ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.02.12 07:52
|
|
|
Audi A6 C4 2.5 TDI 85kW turbo rõhk madal (KORRAS)
Tere!
Probleemiks on siis pealkirjas toodud masina madal turbo rõhk ja sellest tulenev uimane minek. Rõhku vaatasin sõites VCDS-ga, linnakiirustel oli
oodatav rõhk ~1300-1500mbar (absoluutne), tegelik aga jäi sellest vähemalt 300mbar (enamasti ka rohkem) maha - oli 1000 - 1200mbar. Maanteel täiega
tallates õnnestus tegelik rõhk tõsta 1600-1700mbar-ini, kuid see jäi siiski aju poolt oodatust väiksemaks. Kui pedaali natukenegi järgi anda, kukkus
rõhk kohe ära. Uimane minek oli probleemiks juba ammu, varem polnud sellega mahti lihtsalt tegeleda. Külmade tulekuga tekkisid probleemid käivitusega,
siis sai pritsenurga kontrolliks arvuti külge pandud ning siis jäi silma ka madal turbo rõhk (käivitus on loomulikult eraldi teema). Probleem on
pidev, mitte nii, et vahepeal on ok, vahepeal uimane.
Olen masinaga nüüd mitmes kohas käinud ja korda pole autot veel saanud. Otsin nüüd abi ka siit, et veale jälile saada ja siis on juba lihtsam vigane
jupp lasta välja vahetada. Minu (ja paistab, et ka osa remontijate) probleem on see, et ei ole selget ülevaadet, kuidas turbot juhitakse. Praegu on
mulle öeldud nii seda, et juhitakse vaakumiga, kui ka seda, et rõhuga. Autot uurides tundub, et N75-klappi jooksevad voolikud vahejahutist, turbost ja
õhuvõtust (enne turbot). Seega mulle tundub, et vaakumiga siin midagi ei juhita, kuna kust see vaakum peaks tulema? Sai mõõdetud rõhku sealtsamast
vahejahuti küljest tulevast voolikust (kohapeal tuuritades kuni 1200mbar), sama rõhk jõudis ka n75-klapini ja edasi turbo küljes oleva klapini. Turbot
vaadati ja leiti, et on heas seisukorras, lõtkud ok. Vahejahuti on väljast puhas (st ei leki) ning lõdviku kaudu sisse piiludes oli ka puhas.
EGR-klapp tundub olevat eelmise omaniku poolt pimedaks tehtud, kuna VCDS-iga andmeblokke jälgides on tegelik õhukogus oodatust kogu aeg suurem.
Õhuvoolikud paistavad olevat terved (sellele viitab ka vahejahuti otsast mõõdetud rõhu jõudmine turbo küljes oleva klapini). Kas toodud info põhjal
võib teha oletusi turbo enda küljes oleva klapi kohta või võib siiski olla ka milleski muus? Kas turbo küljes olevasse klappi suuga puhudes peaks see
sulguma? Või on vaja suuremat rõhku või olen tööpõhimõttest ikkagi valesti aru saanud?
Edit: Oluline info läks meelest, nimelt mingeid veakoode arvuti ei näita.
Palju küsimusi, olen tänulik kõigi vastuste eest.
|
|
|
tdiquattro
huviline
Registreerunud 20.10.08
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B8.5 allroad, AZLK 2140
|
postitati 28.02.12 10:38
|
|
|
Sellel mootoril juhitakse turbo tööd turbo enda poolt tekitatud rõhuga läbi N75 solenoidklapi. N75 kaudu juhitakse rõhk turbo ülerõhuklapile hoidmaks
seda suletud asendis. Ülerõhu korral võetakse rõhk turbo küljes asuvalt membraanklapilt maha ja ülerõhuklapp avaneb, lastes rõhu maha. Põhjuseid, miks
turbo rõhk on madal, on mitmeid: ülerõhuklapp ei sulgu, N75 ei toimeta korralikult, kütuse etteanne-, gaasijaotus paigast ära.
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.02.12 08:49
|
|
|
N75 solenoidklapi jätsin täna vahelt välja, ühendasin vahejahutist tuleva vooliku otse turbo küljes oleva klapi voolikuga. Mitte midagi ei muutunud,
käitumine ja rõhunumbrid täpselt samad. Järgmisena tuleb siis ilmselt turbo küljes olev klapp ette võtta.
|
|
|
spool
huviline
Registreerunud 27.10.10
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 29.02.12 13:38
|
|
|
Võiks kontrollida ka seda, kas süsteem üldse survet hoiab.
Kui vahejahuti on nagu veitsi juust, siis ei saagi see rõhk mootorisse minna näiteks.
|
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.03.12 10:18
|
|
|
Kõnealune metallist toru oli küll üpris must, kuid õhk käis ilust läbi.
Vahejahuti on terve (nagu ka algse postituses kirjutasin), ka mujal lekkeid ei tuvastanud. Üks väljalaskekollektori kinnituspolt ei olnud korralikult
kinni, kuid kas ja kui palju sealt survet lekkis, on ebaselge.
Praegu on turbo maas, tuntavat pikilõtku pole, risti väike lõtk on. Korpusel mingeid jälgi kohtumisest turbiiniga pole, turbo pöörleb kergesti.
Tahtmine oli klappi kätte saada ja seda uurida, kuid konstruktsioon on nii "õnnestunud", et turbot poolitamata klappi kätte ei saa (vähemalt tundub
nii).
Loodetavasti peagi uued uudised.
Edit: kirjavead
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.03.12 12:51
|
|
|
Turbo käis remondis. Avastati, et (turbo küljes olev) klapp oli avatud asendis kinni kiilunud. Klapp tehti korda. Proovisõit näitas, et asi on parem,
kuid mitte korras. Arvuti näitas, et rõhku on rohkem, kuid siiski vajaka. Täisgaasil tekib nüüd isegi väike ülerõhk (näit aju ootab ~1900mbar, turbo
puhub isegi veidi rohkem), nii et n75 klapi duty cycle näitab sel juhul kuni 9% avanemist. Kuid alumine ots on endiselt lahja ja rõhk kasvab ka
võrdlemisi aeglaselt. Kui kohapeal tuuritades andis varem välja umbes 1200mbar, siis nüüd umbes 1400..1500mbar. Madalate pööretega linnas põristades
(1100..1200) näitab turborõhku koguni atmosfäärirõhust väiksemana, so sisselaskes oleks nagu kerge vaakum?! Lisainfoks veel niipalju, et pritsenurk on
praegu u 8..9 kraadi enne Ü.S.S.-i (parema käivituse huvides), võrreldes õige pritsenurgaga liigub paremini edasi (muidu läks 3000-ndest edasi väga
visalt) ja käivitub ka paremini. See võiks tähendada, et heitgaase võiks turbole jaguda küll.
Omal praegu järgmised mõtted: katalüsaator vahelt välja (umbes?); kontrollida, kas EGR ikka on pime; kontrollida pritsekogust. Kui kellelgi on veel
mõni idee, andke aga teada.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 08.03.12 14:09
|
|
|
Sul ei peagi kogu aeg max rõhk olema. Ainult siis, kui gaas põhjas ja koormus taga.
|
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.03.12 15:33
|
|
|
Kogu aeg ei pea muidugi max rõhk olema, kuid mingi rõhk siiski. Praegu kipub olema nii, et täisgaasil on rõhk enam-vähem, muidu aga jääb aju poolt
oodatavale palju alla. Oma varasematel diislitel (VAG-i 1.9tdi 66kw mootoriga) on aju poolt oodatav rõhk ja tegelik rõhk sisuliselt samad. Rõhk
rõhuks, kui masin nagu kord ja kohus edasi liiguks, siis ma ei kurdaks.
|
|
|
freelander
huviline
Registreerunud 06.09.05
Asukoht: imavere-tallinn-kose
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 facelift 3.0bitdi
|
postitati 08.03.12 19:08
|
|
|
Mina näiteks loen ja läbi käib nii palju numbreid et kisub kirjuks.
1000mbar = siis 1 bar.
See auto ilma chipita puhub üldse mingi 0.9 bar. Minul chipiga 1.1bar. Teinelugu on see, kui andur ära petetud ja vollad otse pandud, siis laseb nii
palju mootorisse kui turbo suudab puhuda vanusest.
Kohapeal saan healjuhul 0.3bar kätte. Sõites aga õhu juurde pääs nii palju parem, et kui turbo taha võtab siis suht kiiresti viskab 1.1 peale ja jääb
sinna seisma seni, kuni tald põhjas ( mingi 0,1 vb langeb ).
Kui sul turbo ei puhu korralikku õhku, siis peaks ikka päris hull must tagant väljas olema kiirendades. Äkki hoopis viga kusagil seal, et küttekogus
liiga madal? Mootor kohapeal uimane ja tagant ei tule grammigi musta ei kiirendades ei kohapeal ?
Omadest kogemustest ütlen ka, et kui küttekogus ja nurk ei ole omavahel tasakaalus. Siis voibki nii olla, et üks hetk kiirendab, teine hetk ei
kiirenda. Aga kindel on see, et kui sul rõhk mootorisse ei jõua ( oletame et kõik muu paigas ) siis peaks olema taga selline must, et taga sõitvat
autot sa ei näe.
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.03.12 07:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: freelander
Mina näiteks loen ja läbi käib nii palju numbreid et kisub kirjuks.
1000mbar = siis 1 bar.
See auto ilma chipita puhub üldse mingi 0.9 bar. Minul chipiga 1.1bar. Teinelugu on see, kui andur ära petetud ja vollad otse pandud, siis laseb nii
palju mootorisse kui turbo suudab puhuda vanusest.
Kohapeal saan healjuhul 0.3bar kätte. Sõites aga õhu juurde pääs nii palju parem, et kui turbo taha võtab siis suht kiiresti viskab 1.1 peale ja jääb
sinna seisma seni, kuni tald põhjas ( mingi 0,1 vb langeb ).
Kui sul turbo ei puhu korralikku õhku, siis peaks ikka päris hull must tagant väljas olema kiirendades. Äkki hoopis viga kusagil seal, et küttekogus
liiga madal? Mootor kohapeal uimane ja tagant ei tule grammigi musta ei kiirendades ei kohapeal ?
Omadest kogemustest ütlen ka, et kui küttekogus ja nurk ei ole omavahel tasakaalus. Siis voibki nii olla, et üks hetk kiirendab, teine hetk ei
kiirenda. Aga kindel on see, et kui sul rõhk mootorisse ei jõua ( oletame et kõik muu paigas ) siis peaks olema taga selline must, et taga sõitvat
autot sa ei näe. |
Tänan vastuse eest! Oma numbrid esitasin nii, nagu VCDS neid näitab, st koos atmosfäärirõhuga. Seega puhubki minu auto turbo ülerõhku täisgaasil
maksimaalselt 0,9bar. Küll aga tõuseb turborõhk aeglaselt ja turborõhk jõuab aju poolt oodatud väärtuseni ainult 3-nda käiguga täisgaasil. 4-s ja 5-s
käik on sellest tulenevalt üpris tuimad.
Musta ajamise koha pealt vaidleks vastu. Tehaseseades diisel ajab musta siis, kui osa õhku pääseb peale õhulugejat kuskile plehku. Siis aju näeb, et
õhku läheb mootorisse palju ja kui gaasipedaali asend seda nõuab, siis pritsib ka rohkem kütust silindrisse. Tegelikult aga õhku nii palju ei ole ja
mittetäieliku põlemise korral ongi must suits taga. Kui aga reaalne õhukogus ja aju poolt nähtav kogus klapivad, siis mingit musta pilve ei tule, kuna
kütet ei pritsita rohkem, kui õhku on. Aga natuke musta mul kindlasti tuleb, vähemalt kohapeal tuuritades on lumel kerge tahmajälg näha, maanteel
sõites tahavaatepeeglist küll mingit suitsu ei näe (täisgaasil).
Kütusekoguse kontrollin üle, oskab keegi öelda, mis seal õige number peaks olema?
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.05.12 13:48
|
|
|
Aega on vahepeal napilt olnud, katalüsaatori ja egr-i kontrollimiseni pole jõudnud. Küll aga leidsin järgisin soovitust kütusekogus paika ajada. Minu
masinal oli tühikäigul 7.5 mg/str, valdavalt olen kohanud soovitust ajada see 4.1-4.4 kanti. Nii tegingi ja asi hoopis hoopis parem, madalalt on tõmme
oluliselt parem, kütusekulu kompuutri järgi (hetkekulu) langes (eks pikema aja peale on näha, mis ta täpsemalt teeb), 4-nda ja 5-ndaga saab nõutud
0.8bari rõhku kätte ja hoiab seda ilusti(lastes üleliigse klapist välja, see on n75 duty cycle-st jälgitav). Ainsana häirib nüüd, et 3-nda käiguga
täisgaasil kiirendades kukub rõhk kuskil 3900 pöörde pealt alla, aga mitte päris nulli vaid jääb sinna 0.3 bari peale. Oskab keegi kommenteerida, kas
see on normaalne või saab asja veel veidi paremaks? Katalüsaatori lasen järgmisel nädalal puhtaks teha, näis, kas see midagi muudab. Juhiistmelt
vaadates endiselt musta suitsu kiirendusel näha ei ole, ehk vaja veel veidi kütet peale keerata? Tänud kõigile kaasamõtlemise ja soovituste eest!
|
|
|
ErikSR
huviline
Registreerunud 27.02.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.05.12 12:21
|
|
|
Katalüsaator on nüüd puhas (oli üsna üsna umbes) ja ise olen rahul. Rõhk kerkib nüüd korraks lausa 1.2bar-ini ja püsib ka 3-nda käiguga ilusti
0.8-0.9 vahel kuni piirajani. Kiirendus ka hoopis parem, nüüd ikka turboautole kohane minek.
Vigu oli siis lõpuks 3:
* turbo ülerõhuklapp lahtises asendis kinni kiilunud
* kõrgsurvepumba kütusekogus liiga väike
* katalüsaator umbes
Turbo klapi remontis kiiresti ära Tartus Tõrvandis tegutsev mees, naeruväärselt väikese raha eest, julgen soovitada. Kui kellelgi huvi, annan tel.
numbri.
Kirjutasin ühes postituses, et selle auto puhul on VCDS-i näidatavad aju poolt oodatav rõhk ja mõõdetud rõhk (vastavalt "charge pressure(specified)"
ja "charge pressure(actual)") rahulikul sõidul üpriski erinevad, endal võrdluseks oleva audi 80 1.9tdi puhul on need numbrid sarnasemad. Sain arvuti
külge panna ka 103kw tdi mootoriga isendile, mille omanik oli minekuga täiesti rahul ja sellel olid samuti näitajad üpris erinevad. Ju siis nende
mootorite omapära. Kui aga mootorile veidi koormust anda, hakkavad numbrid klappima. Ehk on mõnel minusugusel võhikul sellest teadmisest kunagi
kasu.
|
|
|
hardy-a6
huviline
Registreerunud 04.08.09
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 (c4) 2,6 Q
|
postitati 22.08.12 17:58
|
|
|
Kuidas tead, et katalüsaator umbes oli ja kuidas puhastasid?
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 22.08.12 18:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hardy-a6
Kuidas tead, et katalüsaator umbes oli ja kuidas puhastasid? |
Vaatad otsast sisse ja õldiselt on soovitav ta tühjaks taguda. Tegelt kõigeparem on otsetoru panna.
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 22.08.12 18:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ErikSR
Katalüsaator on nüüd puhas (oli üsna üsna umbes) ja ise olen rahul. Rõhk kerkib nüüd korraks lausa 1.2bar-ini ja püsib ka 3-nda käiguga ilusti
0.8-0.9 vahel kuni piirajani. Kiirendus ka hoopis parem, nüüd ikka turboautole kohane minek.
Vigu oli siis lõpuks 3:
* turbo ülerõhuklapp lahtises asendis kinni kiilunud
* kõrgsurvepumba kütusekogus liiga väike
* katalüsaator umbes
Turbo klapi remontis kiiresti ära Tartus Tõrvandis tegutsev mees, naeruväärselt väikese raha eest, julgen soovitada. Kui kellelgi huvi, annan tel.
numbri.
Kirjutasin ühes postituses, et selle auto puhul on VCDS-i näidatavad aju poolt oodatav rõhk ja mõõdetud rõhk (vastavalt "charge pressure(specified)"
ja "charge pressure(actual)") rahulikul sõidul üpriski erinevad, endal võrdluseks oleva audi 80 1.9tdi puhul on need numbrid sarnasemad. Sain arvuti
külge panna ka 103kw tdi mootoriga isendile, mille omanik oli minekuga täiesti rahul ja sellel olid samuti näitajad üpris erinevad. Ju siis nende
mootorite omapära. Kui aga mootorile veidi koormust anda, hakkavad numbrid klappima. Ehk on mõnel minusugusel võhikul sellest teadmisest kunagi
kasu.
|
Sul on chippimatta pill? Mul chipiga hoiab tald põhjas kiirendades mingi 1,4 bari rõhukella järgi vaadates. Mul automaatkast ka sel se rõhk läheb
kiiremini üless ja hoiab paremini. Kati lõid ikka minema? Ilma hoopis parem ei kogu tahma enam ja suitseb seetõttu vähem. Eger tee ka pimedaks kui
juba ei ole ja paigalda chip siis suu kõrvuni koguaeg.
|
|
|
DonNiger
huviline
Registreerunud 25.10.06
Asukoht: Eestist eemal
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 1.9TDI 96kw
|
postitati 22.08.12 21:02
|
|
|
VCDS'is vaata ka air in spec ja actual. Nagu olen aru saanud, siis hoopis nende järgi käib N75 toimetamine.
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 18.04.13 06:32
|
|
|
Mis kanali alt VCDS-ga seda turbo rõhku näeb?
|
|
|
|
meelo
huviline
Registreerunud 07.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 3.0 BiTDI Q Avant S-Line
|
postitati 18.04.13 15:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ülks
Mis kanali alt VCDS-ga seda turbo rõhku näeb? |
Peaks measuring block nr 10 alt seda nägema actual vs specified.
|
|
|
EigoP
huviline
Registreerunud 25.03.09
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDi
|
postitati 13.09.14 21:24
|
|
|
Kaäkab mind samauguse probleemiga aidata. Sai 2.5tdi 103kw turborõhu kell sisselaske ja map anduri vahele paigaldatud aga see näitab max 0.3 .Samas
auto liigu väga hästi. VCDS näitab kohapeal tiksudes selliseid nr:
471.4 mg/str Intake air quantity
1044.3 mbar Atmospheric pressure
1020.0 mbar charge pressure
0.0 % Accelerator position
|
|
|
EigoP
huviline
Registreerunud 25.03.09
Asukoht: Haapsalu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDi
|
postitati 14.09.14 15:20
|
|
|
Sai siis täna kompressorist sinna voolikusse ühku lastud ja selgus,et voolikus auk. Vahetasin Map sensori ja sisselaske vahelise vooliku ja nüüd asi
korras.
|
|
|
|