Bensuka kohta on see 2.0 igati piisav sellele kerele. Vähemalt Coupe peal oli. Normaalse minekuga, samas keskmine kulu ei ületanud suvel 8 liitrit,
maanteel oli see kuhugi 6-7 vahele vast. Linnas muidugi rohkem. Kõik kinni gaasijalas siiski.
Suhteliselt veider võrdlus iseenesest, head mootorid on nad mõlemad. Puhtalt maitse asi, kumba eelistad, kas diislit või bensukat. Manuaalkastiga
diisli keskmine jääb 5L kanti (sõbral on B4 Avant 1.9TDI 66kw automaat ja keskmine on 6L/100km) , bensukal 8 kanti. Ise mõtle-arvuta.
Siiski sellest valikust mina võtaksin diisli. Miks? Olen omanud sama mootoriga A6 Avanti ja ka selle suure kere vedamisega ei jäänud see väike mootor
hätta, olles samas uskumatult ökonoomne (aastaringne keskmine 6.2l/100km) ja vägagi töökindel. 3.5a jooksul, mis ma seda autot pidasin, ei olnud
mootoriga kordagi ühtegi muret. Ainult vahetasin rihma juurdekuuluvaga paar korda ja regulaarselt õlisid-filtreid (iga 10 000km tagant).
Samuti olen omanud kahte Audit selle 2.0 85kw bensukaga, nii B4 Coupe kui C4 100. Jällegi- mõlemal autol oli mootor ideaalne. Kõik sõltub siiski
eelmistest omanikest, kuidas autot on hoitud. Kui satud hästi hoitud auto otsa, on muretut elu pikemaks ajaks. Kui aga satud auto otsa, mille omanik
on olnud hoolimatu idioot, siis võid kindel olla, et varem-hiljem mingid jamad tekivad.
Mina kindlasti väldiksin neid vanakooli automaatkaste. Maailmas on ka töökindlamaid asju, kui VAG vanad aut.kastid.
Mida peaks jälgima- kindlasti sillaosa, et poleks mingeid anomaaliaid, et rehve poleks söönud auto näiteks. Siis kindlasti ei tohiks mootorid lekkida,
diisel peaks olema ühtlase tõmbega kogu kiirendamise aja. Ei tohiks olla sinist suitsu kummagi summutist väljumas (diisli võib tiba musta visata, aga
ka mitte ülemäära palju). Kindlasti jälgi kere seisukorda- avariivaba B4 ei roosteta (täielikult tsingitud, tean kolme B4, mis pole oma elus avariid
teinud ja kered-värv on nagu uutel autodel). Muidugi, pisikesi kriime-täkkeid ikka leiad, vanad autod juba ju. Aga ka need ei tohiks roostetada, kui
siis tiba korrodeerunud olla, kuid läbivat roostet ei tohiks olla. Mõistlik oleks kindlasti auto kuhugi kontrolli viia, et saada ülevaade kõikide
sõlmede korrasolekust.
|
|