meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 24.11.11 11:08
|
|
|
Diiselmootorile summuti-jahutusvedeliku soojusvaheti
Tere,
kas keegi sellist asja on teostanud, et vedanud jahutusvedeliku summuti pealt üle jooksma, et kiirendada mootori soojenemise aega?
Lihtsamal juhul siis vasktoru ümber summuti keerata ja sealt jookseb jahutusvedelik läbi ja omandab osa summutist väljuvast soojusest. Parem variant
oleks vist mingi alumiiniumist/vasest kamakas klammerdada ümber summuti, mille sees siis jahutusvedeliku kanalid jooksevad.
Olen googlest otsinud, kuid väga head asja pole silma hakanud. Oleks sellel asjal jumet?
Meelis
|
|
|
undu
huviline
Registreerunud 05.08.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Outback´13, Gaz 2410
|
postitati 24.11.11 14:02
|
|
|
DEFA v webasto eelsoojendi on töökindlam. Väljalaskele ümber keeratud veetoru aitab peale külmkäivitust kindlasti veel kiiremini soojeneda. Aga kui on
juba soe ja on vaja jahutada, siis on see väljalaskelt juurde saadav soojus liiast ja oled jahutusega jännis.
Minu mõttekäik siis selline
|
|
|
ülks
huviline
Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD
|
postitati 24.11.11 16:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: undu
DEFA v webasto eelsoojendi on töökindlam. Väljalaskele ümber keeratud veetoru aitab peale külmkäivitust kindlasti veel kiiremini soojeneda. Aga kui on
juba soe ja on vaja jahutada, siis on see väljalaskelt juurde saadav soojus liiast ja oled jahutusega jännis.
Minu mõttekäik siis selline |
Siis peaks mingi kraani näiteks vahele panema, talvel külmade ilmadega võib ju soojendada, suvel kuumaga keerad kraani kinni ja jahutus toimib
vanaviisi.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 24.11.11 18:25
|
|
|
Kui mootor normaalse temperatuuri on saavutanud, siis kütab ikkagi üle, vahet pole kas suvi või talv. Ja isegi kui kraani kinni paned, siis sinna jääb
ikkagi ju jahutusvedelikku sisse, see hakkab keema ja aurustuma seal. Eks
muidugi oleneb kuhu täpselt paigaldada, kui selles kohas temp. üle 100°C ei tõuse, siis ju võib seisev vedelik sinna jääda. Samas kui mootori
normaalse temperatuuri juures seal alla 100°C on, siis külmalt ikka tunduvalt vähem ja ega erilist soojendamise effekti ka pole.
|
|
|
Ahti
klubiliige
Registreerunud 03.10.02
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: Q7 3.0 TDI S-line
|
postitati 24.11.11 20:28
|
|
|
No ma olen päris kindel, et selle aretamine on üks suur peavalu. Hakkab tekkima korrosioon kahe eri metalli vahel, soojendisse sissejäänud
jahutusvedeliku paisumine kuumenedes jne jne käib üks pauk ja laiali. Pigem jah eelpool mainitud defa mis on umbes 180 euri koos paigaldusega ja ligi
10 x odavam kui webasto.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 25.11.11 08:16
|
|
|
Mul kargab millegipärast kohe pähe za ruljom'i nokitsemisrubriik süüteküünalde, kojamehekummide v saporoozetsile vesijahutuse koduste vahenditega
tegemise õpetustega.
Väljalaskest (salongi)soojuse ammutamine ei ole tegelikult ju midagi uut, millegipärast ei ole ükski tootja kuigi pikalt sellist asja kasutanud,
märksõnadeks ilmselt ongi soojuspaisumine ning korrosioon.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Urmet24
huviline
Registreerunud 04.01.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: a4 avant b8
|
postitati 25.11.11 08:21
|
|
|
Peris paljudel diislitel on peal süsteem, kus on jahutussüsteemis sees nn eelsüüteküünlad, mis siis peale mingi temperatuuri saavutamist välja
lülitatakse.
Vaata leia endale parem kuskilt selline lahendus ja areta enda autole.
|
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 25.11.11 10:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ahti
No ma olen päris kindel, et selle aretamine on üks suur peavalu. Hakkab tekkima korrosioon kahe eri metalli vahel, soojendisse sissejäänud
jahutusvedeliku paisumine kuumenedes jne jne käib üks pauk ja laiali. Pigem jah eelpool mainitud defa mis on umbes 180 euri koos paigaldusega ja ligi
10 x odavam kui webasto. |
Aga kui ei ole võimalik autot stepslisse torgata? Sellest defast pole eriti abi kui seda seina ei saa panna enamustest kohtades.
Aga mis kahe metalli vaheline korrosioon? Vase ja summuti vahel? Eks see ole õigete metallide leidmise teema pigem?
Mind huvitab pigem, et palju see asi üldse soojenemist kiirendab ja palju ta pärast jahutusvedelikku soojendab - et kas see on liiga palju.
Diisel on üldiselt külmaverelina asi ju - talvel näiteks on enamus radika pinda üleliigne, see pind peaks suutma selle summutist tuleva lisasoojuse ju
maha jahutada.
Millistel autodel muidu see küünaldega jahutusvedeliku soojendamine peal on. Palju see efekti annab ka? A4 B5 diislil pole neid ve?
|
|
|
meelis11
huviline
Registreerunud 09.10.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 Avant 1.9TDI, 81kW
|
postitati 25.11.11 10:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Mul kargab millegipärast kohe pähe za ruljom'i nokitsemisrubriik süüteküünalde, kojamehekummide v saporoozetsile vesijahutuse koduste vahenditega
tegemise õpetustega.
|
Aga mulle meeldibki nokitseda Kui midagi saab efektiivsemaks teha, siis
sellised asjad mulle meeldivad. Vähemalt ideed meeldib aretada, see ei tähenda et see alati reaalselt teostuseks peab saama. Summutist saadav soojus
on "tasuta", eelsüüteküünalde sarnase asjaga aga koormab generaatorit vist päris korralikult, siis võib juhtuda et talvel aku peale külmkäivitust ja
elektriga jahutusvedeliku soojenamist ei jõuagi täis laadida äkki.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 25.11.11 10:37
|
|
|
Heitgaaside utiliseerimine on kahtlemata ahvatlevam kui kasuliku energia raiskamine. Samas on sul juba niigi SPM mõistes väga kõrge kasuteguriga
1.9TDI mootor. See, et ta kiirelt ei soojene, ongi kõrge kasuteguri viga. Sama raha eest rohkem tööd, vähem sooja. Paljudel põhjamaade paketiga 1.9TDI
autodel on tehasest lisasoojendusahjud peal. Konkreetselt sõidu-, mitte eelsoojendused.
Ehita paralleelne downpipe kõrvale, millel spiraal või veesärk ümber - kui mootor soe, lülitad klapi abil heitgaasid ilma soojusvahetita torusse
ringi. Ettepoole turbot pole mõtet oma näppe toppida - rikud mootori kasuteguri ära.
Või osta 2.8 V6-ga auto ja pole kunagi seda muret, et sooja ei saa. Igal bensujaama külastamisel (jah, needsamad sündmused, mis sul 1.9TDI-ga sõites
meelest minema kipuvad) mõtled naeratades, et tead, kust soe tuleb.
|
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 25.11.11 20:46
|
|
|
Mulle idee meeldib, olen isegi täpselt samale asjale mõelnud. No olgu, sellel lahendusel ei saa olla mingeid imelisi tulemusi, sest kui oleks, siis
paigaldataks seda juba tehasest. Aga sellegi poolest, kui ei kavatse ühe autoga eluaeg sõita, summuti roostetamise pärast ei muretse ja sellise
nokitsemise vastu huvi on, siis miks mitte. Kui muud sellest tegevusest ei saa, siis huvitav on ikka
Kusjuures heitgaaside ümberjuhtimine oleks vist tõesti parim lahendus. Kui midagi välja mõtled, siis anna teistelegi teada. Mina olen samuti iga talv
mõelnud lahendustele, mille abil saaks kiiremini ja rohkem sooja. Eks samuti sellepärast, et sõidan diiselmootoriga autoga. Summutist soojuse saamise
mõtet ma maha ei laida, pigem kiidan ainult takka
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 25.11.11 20:56
|
|
|
Ehk oleks võimalik marineeritud audi R5 disla väljalaske kollektorit kasutada, marine diislid omavad vesijahutusega kollektorit ja turbot.
edit, R4 ongi teemaks samas sellinegi peaks audilt marineerituna
leiduma.
kellel etka 6 veel toimib, sealt on mairne engined nähtaval.
|
|
|
kuno666
huviline
Registreerunud 15.07.06
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: 2xV8 & 1x 2,2 20v.
|
postitati 25.11.11 21:13
|
|
|
Just eelmine nädal mõtlesin sama asjapeale kuna seat leonil on selline asi täitsa olemas küljes. Seal töötab see asi heitgaaside jahutamiseks mis
lähedad sisselaskese tagasi. Aga hakkasin mõtlema sama asja ,et kui mootor on juba liiga sea ehk siis on temast seal rohkem kahju kui kasu. 1,9 tdi a4
peal on juba need lisa soenduse küünlad olemas.
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 25.11.11 21:40
|
|
|
Kõige kiiremini saaks salongi niimoodi soojaks kui väljalaskest eralduv soojus kütaks salongi puhutavat õhku. Näit. väljalasketorule kuhugi ribid
ümber keevitada ja mingi toru moodi asjandus ka ümber panna, ühest otsast siis terves ulatuses ventika imemispoolega ühendatud ja teises pilud või
augud õhu ribide vahele imemiseks. Miinuseks torkab esimesena pähe see, et õhk võib liiga kuumaks minna ja ventikale halvasti mõjuda. Eks muidugi
katsetades saaks ka teada kui palju ribisid panna ja kui pikalt, et liiga palju ei kütaks. Ja teiseks kuidas see olemasoleva ventika imemispoolele
ühendada või hoopis kas kasutada eraldi ventikat...
|
|
|
reisser
huviline
Registreerunud 09.12.07
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c4 ülelaetud masuudipress
|
postitati 25.11.11 23:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: 100
Kõige kiiremini saaks salongi niimoodi soojaks kui väljalaskest eralduv soojus kütaks salongi puhutavat õhku. Näit. väljalasketorule kuhugi ribid
ümber keevitada ja mingi toru moodi asjandus ka ümber panna, ühest otsast siis terves ulatuses ventika imemispoolega ühendatud ja teises pilud või
augud õhu ribide vahele imemiseks. Miinuseks torkab esimesena pähe see, et õhk võib liiga kuumaks minna ja ventikale halvasti mõjuda. Eks muidugi
katsetades saaks ka teada kui palju ribisid panna ja kui pikalt, et liiga palju ei kütaks. Ja teiseks kuidas see olemasoleva ventika imemispoolele
ühendada või hoopis kas kasutada eraldi ventikat... | Isiklikult arvan et selline aretamine on pointless. Ostad Veneajal toodetud
"saparoosetsi" ja on sul paketis nii kütte pealne soendus, kui ka talvine kalapüügi auk mis laiutab kõrvalistuja jalge ees. Kui näiteks C4 diislil
on ette nähtud el. soendus ei ole mingi probleem et saada sooja juba peale kümmet minutit.
Ja puhtalt selle najal ei näe mõtet, miks niiväga vaeva näha.
Siiski kui sooja vaja siis tuleb seda millegi arvelt tekitada......
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 26.11.11 07:28
|
|
|
Lihtsalt näiteks, väikelennukid võtavad paljud salongisoojenduse väljalaske pealt. Neil on lihtsalt õhkjahutus ja mujalt pole sooja võtta. Sellisel
juhul on kasulik muidugi paigaldada ka carbon monooxide detector. Vastasel juhul võib märkamatult kehvasti minna.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 26.11.11 10:59
|
|
|
Eks see erisus ole ka, kas soovitakse peamiselt, et salong saaks ruttu soojaks või lähenetakse rohkem hoolitseva autoomaniku vaatenurgast - et mootor
saaks ruttu soojaks ja normaalsesse tööre˛iimi, kus mootor on ökonoomne ja kulumine väikseim. Kollektorilt õhuvõtt on abiks vaid esimesel juhul,
jahutusvedeliku kiirem soojendamine on aga komplekssem värk.
Samas, kui salongi õhuvõtt pikendada kojameeste alt või kus ta muidu ongi, lihtsalt vl-kolleni, on sellest ka kindlasti salongi kiiremal soojenemisel
mingi abi. Pole selleks mingit lisaventikat vaja. Mootor võtab ju ka külmal ajal sealt õhku. Või noh, vähemalt vanasti karpamootorite
õhufiltrikopsikus oli vastav talvise asendi siiber.
|
|
|
|
100
Aeg maha
Registreerunud 12.04.10
Asukoht: Litsmetsa
Kasutaja on eemal
Auto: 100
|
postitati 26.11.11 11:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Samas, kui salongi õhuvõtt pikendada kojameeste alt või kus ta muidu ongi, lihtsalt vl-kolleni, on sellest ka kindlasti salongi kiiremal soojenemisel
mingi abi. |
Siis ei saa külma õhku enam.
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 26.11.11 11:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ülks
Tsitaat: | Algselt postitas: undu
DEFA v webasto eelsoojendi on töökindlam. Väljalaskele ümber keeratud veetoru aitab peale külmkäivitust kindlasti veel kiiremini soojeneda. Aga kui on
juba soe ja on vaja jahutada, siis on see väljalaskelt juurde saadav soojus liiast ja oled jahutusega jännis.
Minu mõttekäik siis selline |
Siis peaks mingi kraani näiteks vahele panema, talvel külmade ilmadega võib ju soojendada, suvel kuumaga keerad kraani kinni ja jahutus toimib
vanaviisi. |
Kui kraan kinni panna, siis saame mõnusa rõhu all aurupaagi Soovitan asjad
enne sügavalt läbi mõelda, kui keegi viga saab Salongi otse õhku võtta
summuti pealt on ka ohtlik tegevus, võibolla mitte uue autoga, aga paljudel meist siin uus masin on
|
|
|
martin471
huviline
Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005
|
postitati 26.11.11 18:55
|
|
|
Kui eesmärk on talvel suhteliselt koheselt aknad puhtaks ja salong soojaks saada, siis on võibolla tõesti kõige mõttekam juhtida kollektori lähedalt
toru salongisoojenduse õhuvõtuni. Vahele võiks panna siis mingi klapi, mille saab salongi soojenedes kinni panna, et puhur ei imeks liiga tulist õhku
ja ei kahjustaks sellega ventilatsioonisüsteemi komponente. Samamoodi võib mootoriruumist salongi mitte just kõige meeldivama lõhnaga õhku tulla.
Aga siiski, mõte on täitsa hea. Kui ikka nii vana auto puhul, nagu seda c4 on, taimeriga webasto peale raha raisata ei taha, siis tuleb midagi muud
välja mõelda. Ise ma samuti absoluutselt külma ilma ei kannata ja tihtipeale on nii kiire, et on vaja kohe autosse hüpates liikuma hakata. Seega on
oluline saada just esimestel minutitel klaasid puhtaks ja salong nii paljugi soojaks, et hambad suure laginaga kokku ei käiks.
Kui järgmine kord auto kapoti lahti teen, siis vaatan isegi asju sellise pilguga, et kust ja kuhu saaks mingi jämedama toru vedada
|
|
|
automees6
huviline
Registreerunud 24.05.06
Asukoht: Ida-Virumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant 2,5TDi Quattro, A7 3.0 TDI Biturbo
|
postitati 27.11.11 16:11
|
|
|
Minul selline mõte, et kasutaks egr coolerit. Kuna egr tuleb nigunii pimedaks teha siis sinna klapiotsa jahuti panna kui seda juba ei ole ja teine ots
suunata summutisse tagasi. Eger juhtklapiga saaks siis on/of lüliti salongi vedada. Miks seda tehasest ei kasutata? Heitgaasid kati jaoks liiga külmad
äkki?
|
|
|