revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.06.12 17:45
|
|
|
ülevaatuse kohta küsimusi.
Seoses varsti ülevaatusele minemisega tekkisid mõned küsimused.
1. Kas ülevaatusele võib minna talverehvidega, millel naelad välja kakutud ja mustrit on küllaga?
2. Nagu ma aru saan, võin ülevaatusele minna ka ilma ülevaatuseta sõidukita ja sellega ÜV ebaõnnestumise korral ka kodu tagasi sõita?
3. Mul ülevaatuse normaalaeg novembris, ehk minna saan minimaalselt augustis. Mis juhtub, kui ma näiteks poole juuli kuu peal käin ära. Kas tehakse
siis ülevaatus kuni novembrini?
4. Paljudes kohtades seletatakse, et pm CO on vaieldav 10% ulatuses, ehk kui norm on näiteks 0,3 ja näit oli 0,4 peab ülevaataja auto läbi
laskma(selle väljendi jaoks oli ka mingi tebiilne väljend)
5. Kas keegi saab seletada umbes ülevaatuse protseduuri. Selge on see, et kõike nad ei kontrolli, mis http://www.mnt.ee/public/M1_N1_kategooria.pdf listis on, või siiski?
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
Menthor
klubiliige
Registreerunud 11.08.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audid
|
postitati 30.06.12 18:26
|
|
|
1. Ülevaatusel pole mingit vahet mis rehvid sul all on - ebapiisava mustriga võib muidugi probleeme tulla.
2. Ilma ülevaatuseta autoga võib sõita lähimasse remondi töökotta või ülevaatuspunkti ja tagasi koju.
3. Peaks olema novembrini.
5. Kontrollitakse heitgaase, tuled, pidurid, amordid, puksid jms, turvavarustus. Kui alt on õline, siis ei pruugi ka läbi saada...
waiting4snow
|
|
|
|
MartT
klubiliige
Registreerunud 23.06.10
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,8Q
|
postitati 30.06.12 18:56
|
|
|
Rehv peab olema ikka vastavalt hooajale. Päris ükskõik millega ikka pole mõtet.
Naelad välja võetud rehviga võib suvel sõita kui mustrit piisavalt. Suvel 1,6mm. Talvel 3mm.
Kui ülevaatusel leitakse eriti ohtlik viga siis ei tohi sa selle masinaga enam mitte kuskile sõita.
Kui heitgaas tõesti nibin-nabin üle piiri ja muu kõik korras siis ehk lastakse läbi. Oleneb kohast ja inimesest.
Soovitan teha eelülevaatuse, kuskile andmebaasi midagi kirja ei panda ja pärast saad paberi kus kirjas, mis parandamist vajaks. On odavam kui kohe
ülevaatust tegema minna.
Kui eelülevaatusel selgub, et saaks läbi siis maksad täisülevaatuse hinna ja ongi kõik.
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.06.12 19:13
|
|
|
Asi lihtsalt selles, et hetkel pole autol ülevaatust ja nö eelülevaatusega vist mendid mind tagasi koju sõita ei lase eks?
Auto teen ikka korda.
Hetkel olen täheldanud järgmised nö eluohtlikud vead:
1 numbrituli katki
1 kabariidi tuli katki
vasakupoole õõtshoova puksid vahetada
mõlema poole sarniirid vahetada
amorditugilaagrid vahetada.
tagumised rattalaagrid vahetada.
lambda juhe ka vaja ära paigata(termo kahaneva rüüga)
Seisupidur ka hetke seisuga veel ei tööta, aga saab korda kuu algul.
Enamus vigadest läheb eemaldamisele kuu algul, et kuu keskel või augusti esimestel päevadel saaks ülevaatusele minna.
ARK-is kontrollitakse kokkujooksu ka või mitte?
|
|
|
MartT
klubiliige
Registreerunud 23.06.10
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: C4 2,8Q
|
postitati 30.06.12 19:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: revor
Asi lihtsalt selles, et hetkel pole autol ülevaatust ja nö eelülevaatusega vist mendid mind tagasi koju sõita ei lase eks?
...
ARK-is kontrollitakse kokkujooksu ka või mitte? |
Eelülevaatus lihtsalt odavam kui õige ülevaatus võtta. Eelülevaatust tasub siis teha kui pole kindel kas läbi saad või kui ei tea mis parandamist
vajaks.
Nagu eespool kirjutasin siis kuskile eelülevaatus andmebaasi kirja ei lähe, seega vabalt ringi sõita ei saa ikka jah. Kuna sul üsna pikalt ÜV puudu
siis ei soovita enne sõita kui masin korras ja ülevaatusele.
Teine võimalus, et teed ülevaatuse, avastatakse mingi viga ja pannaks kirja korduv ülevaatus + maksad terve üv hinna. Siis tohid ainult remondikohta
ja ÜV punkti liigelda.
Kokkujookse ei kontrollita. Muidugi kui silmaga näha, et midagi väga imelikult või kui kanalil otse sõites rooli kuskile väga palju keerma peab siis
mainitakse see kindlasti ära.
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.06.12 19:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartT
Tsitaat: | Algselt postitas: revor
Asi lihtsalt selles, et hetkel pole autol ülevaatust ja nö eelülevaatusega vist mendid mind tagasi koju sõita ei lase eks?
...
ARK-is kontrollitakse kokkujooksu ka või mitte? |
Eelülevaatus lihtsalt odavam kui õige ülevaatus võtta. Eelülevaatust tasub siis teha kui pole kindel kas läbi saad või kui ei tea mis parandamist
vajaks.
Nagu eespool kirjutasin siis kuskile eelülevaatus andmebaasi kirja ei lähe, seega vabalt ringi sõita ei saa ikka jah. Kuna sul üsna pikalt ÜV puudu
siis ei soovita enne sõita kui masin korras ja ülevaatusele.
Teine võimalus, et teed ülevaatuse, avastatakse mingi viga ja pannaks kirja korduv ülevaatus + maksad terve üv hinna. Siis tohid ainult remondikohta
ja ÜV punkti liigelda.
Kokkujookse ei kontrollita. Muidugi kui silmaga näha, et midagi väga imelikult või kui kanalil otse sõites rooli kuskile väga palju keerma peab siis
mainitakse see kindlasti ära. |
Korduvaga tohib ainult ÜV<->Remonditöökoda vahelt liigelda? Kus see kuradi asi veel kirjas on. Ehk tood viite?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 30.06.12 20:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: revor
Korduvaga tohib ainult ÜV<->Remonditöökoda vahelt liigelda? Kus see kuradi asi veel kirjas on. Ehk tood viite? |
Tsitaat: |
25.3. «Esitada korduvale ülevaatusele» -- sõidukil on viis või enam väheohtlikku viga (VO) ehk kasvõi üks ohtlik viga (OV). Kuni vigade kõrvaldamiseni
loetakse sõiduk mittevastavaks kehtivatele nõuetele, kuid erandina võib sellises tehnoseisundis sõidukiga sõita vigade kõrvaldamiseks mööda lühimat
teed garaþeerimis- ja remondikohani ning pärast vigade kõrvaldamist mööda lühimat teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil kaasas olema
kontrollkaart.
|
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.06.12 20:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Tsitaat: | Algselt postitas: revor
Korduvaga tohib ainult ÜV<->Remonditöökoda vahelt liigelda? Kus see kuradi asi veel kirjas on. Ehk tood viite? |
Tsitaat: |
25.3. «Esitada korduvale ülevaatusele» -- sõidukil on viis või enam väheohtlikku viga (VO) ehk kasvõi üks ohtlik viga (OV). Kuni vigade kõrvaldamiseni
loetakse sõiduk mittevastavaks kehtivatele nõuetele, kuid erandina võib sellises tehnoseisundis sõidukiga sõita vigade kõrvaldamiseks mööda lühimat
teed garaþeerimis- ja remondikohani ning pärast vigade kõrvaldamist mööda lühimat teed ülevaatuspunktini. Sõitmisel peab juhil kaasas olema
kontrollkaart.
| |
Ehk ikkagi tohib koju minna
Ma natukene liiga teemakaudne.
saab keegi anda mingi lingi, kust saab numbrimärgi valgustustuld osta ja gabariidi tuld?
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 30.06.12 21:05
|
|
|
Mis on selle eelülevaatuse mõte? Maksab pea sama palju, kui ülevaatus, seega, kui on vigu, siis maksad eelülevaatuse pluss hiljem ülevaatuse. Kui aga
lähed kohe ülevaatusele, saad korduva ning koos uue ülevaatusega on hind tavaliselt mingi 1,5 ülevaatust pluss veel see, et enamasti võid remondikohta
jms sõita, aga on täpsustamata, seega kui samale politseile vahele ei jää, siis saad ikka suht vabalt ringi liigelda. Korduvat pole mõtet karta, nii
vanal masinal ostetakse tulevikus ikka masinat, mitte esimesel korral puhast lehte TÜV-l. Korduv tekitab isegi ostjas vast usaldusväärsema tunde, et
pole mustalt ülevaatus vms.
Numbritulesid jms lähed küsid näiteks forsist või kasutad varuosade kohta otsingut foorumis või helistad varuosadeks masinaid üle, üldiselt kuidagi
imelikult palju kära ühe lihtsa TÜV ümber, see TÜV on elementaarne, mis võiks masinal korras olla. Siin klubis üldiselt tundub inimestel eesmärgiks
olevat masinat paremas korras hoida, kui ainult nn TÜV kõlbulik.
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 30.06.12 22:45
|
|
|
Kuna ma alles ta ostsin ja ta oli suht räämas, peab algul tegema kõik selleks, et ta ülevaatuselt puhtalt läbiks. Miks ma tahan ülevaatust kiirelt ära
teha on sellepärast just, et saaksin autot korras hoida ja varuosade järel käija oma autoga mitte laenama selleks venna autot.
Ise arvan, et selline arutelu on just kasulik, kuna nii mõnelgi võivad või on juba tekkinud sarnased küsimused ja järgminekord ei pea ta lihstalt
teemat tegema vaid saab abi palju kiiremini.
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 01.07.12 03:41
|
|
|
Kui rahaga kitsas on, siis pisut aitab ikkagi printsiip: "Pole nii rikas, et osta odavaid asju!" Ehk siis, kui ikka ei jõua rehve osta iga kuu, siis
vii sillastendi see 30-40€ ja saad nende ilma naeladeta talverehvideta uhada mõne aja. Puksid ei tohiks sellel autol küll enam kallid olla, seega need
ikkagi kõik vahetusse.
Mina käin poolpiduste autodega alati eelülevaatusel. A.la ostueelne kontroll. Keegi ei küsi, kas sa oled omanik või mitte. Lased läbi logistada,
kirjutatakse paber ja kui vead kõrvaldatud ja ülevatusele lähed, maksad mingi summa juurde, kas 15 või 16€ oli see. Ja korras. Nii vanal autol on vast
kõige peamisem, et summuti oleks lekkevaba. Mitte ühte plärinat ei tohi sealt tulla, muidu on kohe suur tõenäosus, et ei saa heitgaase paika.
Edu!
|
|
|
|
revor
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 26.04.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.08.12 05:43
|
|
|
EI hakka uut teemat tegema vaid jätkan vana. Nimelt mul autol katalüsaator all, kuid passis märget pole. Ehk kas katalüsaatoriga autol CO näitajaid
võrreldakse mitte kat-i omava autoga? Natukene nihult seletatud aga siiski. Ei tahaks ÜV-st läbi kukkuda nii naljalt
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 02.08.12 06:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: revor
EI hakka uut teemat tegema vaid jätkan vana. Nimelt mul autol katalüsaator all, kuid passis märget pole. Ehk kas katalüsaatoriga autol CO näitajaid
võrreldakse mitte kat-i omava autoga? Natukene nihult seletatud aga siiski. Ei tahaks ÜV-st läbi kukkuda nii naljalt |
No aga helista ja küsi, kui just kõnedefekti pole. Igatahes, kui on nii nagu arvad, siis pole kindlasti probleemi muretsemiseks.
|
|
|
kulufield
huviline
Registreerunud 30.04.06
Asukoht: Klooga/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3 1998a 1,8 , Toyota avensis 2007
|
|