-DK-
huviline
Registreerunud 27.09.09
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3,0 tdi Q
|
postitati 26.03.13 07:06
|
|
|
Mure 2,5TDI- 110 kw käivitamisega
Tervitus!
Tõin endale Audi A6, 2,5 diisli - 110kw, aastast 1999, automaat käigukastiga, quattro.
Sõitsin autoga koju ning suretasin ta maja ees välja. Kuskil tunni pärast, kui läksin autot
uuesti käivitama, läks mootor tööle väga halvasti (palju-palju ketramist) Mõtlesin alguses, et äkki pump, et soojast
peast ei taha korralikult käima minna. Kuigi mainin, kohe (kuni 20-30 min) pärast töötamist läheb auto käima poolest pöördest.
Lisaks vaatasin voolikud üle, et ehk vajub kütus tagasi. Tagasivoolud olid märjad - ostsin uued vaskseibid ning voolikud. Vahetasin kütuse- ning
õhufiltri ja kütusefiltri peal oleval tagasivooli klapi.
Paagisisene pump on korras ning toimetab hästi. Kütuse tagasi vajumine on siiski välistatud, sest hommikul (pärast 7-8 tundi eelnevast töötamisest)
läheb auto käima hästi. Auto ei tahagi korralikult käivituda just siis, kui auto on seisnud kuskil 1-3 tundi.
Läksin järgmine päev diagnostikasse - seal öeldi, et pump on puruks ning süüde 1 nõksu võrra vale, mis võib teatud temperatuuril mõjutada auto käima
minemist. Helistasin siis Testremi, leppisin aja kokku, et süüde paika lasta panna.
Testremis lükati juhe uuesti taha ning öeldi, et süüde on paigas, pump on korras AGA õhulugeja numbrid käituvad gaasi andes valesti (numbrid liiguvad
kõrgemast madalamaks, mitte vastupidi), lisaks turbomembraan on katki. Need vead ei tohiks? ju mõjutada käivitamist.
Ehk keegi oskab aidata või pakkuda välja ideid, mis viga?
Alar
|
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 26.03.13 07:33
|
|
|
Mingi aeg tagasi on välja ilmunud täpselt samade sümptomitega mure, mootoriks on BAU (132kw kahepoolene). Kõrgsurvepumbaga pole see asi seotud, kuna
minu autol on ca 25-30000km sõitnud tutikas pump. Ennast selline käivitamine häirib minimaalselt, kuna antud hetke tabamine on suht harv nähtus.
Rihmad-rullid on vahetatud aasta tagasi revalis. Temperatuuri andur on korras (vahetatud) ja mootor ühtegi veakoodi ei näita. Õrnalt soe mootor tahab
starterit saada ca kuni 6sek ja siis läheb laksust käima. Olen tähele pandnud, et selle ketramise ajal kütust silindritesse antakse korralikult, kuna
siis kui käima läheb, viskab tagant suitsupilve välja. Kui enne käivitamist (hetkel, millal eeldetavasti peaks käivitamine võtma normaalsest rohkem
aega) võtta temp.anduril pistik küljest ära, siis käivitub mootor ilusti, nii nagu ta oleks hommikul täiesti külmast peast käivitunud.
Probleemseteks hetketeks on käivitumine siis kui auto on seisnud ca 1-3tundi, mootori temperatuud 20-40C. Probleemne on ainult esimene käivitus, kui
koheselt välja suretada ja uuesti käima panna siis on kõik ok.
|
|
|
|
Lauri_O
huviline
Registreerunud 04.02.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 2.5 TDI A4; 2x 2.8 A6 Q; Audi S8.
|
postitati 26.03.13 07:58
|
|
|
Ise tean niipalju lisada, et need 2.5-sed diislid tahavad saada väga täpseid starteri pöörete arvu muidu käivituvad kas halvasti või jäädki ketrama.
No mitte ei mäleta enam kui suured need minimaalsed pöörete arv oli kas 1500 või siis 3500 pööret, no mitte ei mäleta kuid seda sai vaadata igatahes
peale auto käivitamist VAG kaabliga.
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 26.03.13 08:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri_O
Ise tean niipalju lisada, et need 2.5-sed diislid tahavad saada väga täpseid starteri pöörete arvu muidu käivituvad kas halvasti või jäädki ketrama.
No mitte ei mäleta enam kui suured need minimaalsed pöörete arv oli kas 1500 või siis 3500 pööret, no mitte ei mäleta kuid seda sai vaadata igatahes
peale auto käivitamist VAG kaabliga. |
Sellest olen teadlik, et pihusteid avatakse teatud pööretel, aku on täis laetud ja pinge on normis. See, et peale käivitamist viskab tagant musta
viidab sellele, et ketramise ajal kütust antakse peale, ehk siis pihustid on lahti ja sellega on kõik korras.....iseasi kas neid tehakse õigel hetkel
lahti, seda ei ole jõudnud veel uurida.
|
|
|
|
timukas100
huviline
Registreerunud 20.02.07
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5, 3x VW Taro ja hunnik teisi kärusi
|
postitati 26.03.13 09:53
|
|
|
Aga veel paar võimalikku seost:
1- Kui aku on hea, aga starter ise väsinud ja ei suuda mootorit piisavalt kiiresti ringi ajada.
2- Silindri surved kehvad.
Tulemuseks:
Poolsoojal mootoril küünlaid ei rakendata, siis ehk ei jõuta lihtsalt õku piisavalt kokku-kuumaks suruda, et toimuks süttimine.
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 26.03.13 10:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: timukas100
Aga veel paar võimalikku seost:
1- Kui aku on hea, aga starter ise väsinud ja ei suuda mootorit piisavalt kiiresti ringi ajada.
2- Silindri surved kehvad.
Siis:
Poolsoojal mootoril küünlaid ei rakendata, siis ehk ei jõuta lihtsalt õku piisavalt kokku-kuumaks suruda, et toimuks süttimine. |
Starter veab mootorit ilusti ringi, nii nagu ta on seda koguaeg teinud, küünlaid ei anta ka siis kui mootor on ca 60C soe, kuid siis läheb ilusti
käima. Minu auto läheb ka -18C juures käima ka siis kui küünaldel juhtmed tagant ära võtta - silindrisurve probleem välistatud.
|
|
|
|
-DK-
huviline
Registreerunud 27.09.09
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3,0 tdi Q
|
postitati 26.03.13 16:14
|
|
|
Proovisin seda nö. külma mootori efekti, et temp.andur tagant ära - ikka sama. Ka minu auto käivitus siin eelmine nädal -22ga koheselt.
|
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 26.03.13 17:56
|
|
|
Sai täna süüdet nats varasemaks keeratud, eks homme mingi hetk paistab kas sai paremaks või mitte.
|
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 27.03.13 18:57
|
|
|
Paistab, et mina sain oma auto korda.
|
|
|
|
-DK-
huviline
Registreerunud 27.09.09
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3,0 tdi Q
|
postitati 28.03.13 05:27
|
|
|
Süüte keeramisest oli kasu? Peaks ka proovima siis huvi pärast äkki aitab ka.
|
|
|
|
Fugitive
klubiliige
Registreerunud 12.02.06
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 Allroad 2008 3.0tdi
|
postitati 28.03.13 06:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: -DK-
Süüte keeramisest oli kasu? Peaks ka proovima siis huvi pärast äkki aitab ka. |
Oli kasu jah.
|
|
|
|