Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: 2.5, 110kw, rihma ja nukkvõllide asend? (Vastuseid: 18 | Vaatamisi: 5103)
fate
huviline



Registreerunud 30.07.05
Kasutaja on eemal

Auto: A8 S-line, Diesel power

postitati 20.09.11 11:49 Tsiteeri
2.5, 110kw, rihma ja nukkvõllide asend?



Mootoril läks vahetusse nukvõllid koos nookurite ja hüdrotõukuritega. Rihma seibidele sai omad märgid tehtud kuid kahtlustan nukvõllide valet asendit, hetkel mootor ei käivitu. On kuskil mingi joonis olemas?????


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
diffas
huviline



Registreerunud 14.07.10
Asukoht: Lahti
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5q 2.5TriTDI + A4 B7q 3.0TDI

postitati 20.09.11 14:09 Tsiteeri


Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
tarts
huviline



Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal


postitati 20.09.11 15:05 Tsiteeri


Saksakeelne leht, kus näha mida vaja ja nuka lukusti kuhu käib.
http://home.arcor.de/daniel.kueper/artikel253.htm


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
fate
huviline



Registreerunud 30.07.05
Kasutaja on eemal

Auto: A8 S-line, Diesel power

postitati 20.09.11 15:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: diffas
Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema.





Täpselt nii sai tehtud, aga mis asendiga rihmarattad nukkade külge käivad???


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Silverpm
huviline



Registreerunud 06.04.08
Kasutaja on eemal

Auto: Need vanemad ikka.

postitati 20.09.11 15:13 Tsiteeri


Üldiselt väntvõll märki, nukad märki ja kui nukad koonuse peal ja pumpa sealt pealt ei aeta siis pingutad rihma ära ja keerad nukarattad kinni.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
diffas
huviline



Registreerunud 14.07.10
Asukoht: Lahti
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B5q 2.5TriTDI + A4 B7q 3.0TDI

postitati 20.09.11 15:32 Tsiteeri


Ja kas õhk on välja lastud kütuseliinide / pumpa seest?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
AndreasS
huviline

Avatar


Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm

postitati 20.09.11 16:37 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: fate
Tsitaat:
Algselt postitas: diffas
Nukkade otsas on vaod/ristikud mille järgi nad kohale pannakse. Üks vagu on keskel ja see peab kaanega tasa olema.





Täpselt nii sai tehtud, aga mis asendiga rihmarattad nukkade külge käivad???
Ükskõik millise asendiga. Kui võllid ise on märgis, siis rataste asendid ei oma tähtsust. Vänt, nukad ja pump õigesse asendisse, rihm pingule ja nukarattad kinni. Pumba asend fikseeriti sellel mootoril minu mälu järgi 6mm poldiga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 20.09.11 19:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: tarts
Saksakeelne leht, kus näha mida vaja ja nuka lukusti kuhu käib.
http://home.arcor.de/daniel.kueper/artikel253.htm


Kas keegi raatsiks enamvähem täpselt (rihmavahetuse) tööde käiku kirjeldada sh vajalikke momente avaldades, samuti mingeid täpsemaid pilte või koguni mõõte vajalike lukustusrakiste kohta. Kas nukarakised jäävad paika kogu töö tegemise ajaks või kasutatakse neid vaid nukaratta pingutamisel?

Kas V6 mootoril vändaotsa poldi pingutamisega ei ole sihukest kammi nagu R5 mootoritel?

Samuti oleks hea kui esiotsa eemaldamise kohta (mind huvitab a6) mingeid juhendeid saaks. See töö vajab ilmselt paljudel tegemist aga infot suhteliselt vähe liikvel.;)


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martin471
huviline



Registreerunud 06.03.05
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 C6 Avant , 3.0TDI quattro, 2005

postitati 20.09.11 19:08 Tsiteeri


Peale kütusetorustiku lahtivõtmist ongi selle auto käivitumine ülimalt tuuga. Pump ei taha eriti hästi kütet sisse võtma hakata. Algul keera kindlasti kõigi pihustite torud kergelt lahti, et näeksid, millal kütus pihustini jõuab. Kui kütust hakkab toru vahel pritsima, võid torud kinni keerata. Kui siis ei käivitu, peab viga mujal olema.

Olen ise samall mootoril nukkasid vahetanud ja käivitamisega vaeva näinud. Kasutasin sellist lahendust, et võtsin filtri küljest pumpa mineva jämedama vooliku lahti, panin sinna otsa väiksemat sorti lehtri ja valasin kütet täis. Sellist lahendust kasutades peaks kütus ise pumpa vajuma, mitte ei pea pump kütust üles imema. Kui auto käima läheb, paned kütuse toru uuesti filtri külge ja ongi korras.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
AndreasS
huviline

Avatar


Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm

postitati 20.09.11 21:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
Tsitaat:
Algselt postitas: tarts
Saksakeelne leht, kus näha mida vaja ja nuka lukusti kuhu käib.
http://home.arcor.de/daniel.kueper/artikel253.htm


Kas keegi raatsiks enamvähem täpselt (rihmavahetuse) tööde käiku kirjeldada sh vajalikke momente avaldades, samuti mingeid täpsemaid pilte või koguni mõõte vajalike lukustusrakiste kohta. Kas nukarakised jäävad paika kogu töö tegemise ajaks või kasutatakse neid vaid nukaratta pingutamisel?

Kas V6 mootoril vändaotsa poldi pingutamisega ei ole sihukest kammi nagu R5 mootoritel?

Samuti oleks hea kui esiotsa eemaldamise kohta (mind huvitab a6) mingeid juhendeid saaks. See töö vajab ilmselt paljudel tegemist aga infot suhteliselt vähe liikvel.;)
Mis kamm R5 mootoril on?
Kui ma seda tööd tegin, siis ma olin suhteliselt s*ttades tingimustes ja pildistamiseks ei olnud üldse mahti. Igatahes nukarakised jätsin mina terveks ajaks nukkade külge. Kaks 2-3mm paksu umbes 2x2cm metallplaadikest mis pannakse nukkvõlli otsas olevatesse piludesse. Need pannakse mootori tagumisse otsa ja ei sega mitte kuidagi mootori eesosas toimuva töö kulgu. Vasaku nukkvõlli taga on vaakumpump mis tuleb küljest ära kui seda kinni hoidvad poldid lahti keerata. Ei ole mingi probleem. Tagasi panek on samas paras täppistöö, sest midagi ei ole ju näha. Parema võlli taga on kate mida elusalt kätte saada on põhimõtteliselt võimatu. Remondijuhendis ongi kirjas, et see tuleb ära lõhkuda. Jama on selles, et seda ei olnud (vähemalt minul) kaasas rihmakomplektis. Oli vaja eraldi tellida. Pumba fikseerimiseks sobib tavaline pikk 6mm polt. Auk peab olema täpselt üleval ja polt läheb lupsti sisse ja hoiab kõike täpselt õiges asendis. Siis võib väikse rihma mis pumpa ringi ajab ära võtta. Selle pinguti on igavese vägeva kaane küljes mis tuleb ära võtta ja mille osad poldid hoiavad kinni ka veepumpa. Need augud tuleb meelde jätta, et pärast veepumpa vahetades need augud ikka vabaks jääks. Väntvõlli jaoks oleks hea kui oleks olemas spets lukustuspolt. VAG-3242. See ei ole samas mingisugune eriline probleemiallikas, sest liigub originaale, liigub mõõte/jooniseid ja seda on lihtne teha või lasta järele teha. Teeb elu oluliselt lihtsamaks, sest saab ilma suurema jamamiseta lahti keerata igasugused rihmarattad jne. Polt käib sisse mootori vasakul küljel oleva vändaanduri august. Nukkvõllide rihmarataste poldid keerata lahti nii palju, et saab rihmarattad koonustelt maha tõmmitsaga tõmmata. Nii palju, et rihmarattaid saab vabalt käega ringi ajada. Põhimõtteliselt saab seda vahetada ka ilma rihmarattaid lahti laskmata, aga sellisel juhul on asi jälle oluliselt raskem. Siis vana rihm maha, uued rullikud, veepump, vajadusel termostaat. Kuna see termostaat ei ole kõige kallim asi, siis mina paneks igaks juhuks igal juhul uue, sest kui hiljem selgub, et on vaja seda ikkagi vahetada, siis peab kogu selle rihmasüsteemi uuesti lahti kiskuma ja see on jama. Juhtrulliku vahetus on lihtsalt poltide keeramine, aga pingutusrulliku pingutit ei saanud mina muud moodi sõbraks kui võtsin küljest ära ja surusin kruustangide vahel kokku. Ideaalis käib sinna mingisugune splint mida mul ei olnud ja panin naela. Uus rihm peale ja pingule. Nukarattad võllide külge kinni. Uus pumbarihm peale, sinna tuleb ka panna uus pingutusrullik. Seda rihma ajab ringi vasak nukkvõll ja sellel on seal otsas eraldi rihmaratas. Kolme poldiga teise rihmaratta külge kinnitatud ja poldid on piklikes aukudes. Need kolm polti võib sealt lõdvaks lasta, et nuka rihmaratas laseks mängima. Lihtsustab oluliselt rihma paigaldamist. Nukkvõll ja pump ise on fikseeritud, seega rihmaratta keerutamine ei muuda midagi. Kuna nüüd peaks mõlemad rihmad peal ja pingul olema, siis korja kokku kõik võllide fikseerimiseks installeeritud kolinad ja aja mootorit käsitsi ringi nagu seda ikka tehakse. Nukkvõllide taha seal käivad asjad tagasi ja ülejäänud teema ka kokku tagasi ja peaks kõik vinks-vonks olema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 21.09.11 14:55 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: AndreasS
olemas spets lukustuspolt. VAG-3242. See ei ole samas mingisugune eriline probleemiallikas, sest liigub originaale, liigub mõõte/jooniseid ja seda on lihtne teha või lasta järele teha.


Kas kellelgi on üle seda VAG 3242 tooli või joonist?

Kui palju V6 mootoril hammasrihmadega seonduvalt vahetust vajavat kama on? Veepump, 2 rihma, pigutusrullikuid 2? või 3? nukkvõlli tagumine kate, veel midagi?

On seal midagi ebatavalist vaja silmas pidada?

Edit: ehk keegi saab autodata vmt andmeid avaldada lingina v emailile ntx?


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ülks
huviline

Avatar


Registreerunud 04.12.04
Asukoht: Tartu/Tartumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 2.5Tdi & Cabrio 2.8 & Chevrolet Astro AWD

postitati 21.09.11 16:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
Edit: ehk keegi saab autodata vmt andmeid avaldada lingina v emailile ntx?


Mõtlesid midagi sellist?


http://images.orkut.com/orkut/photos/OgAAAJa2pqSs2cTDlK6GvKmqM0wSx1t99C6FxnJweUoeakuAh7uom2rPmI22OU-HKYxAwjHLWtlqvs_H3TaywhcYHywAm1T1UK9Whp0e3Vp
_bqP6PiHCYCPNlvvc.jpg

http://images.orkut.com/orkut/photos/OgAAAEjL26u3CehjKPjIBu2C2HQDW-1FyO19wgbkNuaHJmWLMgFisEIWfovNHrflzd5rRAnYiDSME69BxVswK41d-RUAm1T1UBptewjujxw
HxEr50p954Hb4sMLO.jpg


Mobiilse kümblustünni rent Tartus->
www.teemetünni.ee
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AndreasS
huviline

Avatar


Registreerunud 14.10.10
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B5 97' 1,8 Atm

postitati 21.09.11 18:14 Tsiteeri


3242-st on juttu siin http://forums.quattroworld.com/a6100/msgs/11718.phtml
Mul on 3242 ja 3243 (AAH ja ABC nukarakis) endal olemas ka, aga hetkel asun neist 170km kaugusel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 22.09.11 06:53 Tsiteeri


Nonii, suured tänud kirjutajatele ja helistajatele! Hakkab infot tulema. Esiotsa eraldamist peab veel õppima hakkama...:D esmapilgul tundub, et ei ole ju midagi ülemõistuse keerulist?!

Edit tegelikult peaks vist teema pealkirja ära muutma, üks kokkuvõtlik ja selge V6 rihmavahetuse teema ongi siiamaani veel puudu, lausa imelik:D eriti arvestades kui palju neid masinaid liikvel on.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 01.10.11 21:06 Tsiteeri


Vahetasin lõpuks rihmad ära, esimesel korral on ikka mahukas ettevõtmine küll, kohe kuidagi ei mahtunud tehasejuhendi 4,5 tunni sisse. Klõpsisin enamvähem igast liigutusest ka pilte, kuid nende ülespanek ja korrapärastamine jääb ilmselt mõnda järgmisse aastasse.

Minu jaoks suurimad probleemid:
Stangekanduri poldid olid nii krdi sigakõvasti kinni, et oma igati korraliku võtmega ma seda lahti ei saanudki ning pidin hankima tugevama. Kui õigesti mäletan siis on see T45

Päris tükk aega nägin vaeva, et leida kuhu lukustusrakis 3242 pista. Instruktsioonis toodud pilt ei meenuta isegi natukene reaalset olukorda, millegipärast lootsin sellist kohta leida mootori hoorattapoolsest otsast, kuid võta näpust, täpselt mootori keskel ja täpselt poolraami taha peidetud.

Viskosiduri aluse rulli laagrit vahetatakse ainult koos eesmise kaanega, maksab see minimaalselt u 250.- Kogu see rullikumudru (pingutus- ja ülejooksurulle sain kokku 8 kui lugemisega sassi ei läinud) on sel masinal ikka metsik, järgmisel korral ma neid kõiki enam kindlasti ostma ei hakka, igati edukalt kannatab ka eraldi laagreid vahetada. Eksperimenteerisin kliimapumba rullikuga mis forsis letis maksab üle 40.-, autoturult hommikul ostsin laagri 1.- eest.

Mingist erilisest keerukusest selle töö juures küll mu meelest rääkida ei saa, rohkem selline "tuima näguga" lappamine, rohkem kui poole ajast võttis mul esiotsa lammutamine.

Samuti on mu arvates täiesti üle tähtsustatud erivahendite vajalikkus. Muidugi on mugav fikseeritud vända-pumba-võllidega seda tööd teha, kuid igati edukalt saab ka ilma hakkama, piisab täiesti kui special toolidest on "pljääd, joptvoimatt ja suuka", ühel õigel autoremontijal on sellised abinõud aga nagunii olemas.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 19.10.11 20:02 Tsiteeri


Kogu lugu tipnes lõpuks sellega, et täna jooksis kogu kupatus laiali.:D Tõmbasin, esiotsa uuesti lahti ning tuli välja, et katki on pingutusrulli polt?! Nii, et väike kooliraha käib ikka erioskusteta isetegemise juurde.
Kusjuures just valmistusin välja ütlema, et krdi hea mootor on see V6.:D

Teisel korral käib muidugi töö juba vähemalt poole kiiremini:D, see esiotsa laialivõtmine on vist võimalik optimaalse töökorralduse, tõstuki olemasolul ning piisava vilumuse korral mingi paarikümne minutiga.


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
martvl
huviline



Registreerunud 31.08.11
Asukoht: tapa
Kasutaja on eemal


postitati 22.02.14 16:36 Tsiteeri


kus täpsemalt to auk asub,kuhu lukustusrakis 3242 pista.
juhipool või kõrvalistuja ?
on seal mingi kork või asi ka ees ?
pääseb alt ligi,või peab midagi eest ära keerama,Roolivõimu pump geneka vms ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
quattrodiisel
huviline



Registreerunud 04.07.13
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: A4 B7 TDI Quattro

postitati 22.02.14 16:40 Tsiteeri


Juhipool on see koht, enamvähem mootoripadja kronsa kohal. Kaheksane kuuskant peaga polt tuleb eest ära keerata.

http://i61.photobucket.com/albums/h64/D_Lo-/Misc/CrankLockPin1_zps813600a1.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
martvl
huviline



Registreerunud 31.08.11
Asukoht: tapa
Kasutaja on eemal


postitati 23.02.14 02:13 Tsiteeri


Nii Parempoolse nukaga lihtne,autodata järgi sai see samamoodi pandud,kuid vasakpoolne ?
läheb kaanega siis see metalltükk tasa,või mille järgi ?
pisut segaseks jääb see tagant poolt nuka paika ajamine,parempoolne sai pandud siis nii et see vaakumi kinnitus kõrvaga,nukk võlli soon tasa,vasakpoolne siis enamvähem samamoodi,kuid ei usu et see,nii peaks minema,hetkel aku laeb.
Ei sooviks varem proovida,kui on selgusele jõudnud kuidas need tagumised viksaatorid asetsema peaksid.
kas siis klapikambri kaanega tasa ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 36.8% - SQL: 63.2%]