reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 01.11.11 20:52
|
|
|
S4 AAN lisa veepumba tähtsus
AAN mootoril on veekollektorist tuleva vooliku vahel lisa veepump. Pumba korpus lendas kildudeks. Küsingi nüüd, et kui suur tähtsus on sellel pumbal
jahutussüsteemis ? Kas kannatab seda pumpa eirata ja voolikud otse kokku panna ? Pikemas perspektiivis on plaanis ta ära vahetada. Kuid hetkel oleks
vaja auto garaazi saada (60km).
Pildil nr47. detail
http://www.vagcat.com/p/B119/121500.png
|
|
|
|
arsi
huviline
Registreerunud 09.02.06
Asukoht: Lasila/ Helsinki
Kasutaja on eemal
Auto: Audi v8 3,6 aut.91, Audi V8 3,6 aut 89, Opel vectra B 1,8 Kia ceed gt line 2016. Subaru legacy
|
postitati 01.11.11 21:14
|
|
|
Neil mootoritel jahutus niigi pool pidune . Eks see sõit jääb sul oma otsustada.
Mina ei sõidaks .
|
|
|
|
reizor
huviline
Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal
Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2
|
postitati 01.11.11 21:20
|
|
|
Teada tuntud tõde. Kuid ei oska aimata, kui suurt rolli see pisikene elektriline pump endas kujutab. Kas ta ongi reaalse jahutusega seotud või on
mingi järeljahutuse vidin.
|
|
|
|
Priidic
huviline
Registreerunud 25.03.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: C4 Avant Q
|
postitati 01.11.11 21:21
|
|
|
Tean masinat, mis sõidab juba mitmendat aastat ilma selle pumbata, toru asemele pandud. Pane toru vahele ja sõida oma sõit ära. Aga ega tehases pumpa
sinna niisama vooliku pikenduseks ei pandud.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 02.11.11 04:21
|
|
|
Omasin S-i neli aastat ja ainult ühe korra kuulsin järeljahutus pumpa töötamas. Aga siis oli väljas 30 plussi Peale pähe andmist ei tohi lihtsal kohe motot seisata ja ei juhtu midagi
|
|
|
MaQQu
klubiliige
Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.11.11 07:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: reizor
Kas kannatab seda pumpa eirata ja voolikud otse kokku panna ? Pikemas perspektiivis on plaanis ta ära vahetada. Kuid hetkel oleks vaja auto garaazi
saada (60km).
Pildil nr47. detail
http://www.vagcat.com/p/B119/121500.png |
60km saad kenasti ilma selle pumbata hakkama. Otsi foorumist "järeljahutuspump" ning ehk leiad ka mingid vanemad samasisulised teemad.
|
|
|
Rst
huviline
Registreerunud 06.10.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: hall metallik diisel Q
|
postitati 02.11.11 07:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: arsi
Neil mootoritel jahutus niigi pool pidune . Eks see sõit jääb sul oma otsustada.
Mina ei sõidaks . |
Kuis 2.2T jahutus poolpidune on?
Olen viimased 6 aastat sõitnud erinevate 2.2T ja ainult ühel oli järeljahutuspump olemas. Üldiselt see pump ei oma mingit tähtsust seal. See tuleb
kasuks peamisel ainult suvel suurte kuumadega, kui oled just natukene kiiremat sõitu harrastanud. Kui viimased paar km ennem autoga seisma jätmist
rahulikult sõita, siis jahtub mootor juba piisavalt maha, et see pump ei lähe enam naljalt tööle. Antud pump töötab ainult, siis kui oled mootori
seisma jätnud ning mootori temperatuur on veel kõrge, siis ajab ta plokikaanes jahutusvedeliku ringi. Suurem osa tavalistel teistel autodel seda ei
ole ja ei lähe ka tegelikult sellel motol seda vaja kui ennem mootori seiskamist viimased km rahulikult kulgeda, ega see turbo seal nüüd sellest
mootorist mingit ime looma kah ei tee, kehtivad samad füüsika reeglid nagu vabalthingavale mootorile. Üldiselt on 2.2T piisavalt lolli/pommikindel
selle koha pealt.
Pane hetkel sinna lihtsalt toru asemele ning kui kunagi saad võid selle pumba sinna tagasi panna aga vaadates praeguseid ilmasid juba, siis ennem
kevadet suure tõenäosusega see pump sul tööle ei lähe, sest ilmad on juba jahedamad.
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9sec@210km/h, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
|
prual84
huviline
Registreerunud 20.11.07
Asukoht: harjumaa,kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4(ajalugu) a3 hetkel
|
postitati 06.03.13 16:51
|
|
|
Ei hakanud uut teemat tegema aga mure siis selles,et järeljahutus pump töötab koguaeg ja ei oma tähtsust kui lahti ühendada jahutus särgis olevad
andurid,töötab edasi.
Kuskil teemas oli juttu mingist juhtplokist,et siis kus see asub ja milline välja näeb,sooviks asja korda saada.
Martin
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.03.13 17:08
|
|
|
Seal ei ole mingit juhtplokki, ainult termolüliti.
Ilmselt ühendasid lahti valed andurid.
|
|
|
|
prual84
huviline
Registreerunud 20.11.07
Asukoht: harjumaa,kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4(ajalugu) a3 hetkel
|
postitati 06.03.13 17:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Seal ei ole mingit juhtplokki, ainult termolüliti.
Ilmselt ühendasid lahti valed andurid. |
Sisselaske all olevas veesärgis olevad andurid lahti ja ikka töötab,termolüliti asukoht???
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.03.13 17:24
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prual84
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Seal ei ole mingit juhtplokki, ainult termolüliti.
Ilmselt ühendasid lahti valed andurid. |
Sisselaske all olevas veesärgis olevad andurid lahti ja ikka töötab,termolüliti asukoht??? |
Siit saad infot:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html
On termolüliti ja relee. Relee piirab töötamise aega, et aku tühjaks ei jookseks.
Kui sul ta kogu aeg taga on, siis võimalik, et pump ise on lühises, termolüliti lühises, pistikud kuskil valesti, juhtmestik lühises massi.
|
|
|
|
prual84
huviline
Registreerunud 20.11.07
Asukoht: harjumaa,kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: audi s4(ajalugu) a3 hetkel
|
postitati 08.03.13 06:27
|
|
|
Tsitaat: | Siit saad infot:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html
On termolüliti ja relee. Relee piirab töötamise aega, et aku tühjaks ei jookseks.
Kui sul ta kogu aeg taga on, siis võimalik, et pump ise on lühises, termolüliti lühises, pistikud kuskil valesti, juhtmestik lühises massi.
|
Viga leitud,kunde pool asuv relee läbi põlend.
Siinkohal tänud Prj-le
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 05.04.13 19:58
|
|
|
See pump ja kogu sellega seotu on tegelikult tähtsam, kui arvata oskaks. Ise on kokku puutunud olukorraga, kus piisavalt vaikses kohas (Hiiumaal
linnast väljas) on suvel hilisõhtul miski 5 minutit peale mootori seismajätmist hakanud mootorist selget mulksumist kuulma, kuigi ei ole enne eriti
aktiivselt talda andnud ja mingi hetke sai mootori töötades asja ka maha jahutatud. Õhu temperatuur väljas oli 30 kraadist ka kaugel - isegi alla 20
oli veidi. Ja otse loomulikult see järeljahutus ei käivitunud. Oma autol on see tüüpiliselt käima läinud pea alati siis, kui väljas on 25 kraadi või
rohkem sooja.
Endale tundub, et probleem on selles, et see termolüliti on konstruktoritel ehk veidi kehva kohta sattunud - see on ju selles "kollektoris" kaane
veesärgist allpool ja seal võib jahutusvedelik olla külmem ning ringluse puududes see kuumem vedelik selle kohani ei jõua.
Omal ajal käis peast läbi idee teha selle elektripumba juhtskeemile paralleelselt juurde juurde väike täiendav taimer, mis käivitaks ainult pumba
mõned minutid peale seiskamist nii 5 minuti ajaks toomaks kuumem vedelik termolülitini - kui see kuumem vedelik oleks piisavalt kuum, käivituks pump
koos ventilaatoriga algupärase skeemi kaudu. Muidu piirduks kogu asi aga vaid selle just mainitud lühikese pumba käimisega, mis ei kuluta palju
elektrit ja on pumbale vaid kasuks - pikalt seisvad elektrilised veepumbad (veidi teisemal alal küll) on ennegi osanud kinni jääda.
Teine alternatiiv oleks muidugi termolülitile parem koht leida - soovitavalt otse kaanes.
|
|
|
bob
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B2CQ 20vT, BMW G31
|
postitati 30.10.15 11:08
|
|
|
Küsimus tarkade klubile: Hetkel pooleli kuubikule 20vt mootori paigaldus, kas on järeljahutuspump oleks mõistlik paigaldada või mitte? Lugesin, et
sellega võib probleeme tekkida, kipub lekkima ja rakendumine ei pruugi ka alati toimida. Või pigem panustaks, peale tallamist, mootoriga jahutamisele.
Kuidas kogemused on, kas on kellelgi sellest abi olnud?
|
|
|
Kivitare
klubiliige
Registreerunud 28.01.07
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: 220v
|
postitati 30.10.15 12:04
|
|
|
Otseselt pole vaja. Kuuma ilmaga ja korraliku tallamisega võib seda vaja olla, aga nagu prj paar aastat tagasi siin teemas mainis, siis kui seisma
jätta peale paugutamist, siis võiks seda jahutusvedeliku jaoks vaja olla. Samas mootoriõli ei jahuta see niikuinii. Ehk siis niikuinii oleks turbo
päürast ju mõistlik peale paugutamist paar-kolm km rahulikult sõita. Kui aga tahad seda sinna, siis klubis Jõuvanker müüb.
Mul 200 on 5 a ilma selleta sõitnud. Ja 200-l on radikas mitte just kõige parema koha peal (otsest jahutavat õhku tuletagant ei saa. Või saab kusagile
äärepeale tuulesuunajate abil.) Olen mõelnud selle tagasi paigaldamisele, aga seni on see mõtteks jäänudki.
Hobiautode hoiustamine | Põrandaplaatide ja LED valgustite müük HobiHoid.ee! Oma autole ostan
rehvid Baltyre'st
|
|
|
|