui mulje, et selle lõime peasüüdlane on rehvid püsti visanud. No ei ole mitte!
Skoor alates eelmisest postitusest:
Läbitud kilomeetreid: 10 184
Riike, mille territooriumil rattad veerenud on: Eesti, Läti, Leedu (möödunud kuu aja jooksul sai kaks korda Leedus käidud ehk kahe korra peale kokku
~2600-2700 km)
Kulunud kütus: 1130,07 liitrit (jällegi on mingi tilk paagis ka)
Keskmine keskmine kulu: 11,1 l/100 km
Maantee keskmine kulu: ~8,5 l/100 km (või pigem vähem)
Mida veel märkimisväärset juhtunud on?
Kõige märkimisväärsem vist ongi see, et mitte midagi ei ole juhtunud
Aeg-ajalt on ikka natuke nokitsetud ta kallal. Näiteks sai ühe teise aparaadi pealt võetud teine rooli- ja pidurivõimendipump, see korralikult
remontkomplektiga uuendatud ja... 100 meetriga kokku jooksutatud Mis siis
ikka, vana läks tagasi ja jäi hetkel nii jälle, mis sellest, et talvel viliseb natuke. Siis veel igasuguseid nipet-näpet asju tehtud, a la mingeid
pirnikesi vahetatud, klaasipesurisüsteemi vähe värskendatud (uus tagasijooksuklapp ja ühe teise liikuri pealt korralikumad pihustid). Natuke suurem
ettevõtmine oli põhjaaluse kütusetorustiku väljavahetamine: pealejooksutoru oli umbes mitukümmend korda paigatud ja see lipp lipi peal süsteem enam ei
töötanud, tagasijooksutoru oli küll ühes tükis, aga "kui juba" Siis
selle aasta aprillis lõpetas siduri emb-kumb silinder töölepingu, nii et sai neisse rem.komplektid sisse laotud. Kahtlusalune on peasilinder, mis on
suvatsenud seest mõne roostetäpi tööpinnale võtta (vihje mõnele järgnevale omanikule: kui sidur järgmine kord ära kaob, siis tuleks uus peasilinder
panna, uued tihendid ei pruugi enam aidata).
Käesoleva aasta vist suurimast leiutis-aretis-katsetisest ka: taas kord said vahetatud tagumised reguleervardad. Enne alla kruttimist sai neile aga
lisatud määrdeniplid, eks siis paistab, kas aitavad või mitte Mis
tuletabki meelde, et krt, peakski neid määrima juba... Keegi pilti tahab, siis küsitagu!
Ühtlasi saabus jällegi aeg ülevaatusele veereda. See kord nii ladusalt ei läinud kui eelmine aasta ehk parem esimene pidurivolla pragunenud = korduv.
Edepidureid pidi nii ehk naa tegema hakkama, sest klotsid hakkasid otsa saama, kettad polnud ka kõige värskemad, tuulutusniplid olid peale vaadates
ühed roostekäkid (ehk ilmselt väga lihtsalt puruks keeratavad) jne... Tulemus siis see, et enne uuesti ülevaatuspunkti veeremist vahetasin eesmised
klotsid, kettad, mõlema poole voolikud ja torud, remontisin mõlemad supportid ehk külge läksid uued kolvid, tuulutusniplid ja vahtsed kummidetailid.
Ülevaatuseonu kiitis
Ääremärkuse korras: kui keegi tahab uut parempoolset eesmist piduritoru installeerida, siis soovitan kasutada kolme toru ja nende vahele panna
mamma-mamma liited. Selleks, et liitekohad normaalsesse kohta jääks, sai pandud (alates peasilindrist) 450 + 600+ 550mm toru. Muidu on na keeruline
seda pooltteist meetrit seal kõikvõimalike potsude ja varraste ja filtrite tagant läbi voltida.
Et jutt ei oleks nii kuiv ja nätske, siis lisan lõpetuseks mõned trivia-pildid:
10x3 @ 16.02.2015
Teel Leetu (jaanide ajal) sai käidud ka väheke kolamas
Ja lõpetuseks, eelmisel laupäeval ehk 25.07.2015 sattusin Kundasse ehk kohta, kus see auto kunagi eelmise omanikuga baseerunud on
Kirjutaks siia lõppu ühe kirja Jõuluvanale ka.
Kui kellelgi vedeleb ülearusena, siis võib mulle pakkuda järgnevaid esemeid:
- esimest stabikavarrast (jämedat, loomulikult), millel oleks korralikud keermed
- paremat esimest el.akna mootorit
- "pikkasid kellasid", millel oleksid korpusel kinnituskõrvad terved
- käsipidurihoovale käivat plastikkatet (see, mis siim_106 pildi peal kenaste kätte paistab)
Kui on kahju salmi eest ära anda, siis saab loomulikult ka maisemat vahetuskaupa teha
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 29.07.15 09:07
|
|
|
Helista mulle järgmise nädala alguses esmaspäeval või teisipäeval. Olen siis päev läbi garages ja otsime sulle selle stabika ja ehk leiab plastikuid
ka. Lubada ei saa, aga astu läbi. Asukoha saatsin privasse.
|
|
|
|
urgaa
huviline
Registreerunud 04.08.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: ur-s4,cadillac bls
|
postitati 23.12.15 13:33
|
|
|
Tore vaadata, et see veel elus on
Keep going and never stop!
|
|
|
|
41Degree
huviline
Registreerunud 05.06.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.07.17 20:32
|
|
|
Kalender näitas, et, vana kurinahk, viimasest siia postitamisest on möödas kui palju? Kaks aastat! See on minu poolt lubamatu laiskus ning luban, et
teen nüüd järjepanu vähemalt kaks kokkuvõtet ära: üks kummagi möödunud aasta kohta.
Kuna ekselis peetav logiraamat on täies elujõus, siis on hea vaadata, mida mingil hetkel tehtud on. Seal on nii, et rahalise kulu või muu tegevuse
liiki näitavas tulbas on mul neli varianti: üldkulud (nt kindlustus, TÜV, rehvid jms), kütus, varuosad/tarvikud ning remont (see sisaldab peamiselt
kommentaare tegemiste kohta). Kui ma hakkasin nüüd oma mälu värskendama, mis remonte pärast viimast postitust 2015. aastal tehtud sai, siis ma pidin
tooli pealt maha kukkuma:
Ülevalolev pilt näitab seda, et ainus asi, mida poole aasta jooksul selle autoga tehtud sai, oli õlivahetus Mõnikord juhtub ka niiviisi, aga kahjuks mitte liiga tihti...
Uus aasta algas siiski vana hooga. Enam ei mäletagi, kas sellel oli mingi konkreetne põhjus või mitte, aga järjekordselt sai ära vahetatud küünlad,
küünlajuhtmed, rootor ja jagajakaas. Seda ma mäletan aga päris kindlasti, et sellest midagi paremaks ei läinud
Järgmiseks juhtus selline lugu, et juba ammu-ammu õhtal olnud summuti keskmine osa hakkas veel rõvedamalt lekkima, no kohe niimoodi, et enam oldud ei
kannatanud. Kuna summuti on selline asi, mis niikuinii on "kuluosa", siis seda ei tahtnud kasutatuna otsima hakata, vaid sai pilgud suunatud uue
poole. Otsisin siis välja varuosade koodid (C3 ja C4 pütid pidivad mõlemad sobima) ja jooksin mööda varuosade müüjaid, aga võta näpust, ainus
varuosade sebija, kes oli võimeline keskmiste püttide osa tellima ja siia saama, oli Forss, ning hinnaks küsiti €636,15 Pärast seda, kui mind oli nuuskpiiritusega uuesti jalule aidatud, vaatasin
ikkagi Saksamaa EBaysse ning, üllatus-üllatus, C4 oma tuli kohale jämedalt võttes 150 euriga. Sellest oli omal ajal siin foorumis selles
teemas samuti juttu. Nagu töö käigus selgus, siis oli uus tükk küll õige kujuga, aga 60mm toruga vana 55mm vastu. Seega sai uute püttide külge
keevitatud kummaltki poolt natuke vana toru, et kõik õige saaks. Et jutt nii kuiv ei oleks, siis üks illustratsioon ka sellest, kuidas oli parajasti
pooleli kahest ühe tegemine:
Pärast seda sai mõni aeg sõita, kuni juhtus midagi vahvat: asutasin end Lõuna-Eesti ringreisile, kui Tallinnast u. 30km kaugusel hakkas mingi äge
jõnksutamine pihta, täpselt nagu siis, kui kapotialune kütusefilter umbes oli. Kuna uut filtrit kaasas ei olnud, siis sai 50...70-ga Tartusse ära
longatud, et järgmisel päeval end Forsist uue filtriga varustada. Olles viimase ära vahetanud, käisin proovitiirul ja sain teada, et... mitte midagi
polnud muutunud Värske teadmine tegi tuju loomulikult heaks, sest et ega
auto ju sõitmiseks pole mõeldud, vaid ikka selleks, et sõpradel oleks midagi, mida paela otsas lohistada, ja mul oleks midagi, mida parandada. Tagasi
sai tuldud samamoodi nagu Tartussegi mindud: ikka u. 20 km sõitu, siis tee äärde seisma, sest jõudu polnud, süüde välja, 30 sekundi pärast uuesti
sisse ja järgmised paarkümmend versta nii 70-ga.
Tagasijõudes sai nädalakese hoogu kogutud ja siis hakatud otsima, mis kuramuse värk selle mittekäimisega siis on. Pärast suurt kuklakratsimist sai
selgeks, et süüdlane on kütus, mida peale ei tule. Sisselaskekollektor pooleks, pihustid välja ja torusid pritsepea küljest lahti võtmata pihustid
kaussi, seejärel sõber pritsepea klappi üleval hoidma ja ise süüdet keerama, et pump käima läheks - selle peale tuli kapoti varjust selline hirnumine,
mille sarnast ma polnud ammu kuulnud. Minult loomulikult küsimus: "Mis nüüd nägid?" Öeldi ainult, et ma vaadaku ise... Vahetasime kohad ära ehk mina
läksin siis pritsepea klappi hoidma ja pihusteid vaatama. Peab tunnistama, et nähtud vaatepilt võttis ka minul põlvist nõrgaks ja naerupisara silma:
viiest pihustist tuli kütust 1,5-st, st ühest tuli normaalselt ja teisest tuli sorinal peenikest juga. Sai proovitud pihusteid loputada ja
ultrahelitada jms, aga tulemusteta, seega aitas jälle Saksamaa Ebay ning loosi läksid uued pihustid. Huvitaval kombel sain 6 tk viie hinnaga, nii et
üks neist on üle ja vajadusel saadaval. Seda, et kokkupannes läksid külge kõik uued kummirõngad, vist ei tasu mainidagi. Igatahes, parafraseerides
tuntud mõistatust, "Leia pildilt kümme pihustit!":
Nagu arvata oligi, siis pihustite vahetamine tegi midagi võib-olla paremaks, aga jõnksutamine ja jõuetus ei kadunud kuhugi. Aga kõige ägedam oli see,
et tegemist oli tuleva ja kaduva veaga, st kui midagi nii metsa läks, et mootor välja suri, siis oli vea otsimiseks aega u 15 sekundit, pärast seda
läks jälle käima Võite uskuda, et kõikvõimalikud ebatsensuursused said
eest taha ja tagant ette korduvalt ning kõikides minu jaoks tuntud keeltes ette loetud
Kolm päeva pärast uute pihustite külge panemist saabus siiski õnn majja: trabant jäi töölt koju sõites seisma ja enam käima ei läinudki. Hea uudis oli
see, et sai jälle nööri tagumises otsas olla (see juba selline rutiin või nii), ning vähemalt oli olemas püsiv viga, mida otsida. Pärast mõningat
katsetamist ja torude lahtivõtmist sai kiigatud paagi sisse ning, oh üllatust, pumba imemisava ees olev riidest sõel oli katki läinud ning otse pumba
küljes oleva teise sõela ära ummistanud. Sai siis suurem kaka paagist välja tõmmatud ning suure surmaga uus plastikust/riidest sõel pumba ette
muretsetud. Aitäh siinkohal Tallinna Forsi kollektiivile! Kui kedagi peaks kunagi huvitama, siis sobilik sõel on Meat-Doria MD76006, mis on
enam-vähem klappiva suurusega ning kinnitusrõngas on samuti sobilikult 19mm läbimõõduga. Välja nägi see siis lõpuks sedapsi:
Kokku tagasi pannes oli üllatus suur, sest sai täitsa omal käel täitsa minema sõita...
Seda nalja muidugi kauaks ei jätkunud, sest ülevaatuse aeg hakkas ligi tulema ja tagapiduritega olid lood hapud: küll käsipidur ei võtnud, küll jäi
peale, siis oli üks tagumine ketas lootusetult roostes, klotsid tahtsid tegelikult lähitulevikus vahetamist jne. Supportid said pulkadeks võetud, uued
kolvid-rem.komplektid sisse laotud, aga no ei tahtnud see asi kuidagi töötada. Põhjuseks oli see, et käsipidurireguleering oli kellegi osavate näppude
vahel haiget saanud ning ei tahtnud kuidagi koostööd teha, kusjuures mõlemal pool oli sama jama, aga kordamööda Pärast järjekordset lahti-kokku operatsiooni juhtus ühel pool aga säänne
lugu, millest ma pole siiani aru saanud: parempoolse pidurisadula õhutamisel käis hirmkõva pauk ning õli lendas manseti vahelt kõrges kaares välja,
kusjuures lahti võttes oli mingi jõud sadula põhjas oleval mehhanismusel stopperrõnga lootusetult kõveraks väänanud Sai lõpuks kõigele käega löödud, nende supportite kodune taastamine
koolirahaks kirjutatud ja pärast erinevaid keerdkäike mõlemad tagasupportid uuena (õigemini proffide poolt taastatuna) soetatud. Ühe poole oma umbes
selline, teine siis vastavalt peegelpildis:
Olgu tõe huvides tunnistatud, et lootsin pääseda ainult parempoolse sadula vahetamisega, kuid kuna hiljem, st septembris hakkas ikkagi ka vasakpoolne
nöökima, siis sai see alles siis ära vahetatud. Tegelikult oleks pidanud kohe minema mõlemal pool sarnast lahendust pidi, sest ega ükski normaalne
inimene rattalaagreid või rooliotsasid ka ühekaupa vaheta...
Omaette ooper oli aga käsipidur. See, et uued trossid külge läksid, peaks olema teema jälgijale iseenesest mõistetav. Küll aga tekkis probleem
käsipiduri reguleerimisega, sest loomulikult oli viimased 28 aastat lahtiselt auto all olnud junntükil keermest alles ainult mälestus. Jutt käib siis
punasega tähistatud reguleervardast:
Kuna käesoleva teema peategelast selle pärast veel päris pressi alla ei tahtnud vedada, lõikasin varda lühemaks, keerasin vanale vardale keeret
juurde...
... ja tegin jätkumutri ning jupi keermelatiga varda jälle õigesse pikkusesse tagasi:
Ei usu, et halvem kui varem sai, vähemalt siiamaani on täiesti edukalt toimetanud.
Pärast seda, 29. juulil 2016 ehk ligi kuu aega ettenähtust hiljem sai edukalt tehnoülevaatus läbitud ning sellega ongi hea panna järjejutu käesolevale
peatükile punkt. Kui keegi oodata või, veel enam, lugeda viitsib, siis järgmises osas ehk TÜV2016 - TÜV2017 on ees ootamas uued seiklused
Ent ta liigub siiski!
PS: üks praeguse seisuga päevakajaline teema ka. Kuna see liikurmasin märgistab territooriumi, siis võib mulle kaubastada ühe kütusepaagi (kas või
aukliku), täpsem kuulutus on siin.
|
|
|
|