revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.08.12 13:02
|
|
|
DIY : AUTO VÄRVIMINE(mõlgid ja kriimustused)
Kuna olen vaikselt sedapoolt auto omamises vaikselt avastamas, siis jagan teiega ka, kuidas enda autot "odavamalt" korda teha.
Alguses ütlen ära kohe, et kui ei ole endas kindel, siis ära järgnevat "operatsiooni" ette võta.
Kus ja millise ilmaga värvida :
Kuldreegel on see, et ärge vihmase taeva või talvel väljas värvige. Värvida saab kuumal suveilmal väljas(äärmus) või kinnises ruumis( Näiteks
kasvuhoone,garaa˛, või elutuba)
Kui värvite detaili talvel, siis kindlasti tehke seda soojas ruumis ja ärge hakkake koheselt värvima, kui toote detaili sooja ruumi, vaid laske
detailil ülessoojeneda.
Värvimise õpetused:
Autokaubad24 Kere maalritööde
õppevideod(MOTIP)
Step by step õpetus on allpool.
Värvimiseks vajalike tarvikute ostmine(pahtlid,akrüüllakid,pritspahtlid,liivapaberid jne):
- Automaailm(Motip autoparandusvärvid)
- Autokaubad24(Motip-i tooted)
- Decora(liivapaberit näiteks)
Spetsiifiliste ja suurte koguseliste värvide ostmine:
Tarkusetera on see, et keegi seda tegelikult teha ei taha- kõik maalrikohad üritavad ja tahavad autot ise värvida ja seetõttu ei müü ega sega ka
värve.
Võrumaa:
SunAuto OÜ - Võru, Pikk tn 21 - +372 5096885 (Sander)
Tartumaa:
OÜ Värvifoorum - Aardla 27 - +372 7367 676 - WWW
Lääne-Virumaa :
OÜ Värvikuningas - Karja 12a, Rakvere - +372 53403000
Harjumaa:
Kemiflora - Laki 3A - +372 6563472 - WWW
Pintaväri Eesti OÜ - Vilde tee 150 - +372 6556118 - WWW
A.V.S.K. OÜ - Valdeku 120 - +372 534 36824 - WWW
OÜ Värvifoorum - Kadaka pst. 165A - +372 6711611 - WWW
Mida üldse on vaja et näiteks mõlk ära siluda?:
- Liivapaberit(100-360)
- Pahtlit(Polüester või peenpahtlit olenevalt augu suurusest)
- Pritspahtlit (lihvimisest tulenevate kriimude ja pragude täitmiseks)
- Vesiliivapaberit(1200)
- Autoparandusvärvi
- Akrüüllakki(metallik värvide puhul)
Väike nõuanne ka kuidas ja mis järjekorras teha:
Valmistage mõlgi pind ette, ehk määrake ala, kui suurelt tahate uut värvi peale kanda(mida väiksem on pind, seda tõenäolisem on tõsiasi, et värv
hakkab valguma)
Kui pind on ettevalmistatud, võtke liivapaber(100-360) ja lihvige olemasolev värv maha või karestage pind
Kui pind on karestatud, siis võtke pahtlit( olenevalt augu suurusest siis kas suure augu puhul polüester pahtel või väikese augu puhul peenpahtel)
Nüüd lihvige pahteldatud pind(algul suurema jämedusega liivapaberiga(100) ja lõpus väiksemaga(360).
Peale seda, kui tunnete et pind on sile(käega katsute) , võtke pritspahtel ja kantke see pahteldatud pinnale. - Siia käiks vist märkus ka, et enne
seda veenduge kindlasti , et tööala on tõsiselt sile, kuna igagi natukene suurem auk või pragu näeb pärast värvimist näha.
Kui pritspahtel on ära kuivanud, võtke vesiliivapaber ja tooge tiigist,kaevust või vihmavee anumast vett. Pistke Vesiliivapaber vette ja seejärel
Lihvige pritspahtlit, kuniks tunnete, et pritspahtli krobelisus on kadunud. Kui avastate, et mõni suurem auk on, mida ennem ei märganud, võtke
liivapaber nühkige pritspahtel maha pange peenpahtlit lihvige ja uuesti pritspahtlit. Pritspahtel kuivab umbes 30 min!!! - Ennem laske rohkem kuivada,
kuna ennem käe külge pannes rikute kogu asja ära.
Kui pind on sile , võib alustada värvimisega. Enne seda tuleb pind ära puhastada. Selleks kasutatakse näiteks bensiini. Nendele, kes arvavad, et
veega saab jube puhtaks pinna, pean kurvastusega ütlema, et ei saa veega pinda puhtaks. Muidugi võib spets vahendeid kasutada nagu värvimisõpetuse
lingis näidatud, kuid mõnikord on bensiini hind odavam.
Kui värvitav pind on puhas ja lausa särab vastu, võtke autoparandusvärvi sprey pudel - eemaldage kork. Eemaldaga tila ja sealt alt näete ühte punast
jullat(Motipi värvidel ja muudel värvidel üldjuhul on see olemas), eemaldage see punane takisti kruvikeerajaga või mõne muu terava esemega.
Paigaldage see tila uuesti peale ja loksutage sprey pudelit kindlasti üle 1 minuti. Kui loksutamine on teiearust juba piisavalt kaua aega võtnud siis
kantke värvi tööpinnale . Hoia sprey pudelit tööpinnast umbes 20-30 cm kaugusel.(ennem kaugemal, kui lähedal) . Ära kanna ühele kohale liigapalju
värvi, kuna värv võib hakata sedamoodi jooksma või voolama. Kui esimene kiht värvi on edukalt peale kantud. Siis laske värvil kuivada. Kui tunnete, et
ühest korrast jäi väheks korrake värvimisprotseduuri veel 1 kuni 2 korda.
Kui teil on Metallik värv, siis võtke akrüüllaki sprey pudel. tehke sama, mis värvipudeliga(eemaldage see punane julla) ja loksutage. Seejärel kantke
lakk tööpinnale.Sealhulgas hoides pudelit 20-30 cm kaugusel.
KÕIK VÄRVITÖÖD TEETE OMAL VASTUTUSEL JA PIDAGE MEELES, ET:
HEA VÄRVIMISTÖÖ EI KATA KIIRUGA TEHTUD EELTÖÖD
KKK:
Kust leida Audi värvikoodi?: Audi värvikood on tavaliselt pagasniku lae või juhipoolsel küljel
Kust leida täpne motipi kood, kui värvikood on teada? : MOTIP VÄRVIKOODID
Pärast värvimist tundub mulle, et parandatud koht on teist värvi, miks? : Parandatud koha värv erineb üldisest värvist kas vale värvikoodi pärast või
on vana värv pleekinud.
Tahan värvida kompressoriga, kui võimast kompressorit on vaja? : Kompressori paagi maht polt määrav, kuid arvesta sealhulgas, et minutis toodetav õhu
hulk oleks kindlasti üle 300 liitri. Väiksema tootlusega kompressorite puhul kannatab värvimise kvaliteet väga kõvasti, kuna paagis olev rõhk kõigub
ja seepärast võib juhtuda, et saad näiteks poole detailist ära värvida ja pead ootama, kuni kompressor uuesti paaki täidab.
Millest sõltub värvimise tulemus? : Värvimise lõpptulemus sõltub paljuski eeltööst. Kuid suur osa on ka värvijal. Kompressoriga värvimisel on suur
tähtsus varustusel, mida parem varustus, seda parem tulemus ja vastupidi, kuid kompressoriga värvides on suur osatähtsus jällegi eeltööl!
Loodan, et oli abi kõigile neile, kes tahavad oma autot ise värvida.
Püüan pildid ka lisada, kui oma auto autot jälle värvin.
Teistele väike üleskutse, Saadke PS või kirjutage teemasse, kes teie maakonnas värvi segavad ja müüvad.
|
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 01.08.12 17:52
|
|
|
Kui parandatav koht on roostekahjustus või matistamise käigus nühitakse plekk haljaks siis ei tohiks kindlasti kasutada vesiliivapaberit . On olemas
ka kuivpabereid.
Vesiliivaga on rooste sünd või taassünd 95% tagatud .
Rakveres segab värvi " Värvikunn"
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.08.12 17:55
|
|
|
Kui ma õigesti mäletan, siis tsink kerele pandi roostekohta pärast liivapaberiga hõõrdumist mingit asja ka, mis selle tsingi kihi taastas vms.
Edit:
Lisasin Värvikunni esimesse postitusse.
Roostekoha tsingi kihi parandamiseks midagi : Autokaubad24 otsing tsink
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 18:13
|
|
|
Igasugused sprayd tsingi, värvi jne näol on jama. Spray peale õige värvi paned, siis üldjuhul hakkab mullitama. Spraysi ei kasutata kui teed
korralikku asja. Tsinkimise jaoks on eraldi protsetuurid.
Ja vesilihv on ainult poleerimise jaoks. See on vene ajast jäänud lollus, kuna siis ei kulunud liivapaberit niipalju ja ei tolmutanud nii kõvasti.
Krundi ja phatli vesilihvimine tähendab seda, et see vesi imbub halja metallini ja roostetamine saab alata
Neid motipi reklaame youtubest nähes tahab naer peale tulla, aga enne müüki mõnele masinale võib nii teha ka.
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.08.12 18:25
|
|
|
Kõigil pole raha, et korralikku kompressorit endale muretseda või alternatiivina iga väikest kriimu käimas tegemas. See on soodne viis enamvähem
taastada auto vana väljanägemine.
Kuigi KeveN-i jutus oli õigus. Neiteks Sprey värvidega võid haledalt alt lennata, just Motip-i omadega, kuna värvikood mis autolt leiad võb kattuda
näiteks mõne teise värvikoodiga.
Toon väikese näite, mida ma ise läbi elasin. Nimelt LY9Z ja LY9Y Motip-i autoparandusvärvi koodid on samad, kuid auto reaalne värvi väljanägemine
erineb.
Et seda olukorda vältida, soovitan lasta kusagil täpselt teie autole vastav värv kokku segada.
KeveN, mis poolest erineb siis aerosool pudelist väljapaiskuv värv kompressori omast?
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 18:30
|
|
|
Koostis, enamus pudelist on gaas, teine osa on nitrolahusti ning siis on natuke värvi ka. See lahusti keedab asja üles.
Värvikoodi teema on õigetel värvidel ka, teatud kooidel vastab näiteks kaks sarnast tooni. Ega ta kerge töö pole just.
Eks parandades mõnda kohta on ta hea kerge viis jah, aga mõned värvivad terve auto nii
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 18:49
|
|
|
Pritspahtel suht kasutu asi, suht väljasurev teema on see. Oletame et sul on mõlk olnud ja see roostes. Siis käiad rooste maha, siis sinna krunt
peale. Siis karestad krundi väheke ära. Siis pahtel peale ja töötled seda niikaua kuni arvad/tead et mõlk kadunud ja pind uueks kruntimiseks valmis.
Kui krunditud, siis matistamine ja värv peale. Ja kui metallik, siis lakk ka tagantjärgi.
Spay on spray, samasugune igatimoodi. Tegelt sprays nii vähe värvi, et. mingi 10-20% vist oli pudeli mahust. Odavam tegelt on õiget värvi osta kui terve autot värvid.
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 19:24
|
|
|
Loe lause uuesti läbi. Ma lihtsalt ütlesin et spray pudelis on nii vähe värvi, et õige värv tuleb odavam. Ma tahaks maalrit kes sul spray värviga 80
euroga auto üle värvib. Ma ei ütle kes kuidas tegema peaks, aga räägin oma arvamust. Ja olgem ausad kui mul keset ust mõlk ja peaksin selle korda
tegema siis tõesti ma ei värviks sprayga ust üle, sest see jääks üsna kole. Mingi stange oleks kraabitud, siis teeks küll hajutuse sprayga, aga kõik
olneb mis ma autost ootan ja mis otstarbeks läheb.
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 19:33
|
|
|
Eks jaa. Igatahes kui võimalik ja kompressor olemas soovitan püssiga värvida. Muidugi enne kui võimalik siis õpi videodest ja asjatundjatel nippe.
Esimene kord läheb ikka aiataha aga nii see kogemus tuleb.
Kannatlikust tuleb koguda kõvasti. Värvikihtide vahele tuleb aega jätta, mitte et lased korraga paku kihi. Mingi 3-4 kihti oleks ilus. Esimene kiht
tolmukas ja siis edasi. Lakkiga suht sama, paned kingi 2-3 kihti. Siis ei lähe jooksma.
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.08.12 19:36
|
|
|
Vb ütled siinkohal ka ära, mitu liitrit värvi kulub ühe sedaani ülevärvimiseks?
|
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 19:38
|
|
|
Oeh, mingi 3l ehk. Ma arvan et kui lähed küsima mõne värvija käest siis saad parema vastuse- Pole kunagi sedaani värvinud tervenisti.
|
|
|
|
kermz
klubiliige
Registreerunud 25.06.08
Asukoht: põlvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI A6 AVANT C6 3.0 TDI quattro AUDI A6 AVANT C7 3.0 TDI quattro
|
postitati 01.08.12 19:59
|
|
|
Lugesin seda teemat ja ei saanud mitte kirjutamatta jätta.
Nõustun kasutaja keveniga täiesti.
Spray värv kõlbab ainult siis, kui on oma autost suva või on plaanis maha müüa.
Omad vitsad olen ma kätte saanud. Nimelt ajapikku tõmbab see värv koos lakiga ennast mõradesse ja roostetamine võib alata. Ei tea miks, aga nii see
oli.
Ja õige värviga ülevärvimisel keeb asi põhimõtteliselt kohe ülesse. Vähemalt nii juhtus minul, ning kokkuvõttes läks asi kallimaks, kui kohe
korralikult õigete asjadega tehes.
Ja proovi sa seda spray lakki või värvi mõne kangema lahustiga puutuda, põhimõtteliselt sulab see kohe maha.
Eks igaüks teeb omad järeldused. Igatahes ainult negatiivsed kogemused.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 01.08.12 20:02
|
|
|
Seda jah et ma ei kujuta ette millega spray pindasi üldse puhastada kannatab, sest nitrolahustiga tuleb ta kohe maha. Lakibensiin ehk siis
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 01.08.12 21:07
|
|
|
Mis te nüüd siin paugute . Mul üks avant, millega metsas, mägedes ja
võsavahel hullan saab samuti vajadusel sprayd ja lakki, kuna pigem vaatan kehvemat värvitooni kui idanevat metalli ja no kohe mitte ei kavatse sellist
tanki kõvema raha eest proffidel poputada lasta. Korralikuma vaha panin hiljem peale ja kestab oksi ja igasugu jama. Mis värvimisse endasse puutub,
siis saab ka pisemad detailid sprayga nii teha, et ei seleta ükski silm vahet - suurematest ei räägi. Kehv kestvus võrdub üldjuhul pigem kehvemapoolse
aluspinna töötlusega, mitte totaalselt kehva värviga, mida on purki pressitud . Lahjem ta on muidugi ja selle vastu ei vaidle, aga totaalne kräpp ta nüüd ka pole kui hiljem nõks parem vaha selga lajatada (pigem küll rohkem
kaitsekihiks) . Enne kui püstoliga värvima asuda tuleks mõne värvija
juures pisut kõrval seistes teooriat koguda ja töövõtteid näha, siis hunnik ruutmeetreid suvalise värvi ja suvalisele pinnale kõigepealt "õppida" ja
sel juhul on tõenäosus mingigi asi lõpuks valmis saada palju suurem. Korralikud töövahendid on üldjuhul võtmesõnaks, aga need maksavad üldjuhul ka
rohkem kui terve auto jagu spraypurke koos kõige eeltöödeks vajalike vahenditega .
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
fireplay
huviline
Registreerunud 03.02.09
Asukoht: Jõgeva,Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Q
|
postitati 05.09.12 12:09
|
|
|
Kuidas oleks kõige kavalam Audi A6 C5-l esimese stange alumine osa,tagumise stange alumine osa ja uste alumised osad(plastik siis kõik) ära värvida
kerega ühte värvi?Või kui kunagi varem pole teinud siis oskajate meeste juurde pöörduda?
Ostan mobiiltelefone ja erinevat rikkis elektroonikat k.a rikkis/vanad mobiilid!
|
|
|
|
sibidisah
huviline
Registreerunud 07.02.07
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.12 08:34
|
|
|
Lihvid ära karedaks, kui vaja siis parandad kohti mida vaja plastiku pahtliga ja lihvid veelkord siis plastiku krunt Kruntvärve on ka erinevaid osasid
peab lihvima üle ja osasid ei pea (sprayd ei soovita), karestad veelkord kui vaja ja siis värv selga (mitte spray). Värvi sisse peaks segama ka
plastifikaatorit mis muudab värvi elastsemaks plastikpindadel ning siis lakk. Laki puhul peaks ka jälgima kas läheb märg märjale või kuivale. Endal ma
unustasin stangede värvimisel plastifikaatorit panna ja nüüd stange nurk sai veits tugevama paugu ja värv mõraline ja lahti stangel endal pole midagi
viga.
|
|
|
fireplay
huviline
Registreerunud 03.02.09
Asukoht: Jõgeva,Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Q
|
postitati 21.09.12 08:59
|
|
|
Kust neid asju kõiki osta saaks?
Ostan mobiiltelefone ja erinevat rikkis elektroonikat k.a rikkis/vanad mobiilid!
|
|
|
|
sibidisah
huviline
Registreerunud 07.02.07
Asukoht: Rapla
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.09.12 09:03
|
|
|
Esimeses postis on kirjas.
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 21.09.12 17:49
|
|
|
Ei saanudki lõplikult aru, kuidas siis kõige õigem oleks käituda kui tahta head tulemust roostes kohtadega tsingitud detaili üle värvimisel? Et siis
pindmise roostega kohad lihvin kuivalt peene (kui peene?) liivapaberiga üle? Kas siis on mõttekas tsingi kiht kuidagi taastada, kui jah, siis kuidas?
Olemasolev korralik värv ka mingi liivaaberiga karestada ning siis need kohad, kus metall väljas, (happe)krundiga üle, peale seda veidi karestada,
värv (metallik) püstoliga peale mõned kihid ja siis lakki mõni kiht?
|
|
|
tons
huviline
Registreerunud 18.07.13
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.01.14 08:49
|
|
|
Isetegemiseks saab väga lihtsalt ja kiirelt materjale hankida e-poest www.autovärvid.ee
Vajadusel profesionaalne nõustamine ja soovitused konkreetsete tööde läbiviimiseks.
|
|
|
quattromees
huviline
Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford
|
postitati 13.01.14 18:26
|
|
|
Lisan ka mõned oma poolsed tähelepanekud. Suruõhk peab olema veeeraldusfiltriga, vastasel juhul "sülitab" vett. Voolikutest ei tohi õli olla läbi
käinud. Algajale on lihtsam kasutada kõrgsurve püstolit (piisab täitsa odavast), kui HVLP (high volume low pressure). Enne pahteldamist tuleks mõlk
võimalikult välja lüüa. Lihvimisel on abiks kontrollvärv või tahm (ei maksa palju). Ilma selleta on raske veatut pinda saavutada. Lihvida tuleks
klotsiga X kujuliselt, nii on kõige lihtsam saavutada õiget kuju. Elektrilisi - pneumaatilisi lihvijaid võib kasutada ligilähedase tulemuse
saavutamiseni. Täitevkrunti ei tohiks läbi lihvida viimase kihi puhul enne värvimist - hakkab läbi kumama. Värvi hajutamisel tuleks terve detail
lakkida. Materjal valmistada ette soovitusliku viskoossuseni - (viskoossusmõõdik ei maksa palju, ca 10 €, saab Tallinnas Tallbergist ja Hansamaalrist
näiteks). Esimene kiht udutada nakke tekitamiseks, siis ei hakka nii kergesti jooksma. Pihustamisel püstol 90 kraadise nurga all detaili suhtes ja 75%
ülekatet pihustatud lehvikust. Vältida tuleks püstoliga "pintseldamist". enne värvi pesta pind silicon removeriga.
Ja aega kulub kordades rohkem, kui ette plaanid. Ja iga kerge vastupanu teed mindud tegevus rikub tulemuse.
Kokku rohkem, kui 1100 hobust
|
|
|
|