messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 30.01.12 22:03
|
|
|
Audi 80 B4 Avant 1.9TDI - 1995 - messin
Tervist siis kogu audiperele.
Pikalt sai mõeldud kas teha siia teemat või mitte, kuid kuna ise küllaltki tihti ikka siin teiste autode kohta üsna huvitavaid ja ka vähemhuvitavaid
asju juba lugenud siis panen ka enda "traktori" üles teistele vaatamiseks ja arvustamiseks, ning ehk leiab keegi siitki midagi kasulikku või
vajalikku.
Tehniline info selle auto kohta:
Valmistati siis 1995 aastal ja vahele on pandud väga hea 1.9TDI mootori, mis on ökonoomne ning vajadusel saab ka mõne kiirema möödasõidu sooritada.
Auto on hõbedast värvi ning nii keskmiselt hoitud, läbisõit on praegu umbes 320000 km. Seest on sisu enamasti korralik ning väljast roostet
praktiliselt ei ole üldse. Lisadest võiks ära mainida 4x el aknad, el katuseluuk, el peeglid, 2x airbag.
Auto sai ostetud millalgi augusti lõpp, septembri algul ning üleval on ennast küllaltki korralikult pidanud. Varasemalt on Audidega olnud ka
kokkupuudet piisavalt ( eelmine isiklik Audi oli Audi 80 2.0 83kw quattro). Kui auto ostsin siis oli tal just käigukast kokku jooksnud ja vigasid oli
veelgi. Eest kapott oli igatepidi kõver ja ka esimene tuli oli katki kuna eelmisel omanikul õnnestus talvel mingisugune Hyundai suurematesse
keretöödesse saata. Eks selle avarii jälgi ei ole veel kõiki suutnud eemaldada kuid uus kapott ja tuli on vaikselt juba külge keeratud. Samuti sai
kohe vahetatud käigukast ning ka uus sidur vahele visatud, sest vana oli koos käigukastiga otsustanud lahkuda tööst. Peale käigukasti vahetust sai
sõidetud üsna kaua aega enne, kui tekkis raha teda korralikumalt remontima hakata.
Paar pilti siis sellest milline auto põhimõtteliselt oli kui ma ta ostsin:
Kulmud mis tulede küljes olid on selleks hetkeks küll juba küljest võetud, sest need ei sobinud kohe mitte kuidagi sinna, vaata kuskohast tahad. Uus
esituli oli ka selleks hetkeks juba külge kruvitud.
Nüüd eelmisel nädalal sai ette võetud korralikum hooldus, sest peale õlivahetuse ei olnud see auto veel minult midagi nõudnud. Üksikasjalikult iga
jubina vahetusest rääkima ei hakkaks, kuigi see oleks täiesti võimalik, sest nagu on üks ingliskeelne ütlus, et "What can go wrong, will go
wrong"
Vahetatud sai siis:
- Kapott
- Jahutusvedeliku flants + jahutusvedelik
- Õhufilter
- Esimesed rattalaagrid
- Tagumised rattalaagrid
- Esimesed amordid + tugilaagrid
- Vasakpoolne stabilisaator varras
- Generaatori rihm + rullik
- Kõik mootoripadjad
Suured tänud onule, kes sooja garaa˛i lubas kasutada ja ka sõbrale, kes siin kasutajanime all adr3naline tegutseb, selle eest, et ta terve laupäeva
põhimõtteliselt viitsis aidata mul neid töid teostada.
Järgmisel päeval muidugi remont veel jätkus, sest külmaga otsustas starteri tõmberelee, et tema sellise ilmaga ei tööta ja tahtis väljateenitud
vanaduspõlve rahus kusagil rauahunnikus jätkata.
Üldiselt autoga rahul, kuid nokitsemist jätkub veel. Ülevaatuselt saadeti ka hetkel tagasi, et vasakpolsed õõtsapuksid ja parempoolse pooltelje
kaitsekummi ära vahetaks. Hetkene "to do" list oleks siis selline:
- Vasakpoolsed õõtsapuksid vahetada
- Parempoolne pooltelje kumm vahetada
- Vasakpoolne küljepeegel korda
- Tagumise luugi link vahetada
- Vasakpoolne tulede alune liist vahetada
- Püsikiirusehoidja paigadalda
- Kapotiamort, jne.
Pika jutu peale siis ka pilte hetkeseisust. Igasugune abi on alati oodatud, eriti oleks tänulik püsikiirusehoidjaga seonduva suhtes.
|
|
|
simoQ
klubiliige
Registreerunud 25.03.08
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: S6 2.2T & A8 4.2
|
postitati 30.01.12 22:35
|
|
|
Üle pika aja üks asjalik ning väga detailne ning informatiivne teema. Huvitav täitsa lugeda, samuti on ka pildimaterjali. Auto tundub aus ning
peamine, et oled ise rahul. Uue vasaku tiiva osas leiad varuosade rubriigist kindlasti rohtu.
Igatahes edu ja jaksu ning tere tulemast audiklubisse.
Simo
Puksiir 3,4 t ja vintsimine 10 t - +372 53095801
|
|
|
|
charley
huviline
Registreerunud 21.09.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 Avant
|
postitati 31.01.12 05:51
|
|
|
Heh,pildid prakselt minu koduhoovis tehtud .Aga peab meeldima,asjalik
teema tõesti.Natukene nokitsemist ja saad väga heade lisadega ökonoomse masina.
|
|
|
adr3naline
huviline
Registreerunud 22.07.09
Asukoht: Võru -/- Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5TDI -/- 80 B4 2.3 Quattro -/- VW Käfer 1600
|
postitati 02.02.12 19:42
|
|
|
Lõpuks said ka siis teema ära tehtud. Aega võttis, aga olemas Päevik tuleb
ikka korralik ja asjalik nagu vaja.
Too laupäev sai jah suht kaua aega mässatud, aga asja vähemalt sai ja vajalikud jupid vahetatud.
Aga edu sulle autoga ja uuenda siis ikka siin ka
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 06.02.12 17:12
|
|
|
Hommik, termomeeter näitas -35 külmakraadi. Sügav kahtlus kas auto käivitub või mitte, kuid minu üllatuseks peale natukest meelitamist starteriga
ärkas mootor ellu. Kuna tõesti külm oli siis auto oli kange küllaltki alguses, kuid peale natukest sõitu oli juba täitsa auto moodi. Nädalavahetus oli
taas küllaltki produktiivne. Vahetatud said vaskaul pool õõtsa puksid ning paremal pool poolteljeots ja poolteljekumm. Poolteljeots sai vahetatud,
kuna natuke juba ragises ja kui uus juba vedeles niisama siis sai korraga alla visatud. Edukalt sai ka ülevaatus seekord ära tehtud ning nüüd järgmise
aasta märtsini mureta.
Vasakut tiiba plaanis hetkel vahetada pole, sest eest tahaks see nurk natukene iluravi ainult, muidu tiib väga korralik. Praegu tahaks kiiremas korras
tagumist luugi linki vahetada ning ka vasakpoolset tuledealust liistu. Hetkel aga üldiselt liigub auto hästi ja loodan, et see ka nii jääb. Vaba raha
tekib siis tahaks ka autos helipilti paremaks muuta. Praegu on ainult kaks väikest kõlarit armatuuris sees, mis just väga korralikku häält ei tee.
Kuid mis ja kuidas on veel mõtlemisel. Ainult bassi peale ei tahaks süsteemi üles ehitada vaid nii, et oleks kõike. Kõik ideed sel teemal oleks
teretulnud, samuti ka kuhu neid kõlareid paigutada, sest uste sees originaalkohti ei ole. Üldmulje võiks lõpus küllaltki viisakas jääda ikkagi. Tänud
ka heade sõnade eest ning proovin seda autot ikka korralikuna ja võimalikult originaalilähedasena hoida.
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 11.02.12 15:26
|
|
|
Täna algas päev küllaltki huvitavalt, nimelt sai käidud koos kasutajaga adr3naline väheke talverõõme nautimas. Taaskord tuli aga tõdeda, et üks asi
mis sel auto puudu on ja mida nii kergelt ei leiuta ka külge on tagumised vedavad rattad. Kuid eks millalgi tuleb osta selline auto lisaks, mis talvel
naeratuse näol hoiaks. Jutu lõppu üks pilt ka, mis täna hommikul toimus.
|
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 11.02.12 16:06
|
|
|
Kena masin. Aga......kuskohas see kena järv asub kus sa talverõõme
nautisid?
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 11.02.12 17:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Uhm
Kena masin. Aga......kuskohas see kena järv asub kus sa talverõõme
nautisid? |
Joosu karjääris, kui quattrorõõmude teemat sirvid, siis seal ka küllaltki täpsed juhised kuidas sinna saada
|
|
|
Uhm
huviline
Registreerunud 05.03.04
Asukoht: Võru/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Skoda Octavia Combi 1.2TSI - 15
|
postitati 11.02.12 19:47
|
|
|
Kunagi kui Võrumaa kutsehariduses sai õpitud, siis sai selles kohas käidud lõunavahetundidel lõbutsemas. Vanad head ajad.
|
|
|
RTamm
huviline
Registreerunud 25.10.10
Asukoht: Jõgeva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 (D3) 3.0TDI Quattro, Audi A4 (B5) 2.8 30v V6; Mercedes Benz 220D W123
|
postitati 11.02.12 20:50
|
|
|
Kena hõbedane. Iluvigu küll on palju praegu, kuid usun et sinu käes saab see pill siledaks .
Pole veel väikese Võru peal seda Avanti kohanud, aga eks kunagi vb näeb pilli ära
Edu "traktoriga" ja mõnusaid muretuid km !
|
|
|
1.9tdi
huviline
Registreerunud 07.10.10
Asukoht: Tartu/Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Vw Passat 2007/ Audi a6 c6 2006
|
postitati 14.02.12 22:15
|
|
|
:)
Nägin omasilmaga pilli Tartus ära, natuke tööd ja "Traktor" missugune!
Edu sulle!
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 06.04.12 18:05
|
|
|
Vahepeal on siis palju vett merre voolanud ja ka Audiga on läbitud mõnedsajad kilomeetrid. Natukene sai nokitsetud selle tuledealuse iluvõre kallal ja
ka klaasipesupihustid said vahetatud, sest vanad kapotiäärest kaugemale enam pihustada ei jaksanud. Midagi auto juures väga muutnud ei ole ja praegu
ei vaja õnneks midagi tegemist ka ning saab rahulikult maanteid mõõta. Pea terve märtsikuu auto seisis, sest sai ringi liigeldud Audist kaks aastat
vanema sugulase VW Passatiga. Neid kahte siiski omavahel mina väga kõrvutada ei saa, sest kuigi sel Passati bensumootoril oli sama palju kw ja ka
mõõdud suhteliselt samad, siis Audiga sõitmine on kokkuvõttes ikkagi kordades mugavam.
Jutu lõpetuseks siis mõned pildikesed hetkeseisust:
|
|
|
weiks
huviline
Registreerunud 04.05.10
Asukoht: Sindi
Kasutaja on eemal
Auto: 80 2.7BiTQ 92'; A4 1.8TQ 95'; Cabrio 1.8T 95'; A4 3.0TFSi manu 08'; S4 3.0TFSi 10'; A4 1.8TFSi 13'
|
postitati 06.04.12 20:44
|
|
|
Kui selle vasaku nurga sealt suunatule pealt ka korda saad, siis näeks täitsa kena välja. Ega praegugi viga pole, aga see lihtsalt tõmbab tähelepanu
See tagaluugi tiib on ka üsna huvitav asi, kuna varem polegi nagu sellist näinud.
Nüüd kus oled lisanud ka salongist pildi, siis on näha ka uuemat sisu, mida ei leidu just paljudel
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 08.04.12 17:16
|
|
|
Selle nurgaga tuleb tõesti midagi ette võtta, ning eks neid iluvigu ja muid asju mis tegemist tahaksid on omajagu, enne kui autoga täiesti rahule võib
jääda. Hetkel ei ole ei aega ega ka raha peale sõitmise autoga väga tegeleda, kuid suvel tuleb välimuse kallal kindlasti natukene vaeva näha. Peale
talve on nüüd näha ka juba roostealgeid siin ja seal lähemal uurimisel, et nendega tuleb kiiremas korras midagi kindlasti ette võtta.
Kui kellelgi on pakkuda sellele masinale või teab kellel on püsikiirusehoidjaga kang müüa, siis võiks teada anda. Tükk aega juba otsinud, kuid ei ole
peale sattunud veel ühelegi.
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 10.06.12 11:24
|
|
|
Viimasest postitusest on möödas juba mõni päev rohkem kui kaks kuud. Selle aja jooksul on aga juhtunud selliseid asju selle autoga, mida ei sooviks
mitte ühelegi teisele autoomanikule. Aga asjast siis ka natuke lähemalt. Nimelt on juhutnud selle kahe kuu jooksul kolm huvitavat seiklust, millest
üks kestab tänase päevani...
Seiklus nr 1 : Peale pikka reisi võrokeste maalt pealinna ja seal sõitmist nädala jagu otsustas generaator laadimise lõpetada. Kuna mure oli suur ja
ainult aku pealt ei julgenud Tallinnast Võrru tagasi hakata sõitma siis sai kähku võetud pagasnikust tööriistakohver, genekas maha võetud ja ostetud
uued harjad sinna. Rõõm oli küllalt suur, kui selguski, et viga oli harjades ning genekas jätkas laadimist endise tublidusega. Elu tundus hetkega
palju ilusam.
Seiklus nr 2 : Sama päeva õhtul peale geneka putitamist, otsustasin visata sõbra pealinnast Maardusse, et ikka veenduda, kas see genekas laeb.
Natukene maad enne Maardut tegi nö luuavars paugu ja töölepingu lõpetas vasakpoolne pooltelje ots. Päris niisama heast peast ta ei lennanud siiski,
sest oli varem kuulda olnud, et ta natuke ragiseb, kuid lootsin, et ehk peab palgapäevani vastu. Ilmselgelt ta otsustas enne kuulid endast välja
lennutada ja edasi pidin vaatama kuidas auto kähku korda saaks. Õnneks ei pidanud väga palju kontakte telefoniraamatust läbi helistama, kui
lohistatigi see auto Maardust pealinna tagasi ja järgmise päeva lõunaks oli see auto juba liikumisvõimeline ka. Peale sellist jama otsustasin kähku
igaks juhuks teiselt poolt pooltelje otsa ära vahetada, sest ka see pool ragises hästi väheke kui rattad välja keerata. Kuigi talvel said vahetatud
mõlemad pooled siis küllalkti kähku läksid nad jällegi läbi. Ei teagi kas süüdi oli siis kehv varuosa või need poognad jäärajal. Ise arvan, et see
kivi tuleks pigem visata siiski enda kapsaaeda ja ei oleks tohtinud seal jäärajal niipalju seda autot libistada.
Seiklus nr 3 : Peale neid huvitavaid seiklusi sain sõita autoga peaaegu kuu aega ja siis tegi tõesti luuavars paugu ning natukene enne Mäod läks
pealinna poolt tulles katki turbo õlitoru, mille peale auto mootor suht kähku kõik õli igale poole laiali lennutas. Peale natukest aega kapoti all
asja uurimist jõudsime sõpradega järeldusele, et seda ikka ei paranda, sest toru oli murdunud just sealt kus ta peaks koonuse külge kinnituma. Miks ja
kuidas on siiani müsteerium. Edasi tuli hakata otsima kainet juhti, kes meid pealinna tagasi lohistaks, kuid reede öösel kella 11-12 ajal ei olnud see
just kõige lihtsam tegevus. Saime kõik oma telefonikontaktiraamatu peaaegu otsast lõpuni läbi helistatud, kui meid nõustus abistama üks hea kolleeg
töö juurest. Kui auto juba Tallinnas tagasi oli hakkasin järgmine päev otsima sellele asendusosa, kuid see ei osutunudki nii lihtsaks kui arvasin.
Helistasin läbi suuremad lammutused üle eesti ning otsisn ka eraisikute käest, kuid tulutult ning lõpuks tegin kõne audi esindusse, kust lubati see
jupp mulle nädala lõpuks ära tellida. Kuid ka seal ei liikunud asjad nii kiiresti ning kui nädala lõpus uuesti helistasin siis lubasid, et esmaspäeval
peaks see jupp olemas olema ja loodan, et saan sama päeva lõpus ka oma autoga muretult edasi sõita.
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 12.06.12 19:38
|
|
|
Ja jamad jätkuvad...
Esmaspäeval sain uue toru ja hakkasin kohe usinalt seda külge panema, kuid asi jäi selle taha pidama, et sealt, kus peaks olema vaheosa keere kuhu
kinnitub õlifiltri juurde mineva toruotsa koonuseline osa, on õlifiltri peal olevast jahutuse "karbikesest" seest ära keeratud. Hetkel siis hakkan
otsima seda uut osa. Võib-olla sai keegi keerulisest lausesõnastusest aru
Kuna ma selle asja nime täpselt ei tea siis on väga raske seletada. Ise ei suutnud muud välja mõelda kui tuleb otsida kusagilt sinna uus asi vahel,
sest mingeid pornolahendusi sellise asja jaoks ei tahaks katsetama hakata ja lahti tuleks ta nkn võtta, sest see keerme rauapuru kukkus sealt august
loomulikult sisse ning ei tahaks, et kusagilt selle tõttu midagi pärast ummistuks või jumala teab mida veel sinnasamusesse keeras.
Selle loo moraal on, et purjus sõbralt tuleb mutrivõti käest ära võtta ja mitte kuulata, et küll ma asja korda teen.
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 26.06.12 18:29
|
|
|
Tervist,
Asjad on nüüd jõudnud niikaugele, et auto jällegi on liikumisvõimeline ja nüüd püsivad kõik mahlad ning õlid ka ilusasti sees Väikese üllatuse tegi peale mootori juures õlivärgi korda saamist mulle
pidurisüsteem, kuna pedaal vajus lihtsalt läbi peale pikka seismist ja pidurivedeliku topsik oli tühi. Leket ma kusagil ei näinud ja enne seisma
jäämist töötasid ka pidurid väga hästi. Igastahes kahtlustasin, et äkki on pidurivõimendis mingi kala sees, et kaob sinna see vedelik, kuid see
katsetus tulemusi ei andnud ning seejärel otsustasin lihtsalt kogu süsteemi ära õhutada, peale mida ka pidurid toimima hakkasid. Seni pole ka
pidurivedeliku paak mingistki otsast tühjemaks jäänud, et suht müsteerium minu jaoks
Kuna tööl on kiire, siis hetkel olen autoga ainult muretult kilomeetreid läbinud. Enda autoga oli ikka kuradima hea sõita üle tüki aja, ning tuli ka
hulga mõtteid juurde mida saaks veel auto juures paremaks teha.
Enne kõiki neid seiklusi ja pikki igavaid monolooge mis siia kirjutanud olen, võtsin kunagi ühel pühapäevasel päeval ette püsikiirusehoidja
paigaldamise. Kokkuvõtlikult võib öelda, et aega läks aga asja sai ka. Kuna mul ei olnud seda pistikut juba valmis veetud või siis ma olin lihtsalt
nii saamatu, et seda ei leidnud, vedasin ise ajust juhtmed ja panin neile lülitid vahele. Kui kellelgi peaks näpunäiteid vaja minema sellise asja
teostamisel, siis aitaks meeleldi. Tulevikus plaanin kindlasti ka teha selle lahenduse originaalis. Praegu peitsin lülitid tuhatoosi taha, et ei
rikuks salongi üldmuljet. Hetkel aga oleks siis kõik.
|
|
|
JanP
huviline
Registreerunud 04.12.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 240, 300
|
postitati 26.06.12 18:33
|
|
|
Kas selle tagumise antitiiva peal mingeid huvitavaid kirjasid pole? Või teab keegi öelda, mis tiib see selline olla võiks? Näeks samasugust enda auto
küljes hea meelega.
|
|
|
messin
huviline
Registreerunud 14.12.07
Asukoht: Võrumaa<->Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 B4 Avant 1.9TDI
|
postitati 26.02.13 16:49
|
|
|
Vastuseks pool aastat vastust ootanud küsimusele, siis tagatiival on all peidus Zender'i kirjad. Pole ka ise seda tiiba kohanud väga liikluses B4
Avantidel, järelikult suht haruldane leid. Kui auto sain, siis olid tal ees ka veel kulmud tulede peale liimitud, kuid need said maha kisutud, sest
kaine mõistus leidis nii parem olevat. Erinevat veel teiste B4 Avantide suhtes on see, et ära on kaotatud ukse lukustus nupud salongist ja sinna
lihtsal kohatäide pandud. Seda ei oskagi öelda milleks see nüüd hea on olnud aga ju targemad on nii heaks arvanud ja nii ka teinud.
Midagi põnevat autoga vahepeal juhtunud pole ja liigub ikka endistviisi. Paar nädalat tagasi otsustas ainult geneka pingeregulaator, et sobiv oleks
lasta 19.2 volti akule ja niimoodi sain korralikust akust jagu Õnneks
peale aku midagi muud ära ei hävinenud ja piisas ainult aku ja pingeregulaatori vahetusest.
Hetkeseisuga enam seda autot ei kasuta vaid selle eest hoolitseb teine pereliige, siis väga midagi uuendada pole seni kuni autoga ise jälle liikuda
saab. Kuid ega ise ka jalameheks ei hakanud nüüd üleöö vaid sai võetud teine liikur. Varsti ka selle kohta teema.
|
|
|