jansu24
huviline
Registreerunud 10.08.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,8 autom ´95
|
postitati 23.12.11 18:34
|
|
|
tagumine kojamees ja klaasisoojendus
Tere,
Lähipäevadel tekkis minu autole selline anomaalia, et tagaakna soojendust sisse lülitades hakkab tööle ka tagumine kojamees ja vehib kogu aeg. Kui
soojenduse välja lülitan, jääb ka kojamees seisma.
On keegi taolise asjaga varem kokku puutunud? Kuidas seda anomaaliat elimineerida? Ning kuidas need üldse omavahel seotud on?
Terv,
Jansu
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 23.12.11 18:38
|
|
|
Juhtmed luugi ja kerevahel puruks ja lähevad kokku.
|
|
|
|
Rauno_N
huviline
Registreerunud 17.01.11
Asukoht: Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro
|
postitati 23.12.11 18:55
|
|
|
Oskab keegi öelda mida ja palju vaja lammutada on et neid juhtmeid kontrollida. Mul üks see kummikaitse puudu ja juhtmed paistavad mitu korda lapitud,
peaks kõik lahti võtma ja korralikult üle vaatama.
Autoks sama mis teemaalgatajal kirjas, C4 avant.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 23.12.11 19:51
|
|
|
Kummiluta võta lahti ja näed. Soovitan pikemalt vahetada juhtmed ära, murdekohalt juhtmeid joota on kilplase tegevus. Näiteks B4 on vahetult enne
pagassi mikeut pistik ühendus pagassiruumis. Sealt vedasin uue juhtme pagassi luuki. Pagassi luugis sees tegin ühenduse. ja kindlasti kasutada head
elastset juhet mitte vana kalgistunud.
|
|
|
|
teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.12.11 17:38
|
|
|
Tere. Lammutada pole ehk eriti vaja. Kummist lohvik kere ja luugi küljest lahti juhe läbi lõigata kohast kust juhe terve(ettevatlikult tuleb juhe
kerest natuke välja ja luugist ka kui ei tuleb polstreid maha arutada) uus pehme juhe vahele joota. Joote kohad peaks jääma pärast kere ja luugi
sisse et lohvis oleks ainult juhe.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 24.12.11 21:09
|
|
|
Omast käest võin öelda, et lammujtamine on tunduvalt lihtsam ja vähem närvesööv tegevus, kui läbi selle pisikese prao neid otsi taga ajada.
Kummilutu soovitan ka uue paigaldada võimalusel.
|
|
|
teg900
huviline
Registreerunud 05.09.09
Asukoht: otepää
Kasutaja on eemal
|
postitati 25.12.11 20:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: QUATTRO
Omast käest võin öelda, et lammujtamine on tunduvalt lihtsam ja vähem närvesööv tegevus, kui läbi selle pisikese prao neid otsi taga ajada.
Kummilutu soovitan ka uue paigaldada võimalusel. | Tõsi
tõsi.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 03.01.12 23:58
|
|
|
Kuna need juhtmed "annavad otsad" sealt murdekohast luugi ja kere vahel, siis on ise (eeldab viitsimist) lahendanud asja nii, et tirinud sealt luugi
ja kere vahelt mõlemalt poolt seda kimpu välja nii palju kui annab, seejärel kõik juhtmed ükshaaval läbi lõiganud ja sinna jätkuks juhtmejupid
(korralikud ja soovitavalt kummiisolatsiooniga) vahele paigutanud.
Enne juhtmete kokkuühendamist on selle kummiluti ka uue vastu vahetanud ja peale seda kogu juhtmekupatuse mõlemalt poolt lihtsalt tagasi tõmmanud.
Peale kokkupanekut muretum elu aastateks.
Alternatiiviks on kogu kimbu vahetamine, aga see eeldab veel suuremat meisterdamist ja tulemus ei ole sugugi "pommikindlam" sellest, kui korralike
ühendustega jätkamisest - ise on otsad kokku jootnud (jootekohad jäävad paika, kus juhtmed ei liigu ja sellest tulenevalt ei ole seal
murdumisohtu).
P.S. Sellise anomaaliaga pikemalt edasi sõites võivad hakata suvalises järjestuses läbi põlema kõigi tagaluugi juhtmetega seotud ahelate kaitsmed ja
ka tagakojamehe relee jms. agregaadid. Kuna tüüpiliselt on numbrituled ka luugi küljes ja nende juhe on samas kimbus, siis võib selle anomaalia
arenedes tulla jama ka tulede poolele.
|
|
|