Panen siis siia ka selle yles.
Kuigi autode ümberehitamine ja tuunimine on Eestis lubatud, pole näiteks ZAZ-st Ferrarile sarnaste kiirusomadustega auto ehitamine aga võimalik.
Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (ARK) peadirektori asetäitja Rein Eineri sõnul lähtutakse Eestis autodele seatavate tehniliste tingimuste osas nö
“põhjamaade tavast”, kus igasugusesse ümberehitamine ja tuunimine on rohkem reglementeeritud kui näiteks Saksamaal.
“Siin on aluseks lihtsalt vajadus tagada liiklejate ohutus,” kinnitab ta.
Eestis sätestab autode ümberehitamiseks ja tuunimiseks lubatud piirid Teede- ja sideministri määrus nr. 50, 18. maist 2001. See on ka esimene
dokument, millega oma igapäevasõiduki ümberehitust või ilusamaks tegemist plaanides tasub tutvuda.
Selle põhjal loetakse ümberehituseks sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi,
raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning
paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.
Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud.
Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist (kliimaseade, allasõidutõkked, udutuled jne).
Rein Eineri sõnul ongi üheks suuremaks probleemiks see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi
registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust
taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega
ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele
tingimustele vastab.
Suhtlemist autoregistrikeskusega nõuab ka soov ise endale autot ehitada. Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk on oma tarbeks valmistatud
omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu
Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud
piirides. Sõiduauto võib olla esirattaveoline, tagarattaveoline või nelikveoline.
Isetehtud sõiduki pidurisüsteem peab olema tehase poolt komplektselt valmistatud, ka peavad sõiduauto aknaklaasid, valgustusseadmed, istmed,
turvavööd, veljed ja rehvid olema sertifitseeritud ning omama markeeringut E või e . Auto sillad ja rooliseade on soovitav valida mõnelt sama
täismassiga automudelilt. Rooliseade peab olema ohutu roolisambaga.
Kel aga plaanis ise endale ralliauto ehitada ning sellega igapäevaselt liigelda, peab sellest plaanist aga koheselt loobuma. “Ralliautosid
registreeritakse vaid Eesti Autospordi Liidu avalduse alusel, kinnitab Rein Einer. Ka pole ralliauto tavaliikluses kasutamiseks ette nähtud, vaid
sellega tohib sõita ainult treening- ja võistlusperioodil. Edaspidi plaanitakse võistlusautodele hakata välja andma ka eriseeria numbreid.
Aknad
Tuuleklaasi läbipaistvus juhi vaateväljas peab olema vähemalt 75%, enne 1985. aastat valmistatud sõidukitel vähemalt 70%. Tagumises asendis oleva
juhiistme seljatoest eespool asuvate sõiduki külgakende läbipaistvus peab olema vähemalt 70%, sõltumata nende valmistamise aastast. Kui tagaakna
läbipaistvus on alla 70%, peavad sõiduki mõlemal küljel olema tahavaatepeeglid.
Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele automudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid
ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse
poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult
mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.
Katus
Kaasaegsetel sõiduautodel on kandevkere üheks kandeelemendiks katus. Katuse eemaldamine nõrgestab keret, seetõttu tuleb kere põhja. Sõitjate ohutuse
tagamiseks tuleb kabrioletile paigaldada turvakaar. Seetõttu on soovitav enne tööde alustamist konsulteerida ARK tehnoosakonna või viimase poolt
tunnustatud eksperdiga. Enne ümberregistreerimist peab sõiduki ohutust kontrollima ekspert.
Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Auto põhja alla lisavalgustuse paigaldamine ei ole lubatud.
Omavoliline tulede asendamine on keelatud
Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.
Sisustus
Kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile. Valmistaja juhendile vastav tähendab seda, et tohib paigaldada sõidukisse ainult sellist
armatuurlauda, millist valmistaja sinna ette näeb. Sellel juhul on tagatud materjali põlemiskiirus, armatuurlaua jäikade osade ümardusraadiused jm.
Istmed peavad vastama valmistaja juhendile ja olema selle juhendi kohaselt kinnitatud.
Rooli peab omama vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile see on sobiv. Sertifikaadi puudumisel peab ARK
määrama rooliratta kõlblikkuse ekspertiisi ja tegema nõuetele vastavuse kohta märkuse sõiduki registreerimistunnistusele.
Rattad
Sõidukil peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud rehve ja velgesid.
Kere
Antitiibade ja spoilerite paigaldamine on lubatud, kuid seda on soovitav lasta teha firmadel, kel on olemas vastav kogemus.
Kängururaudu tohivad omada vaid pärast 1.jaanuarit 2002 registreeritud M16 ja N16 kategooria sõidukid. Enne seda kuupäeva esmaregistreeritud
sõidukitele see nõue ei kehti.
Sõidukite esimesi ja tagumisi kaitseraudu ära võtta ei tohi.
Ja lisan ka Äripäeva arvamused siia.
------------------------------------
Kui autor oleks vähekenegi enne ringi kuulanud asjatundjate käest, siis teaks, et just Sierra on Eestis nii kiireks ehitatud, et Ferrarri pole mingi
konkurent kiirendamisel!
..
Selle eelmise kommentaari kirjutasin mina ja Ferrari on õige kirjapilt ikka!
Äge jutt ju
Ma viin auto Emexisse.
Jutt on siis tänase Äripäeva lisas- Auto.
Krt. varsti on nii, et tahad autol pirni vahetada pead maitia mida selleks tegema!
ICE.. kas sina saad ARKi ylevaatusest oma autoga läbi?
Tõstsin teema Tehnilise alla ja panin topped, kuna artikkel sisaldab vajalikku informatsiooni, mida on tõenäoliselt kõigil kasulik teada ning vastavasisuliste küsimuste tekkimisel foorumisse saab sellele teemale viidata...
Minge p***e ARK
ma juba lootsin et ei pea enam seda ila kunagi lugema aga nad suudavad seda ka juba ajalehte panna.See materjal on pärit ülevaatajate alg ja
täiendkursuselt ja ma olen sellega isegi liiga tuttav juba.üldiselt teeb ikka tigedaks küll,nagu ma juba eestpoolt lugesin.see tähendab ilmselt ka
seda et ma ei tohi oma ulmelist granadat ka kunagi registrisse võtta kuna mul on vahetatud pool põhja ja esiotsa.ja oma pikendatud raamiga urali võin
vist ka elu lõpuni kaminatuppa tuua nende reeglite põhjal
IRW @ Ural kaminatoas.
Lille riiul
asi on ikka erii hulluks läinud. kui ma endale tellin varuosade kaupa terve auto ja ise kokku lapin siis arvele ei võetagi irw
Nii audi omanikud, jätke igasugune ymberehitus pooleli ning sõitke plank variandiga
No üks asi on seadus, teine asi on reaalsus. Seadus on tugev vaid kahel juhul - kui ta on hea seadus, mida inimesed tahavad järgida või kui ta ei ole,
aga tal on tugev enforcement mechanism. Teadaolevalt ei ole sellel ümberehitust puudutaval reeglitekogumikul mingit erilist kandepinda.
Aga sellegipoolest on kasulik kursis olla, mida juriidiliselt nõutakse, kasvõi üliagarate korravalvurite bluffist arusaamiseks...
IRW see ralliauto jutt on väga kahe otsaga(lausa nelja otsaga:cool Auto
ehitatakse ju registreeritud põhja peale.Seega on register andnud välja tehnilise passi.Järelikult võin sellega paugutada niipalju kui tahan.Ja kuna
ralliks ehitatud auto peab vastama liiklus eeskirjale ja läbima ka ülevaatuse,siis ma ei näe sellel punktil mingit mõtet. Seda enam,et täies laksus
võistlusautoga ei raatsi (rahakott ka ei raatsi) niigi keegi linnas lõbusõitu teha.
Tegelt on see nii haige teema,et täus kole! Heitegaasid on igal teisel sierral rohkem paigast ära ja turvalisusest ei kannata üldse juttu teha.
Ja kui süveneda,siis võib teha peaaegu kõike mis aitab autot kiiremaks,tugevamaks ja turvalisemaks teha.Kasutades muidugi mõistust,mitte sapparile-ferru-mootori stiili!
no meie roosa lehe asjamehed on need kõige kõvemad asjatundjad igal alal lausa!
Mis siis, et ainult iseenda meelest!
Jutt jumala õige. Mina olen eesti "kollased" lehed ammu reastanud enda jaoks 1. SL õhtuleht 2. Äripäev ja siis teised :-)
Õhtulehest ei saa üldse rääkida, see ju täielik kollane leht, Sporti võib sealt ainult lugeda, needki on enamus sportnetist kopitud. ahjaa, koomikseid võib ka lugeda
Aru ma ei saa sellest ilkumisest. Kas oleks tore kui mingid suvalised vennad panevad miski panni kokku ja siis hakkavad tänaval lendama - uups ei saanud pidama, vabandust, et pereema koos lapsega surnuks sõitsin .. Kas keegi on läbi teinud protsessi - avaldus ARKi "tahan seda ja teist teha" - luba saadyd - ümber ehitatud. Või siis pole luba saadud, mis põhjustel. Kuulaks selliseid kogemusi.
Tuttav sellise asja läbi teinud. Nimelt oli tal soov vana villist ümber ehidada. Ark-st sai ta probleemideta ümberehitusloa (võibolla mängisid rolli
tutvused, ei tea). Ehitus ise oli aga tunduvalt valulisem, aega läks sellega mingi paar aastat enne kui sõidukorda sai. Masinal originalist palju
järgi ei jäänud. Nimelt nelikvedu sai likvideeritud, mootoriks sierralt pärit 2,1D,
kast sierra, tagasild RAF, esiistmed SAAB, spido vaz 06, tiivad 10cm laiemad, Jeepi veljed+mingi 10cm vahetükid esisillal et õiget laiust saavutada,
nahksisu, roolivõim, palju poleeritud roostevaba, värviks sinine pärla jms. Nüüdseks asi täiesti sõidukorras ja rahval uudistamist kui palju.
Tsitaat: |
Ma arvan et probleem rohkem selles et inimesed ei tea ega ole vaevunud uurimagi kas võib midagi teha või ei või. Ise kuulun sinna esirinda. Kunagi pole mõelnudki et äkki nii ei tohi. Tavaliselt olen soomlaste üle naernud et seal nii karm kord. Nüüd sain seaduste raamatuga pähe nii mis kolises. Mul ei ole miskit selle vastu et midagi on lubatud või keelatud aga no mõni asi on nii naeruväärne et ei usuks silmi kui ei näeks paberil kirjas. Kuskile võiks ju mingi piiri tõmmata alates millest on luba vaja või ei ole.
Tsitaat: |
Sai ka seda äripäeva loetud päris hea tekst......IRW...
päris karmix on ikka asjad aetud
kui seda teksti lugeda siis on ikkagi tunne et teatud ringkonnad kindlustavad endale turgu.milleks ma pean panema audile alla just audi välja laske süst.kui ma pean firmale maksma selle eest kokku ca.15 k.kurat kus on demokraatia ja kliendi vaba valik.Olen nõus et detailid mida vahetad on täitnud teatud turvanõuded(E)see on arusaadav ja nende paigaldus on korrektne.Aga ülejäänud asjad pistku küll endale p...se .Kinnituseks oma vihapurskelehelistasin forssi ja küsisin istet oma coupele "POLE OLEMAS EI TEHTA" ütles mees ja kuna vana hinnakirja oli võimalik veel vaadata (tool müüdi eraldi juppidena)oleks pink läinud maksma ca 10k .mina isiklikult julgen küll need vennad avalikult p...se saata kes nii mõtlematuid asju paberile panevad ja nimetavad seda seaduseks.
rääkisin praegu mingi vennaga arg-ist ca 30min.minu küsimus oli konkreetselt pinkide kohta,lõppuks mees sai niipalju aru et teatud asjad on seotud ka inimlikuma poolega mitte ainult äriga.paigaldatava detaili kohta oleks vaja tehase poolt kirja kasvõi (garantii)mis näitab et see toode on läbinud teatud katsetused ja talle on omandatud (E)sertifikaat. sparco maaletoojale itaalia autost mees lubas asja uurida,aga samas küsin foorumi meeste käest juhul kui keegi puutub kokku näit. istmetega kas on võimali kellelgi saada mingi istme jaoks selline kõva paber.Ma küsisin argi mehe käest kas loome siis sellest pretsedendi mees oli nõus ütles et tee avaldus too paberid ja vaatame läbi ,kaks võimalust kui JAH.siis on see meile suur võit kui EI siis tuleb nende põhjalik vastus(nii nad ise lubasid)saata euroopa inimõiguste kohtusse eks näis mis siis aeg edasi toob
Minu meelest on asi nii, et mis puudutad autojuhi jaox elutähtsaid asju- rool, pidurid jms.- siis on need nõudmised õigustatud, a kui asi on ntx stiilis "põhjatuled, toonklaas, lai velg, spoilad jne, siis... no comments. See on puhtalt minu arvamus...
ARK on ikka segi küll,varsti ei tohi vist originaalvärvi ka muuta,mingu nad..
.
Asi paras jama, varsti sõidame autodega, mis tehasest tulnud toorikud ja isegi tagavara ratast ei või ise paigaldada, vaid pead sõitma lähimasse teenindusse.
Sai ka ARK meestega tõsiselt arutatud asju ning kui sõrmega seadust veerida siis selgub, et ei tohi kasutada ka suvalisi velgi või rehve, kui need pole valmistaja poolt ette nähtud. Muidugi ütles ARK'i vend, et selliseid asju nad ei näri.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Asi on lihtsalt selles, et tema ajab neid asju ametlikult, seega on tal ka ümberehitusload olemas. See aga ei tähenda, et ehitab valmis ja kõik. kõige
lõpuks tuleb tal läbida ka ekspertiis, kes annab lõpliku vastuse, kas auto on liiklemiskõlbulik või mitte.
Ise olen taotlenud ka sõiduki ümberehitusloa ja ka selle saanud. tuleb olla konkreetne ja teada, mida tahad, mitte - vist nii ja võibolla naa. Jutt
käib üldjuhul ikkagi suuremast töömahust, mitte ainult poritiibade laiendamistest ja stangede (spoilade) ümberehitustest.
Sain ise kah esimene kord vastulöögi, aga kui suutsin tehnilise poole neile selgeks teha, sain loa kätte. Ärge arvake, et need tehno vennad mingi
pooletoobised on, kes asjast midagi ei jaga. Otse vastupidi. Nemad on just need, kes teid oma ulmelistest mõtetest maa peale tagasi toovad. kui asi on
ikke väga utoopiline ja mõtetu, siis poleks sellel ju mõtet. Lõppudelõpuks - nemad vastutavad selle eest, et sõiduk oleks otseselt ohutu nii sulle kui
ka kaasliiklejatele!
Kinnitan jansu24 sõnu: ARKi tehnoosakonnas on igati sõbralikud tegelased, kellele võib oma küsimustega alati emaili saata või vajadusel ka helistada (näiteks välismaalt, et kas sel moel ümberehitatud auto on võimalik saada Eesti registrisse). Seni on kõik mu probleemid leidnud lõpuks positiivse lahenduse. Ja kui esimene vastus ongi negatiivne, annavad nad ise nõu, mil viisil on kõige lihtsamalt võimalik see auto siiski nõuetele vastavaks muuta. Ka mu enda Quattro on selline piiripealne juhtum, kus seaduse järgi oleks pidanud paigaldama kas uuema kat-iga diiselmootori või paigaldama ise sinna katalüsaatori. Lihtsalt tuleb ümberehitusloa taotlust kirjutada kõik asjad detailideni lahti ja põhjendada ära, miks ja kuidas midagi on teostatud, ning mis põhjusel mingit loogilisemat lahendust kasutada pole võimalik. Mütsigalööjaid, kes oma Zhigulile turbot jms tahavad paigaldada, asja olemusest midagi jagamata, käib seal igapäev ning sellised naljamehed saadetakse loomulikult pikema jututa uksest välja. Kui igale deliiriumis saadud mõttevälgatusele antaks ümberehitusluba, oleks tõesti ohtlik liigelda
Et nagu ma aru saan, siis kui minu sugusel võhikul tuleb soov tuunida autot ja pole selles valdkonnas tuttavaid/sõpru, siis oleks vist targem otsus minna ARK'i ja uurida ?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
minumeelest on üldse nii et olgu eesti neid narkareid, mõrvareid, röövleid ja muid huligaane täis... neid ei puuduta... aga need inimesed, kes pühendavad oma vaba aega ja raha autole, need on hullemad kurjategijad, kui eelpool mainitud... need seadused ei kõlba karu pe**e kah!!! minumeelest peaks need ametivõimud tegelema hoopis narkarite ja varaste kinni püüdmiega, mitte autojuhtidega, et " sul on see ja see velg, sul mängib muusika liiga valjult, su autol on nõuetele mitte vastav spoilaring..." Tuuning on narko ja varguse kõrval ju lill, miks on vaja selle hobiga tegelevaid inimesi koinida?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
aga kui tahan originaal tuled ära võtta ja disainikat panna?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Golfil on vist juba tehase poolt 2,8 olemas.Milleks aretada
Palun ole hea mees ja seleta siis meile ka, kuidas see asi käib. Isiklikest kogemustest võin öelda, et b2-le 20vt mootori ametlikuks regamine on
võimatu. Ahjaa, kohalik ark ei oma sel teemal mingit sõnaõigust, pöörduda tuleb tehnoosakonna poole tallinnas ning asi on ainult 600 krooni
passivahetuse eest oluliselt keerulisem. Kui sa ei tea, millest sa räägid, siis ära räägi.
See 600.- kehtib juhul, kui antud mudelile on sinu poolt paigaldatavat mootorit juba tehases pandud.
Tsitaat: |
Esiteks, ei ole sa ikka veel reegleid lugenud, eriti punkti, mis puudutab foorumi keelt.
Teiseks, raha ei ole probleem, probleem on selles, et tehnovennad lõpetavad vestlused koguaeg repliigiga "seda mootorit sellele kerele pandud ei ole,
seega ei ole lubatud". Ka ei ole prebleemiks keretugevdused, pidurid ja veermik, viimased 2 on siis pärit autolt, millelt on pärit ka mootor, makes
sense? Üksiktüübikinnitust ja omavalmistatud autot ka ei saa, kuna "sarnaneb liiga seeriamudeliga" (WTF???)
Mis puutub keretugevdustesse, siis selle peale öeldi, et keresse sisselõikeid nagunii teha ei tohi
Olen pöördunud sinna juba korduvalt kõiki erinevaid suhtlusvahendeid pidi nii ametlikut kui mitteametlikult, alates ise kohaleminekust kuni faksini.
KÕIK korrad on lõppenud sama tulemusega: pole ette nähtud ja ei luba!
Ahjaa, loen ka erinevaid foorumeid, olen kursis nii erinevate ümberehitustega kui ka seadusandlusega.
Tarmo, võta see seltsimees kaasa ja astuge aga julgelt ARKi poole, ta ju lausa pakub oma abi...
Mis USA autosid ja muid vanu liikureid puudutab, siis alates teatud vanusest (vist oli 30a, ja seda need ümberehitatavad USAkad tavaliselt on) on
ümberehituste reeglid ja piirangud hoopis teised. Meil on siingi üks dude, kellel on ZAZ965 cabriona registreeritud on.
Ametlikult Tarmo kirjeldatud case'i teostada ei saa, kuna praeguse seaduse järgi EI OLE selline ümberehitus lubatud, nagu ka nt B4 sedaan+20vt,
b2+V8; küll aga saab igasuguseid teisi nippe kasutades.
Miks siis ei saa n/a autole suure tuntud nimega firma poolt pakutavat turbokit'i, mis on sadu kordi testitud, paigaldada? Just sellepärast, et seadus
näeb ette, et a)sisselaskekollektori ümberehitus on keelatud, b)väljalaskekollektori ümberehitus on keelatud, c) ja nii edasi... Vahet ei ole, on seal
E-sert või mitte. Siin muideks on seadus vastuolus - E-sertiga osi tohib kasutada/paigaldada, igasugused ümberehitused on aga keelatud (ei räägi
praegu autolaternatest). Luban, et võtan lähipäevil ette, loen läbi ja saan targemaks
Muide, paljud neist mk2 VR6-test ametlikult just sellistena Eestis arvel on?
Tegelikult tahaks sel teemal veel kirjutada, aga kell hiline, järgmine kord.
Tsitaat: |
See asi on rohkem inimeses endas kinni. Enamasti asjad mis on ümberehitatud ja asja on tehtud mõistusega,st et mootor vahetatud võimsama vastu,
veermiku nõrgad kohad on tugevdatud ja asjal on stiilne välimus ning praktiline mõte ja pole (n.ö porno tuuning) saad asja arvele, ülevaatuse läbitud
ja ka enamus meie vabariigi teletupsud (loe: korravalvurid) ei piina sind teeääres.(näiteks Mati Leivategija roosa zaz kabriolett vw polo mootoriga on
arvel, bobeeda tumesinine maalingus ja bmw 5,0 mootoriga on arvel)
Need seadused on rohkem neile õudusunenäoks kes on oma autole külge toppinud rimi, selveri ja prisma tjuuning nurga kõige popimad ja värvilisemad
lelud, tänu nendele ongi need seadused karmiks aetud.
Kui paned mingile propelleris kerega ja roostest pehmeks muutunud autole läti spoilerringi jõuga neetidega külge , viskad labidaga pahtlit peale ja
tõmbad rehaga siledaks ning uputad krunti ja sõidad 2 aastat sellega mööda vabariiki, siis leiabki sind see õel seadusesilm ülesse ja saadab
kordusülevaatusele ja põhjuseks toob "auto laiuse ja pikkuse muutmine ilma ark-iga kooskõlastamata.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Reno auto puhul on Eesti väga ilusti ära tõestanud, et Eesti on kõvem kui EU.
Nimelt oli see auto Saksas arvel kõigi nende modifikatsioonidega 100% legaalselt!!!
Samamoodi ilma muudatusteta tuli see auto Eestisse aga Eesti ARK pidi perseli kukkuma kui modifikatsioone nägi.
Samas Saksas sõidab selliseid autosid kümneid tuhandeid ringi ja elu on lill.
Ma saaks aru, et ta oleks tahtnud neid asju Eestis ise legaliseerima hakata aga need oli ju juba ühe EU riigi poolt tunnistatud legaalseks.
Mina lähtun Eesti puhul põhimõttest, et mida vähem sitta torgid, seda vähem ta haiseb.
Antud juhul võiks teha riigile ettepaneku koguda MaSu ajal raha modifikatsioone legaliseerides.
Stiilis iga passi muudatus niimitu tuhat krooni ja on asi ants. Siin ei ole küsimus kas asi on ohtlik või mitte vaid selles, et on KEELATUD ja
KÕIK.
Ilmselt on üheks põhjuseks ka see, et Eestis ei ole ehk sellise väljaõppega spetsialiste, kes nüüd suudaks iga juhtumi puhul otsustada, kas see on
ohtlik või mitte.
Sama moodi toimib asi ka minu teada Saksas, et kui uue jupi külge keerad lähed lased asja üle kontrollida ja maksad riigilõivu, et asi ametlik
oleks.
Üheks illustreerivaks näiteks võiks tuua selle, et kust otsast on koonusfilter ohtlik? Mida ta muudab tänapäevaste nn. iseõppivate ajude juures, mille
taga kümmekond andurit?
Vabalthingaval autol ei tule tavast 50hp ja 10x rohkem saastet koonusfiltrist. Samas omanik oleks rahul ja riigil oleks ka kasud sees.
Riigile oleks ju palju kasulikum lisaks sellele, et ta selle filtri pealt müües kasu saab ka selle filtri legaliseerimise eest näiteks 1000.- eek per
nägu küsida.
Minu teada ei ole ka kõik Leivategija autot legaalsed ja üks ülevaataja sai selle V12 elukale (ei olnud ringi regatud) ÜV tegemise eest ka omad vitsad
kätte.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kahjuks nüüd pole jutuks oleva auto mootori ega ka sillaosa enam samaväärne nagu Saksast tulles.
Kui auto on teise riigi registris, siis autole kehtivad selle riigi seadused, kus ta sõidab?
Kui tulen venemaalt või lätist täistoonringi omava autoga, siis saan trahvi? Korduvale nad saata ju ei saa...
Loomulikult saad trahvi. Eestis on oma seadus ja kui siin tahad sõita, siis peavad ka juhi ja kõrvalistuja klaasid läbi paistma. See et kusagil
Guatemalas see lubatud on, ei mängi rolli.
Tore teema meil siin küll, aga ega sellega me seadusandlusest jagu ei saa. Ma arvan, et enamus selle foorumi kasutajaid on väikeste tuuningu
elementide legaliseerimise poolt. Seadused on natuke liiga karmiks keeratud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ei või.
http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13308365
§ 20 1. Sõiduki juhtimiselt kõrvaldamine
4) sõiduki rikke, heitmete saasteainesisalduse, mürataseme või muu puuduse tõttu on sellega sõidu jätkamine keelatud;
Ehk siis maakeeli, kui inspektor arvab, et antud auto on ohtlik osalemaks liikluses, siis väänab selle seadusepügala ja laseb treila kutsuda.
Tsitaat: |
Mul vend venemaal elab, ja rääkis, et seal on ka vist see seadus vastu võetud, et ei tohi süsimustad esimesed küljeklaasid enam olla, aga jah seal on
see miilits ikka suht palju ära ostetav, nagu ikkia
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
See naelakeeld on jah üks näidetest. Samamoodi võin tuua raskema liikluse näite: norramaal peab olema üle 3.5t registrimassiga sõidukil olenevalt rataste arvust 3-7 ratastele paigaldatavat ketti talvehooajal kaasas(see on liikuv hooaeg). On naised saunas rääkinud, et see nõue tehakse pidevaks. Kui keegi arvab, et võiks tulla näiteks Hispaaniast ja siis midagi kohalikuga vaielda antud teemal, siis on tulemus teada. Alati tuleb lähtuda sellest, et sõiduk, millega minnakse kuhugi rändama, peab olema enamvähem igas riigis ikkagi legaalne väljaspoolt vaadates. Endal jamasi vähem ja kergem/odavam elu. Neid mehi, kes igalpool oma õigust taga hakkavad nõudma - on ennegi nähtud(tavaliselt on nad esimest korda kodust välja saanud).
Loogiline on, et masin peab olema tehniliselt korras - st ei suitse, ei tilgu jne. See ei ole arutelu all ju üldse. Samuti rehvid ja ketid jne.
Samas on see, et Saksas saan ma kanda endale passi, et mul on masinale istutatud peale turbo ja uued pidurid ja teine väljalase jne. See ei tähenda
ju, et meie banaanivabariigis sellega sõita ei tohi, hoolimata, et meie maal on see keelatud. Sama on toonklaasiga.
Carla, ära aja nüüd legaliseeritud tehnilisi lahendusi korras autol segamini ohutusega. Kui see turboga ja suurte piduritega asi on korralikult tehtud, ei ole ta kuidagi ohtlik, küll aga esiklaasile kleebitud prügikott on otseselt ohtlik.
Tarmo, sellest hoolimata, et see on ohtlik ei ole Eesti Politseil õigus sul kästa see maha võtta, kui sinu sõiduki arvelolekumaa seadused seda
lubavad. Ammugi kõrvaldada sind liiklusest kui ohu allikat.
edit: ja pealegi pole see, mis mujal legaalne, mitte seda meil - kaasa arvatud vabalthingavast turboka ehitamine.
edit2: Aitab küll Eks ma pole vast asjadega lihtsalt kursis ja elan liiga
ilusas maailmas
Tsitaat: |
Ilmselt pole see kõige õigem mõte ja koht arutada seda aga....
Lugedes tänast Autolehte, siis tekkis väike viha meie "euro normide" igal ajal ja igati täitmise vastu.
Kuu tagasi oli Autolehes artikkel ühest Evo-st, mis "natuke" aidatud ja paljud seda masinat ka oma silmaga näinud.
Nüüd siis ärkas Maanteeamet, et seda ei tohi ja seda ei tohi, ning üleüldse mida fac.. te tuunite.
Ühe masina ma juba olen pidanud sportautoks registreerima.
Need "euro" seadused kehtivad ju teadupärast kõigile ühtemoodi aga millegipärast saab nii mõneski teises euroriigis rahulikult oma
projekti/kätetööga liigelda.
Siin kohapeal pead koguaeg põdema, et satud mõne aktivisti kätte, kes sind siis mõnuga eest ja tagant panema asub.
Et mitte lihtsalt heietada, siis enda "numbri trahvi" kaebasin igatahes edasi, eks paistab mis saab.
Kui moded arvavad, et teema liiga intiimne, siis võib ka prügikasti see lennata.
***
Edit by Black: liitsin varasema samasisulisega.
Aga räägi lähemalt mis sa teada oled saanud mis teha ei tohi mootori ja veermikuga? Välimus on vast juba enamusele teada, et auto peaks ikka automoodi välja nägema.
Tsitaat: |
Kuulge tehke nüüd mulle ka selgeks üks asi... Nimelt tahan bensuka a6-e ümber teha diisliks.. Jutt käib C5 kerest.
Võin siis panna sinna selle v6 diisli, v6 bensuka asemele?
Võib panna küll peale vana hea v6 diisli.
Kui mina s6 plusi diisliks tegin, siis minule oli arkst esimene vastus et ma olen loll ja ma ei tea asjadest midagi. See ei ole lihtsalt võimalik, et sa paned nii suure kubatuuri ja võimsuse vahega teise mootori. Kui aga kuuaja pärast sammusin sinna samusesse arki.. käes ümberehitus luba, diisli tahmasuse väljatrükk, siis olid neil ainut suured silmad ja tegid asja ilusti rohelisele paberile ametlikult.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Võib peale panna nii suure mootori ja +30% võimsama kui kõige võimsam mootor sellel kerel tulnud on. Kui näiteks c5-l oleks suuri mmootor mingi s6 4,2 liitrine, siis sellest võib veel 30% võimsam olla.
Tsitaat: |
Tere!
Kas on kellelgi infot või kokkupuuteid mootori vahetusega?
Sooviks oma A8 mootori välja vahetada. Praegu on 2,5 V6 ja automaat, ja seda teavad kõik,et see ei ole kõige parem mootor. Kui sooviksin sinna nüüd
peale panna 2,5 R5 103kw, siis kui keeruliseks see mul läheks. Arvatavasti oleks siis tarvis mul vahetada nii mootor, kui ka käigukast. Ja kui
keeruline oleks neid juhtmid sättida nii,et kõik ka ilusti tööle hakkaks.
Suur tänu kõigile, kes oskavad mingit head nõi või infot anda.
Marek
Kas odavam poleks see masin maha kanda, kui sellist suht mõttetut aretust teha.
85 või 103 kw omava A8 taga ei tahaks küll foori taga oodata.
Ma arvan millegipärast,et see 103kw mootor on teravam, kui see 110kw, mis praegu peal on.
Tsitaat: |
Auto ongi ideaalses korras, aga ainuke asi mis koguaeg peavalu tekitab, on see mootor. Kui saan sinna normaalse mootori peale, võiksin sellega sõita kuni selle auto elupäevade lõpuni
Siis otsi parem uuema mootori koodiga kahepoolne v6 pada sinna vahele, tuleb oluliselt lihtsam.
mõtled 132kw mootorit?
Tsitaat: |
Selge. Suur tänu Teile
Tekkis veel selline küsimus,et kas peab terve mootori ära vahetama?
Leidsin kuulutuse, kus üks tüüp müüb kahte 132kw mootori plokikaant. Ta küll kirjutab seal,et need võib vabalt panna ka otse 110kw mootorile peale.
Kas see ka reaalselt nii on, või mitte?
Aitäh
Marek
Tsitaat: |
Jah, 103kw on kindlasti parem,aga lihtsam oleks need kaaned vb ära vahetada, kui need istuksid, sest mul praegu nagunii mootoril juba kaaned maas.
Küsimus teemal automaat>manuaal. Kas selle kohta on mingeid piiranguid. S6 C5 jaoks kuuest manuaali vaja. Juriidiliselt võttes pärineb kõik enamvähem leitav tunduvalt kui mitte kordades väiksema võimsusega auto pealt, kuigi sisuliselt üks 01E kõik...
Tsitaat: |
Oh MINA olen 100% kindel see kast kestab. Mure on selles mida Maanteeamet ütleb, kui mootor 250kW ja kast paberite järgi 89kW autolt. On käigukastivahetuse kohta üldse mingeid ametlikke piiranguid?
Tehase poolt on S6'l ka 01E kast külge pandud.
Jep, teise koodiga ja teises mõõdus veovõllikinnitustega. Oli uitmõte võtta mingi A4 pealt + A6 Allroad poolassid (a4 omad vist nagu ei sobi). Ülevaatusel näeks see kooslus S6 all ilmselt üpris kummaline välja. Originaali pole kuskilt võtta, 2.7T v. 3.0 omi ka eriti ei liigu. 2.5 hitleri oma ka muidugi variandiks, kuigi ülekanded... Ja küsimus praegu ongi, et kas hakatakse ülevaatusel norima.