ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.04.13 09:31
|
|
|
Audi A6 1.8T Avant - 1998 - ArdiT
Tervist!
Sai nüüd minustki läbi juhuste värske Audi omanik.
Nüüd siis Audist. Ostsin ta tuttava käest - seega loodan, et tegu ausa autoga. Enne ostu muidugi sirvisin hoolega seda foorumit ja lugesin igasuguseid
õudukaid turbode, õlijahutite ja veermiku kohta. Autoks siis esiveoline, 1.8t südamega ja avant kerega A6. Läbisõiduks väidab odomeeter 231 500km.
Auto on viimased 3 aastat praktiliselt seisnud. (3 aastaga läbitud vähem kui 15 000km). Eestis arvele võetud 2007.
Osana kokkuleppest ostmisel - vahetas eelmine omanik rihma
Lähitulevikus viin õlivahetusse Tartus - kuigi kilometraaz täis veel pole - on siiski sama õli 3a sees juba olnud.
Praeguseks olen 3 päevaga läbinud umbes 350km ja mõned vead, mis olen tähendanud:
- Maanteel avastasin, et rool on ca 2 kraadi paremale nihkes.
- Choruse makk tuksis (volume nupp) - see oli plaanis nagunii ära vahetada. Tahaks plaate kuulata.
- Airbagi tuli põleb (väidetavalt pärast aku vahetamist süttis)
- Tagastangel ühel nurgas pindmised kriimud.
- Juhipoolse ukse alumisel äärel on paar roostetäppi.
Mootor töötab minumeelest ilusti vaikselt, mingit klõbinat kuulda ei ole. Turbo tundub toimivat - ca üle 3000 (Edit: 2500) pöörde pealt tunnetab.
Seest näeb ülimalt korralik välja. Raske on inimestele selgeks teha, et tegu on 1998 aasta masinaga. Pilte pole veel teinud, aga plaanin need ka siia
kiiremas korras siis lisada.
X0A = National sales program Germany
B0A = Component parts set without country-specific design requirement
C6U = Alloy wheels 7J x 17
G0C = 5-speed manual transmission
H6S = Tires 195/65 R15 V
J1P = Battery 220 A (44 Ah)
M9L = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/110 kW 20V turbo, MVEG 2 base engine is T8B/T8C
Q1A = Standard front seats
1BA = Standard suspension/shock absorption
1AH = Electronic differential lock (EDL)
1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires
2PG = Steering wheel
1N1 = Power steering
5RQ = Right exterior mirror: convex
5SL = Left exterior mirror: aspherical
T8B = 4-cylinder gasoline engine 1.8 L unit 058.D
0JG = Weight category front axle weight range 7
3S1 = Bright roof rails
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
0YG = Weight range 7 installation control only, no requirement forecast
0G1 = Gearshift lever
8UC = Radio "chorus"
8GL = Alternator 120 A
9VD = Speaker (active)
1KD = Disc brakes, rear
1LB = Disc brakes, front
3FA = Without roof insert (standard roof)
1BA = Standard suspension/shock absorption
Loodan siis asjalikule abile siit foorumist tulevikus.
Ardi
-Autopäevik:
11.05 - (ls 232 000km) - Õli (Valvoline täissünt. 5W40) ja filtri vahetus. Uued tekstiilmatid.
18.05 - Uus salongi- ja õhufilter.
21.05 - Tagumise udutule uus pesa.
27.05 - Kliima vaakumtest ja täitmine.
1.06 - Uus kütusefilter.
3.06 - Uuesti kliima kontroll. Lekke peatamine.
20.08 - Jahutusvedeliku flantsi vahetus. Leke peatatud.
28.08 - (ls 240 000km)Tagarattalaagri vahetus.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 29.04.13 09:32
|
|
|
Stockis peaks ikka 2000 rpm pealt olema vääne saadaval juba.
Kui alles 3000 peal midagi toimuma hakkab, siis kontrolli rõhulekkeid.
Kui näpitud on, siis jah 3000 peal max vääne.
|
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.04.13 09:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Stockis peaks ikka 2000 rpm pealt olema vääne saadaval juba.
Kui alles 3000 peal midagi toimuma hakkab, siis kontrolli rõhulekkeid.
Kui näpitud on, siis jah 3000 peal max vääne. |
Ei ole näpitud minu teada. Aga turbo seisu kavatsesin nagunii üle kontrollida.
Aga tänud tähelepanu juhtimise eest sellele.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 29.04.13 09:58
|
|
|
Turbo seisukord ja rõhulekete kontroll on kaks väga erinevat asja, aga jõudu tööle.
|
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 29.04.13 10:06
|
|
|
Stockis hakkas ta umbes 2400-2500 rpm pealt "rebima".
Palju õnne uue auto puhul ning palju õli- ja rõhulekkeid!
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 29.04.13 11:54
|
|
|
Kui airbagi tuli põleb, siis vaata põhjamati alla. Tõenäoliselt on matt alt niiske sestap ka avariiandur kalab (tahab kontaktide puhastamist) või on
sootuks hävinenud.
Minu andur oli pealt vaadates korralik, kuid sisse piiludes:
http://www.upload.ee/image/3237285/IMG_0467.JPG
Sõbral avanes üldse selline pilt:
http://www.upload.ee/image/3253096/DSCN3978.JPG
Kui 3 a. täis, siis ilmselt tagumine aeg õli vahetada. Arvesta lihtsalt sellele, et igasugune tökat mõjub halvasti nii turbo õlitusele kui ka
mootorile & õlipumbale.
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.05.13 16:28
|
|
|
Mõned pildid
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 05.05.13 16:34
|
|
|
Huvitav, et eelmisel omanikul oli veelombist läbisõitmine probleem, nii väga hoidis autot, aga 3a sama õliga ei ole probleemi Muidu väljast ja seest igati viisakas tundub piltide järgi, rool suht kulunud
sellise ls kohta, võibolla vahetatud rool, võibolla keritud. Edu igatahes!
Ära kunagi lükka teist meest nurka, kust ainus väljapääs on üle su enda.
|
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.05.13 16:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: audi_a4_v6
Huvitav, et eelmisel omanikul oli veelombist läbisõitmine probleem, nii väga hoidis autot, aga 3a sama õliga ei ole probleemi Muidu väljast ja seest igati viisakas tundub piltide järgi, rool suht kulunud
sellise ls kohta, võibolla vahetatud rool, võibolla keritud. Edu igatahes! |
Just. Pärast õlivahetust, esimese aastaga tiksus enamik sellest 15 000. kilomeetrist. Järgnevad 2 praktiliselt seisis.
See, et keritud on - seda ma isegi ei imesta üldse
|
|
|
Siim89
huviline
Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;
|
postitati 06.05.13 14:29
|
|
|
Rool on tõesti räbal. Mul 255k kellal ja näeb praktiliselt nagu uus välja, võibolla natuke läigib õrnast kulumisest.
Muidugi võib seda tingida ka õliste ja muidu mustade kätega pidev sõitmine. Samuti ei kasuta ma seda "diskomehe" keeramist, mis võibolla kulutab
samuti rooli vähem
S4 OMC 238 km/h, ET 13,04
|
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.05.13 21:03
|
|
|
Vaatan ka seda pilti ja tundub pildilt hullem kui ta tegelikkuses on. Kuna see foto sai tehtud telefoniga, siis sharpisin seda photoshopiga - see teeb
rääbakamaks.
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.05.13 08:13
|
|
|
Nädalavahetusel oli aega ja võimalust rohkem autot uurida.
Tehtud sai õlivahetus - seega eemaldasin ka põhjakatte esimest korda.
Karteri põhi leemendas. Visuaalselt ma mingit leket ei tuvastanud. Ka pole täheldanud õlikadu (veel).
Süvenen sellesse teemasse lähemal ajal uuesti.
Paar pilti kah:
Salongifiltrit kontrollides avanes ka üsna mannetu pilt:
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.05.13 14:53
|
|
|
Esimene kuu audiga on möödunud. Õnneks mingeid pirakaid üllatusi pole veel ette tulnud.. Seega emotsioonid on head ja aina paremaks lähevad. Vahepeal
ikkagi paar probleemi/viga olen avastanud ja kõrvaldanud: tuli välja et tagumine udutuli ei tööta. Iseenesest ju seda keegi nagunii kunagi ei kasuta,
aga otsustasin selle põhjuse välja kaevata. Kakkusin lahti ja tuli välja, et udutule pesa on täiesti oksüdeerunud ja roostes. Pistik ei tulnud ka
lahti vaid murdus klemmidega koos ära. Sai selleks siis uus pesa ja klamber pandud - asi toimib!
Esimeste kuumade ilmadega avastasin, et kliima kah ei tööta korralikult. Õnneks lekkeid ei olnud ja täideti kliima ära. Nüüd võib minupärast
kuumalaine tulla. Lähiajal tuleks veel summuti kohal olev kuumakaitseplekk kinni lasta - koliseb rõvedalt kui uks kinni lüüa
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.06.13 17:20
|
|
|
|
|
|
ArdiT
huviline
Registreerunud 21.04.13
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.08.13 12:20
|
|
|
Nüüdseks olen autoga sõitnud umbes 9000km. Omajagu probleeme ka tekkinud.. Eelkõige kliimaga. Pärast seda, kui kliimat lasin täita ja mingi leke sai
kõrvaldatud, hakkas mingi hetk kliimapump koledat häält tegema, kõigepealt nagu rullik, seejärel juba kostus väga kole heli nagu pumbast endast.
Igatahes ma pole nüüd jupp aega kliimat järgi lükanud - ei lükkagi enne kui nüüd lähiajal kliimapump vahetatud saab.
Hiljaaegu valasin õli ka juurde 1l. Ei oskagi öelda kas peaksin muretsema kui 9000km peale liitrit juurde tahab?
Ilmnenud probleemidest veel: 1) Üks hommik üllatas mind hoiatustuli vähesest tosoolist.. ja loik oli täitsa all olemas. Selgus et mootori taga olev
plastikust flants lekib. Õnneks pääsesin kergelt.
2) Tagumine rattalaager on hakanud uluma pärast pikemat sõitu. Ka velg läheb teistest soojemaks. Muidu õrnalt pidurit vajutades kaob ulumine ära.
Muus osas ei saa kurta, autoga üsna rahul veel.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 19.08.13 13:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Siim89
Rool on tõesti räbal. Mul 255k kellal ja näeb praktiliselt nagu uus välja, võibolla natuke läigib õrnast kulumisest.
Muidugi võib seda tingida ka õliste ja muidu mustade kätega pidev sõitmine. Samuti ei kasuta ma seda "diskomehe" keeramist, mis võibolla kulutab
samuti rooli vähem |
Mu B5-l rool suht samasuguses seisus (tegemist küll nahaga kaetud rooliga) ja läbisõit ~225000km (saksa ülevaatuse paberite järgi, mis on olemas pmst
algusest peale, peaks see läbisõit olema õige ka). Ma ei mäleta täpselt, milline rool ostes ~30000km tagasi välja nägi, aga kindlasti mitte nii
kulunud kui praegu. Mul endal on ka see eelpool mainitud "diskomehe" roolikeerutamise komme autot parkides/ringi keerates kitsastes kohtades. Seega
rooli järgi väga ei julgeks läbisõidu õigsuses kindel olla/kahelda.
|
|
|
|