Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Kumba filtrit,kas K&N või USA GREEN... (Vastuseid: 4 | Vaatamisi: 1676)
projectman
huviline



Registreerunud 12.07.07
Asukoht: TALLINN
Kasutaja on eemal


postitati 15.03.13 09:18 Tsiteeri
Kumba filtrit,kas K&N või USA GREEN...



Kas on nendel filtritel suurt vahet ka? Läheb siis 120kw 2,5tdi peale....


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 15.03.13 09:43 Tsiteeri


Ei ole.


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
laurz
huviline



Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal

Auto: b4TQ :D E39

postitati 16.03.13 04:30 Tsiteeri


Ma valiks AEM-i toodangust midagi.Ei ole vaja õliga mäkerdada ja õhulugeja jääb ellu:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 16.03.13 06:12 Tsiteeri


Ainuke põhjus, miks õlifiltritega kuumaniidid surevad, on õli valesti kasutamine. Ma olen 13 aastase kogemusega tuuninguäris näinud tõesti kõike, mida ühe vaese filtriga ette saab võtta.
Õlitatav filter ei tohi kunagi seest olla õline (tehke omad järeldused, miks nad seda inimestel on), mis välistab igasuguse õli jõudmise niidini.

Peamised valestikasutamise võtted:
õlitatakse liiga palju
õlitatakse seest
pestakse filtrit survega
kuivatatakse filtrit suruõhuga

Kui natukenegi mõelda selle asjanduse tööpõhimõtet, saab iga ajuga kahejalgne aru, mida eelpoolnimetatud tegevused filtrile ja tema struktuurile teevad. Kui filter ikka juba õli läbi laseb (struktuur rikutud), mida ta siis veel vee ja tolmuga teeb :)


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
kps
moderaator

Avatar


Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 5x4x4

postitati 16.03.13 10:41 Tsiteeri


Mõtlesin, et paneks ka mõne rea natuke konkreetsemalt kuhugi kirja, kuna kasutanud K&N paneeltooteid küll bensiiniröövlitel mitte diisliahjudel, aga seda üle 13 aasta juba ja soetanud neid lisaks ja vahetanud neid kõigi oma liikurite puhul päris 1'e kokku. Enamus isikuid mõtlevad selliste asjakeste peale vist siis kui kapoti all olev isend ise hingata ei oska ja peab "fööniga" õhku mootorisse toppima. Minu kõigi liikurite puhul siis vastupidi, kapoti all on kõigil liikuritel "imurid", mis ise suudavad küll õhu ahmimisega hakkama saada (r4'jast kuni v8'ni välja), aga iga "abikäsi" on teinekord rohkem kasuks kui "fööniga" isenditel.

Esmalt võiks kirja panna eeldused sellise asja kasutuseks ja kus on asi tõepoolest ratsionaalne kasutada:
1. Sul on vaba aega, et sellelaadse filtriga tegeleda ja seda soovituslikult teeoludest (tolm/asfalt) 3000-10000km max läbisõidu juures.
2. Kui masin on pidevalt sõidus ja tegelemisele aega napib, siis soovitan kahte samasugust filtrit, et vajadusel vahetad ära ja seejärel on juba lihtsam vaba hetke leida, et masinalt ära võetud asi ära pesta ja kuivatada (loe ICE postitust, mis sellisel juhul juhtub kui aega napib puhastusel).
3. Läbid pidevalt mägiteid (mitte banaanivabariigis), kus väga suur osa mootori tööajast on kõrgendatud koormusel.

Kohad, kus sellise asja kasutamine pole üldse ratisonaalne:
1. Oled 99% ajast pensionäri sõidustiiliga ja masina pöörded tõusevad üle 2000-2500rpm'i siis kui pidurid eemaldada ja käik sees munamäest alla lükata.
2. Väga palju tolmuseid teid ja väga suurt tõenäosust, et Sa ei liikle seal üksi.
3. Oled lihtsalt laisk ja tõenäosus on suur, et üritad puhastamise aega kogu aeg edasi lükata või üldse totaalselt laiska panna.
4. Pidev miinuskraadis kliima, kus filtriõli on piisavalt tahke, et kogu asjal pole lihtsalt mingit efekti. Näiteks meie talvine kliima -5 ja külmemas sellise asja kasutamine teeb sellisele filtritele lihtsalt liiga ja muudab filtri kahjuks küll täpsemalt teadmata aja jooksul (1 nädal kuni 2 kuud) edaspidiselt kasutuskõlbmatuks (samuti enda kogemused ja prügikasti laks) - kuigi jah peab tunnistama, et jube vahva oli kui masina hingamine ja minek oli tänu jahedale õhule ja põhimõtteliselt vabalt läbi laskvale filtrile parim, mis olla sai. Kokkuvõttes oleks odavam olnud see FUN üldse ilma filtrita läbi elada :).

Mõni punkt veel juurde. Kui kõik eelnev on ok, siis kasu on asjadest olnud nii hingamise kui kütusekulu osas. Kokkuvõttes mainin ka ära, et mingit rahalist "kasumieffekti" pole mõtet sellise asja puhul üldse lootagi, mida paljud kahjuks mingil veidral põhjusel "loodavad" sellise asja soetamisel. Tegemist on ikkagi asjaga, mis annab effekti seal, kus seda kasutada osatakse ja see efekt tulebki ikkagi rahakoti arvelt nagu kõik tavalisest paremad asjad siin elus :).

Enda K&N kasutuse hetkeseis on selline, et olen loobunud mõnedel liikuritel K&Ni või analoogi kasutamisest, kuna liikuri sõidumaneerid ja tingimused kattuvad ebaratsionaalsuse all välja toodud punktidega :). Samas mõnel masinal kasutan siiani soojadel perioodidel ja ei kavatsegi loobuda. Parim efekt, mis sellisest asjast siiani olen üldse saanud on R4 20V, R5 ja V8 vabalthingavad. Väheklapilised R4'd ja V6'd on selline "nii ja naa" ja elagu pigem stock filtritega.

Enda õnneks pole hakanud kokku arvutama, palju selle jama peale on Tartu Top Partsi ja GT Tuuningusse läbi aegade raha jäetud :D.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 30.0% - SQL: 70.0%]