Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Audi A8 D3 (2002-2010) (Vastuseid: 11 | Vaatamisi: 7429)
Siim89
huviline

Avatar


Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;

postitati 20.04.12 18:07 Tsiteeri
Audi A8 D3 (2002-2010)



Palju aega on mööda läinud aastast 2002, kui ilmavalgust nägi D3 platformil A8. Selle ajaga on ka selliste autode turuväärtus märkimisväärselt langenud ja on kasutatuna üsna odavad osta makstes uue odava jaapanlase v koreaka hinna. Ja kui valida kas nelivedune 300k km läbinud A8 ja sellise uue lutsu vahel, siis silm ka ei pilgu valides just Audi.
See argument on ka minus huvi tekitanud. Foorumis jällegi on infot suhteliselt vähe veel selle masina kohta.
Eelkõige huvitaks mind just omanike endite (neid ju peaks Eestis päris palju juba olema vaadates kas või linnapilti) või remondimeeste arvamus.

Mootoritest siis:
Esimeste aastate nö pre-faceliftile pakuti päris suurt valikut. Autoweek andmetel siis:
Bensiin:
3.0 V6 162 kW/300 Nm (reaalselt pole müügis näinud)
3.2 V6 191 kW/330 Nm (samuti haruldase poolsed)
3.7 V8 206 kW/360 Nm
4.2 V8 246 kW/430 Nm või 257 kW/440 Nm
6.0 W12 331 kW/550 Nm
Diisel:
3.0 V6 171 kW/450 Nm
4.0 V8 202 kW/650 Nm
4.2 V8 240 kW/650 Nm

Ennast huvitavad ennekõike 4.2 bensukas, 3ne diisel ja 4ne diisel. Need 3 varianti on ka järelturul kõige rohkem ning hinnadki väga mõistlikud.
300k km iseenesest vist ei tohiks sellistele autodele suurt midagi teha ja eelkõige ostaks ikkagi autot, mitte odo näitu.
Endal aastane läbisõit jääb umbes 20k km ligi. Vajutada meeldib kah aegajalt ja seetõttu mõtlengi, et kas odavam 4.2 bensiin kaalub üles suurema bensiinikulu + tõenäoliselt veidikene odavama hoolduse nende kahe diisli suhtes või ei? Arvestades hetkel keskmist kütusekulu autodel, siis 100k km sõites sellise kuluga tuleb hinnavahe 3000 euro ligi, mis tuleb bensiini eest rohkem välja käia.
Veermik ja käiguosa peaks samuti kraad kõvem teema olema võrreldes D2? Käigukast samuti vist enam "eluaegse" õliga enam Audi arvates vist ei ole ja ka seda hooldatakse mingi intervalliga? Õhkvedrustus - karta või must have? Muu varustus vist isegi standardis rahuldab kõik vajadused mugavaks kulgemiseks.

Aga aitab lobast ja andke nõu ja jagage arvamusi.

Siim


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 20.04.12 19:04 Tsiteeri


Eks mootori asjus võib poolt ja vastu arvata erinevate nurkade alt, aga kokkuhoiumudel pole neist ükski. Esimese otsa suurtel diislitel on ka rihm vastu tulemüüri, kõikvõimalikud manipulatsioonid sellega eeldavad automaatselt mootori maha võtmist. A8-le paigaldatud 3-ne diisel, mis arendas 171 kW on kuuldavasti hästi õnnestunud, kasutajad eriti suuri asju ei kaeba.
Minu teadmist mööda ei ole ilma õhkvedrustuseta seda mudelit üldse pakutud. Erinevalt varasemast Allroadi kimbutanud jamast on uuem lahendus palju töökindlam. Probleeme on minimaalselt, kompressoritele on olemas OEM remondikomplekt, samuti saab teda ennast vahetada Mercedese vasruosaga, mis on palju odavam.
Veermik on küll teisest puust, kui D2 oma, minu mudelil on vahetatud aastatega ainult mõni ebaolulise hinnaga pudin. Praegu ei ole vaja vahetada ka midagi. Kasutan autot iga päev.
Praegu sellele mudelile hinna ja pakutava suhtes justkui selles segmendis konkurenti ei ole.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Siim89
huviline

Avatar


Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;

postitati 20.04.12 19:24 Tsiteeri


Sinu soovitus siis oleks 4.2 bens või 3.0 TDI ja praktiliselt kalla ja talla?
Mingeid naljakaid vigureid ka sellel autol esineb, mida kindlasti tuleks vaadata või on mingeid võtteid mida peaks tegema, et ennetada mingit mahukamat remontimist?
Kuuldavasti on elektroonikaapsud aastate jooksul lahendatud tarkvara uuendustega või töökindlamate juhtplokkide, juhtmestikega. Kas esimestel oli ka veermikus või mootoripoolest mõnda lastehaigust?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 20.04.12 19:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Siim89
Sinu soovitus siis oleks 4.2 bens või 3.0 TDI ja praktiliselt kalla ja talla?
Mingeid naljakaid vigureid ka sellel autol esineb, mida kindlasti tuleks vaadata või on mingeid võtteid mida peaks tegema, et ennetada mingit mahukamat remontimist?
Kuuldavasti on elektroonikaapsud aastate jooksul lahendatud tarkvara uuendustega või töökindlamate juhtplokkide, juhtmestikega. Kas esimestel oli ka veermikus või mootoripoolest mõnda lastehaigust?


No diiselmootorit ma ise omanud ei ole, seetõttu ma mingit väga põhjapanevat tarkust selle suunas ei lausu.
Ega see kahtlemata ainult kalla ja talla skeemi järgi kulgev sõiduk ei ole, minuomal näiteks on parajat peavalu tekitanud igasugu erinevad elektroonilised jamad. Lahendused ei ole kunagi olnud ülemäära kallid või sofistikeerunud, aga nende leidmine ja tuvastamine on ka esinduse sekkumisel tihti omajagu aega ja närve kulutanud.
Murevabam on olnud just raud ise - sillad on eelmisest paremad, kere taaskord alumiinium, mis ei roosteta, 4,2 liitrine mootori on Audi mootorivalikus juba aastakümneid. See viimane asjaolu on ka minu kindla valiku üks tugipunkt, kolmene diisel on siiski uus ja huvitav, alles avastamisrõõmu täis mootor.
Eks seal mõned lastehaigused ikka alguse mudelitel on, katsetab ju tehaski esimeses otsas seda kõige sobivamat kooslust. Näiteks käigukaste pandi sellegi mootori otsa algul mitut erinevat, minuomal on vahetatud kõik selle tihendid. See oli üsna mastaapne tegemine, neid tihendeid endid pole eriti kusagilt võtta. Sama olen kuulnud veel mõne sarnase auto diskograafiast.
Korralik ülevaatus tuleks teha kindasti kõikidele sellistele ostetavatele autodele, igasugu lekkimised ja võimalikud avarii taastamised tuleks ikka enne raha andmist endale selgeks teha. Päris kinnisilmi ostes võib juhtuda, et ei saa kõige ootuspärasemat tulemust.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mine....
huviline



Registreerunud 10.10.08
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 20.04.12 22:15 Tsiteeri


Kui juba loetud pole siis:
http://www.autoleht.ee/testid/kasutatud?id=2131


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Siim89
huviline

Avatar


Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;

postitati 21.04.12 07:51 Tsiteeri


See on ammu loetud :)
Reaalselt on seal väljatoodud jäigem vedrustus - meeldibki mulle. Muidugi õhkvedrustuse olemasolu annab ka seda veidikenegi timmida ma usun. Näiteks maanteel dynamic ja linnas comfort on vist päris mõistlikud ja väärt seda nupuklõpsimist.
Elektroonikaprobleemid nagu ikka, meie kliimas arusaadavad ja nagu ka seitsmene ütles - tarkvaraliselt lahendatavad enamasti.
Järelturuhind, mis seal miinuseks toodud on juba praegu piisavalt väike, et enam ta väga palju ei kuku sealt hinnaklassist, kust mina autot vaatan.
Palju 4.2 õli võtab ja kas tehaseandmed kütusekulu suhtes on õiglased või pigem alavääristatud?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
mine....
huviline



Registreerunud 10.10.08
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal


postitati 21.04.12 08:02 Tsiteeri


Pole tegelikult arvet pidanud õlikulu kohta aga aegajalt tuleb ikka juurde valada...
Kütusekulu minul keskmine suvel 11-12 l/100km ja talvel umbes 2l juurde. Aga see sõltub VÄGA palju sõidustiilist,
kui on ikka pedal to the metal siis saab kulutuse numbrid üsna müstiliseks! :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 21.04.12 08:18 Tsiteeri


Autot ostes tuleks arvestada, kus autoga sõidetakse. Siit ka müstika, kuidas osad inimesed räägivad pea kaks korda suuremast kulust, kui teised.

http://www.autoweek.nl/auto/27270/audi-a8-42-quattro
Linnas 17,5
Trassil 8,7
Keskmine 11,9

http://www.autoweek.nl/auto/29055/audi-a8-40-tdi-quattro
Linnas 13,4
Trassil 7,5
Keskmine 9,6

Neljase disla ja nelikahe bensuka keskmise kütusekulu vahe on ca 2 liitrit, linnakulu erinevus ca 4 liitrit.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
seitsmene
huviline

Avatar


Registreerunud 10.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A8 4,2

postitati 21.04.12 08:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Siim89
See on ammu loetud :)
Reaalselt on seal väljatoodud jäigem vedrustus - meeldibki mulle. Muidugi õhkvedrustuse olemasolu annab ka seda veidikenegi timmida ma usun. Näiteks maanteel dynamic ja linnas comfort on vist päris mõistlikud ja väärt seda nupuklõpsimist.
Elektroonikaprobleemid nagu ikka, meie kliimas arusaadavad ja nagu ka seitsmene ütles - tarkvaraliselt lahendatavad enamasti.
Järelturuhind, mis seal miinuseks toodud on juba praegu piisavalt väike, et enam ta väga palju ei kuku sealt hinnaklassist, kust mina autot vaatan.
Palju 4.2 õli võtab ja kas tehaseandmed kütusekulu suhtes on õiglased või pigem alavääristatud?


Mina pigem ütleksin vedrustuse kohta, et see on liiga pehme. Natuke lendava vaiba taoline tunne. Selles artiklis räägitakse rohkem suurte rataste (ja vastavalt siis õhem kummiriba rehviks peal) tekitatud emotsioonist.
Jäigaks nimetavad sõiduelamust enamasti sport-seadega vedrustuse omanikud. Minuomal seda pole. Sellesama pehmuse olemasolul pole mingi probleem ka standard seades autot elektrooniliselt madalamaks lasta.
Maanteel dynamic ja linnas comfort on hea mõte, aga selle oskab auto ise automatic funktsioonis ära sättida.

Õli kulumine on minujaoks siiani kõige müstilisem asi, kuivõrd autot ostes kulus õlivahetuse välba täitumiseni esimesel korral umbes liiter (ma vahetasin ca 10 000 km täitumisel), peale seda aga enam mitte grammigi. Ma ei oska seda millegagi seletada. Praegu mul enam endal õli peale valada ei tule.

Kütusekulust vast esimese poole aastaga õiget ettekujutust ei saa (sõltub vist ealistest iseärasustest ka), aga mul on auto ise pakkunud sarnased numbrid - suvel 12 koma midagi, talvel kaks liitrit rohkem. Praegu on täpselt 14,0 keskmiseks. Eks linna ja maanteesõidu osakaal saavad ka suuresti seda numbrit muutma.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Siim89
huviline

Avatar


Registreerunud 07.06.10
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: C5 1.8T; C4 2.2TQ;

postitati 21.04.12 17:18 Tsiteeri


Kütusekulu vahe on täpselt selline, et reaalselt tuleks päris kõvasti maha sõita 4.0 tdi, et tunda tõesti hinnavahet. Muidugi on ka diisli hooldus kindlasti tiba kallim (eeldan), kuna seal 2 turbot mis kindlasti hoolt vajavad ja muud nipet-näpet kraami, mida bensukal pole. Kütuse kvaliteet on samuti üsna kõikuv Eestis ja seega oleks vist pigem mõtet eelistada 4.2. Sellise auto puhul on nagunii seda ökot taga ajada patt ja enesepetmine. Sellisel juhul vaataks 2.0 tdi A4 või mis :)
Sõidud ka on 75-25 maantee kasuks mul. See 25 linna tuleb ka enamasti Pärnut või Tartut, mitte Tallinna tipptundi. Seda arvesse võttes ongi see kütusekulu linnas üsna savi.
Kõik variandid hakkavadki vaikselt seda 4.2 bensukat välja sõeluma. Oletame nüüd, et lähedki platsile või isiku juurde kes müüb. A8 teadagi on alumiiniumkere. Praktiliselt magnet käes tiiru peale teha, siis mis osade külge see magnet peaks hakkama, on neid üldse?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Ramm
huviline



Registreerunud 15.03.07
Asukoht: saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Range Rover Sport 5.0L 372kW

postitati 07.12.13 16:52 Tsiteeri


Kaevan ühe vana teema üles - On kuskil internetis olemas A8 D3 hoolduvälpade kohustusliku tööde nimekiri mida tuleb teha teatud LS juures?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
KuldarA
huviline



Registreerunud 26.11.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 07.12.13 18:36 Tsiteeri


http://www.audiusa.com/content/dam/audiusa/Documents/Audi-Maintenance-Schedule-Model-Year-2008.pdf


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 39.1% - SQL: 60.9%]