madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 09.03.12 22:44
|
|
|
Erinevused Audi 80 kellaplokkides?
Kuna enda autol tahhomeetrit polnud, sai muretsetud teine kellaplokk. Külge ühendades selgus, et spidomeeter ei toimi(odomeeter toimib). Kuna vanal
plokil spidokas toimis, üritasin kahest ühte kokku panna, aga selgus, et need 2 plokki on erinevad, kuigi peaks saama ju eraldi vahetada kõike.
Panen pildi ka:
Ülemine on vana, suure kellaga näidikuplokk ja alumine siis uus, tahhomeetriga plokk. Pildilt on näha, et uuel plokil on spidomeetri osa pistikuga,
vanal aga pistikut pole. Kuna vanalt toimivat spidokat uuele seepärast tõsta ei saanud, sest puudub pistikuosa, proovisin hoopis tahhomeetrit vanasse
plokki istutada. Kuidagimoodi ta sinna ära läks, kuigi oli väikesi erinevusi raami osas. Tööle aga tahhomeeter selle PCB küljes ei hakanud. Seega
panin kõik kokku tagasi nii nagu oli. Seega pean otsima uue, pistikuga spidomeetri? Kas checki osa tõstan lihtsalt ringi kuna uue ploki küljes pole
checki pistikule peasagi?
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 06:04
|
|
|
See alumine on B3-e spidokas, kuna sel ainult kahe kontrolltulukesega minicheck. Muidu checkid võid jah vabalt ringi tõsta. Isegi nii tavalise
minichecki vahetanud välja kompuga variandi vastu. Kuid see miks sul see spidokas ei toiminud on küll veits kahtlane, aga proovi veel korra, kui oled
checkid ümber vahetanud.
Aga selle tahokaga spido küljes peavad ka need klemmid olemas olema. Üks rida on kindlasti, kuna selle külge kinnitub see tilluke minicheck, aga teine
rida peaks olema peidus selle musta katte all (vist isegi pildilt paistavad need otsad sealt välja). Panen ühe pildi ka, millele tegin siis punasega
kastid ümber sinna, kuhu peavad need klemmid sisse minema. Pilt on küll kompuga variandist, aga põhimõte on sama.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 10.03.12 06:14
|
|
|
Sai proovitud mitu korda, nii ühe kui ka teise checkiga. Enda vana ploki küljes olev spidomeeter töötab, seega viga peitub uues plokis. Kumbast
pistikust muidu spidomeetrisse siganaal tuleb, sinisest?. Seega vajan siis pistikuga spidokat, mida võib leida nii B3 kui ka B4 plokkides?
Jah, need mõlemad read on tahhokaga plokil olemas checki jaoks.
Usun, et neid pistikuga toimivaid spidokaid peaks päris palju vedelema kuna tahhokaga ploki vastu vahetajad ostavad tavaliselt terve uue ploki nagu
minagi.
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 06:19
|
|
|
Kiiruse signaal tuleb spidomeetrisse sinisest pistikust, aga kui ta sinnani ei jõuaks, siis ei keriks ka odomeeter end edasi. Mida sa täpsemalt
pistikuga spidomeetri all silmas pead? Kas mõne teise B4-ja peal pole võimalust korraks proovida spidoka osa korrasolekut? Kui seal küljes ka ei
tööta, siis on miskit seal sees tuksis, mis tõttu ka siis seier ei tõuse. Tavaliselt on just vastupidi, et odokas väsib ära ning seier näitab ikka
edasi.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 10.03.12 06:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: weiks
Kiiruse signaal tuleb spidomeetrisse sinisest pistikust, aga kui ta sinnani ei jõuaks, siis ei keriks ka odomeeter end edasi. Mida sa täpsemalt
pistikuga spidomeetri all silmas pead? |
Seal minu esimeses postis oleval pildil on näha, et sellel uuel, tahhokaga plokil läheb spidokasse kõlje pealt juhe, mis ongi pistiku juhe. Minu vanal
aga spidokas teistsugune, seal pistikut pole, saab oma ühenduse kuidagi muud moodi PCB küljest. Suurused ka erinevad.
Pistikuga spidokas siis selline:
http://perses.net/~wookie/kr/pingestabilisaator.jpg
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 06:35
|
|
|
Nüüd sain asjale pihta. Need on erinevate tootjate plokid ja seepärast ka tahhomeetrit ja spidomeetrit ei saa omavahel ümber vahetada. See tahokaga
plokk peaks olema UN4 ning kellaga siis VDO. Ise olen näinud ka muidu B3-e tahoga spidoplokki, aga seda juhet mis sealt spidomeetri osast välja tuleb
näen küll esimest korda.
Kui sa tahhomeetri osa vanasse plokki panid, siis kas kellaga ploki PCB-l olid kõik vajalikud pesad ja augud olemas tahoka jaoks nagu oli tahhokaga
ploki PCB-l. Äkki ei olnud mõne jala jaoks siiski pesa ning klemm oli siis vaid tühjas augus?
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 10.03.12 06:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: weiks
Kui sa tahhomeetri osa vanasse plokki panid, siis kas kellaga ploki PCB-l olid kõik vajalikud pesad ja augud olemas tahoka jaoks nagu oli tahhokaga
ploki PCB-l. Äkki ei olnud mõne jala jaoks siiski pesa ning klemm oli siis vaid tühjas augus? |
Nii palju kui paistis, siis olid klemmide koha peal ka pesad vastas olemas, ühes kohas 3 klemmi ja teises kohas vist oli 4 klemmi. Tahhokas seal aga
toimima ei hakanud, isegi kell seal tahhoka all oli kutu. Küll aga jäid tühjaks peale suure ajanäitaja eemaldamist need pesad, kustkohast ajanäitaja
PCB küljest eraldi trükiplaadiga signaali sai. Pildil jääb checki alla peitu.
Vana plokk on VDO oma jah ja see uus vist oligi UN4. Ei osanud seda arvatagi, et erinevad tootjad. Siis otsingi täpsemalt UN4 plokist pärinevat
pistikuga spidokat.
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 06:58
|
|
|
Siis vist sellest asjast töölooma ei saa. Kui aga uut plokki plaanid soetada, siis oleks mõtekam valida kas 2.0 66kw või 85kw kellade plokk. Üldiselt
on need kohe ka minicheckiga nagu su praegune kellaga variant, aga mõni üksik on ka autochekiga. Sel puhul vahetad lihtsalt checkid ringi ja asi
toimib.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 10.03.12 07:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: weiks
Siis vist sellest asjast töölooma ei saa. Kui uut plaanid soetada, siis oleks mõtekam valida kas 2.0 66kw või 85kw kellade plokk. Üldiselt on need
kohe ka minicheckiga nagu su praegune kellaga variant, aga mõni üksik on ka autochekiga. Sel puhul vahetad lihtsalt checkid ringi ja asi toimib.
|
Mõtled, et kogu kupatus uus osta? Kas asja ei lahendaks lihtsalt sellele uuele, tahhokaga plokile uue spidoka muretsemine, samasuguse UN4 ploki
küljest? Sest odomeeter töötab ja kõik muu toimib, ning hetkel see plokk jäi külge ka. Omavahel neid ristata ei saa jah vististi.
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 07:04
|
|
|
Võib-olla õnnestub kuskilt leida eraldi selline spidomeetri osa, aga see on vähe tõenäoline. Muidugi see lahendaks selle probleemi küll.
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 10.03.12 07:20
|
|
|
Proovin esialgu uut spidokat leida, hetkel isegi vist midagi juba õhus
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 10.03.12 13:06
|
|
|
Anna siis pärast ka teada, kas said asja toimima või mitte.
|
|
|
kulufield
huviline
Registreerunud 30.04.06
Asukoht: Klooga/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3 1998a 1,8 , Toyota avensis 2007
|
postitati 12.03.12 06:23
|
|
|
Kui paned kellaga trükiplaadi külge tahhomeetri siis see ei hakka toimima jah, sest trükiplaadil pole klemme küljes, rajad peaks küll jooksma, aga
klemme pole.
Olen seda ise ka proovinud, sellepärast tean.
Ma arvan, et seda spidomeetrit võimalik remontida, spidomeetri mitte toimimine peaks olema seotud külmjoodetega, need tuleb üle vaadata.
See kas ta on nüüd uuem või vanem ei tohiks asja juures rolli mängida, sest minul hakkas B4 2,6 auto spidomeeter B3 1,6 peal tööle.
Pigem võta see spidomeeter juppideks ja kasuta otsingut, see ei ole uus probleem.
|
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 12.03.12 16:13
|
|
|
Nüüd on sedamoodi, et sai tuttava tuttava käest tellitud veel üks B3 osaliselt komplektne kellaplokk, millel pidi pistikuga spidomeeter küljes olema.
Aga oh üllatust, kui see praegune, nn. tumm spidokas täna lihtsalt ise ellu ärkas. Eelnevalt olin ta uuesti maha võtnud, et pirni vahetada, näppisin
ka spidoka pistikut mõõdaminnes. Uuesti külge ühendades ja sõitma minnes tabas silm ühel hetkel kõrgustes askeldavat osutit. Ma ei oskagi miskit
arvata eriti, külmjooted pean üle vaatama küll, sest temperatuuri kell pole endast elumärki andnud. Eks tuleb aega leida ja asi ette võtta
korralikult. Aga tahhomeetriga varustatult on ikka huvitavam kulgeda küll. Pole varem nii väikeste kw-ga nagu 66kw seda on, 2.0 mootorit omanud ja
lausa üllatav on, et maanteel 90-100km/h liikudes on pöörded üllatavalt kõrged, nii 2800 kandis, samas linnas saab edukalt liikuda kõrgete käikudega
suht aeglase kiirusega ilma mootorit piinamata ja siis pöörded üllatavalt madalad jälle. Võrdluseks - 4.0 bensiinimootoriga ja 136kw Jeep Cherokee
saab maanteel liigeldes 1800-1900 põõrdega hakkama, aga see hoopis teine teema. Igastahes on kõik asjaolud jälle positiivsed
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 12.03.12 17:10
|
|
|
See 2800 pööret on ikka liiga palju. Mul endal täpselt sama mootoriga ning näitajad on sellised:
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.03.12 11:19
|
|
|
Kui see kõige ülemine on b3 VDO spido plokiga sarnane/sama siis tegelikult saab talle selle japsi tahhoka panna. Nokitsemist ja sobitamist on aga
saab. Juhtmed tuleb lihtsalt külge joota, ja vaadata kuhu nad pistikus lähevad sellel japsi plokil. (Rajad jooksid otse sinisesse või kollasesse
pistikusse) Kella elektri ja valgustusega oli ka mingi kamm aga selle sain samuti tööle.
|
|
|
|
madisson
huviline
Registreerunud 30.01.12
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 1.8T 2002
|
postitati 13.03.12 15:07
|
|
|
Proovisin täna tasasel pikal sirgel - täpselt 90km/h spidomeetri järgi näitab tahhomeetril 2600pööret minutis, 95-100km/h näitab tahhomeetril juba
2800-3000 pööret. Natuke paljuvõitu jah. Tühikäigu pöörded on normis. See pöörete arv vist oleneb käigukastist enamjaolt? Täitsa omapärane on see, et
linna vahel võib 4-5 käiguga vabalt liigelda, harva ka 3 käiku vaja. Teoreetiliselt võib olla ka võimalik, et sinna istutatud mingi muu mootori
käimar? Või siis tahhomeeter valetab pisut. Või on mootor juba kohvi.
|
|
|
kulufield
huviline
Registreerunud 30.04.06
Asukoht: Klooga/Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A3 1998a 1,8 , Toyota avensis 2007
|
postitati 14.03.12 06:09
|
|
|
Kas originaalist erinev rehvimõõt(kui on erinev) ei või sassi ajada näite? Kiirust küll valetab kui vale mõõt all, aga kas pöörded on sellega seotud?
|
|
|
|
huljes
huviline
Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q
|
postitati 14.03.12 09:35
|
|
|
Minu B4jal on samuti maantee kiirusel ca 2800 kandis, koguaeg on nii olnud(mootor 2.0, 85kw, ABK) ja seda hetkel all oleva originaal rehviga - rehv
siiski paneb vaid spidokat valetama!
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 14.03.12 14:10
|
|
|
ABT ja ABK mootoritel on erinev käigukast. Üldiselt pannakse 66kw-se kast 85kw-le alla ning nii saab ka sellega madalamatel pööretel kulgeda.
Tahhomeeter valetab enamasti ikka siis, kui silindrite arv ei klapi. Näiteks 5 silindrilise tahokas näitab 4 silindrilise 2.0 66kw peal suht koht
aiateibaid. Seega peab vanemate autode puhul plokk pärineva siiski sobivalt doonorilt. Uuemate puhul nagu näiteks C4 A6 annab aga juba arvutiga asja
sobivaks teha.
Muidugi võib ka olla alla pandud mingi teine kast.
|
|
|
Kermo144
huviline
Registreerunud 18.01.14
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D2 Hitler
|
postitati 05.08.16 12:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: weiks
ABT ja ABK mootoritel on erinev käigukast. Üldiselt pannakse 66kw-se kast 85kw-le alla ning nii saab ka sellega madalamatel pööretel kulgeda.
Tahhomeeter valetab enamasti ikka siis, kui silindrite arv ei klapi. Näiteks 5 silindrilise tahokas näitab 4 silindrilise 2.0 66kw peal suht koht
aiateibaid. Seega peab vanemate autode puhul plokk pärineva siiski sobivalt doonorilt. Uuemate puhul nagu näiteks C4 A6 annab aga juba arvutiga asja
sobivaks teha.
Muidugi võib ka olla alla pandud mingi teine kast. |
Ühesõnaga siis V6 kellasid ei tutvusta kuidagi R4 85kw mootorile? Pöördeid näitab vähem kui peaks. Üks küsimus veel, et kas V6 mootoriga Audi 80-l on
sama suur kütusepaak kui R4 omal?
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 05.08.16 13:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kermo144
Ühesõnaga siis V6 kellasid ei tutvusta kuidagi R4 85kw mootorile? Pöördeid näitab vähem kui peaks. Üks küsimus veel, et kas V6 mootoriga Audi 80-l on
sama suur kütusepaak kui R4 omal? |
Paak sama. Kellasid tööle ei saa jah kui sa just tahomeetri osa 2.0 plokist ümber ei tõsta.
|
|
|
|