Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Õhulugejatest natuke teoreetilist juttu. (Vastuseid: 8 | Vaatamisi: 2490)
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 03.12.11 22:12 Tsiteeri
Õhulugejatest natuke teoreetilist juttu.



Palju on foorumis olnud juttu õhulugejaprobleemidest, eriti diiselautode puhul.
Soovides keskmisest rohkem teemasse süüvida, ei õnnestu (või ma ei oska) ometigi piisavalt asjakohast infot leida.
Nimelt huvitab mind esmalt lugeja tööpõhimõte. On olnud juttu erinevatest õhulugejatest: nn "traat" ja "kile" tüüpidest. Mõlema tööpõhimõtteks on ilmselt mingit elementi kütta ning mõõta voolu mis kütmisele kulub? Erinevus on vaid elemendi valmistamise tehnoloogias. Lihtne. Kuid mis põhjustab selliste elementide sagedase valetamise? Eriti traatelemendi puhul peaks olema ju tegemist pmst igavese asjaga?

On kasutusel veel mingi kolmas liik õhulugejaid, milledes on mitu erinevat (termo?)elementi, tõenäoliselt termotakistit, mis kõik on paigutatud erineva kiirusega õhu liikumise tsoonidesse. Mis põhimõttel selline asi töötab? Kas samamoodi elemendi kütmisega?

http://www.ladu24.ee/img/pics/0005/0046701.jpg

Tegemist on 2,5 tdi V6 õhulugejaga, seini olen mitme inimese käest kuulnud, et pidavat harvaesinev eksemplar olema. Lugejal iseenesest Hitachi markeering ning täiesti originaalosa.

Igasugune õhulugejate teemaline teoreetiline, kuid ka praktiline jutt väga teretulnud.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
audi_a4_v6
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Q7 3.0TDI -14

postitati 04.12.11 06:41 Tsiteeri


Autode puhul ei tea, aga puht teoreetiliselt on nii, et piisava tundlikkuse saamiseks on vaja traat üles kütta küllalt kõrge temperatuurini ning me kõik teame, mis juhtub igasugu mustusega õhus, kui see satub sellele kuumale pinnale: pind reostub ja muutub traadi mass, seega varem kalibreeritud andmed ei kehti enam, termiline mass on muutunud ning üleüldse on raskem asi tuimema tundlikkusega. Üldiselt on kaht tüüpi lähenemist nn "kuuma traadi meetodil" mõõtmiseks, kas siis konstantse temperatuuri re˛iimis (tagasisidega antakse küttepinget juurde või võetakse ära) või siis lihtsamal juhul köetakse konst pinega ja mõõdetakse temp muutust (ehk siis objekti takistust), vaja on sinna juurde ka mittekütvat elementi, mis mõõdaks õhu temperatuuri ja kompenseeriks selle muutust.
Lihtsaim õhukulumõõtja või siis anemomeeter on ka tavaline takistuslik temp andur, lihtsalt ise pead ära kalibreerima.
Hetkel pikemalt ei kirjutaks:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raika42
klubiliige



Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q

postitati 04.12.11 07:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: audi_a4_v6
...pind reostub ja muutub traadi mass, seega varem kalibreeritud andmed ei kehti enam, termiline mass on muutunud ning üleüldse on raskem asi tuimema tundlikkusega......


Selle kohta juhtusin kunagi lugema, et süüte välja keeramisel kuumutatakse traat hetkeks 1000 kraadini, et mustus ja muu jama maha põletada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
equilibrium
huviline



Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal


postitati 06.12.11 16:34 Tsiteeri


Traadiga õhulugejad viskasid audi insenerid prügikasti 1993 aastal.
Uuematest kolmanda põlvkonna lugejatest saab lugeda siit (vene keeles)
http://doc.vw.org.ua/injector/gen/hfm_6_rus.pdf


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
audi_a4_v6
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Q7 3.0TDI -14

postitati 06.12.11 17:16 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: equilibrium
Traadiga õhulugejad viskasid audi insenerid prügikasti 1993 aastal.
Uuematest kolmanda põlvkonna lugejatest saab lugeda siit (vene keeles)
http://doc.vw.org.ua/injector/gen/hfm_6_rus.pdf


Ma ei saa venekeelest mitte sit.agi aru, teaduskeel ju ikkagi inglise keel:P Äkki ütled kahe sõnaga, mis meetodit kasutatakse?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
equilibrium
huviline



Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal


postitati 06.12.11 17:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Ma ei saa venekeelest mitte sit.agi aru, teaduskeel ju ikkagi inglise keel:P Äkki ütled kahe sõnaga, mis meetodit kasutatakse?


Kahjuks on lehekülgede kaupa sellist erinevat õppematerjali saada vist ainult vene keeles.
Google saab tõlkimisega päris hästi hakkama eriti kui valida inglise keel


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
audi_a4_v6
huviline

Avatar


Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Q7 3.0TDI -14

postitati 06.12.11 18:25 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat:
Algselt postitas: equilibrium
Ma ei saa venekeelest mitte sit.agi aru, teaduskeel ju ikkagi inglise keel:P Äkki ütled kahe sõnaga, mis meetodit kasutatakse?


Kahjuks on lehekülgede kaupa sellist erinevat õppematerjali saada vist ainult vene keeles.
Google saab tõlkimisega päris hästi hakkama eriti kui valida inglise keel


Ei viitsi google tõlget veerima hakata, enamasti ei ole just väga täpne, aga on ilmselge, et oled selle läbilugenud, pane siia kaks sõna, mis meetodit siis kasutatakse, ei ole vaja pikka selgitust, lihtsalt kaks sõna:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
KeveN
huviline

Avatar


Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2

postitati 06.12.11 18:47 Tsiteeri


On olemas pm kolm tüüpi:
Labatüüpi mõõtur
 Kuumtraat-tüüpi (kuumkile) mõõtur
 Karman-Vortex tüüpi õhumõõtur


Karman vortex:
 Väike takistus õhule (madal rõhulang anduril)
 Lihtne ehitus – töökindlus
 Suhteliselt vähetundlik saastatusele
 Kiire reaktsiooniaeg
 Mõõdab turbulentsi õhuvoolus asetseva objekti taga
 Mõõdab õhu mahuhulka
 Mida kiiremini voolab õhk, seda suurem on turbulentsi sagedus

Kuumtraat:

Plaatina traat kuumutatakse 100 °C üleõhutemperatuuri.
Plaatina takistuse sõltuvus temperatuurist on lineaarne (positiivse koefitsiendiga).
Õhuvool jahutab kuumutatud traati ning traadi temperatuuri säilitamiseks peab voolu suurendama.

Õhukulumõõturi kuumtraadile sadestub mustus tihti. Puhastamiseks kuumutatakse plaatina traati süüte sisselülitamisel hetkeks kuni 1000 °C.
 Kuumtraattüüpi mõõturitel +12V toitepinge

KUUMKILE

 Kompaktsemad
 Odavamad
 Mustusele vähemtundlikumad
 Kiirem reaktsiooniaeg
 Tööpõhimõte sarnane kuumtraatmõõturiga

Labatüüpi

Kasutusel nt audi 80 2.0 85kw abk mootoril, c4 2.5 tdi r5 mootoril. Tegemist labatüüpi õhulugejaga vastvalt õhuhulgale avatakse õhuklappi. Sees on liugrajad ja vastavalt asendile väljastatakse ajusse teatud pinge. Toitepinge 5v.

Ehituselt on ta kõige keerulisem, suurem ning ebatöökindlam, kuna on mehaaniline ja liugrajad kuluvad ära.





Miks teised valetama hakkavad on üldiselt mustumine, teiseks teeb aeg oma töö ja eks need materjalid mõningal määral ikkagi kuluvad ning nt kuumtraat/kile ei saavuta nt oma temperatuuri.


Polyurea ülitugevad pinnakatted sõidukitele- https://polyterm.ee/
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Raika42
klubiliige



Registreerunud 16.11.08
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A6 c4 2,5tdiQ; S6 c5 4,2Q; A4 b5 2,8Q

postitati 12.12.11 08:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: equilibrium
Traadiga õhulugejad viskasid audi insenerid prügikasti 1993 aastal.
Uuematest kolmanda põlvkonna lugejatest saab lugeda siit (vene keeles)
http://doc.vw.org.ua/injector/gen/hfm_6_rus.pdf


Ei taha küll vaielda aga minu 95a audil on traadiga õhulugeja :)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 34.4% - SQL: 65.6%]