Quattro ehitamine
inferno2 - 03.11.07 22:01
Tekkis selline idee, et teha siis oma autost quattro (vb väga loll mõte)
Näiteks ostaks mõne vana avariilise audi 80,90 quattro, ja sealt hakkaks enda omale ümber ehitama asju,käigukast, vahekast, tagadiffer jne.
Kas selline idee oleks väga utoopne? Või on ka teostatav?
lorrap - 03.11.07 22:10
Kõik on teostatav, küsimus on aja ja rahakulus. Kui sa natuke otsingut kasutaksid, leiaksid, et keskmiselt iga paari-kolme kuu tagant uurib keegi
selle kohta. Seni pole vist keegi ära teinud.
Rahaliste kulude poole pealt üldjuhul võid arvestada, et FWD Quattroks ehitamine on KORDI kallim kui FWD maha müüa ja Quattro osta
tarmo - 03.11.07 22:15
quattro kirjutatakse kahe T tähega
ei ole midagi keerulist, kuna jupid saad teiselt autolt, siis on vaja kardaanitunnel ja kogu tagaosa põhi on vaja ringi ehitada, tekitada erinevad
kinnituskohad, summuti ringi teha, kütusetorusid ringi paigutada, piduritrosse-torusid ringi vedada jne
müü praegune maha, pane see raha, mis sa plaanisid avariilise ostuks sinna juurde ja on sul quattro käes
Mario81 - 03.11.07 22:28
Tsitaat: |
Algselt postitas: tarmo
müü praegune maha, pane see raha, mis sa plaanisid avariilise ostuks sinna juurde ja on sul quattro käes
|
nüüd siis nägin mis siin kirjas. vanad silmad ei näe enam hästi.
krss - 03.11.07 22:45
Tsitaat: |
Algselt postitas: lorrap
Kõik on teostatav, küsimus on aja ja rahakulus. Kui sa natuke otsingut kasutaksid, leiaksid, et keskmiselt iga paari-kolme kuu tagant uurib keegi
selle kohta. Seni pole vist keegi ära teinud. |
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis siin foorumis figureerib üks inimene, kes on oma sõnade põhjal selle siiski ära teinud. Kuigi tema arvamus
tagantjärgi oli kah sama et väga loll mõte. Kuna seal tuleks kerel vahetada ära põhi ja veel palju muud, oleks ehk töö teostatav pigem niipidi, et oma
autod jupid Quattrole ümber laduda. Kuna siin foorumit lugedes lähevad 80ndate aastate poolikuveoliste Audide ehituskulud juba 100K kanti (st
ehitamine originaalkorda, mitte tuunimine!), siis Quattroks ümber ehitades peaksid arvestama kindlasti suuremate summadega (oma kogemusest tean, kui
lihtne on uputada algselt heas korras olevasse vanasse Audisse uue keskklassiauto jagu raha). Kui on nii palju aega ja raha ja tahtmist, siis ainult
sügav kummardus inimesele, kes sõnadest tegudeni jõuab ja poolikuveolisest Quattro teeb!
andrec - 03.11.07 23:14
Pole mõtet "jalgrattast" leiutama hakata uuesti!
krss - 03.11.07 23:24
Tsitaat: |
Algselt postitas: andrec
Pole mõtet "jalgrattast" leiutama hakata uuesti! |
Sorry, aga ei suutnud keelt hammaste taga hoida: minu arvates jube lahe, et on inimesi, kes viitsivad tegeleda mõttetustega, lihtsalt selle pärast et
endale meeldib, mitte muule maailmale meeldimiseks või mingi praktilise väljundi pärast. Ilma nende inimesteta oleksime endiselt puu otsas
semanoid - 04.11.07 16:20
kui inimesel on tõeline soov midagi oma kätega ära teha, sellisel juhul reeglina teda ei huvita raha ja ajakulu mingu selleks või aasta/paar. tema
jaoks on tähtis töötav tulemus mille üle on võimalik uhkust tunda, et näete ära tegin kuigi öeldi, et ära näe vaeva!
tarmo - 04.11.07 16:52
Tsitaat: |
Algselt postitas: semanoid
kui inimesel on tõeline soov midagi oma kätega ära teha, sellisel juhul reeglina teda ei huvita raha ja ajakulu mingu selleks või aasta/paar. tema
jaoks on tähtis töötav tulemus mille üle on võimalik uhkust tunda, et näete ära tegin kuigi öeldi, et ära näe vaeva! |
khm: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=45911
semanoid - 04.11.07 17:03
Tsitaat: |
Algselt postitas: tarmo
Tsitaat: | Algselt postitas: semanoid
kui inimesel on tõeline soov midagi oma kätega ära teha, sellisel juhul reeglina teda ei huvita raha ja ajakulu mingu selleks või aasta/paar. tema
jaoks on tähtis töötav tulemus mille üle on võimalik uhkust tunda, et näete ära tegin kuigi öeldi, et ära näe vaeva! |
khm: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=45911
|
ma olen vist pidur, ei saa vihjele pihta!?
JanariA4 - 04.11.07 17:07
Mina sain küll...Las uurib ennem, mis asi see AUTO üldse on ja kas kütet ka võtab...midagi sellist,kuna inimene ei tea tõesti autodest just
palju...Aga eks me kõik õpime igast päevast
semanoid - 04.11.07 17:23
sain aru küll! hilinemisega muidugi
lorrap - 06.11.07 09:17
Palju sul hinnanguliselt aega kulus selle kõige peale???
JanariA4 - 06.11.07 15:12
Kui nii võtta siis aega nagu ei kulunudki nii müstiliselt
Kuldsed käed siis järelikult
sven66 - 08.11.07 17:54
Tsitaat: |
Algselt postitas: altz1
ise olen C4 ehitanud quattroks
Ahjaa, sama auto oli ka algselt parempoolse rooliga ja automaat (2.6) läks ta aga diisliks ja manuaaliks |
mida ARKi ja ülevaatuse mehed sellest arvasid
Zoig - 05.03.09 17:54
Leidsin sellise huvitava teemaarenduse esiveolisest B4-st quattro tegemiseks(B3 ja Coupe puhul olevat ka põhjaplekk erinev, ning sellele antud teema
ei kehti).
Kes toda foorumiteemat pikalt lahata ei viitsi, siis seal on juttu esiveolise 80 sedaan/avanti ning quattro põhja erinevustest. Põhjaplekk on
väidetavalt mõlemal variandil identne, ning esivedulisel olevat ka olemas pea kõik kinnitused tagumise poolraami kinnitamiseks, sh poolraami esimese
kinnituse koht, kus on ka vint sees.
Mulle veidi segaseks jäi see, kas tagumise amordipüstaku kinnitused on olemas ning sobivad või mitte. Käigukasti juures on pikema kasti ning kardaani
tugilaagri tõttu mõned lisa tugevdused, mida esiveolisel pole.
Kokkuvõttes peaks olema võimalik doonorauto küljest üle tõsta käigukast, kardaan koos tugilaagriga, tagumine poolraam, ning saada auto neliveduliseks
ilma suurema lõhkumiseta.
Seal teemas on ühel kreeklasel ka RS2, mis algselt oli 2.0 esiveduline bensiinimootoriga masin.
On keegi üldse täpsemalt võrrelnud B4 esivedulise ja quattro põhjakinnitusi, ning nende erinevust?
Edit: unustasin mainida, et bensiinipaagid on masinatel ikka erinevad
Teema link: http://www.audifans.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=23739&postdays=0&postorder=asc&highlight=
raunz - 05.03.09 18:46
Minu arvates on ka B5 kerega A4l kõikidel kardaanitunnel olemas. Kinnituste kohta aga ei oska öelda paraku.
Parandage mind, kui eksin.
Peeter82 - 06.03.09 10:58
Tere,
On küll kergelt offtopic võibolla aga minu käe all on valminud üks 6-st maailmas mulle seni neti vahendusel teadaolevast "liikuvast" (hetkel ootab
widebodi lõpetamist ja mootor vilet) Civic 4wd-st ja 2,5 neist muide Eestis teostatud/tegemisel ( ühel veel tagasild alla panemata) seega julgen ka
kaasa rääkida esiveo 4 veoks tegemisel ja olgem ausad ega see reaalselt mingi nii lihtne ei ole tõesti, et võtan kätte ja teen Samas ei ole ka midagi ületamatut kui käed pe..st välja ei kasva ja pea omal
kohal... ARK laiutas käsi ja väitis, et see pole ju võimalik kui käisin
erinevate muudatuste kohta uurimas... Laias laastus 14-15 lubamatut muudatust seaduse silmis mul siis hingel Hobuse kannatus peab olema kui asja nii korralikult tahad teha, et hiljem võibolla õnnestub ARK tehnoosakonnas
jutule pääseda ning asi reaalselt sillastendis ka toimiks ning erinevate vidinate vahetamisele pead suht viisaka aja arvestama aga ületamatut muidugi
pole... Igatahes jõudu ja edu minu poolt neile kes lõpuks tõesti midagi sellist ära teevad mille peale kõik ainult lahmivad, et võimatu ja mõttetu
jne...
Peeter
Joel - 06.03.09 13:14
Võimatu ei väida keegi - mõttetu, seda küll. Mõttetu lihtsalt seetõttu, et vanade Quattro-Audide keresid on ju saada. Inimene peaks üle saama lihtsalt
oma auto fetišismist ning mõistma, et see mis on poolmuidu maailmas olemas ei ole asi, mille saavutamiseks peaks kümneid tuhandeid kulutama. Selle
raha võiks panna hoopis tehnika edasiarendusse, selle asemel, et suure surmaga stock nulltasandile jõuda. Minu arvates on Quattroks ehitamise küsimus
põhjendatud ainult ühe Audi mudeli puhul, milleks on B3/B4 Cabrio, mille puhul tuleks võtta R5 mootoriga isend ja teha see quattroks + RS2 tehnika.
Tulemuseks kiire ja mõnus cabrio, mida Audi kahjuks toona veel tehasemudelina ei raatsinud pakkuda. Neid on maailmas mõned tehtud, töö on raske, kuid
tulemus kindlasti vaeva väärt. Ise omaksin sellist hobiautot rõõmuga, kuid karta on et "õiglase" hinnaga (mis ilmselt oleks mitusada tuhat) sellist
osta ei raatsiks...
pampkuri - 06.03.09 13:22
Pärnus mul tuttav ehitas ise honda CRX 4WD asja mõte selles et ei ole sellist isandit tehasest tulnd. Tema tööd lihtsustas see et 2WD ja 4WD sildade
kinnitused samad gardaani pikkused olid erinevad nii palju kui mina tean.wd agregaadid olid pärit Honda civic suttle pealt.
Teemaalgatajale veel teadmiseks et viimase nädala jooksul pandi siin foorumis müüki B3 quattro 6000.- see algatuseks igati hea hinnaga toorik osta
ära tee korda ja müü oma esivedune maha nii oled rahaliselt kõige suuremas võidus.
Tsitaat: |
Algselt postitas: Pets4524
Tere,
On küll kergelt offtopic võibolla aga minu käe all on valminud üks 6-st maailmas mulle seni neti vahendusel teadaolevast "liikuvast" (hetkel ootab
widebodi lõpetamist ja mootor vilet) Civic 4wd-st ja 2,5 neist muide Eestis teostatud/tegemisel ( ühel veel tagasild alla panemata) seega julgen ka
kaasa rääkida esiveo 4 veoks tegemisel ja olgem ausad ega see reaalselt mingi nii lihtne ei ole tõesti, et võtan kätte ja teen Samas ei ole ka midagi ületamatut kui käed pe..st välja ei kasva ja pea omal
kohal... ARK laiutas käsi ja väitis, et see pole ju võimalik kui käisin
erinevate muudatuste kohta uurimas... Laias laastus 14-15 lubamatut muudatust seaduse silmis mul siis hingel Hobuse kannatus peab olema kui asja nii korralikult tahad teha, et hiljem võibolla õnnestub ARK tehnoosakonnas
jutule pääseda ning asi reaalselt sillastendis ka toimiks ning erinevate vidinate vahetamisele pead suht viisaka aja arvestama aga ületamatut muidugi
pole... Igatahes jõudu ja edu minu poolt neile kes lõpuks tõesti midagi sellist ära teevad mille peale kõik ainult lahmivad, et võimatu ja mõttetu
jne...
Peeter |
Zoig - 06.03.09 13:53
Tsitaat: |
Algselt postitas: Joel
Võimatu ei väida keegi - mõttetu, seda küll. Mõttetu lihtsalt seetõttu, et vanade Quattro-Audide keresid on ju saada. |
Minupoolt
pakutud variant B4 kerele poleks ju nii mõttetu(eeldusel et kere lõikuma ei pea, ning erinevused piirduvad eelmises postis mainituga). Kui kogu töö
saab ära teha vaid vanu juppe maha keerates, ning uute külge poltimisega, siis ei ole ju midagi ülemõistuse mõttetut.
Milleks osta teist sama kerega quattrot, mille ajalugu ja tehniline seisukord on teadmata, varustus ehk pole see, mis monoveolisel, ning peaks hakkama
siis teisel masinal olnud jubinaid üle kantima.
Joel - 06.03.09 15:24
Kui B4 Avantil on see nii lihtne siis muidugi andke minna. Valdavalt on see siiski suur sepatöö.
Aga näiteks Fiat Coupe on kihvt auto - see on Tempra põhja peal, mida universaalkerega variandis tehti ka nelikveolisena ja mille põhi olenemata veost
on nelikveo valmiduses. St lihtsustatult öeldes kruvi aga 4WD Tempra tagasild, kardaan ja käigukast alla ja anna tuld...
Teemo - 06.03.09 21:25
Ei ole mingitesse teemadesse niiväga süvanenud, kuid b4 sedaan/avant esiveoline on ikka väga sarnane Quattrole küll. Korra olen ka võrrelnud ning
veendunud, kui b4 quattro jupid varnast võtta pole erilist probleemi. b4 sedaan quattro on ju hoopis teine tagasild kui b3 või coupel.
krss - 06.03.09 23:46
Tsitaat: |
Algselt postitas: Zoig
Minupoolt pakutud variant B4 kerele poleks ju nii mõttetu(eeldusel et kere lõikuma ei pea, ning erinevused piirduvad eelmises postis mainituga). Kui
kogu töö saab ära teha vaid vanu juppe maha keerates, ning uute külge poltimisega, siis ei ole ju midagi ülemõistuse mõttetut. |
Sorry, aga minu arvates on see väga vale lähtekoht. Nimelt kui võtad vanad ja liikuvad asjad koost lahti ja paned (teise auto all) uuesti kokku, siis
reeglina need eriti ei kesta. Sama lugu on ka mootori vahetusega, et ise olen vahetanud alati uue täiskomplektse sidurimängu, kuigi vana ju kah töötas
(iseasi, kui leiaks kusagilt peaaegu uue korvi ja ketta, kuid survelaagri ja kastiotsalaagri ostaks ikkagi uued ning mitte mingi mõttetu SKFi oma vaid
ikka kallima ja kvaliteetse). Iseasi, kui teed põllurallikat, mis ei peagi eriti kestma, aga kui omale projektikat ehitada, siis iga selline
kokkuhoitud asi kipub end hiljem kurjasti kätte maksma ja targem on kohe alguses teha kogu töö korralikult ning uute osadega. Ja ega sama lugu ka
mootoriga, et enne tuunimist tuleb pea alati teha siiski kapremont, kui just peaaegu uut mootorit kusagilt ei leia (aga hooldusremonti vajab seisnud
mootor ikkagi). Siit ka soovitus, et kui doonorautol just äsja kõik osad uute vastu pole vahetatud, arvestege kulud ikka selle järgi, et auto pannakse
kokku enamjaolt uute osadega ja doonorilt saadakse vaid põhisõlmed (mille külge need liikuvad osad reeglina kinnituvad). Vastasel korral olete nagu
mina, et algul proovid ikka lihtsamini ja säästueelarvega ning alles seejärel teed sama asja uuesti üle ja kulutad ikka rohkem raha. See polnud nüüd vihje ühelegi mu AUdi projektile, sel moel üritasin ma teha
asju nooruses 80ndatel, aga siis tuli õnneks mõistus pähe ja tekkis ka enesekriitika, mis ei luba enda jaoks mingit s*tta kokku keerata
Peeter82 - 07.03.09 11:51
To Pampkuri - ilmselt teame mõlemad ühte ja sama meest selle CRX-i taga
Aga jah ega sellesmõttes tõesti olen ka eelpool kirjutanutega nõus, et kui on juba tehasest selline välja tulnud siis pole suurt mõtet ise aretada -
minu puhul pole kunagi liinilt maha tulnud 4wd-d aga edasisi plaane arvesse võttes on mul seda ilmselt vaja ja nii ei jäänudki muud üle kahjuks...
Audi 80 B3 kere peal müüdi/müüakse kuskil võru ja põlva vahel 2 tk 5K äkki oli viimane hind juba... nii et reaalselt võttes on kulud ise tegemiseks
juba kordades suuremad ja seega suht mõttetu üritus rahaliselt ja ajaliselt ja niiöelda ilma tulemita kah veidike
Zoig - 07.03.09 16:04
Tsitaat: |
Algselt postitas: krss
Sorry, aga minu arvates on see väga vale lähtekoht. Nimelt kui võtad vanad ja liikuvad asjad koost lahti ja paned (teise auto all) uuesti kokku, siis
reeglina need eriti ei kesta. |
Oluliste sõlmede ülekäimine ja hooldus peaks olema sellisel puhul elementaarne.
Kinni poltimise all pidasin just seda silmas, et ei peaks hakkama doonorilt poolt põhja ümebr lõikama või mingit muud perverssust arendama, vaid saaks
kasutada juba olemasolevaid kinnitusi.
Teemo, ega pole võrrelnud käigukasti kinnitusi poolevedulise ja quattro vahel? Sealt inglaste teemast jäi veidi selgusetuks käigukasti patjade ja
sealsete tugevduste olemasolu. Ega pole vaadanud kas esivedulisel on vastavad kinnitused ka seal olemas?
margus - 10.06.09 15:46
Puht huvi poolst küsiks, et kas keegi on ka käinud autot põhja alt vaatamas selle teema põhjal ja on midagi selgunud?
Zoig - 10.06.09 17:53
Minu masinas on tagumise poolraami tagumsed kinnitusaugud täiesti olemas. Läbimõõdult olid sama jämedad kui rattapolt(12mm?), kuid keeret neil sees
polnud.
Üksaeg sai ka autode põhjaalustest mõned pildid tehtud(B4 Avant fwd ja B4 Avant quattrost) ning nendejärgi saigi siis enda esivedulisel vastav
kinnitusauk üles otsitud. Käigukasti kinnituste osas pole vahepeal targemaks saanud.
Zoig - 19.06.09 09:28
Pilt minu esivedulise tagumise poolraami tagumisest kinnitusest. polt on pandud sinna augu, ette kuhu nelivedulisel kinnitub poolraami tagumine
osa.
PS: augutäiteks pandud polt on pildil tunduvalt väiksem, kui tegelikult sinna sobiv polt. lihtsalt sai see pildistamise hõlbustamiseks sinna
topitud.
Võrdluseks quattro poolraam.
ultra2005 - 01.03.10 18:30
Tsitaat: |
Algselt Postitas "krss"
Sorry, aga minu arvates on see väga vale lähtekoht. Nimelt kui võtad vanad ja liikuvad asjad koost lahti ja paned (teise auto all) uuesti kokku, siis
reeglina need eriti ei kesta. Sama lugu on ka mootori vahetusega, et ise olen vahetanud alati uue täiskomplektse sidurimängu, kuigi vana ju kah töötas
(iseasi, kui leiaks kusagilt peaaegu uue korvi ja ketta, kuid survelaagri ja kastiotsalaagri ostaks ikkagi uued ning mitte mingi mõttetu SKFi oma vaid
ikka kallima ja kvaliteetse). |
Küsksin siinkohal viisakalt et mis SKF toodetel viga on? Ise olen siiani selle Brandiga rahule jäänud.
krss - 02.03.10 10:15
Tsitaat: |
Tsitaat: | Algselt postitas: ultra2005
Algselt Postitas "krss"
survelaagri ja kastiotsalaagri ostaks ikkagi uued ning mitte mingi mõttetu SKFi oma vaid ikka kallima ja kvaliteetse). |
Küsksin siinkohal viisakalt et mis SKF toodetel viga on? Ise olen siiani selle Brandiga rahule jäänud. |
Kui autoga palju sõita, tulevad kvaliteedivahe hästi välja. Kuni tegelesin autode toomise ja müügiga, valisin samuti odavad SKFi laagrid. Kui hakkasin
aga sama autot pikemalt pidama, nii et sõidad aastas üle 100tkm, siis on päris tüütu iga aasta või mitu korda aastas (mõnikord ka 3x aastas) sama
laagrit vahetada. SKF oli Audidel mingi aeg ka originaalvaruosaks, autode alla sattusid SKF-d ja teised täiesti suvaliselt, st sama auto alt leidis
pea alati mitmeid erinevaid laagreid. Kui tehases paigaldatud SKF-d läksid vahetusse kusagil 100-150tkm vahel, siis teised kestsid paar korda rohkem.
Pole ka ime, kui turu odavaimad (tänu sellele ka levinuimad, mh ka enim reklaamitud) laagrid kestavad vähem kui kallimad ja kvaliteetsemad analoogid.
Aga jah, kui vähe sõita, ei oma erilist tähtsust, kas detail kulub 50tkm või 300tkm jooksul.
ultra2005 - 03.03.10 19:50
Njah ... kui ratta laagritest ntz rääkida, siis õnneks ma ei pannud oma 100-le üleeelmine suvi kallemaid laagreid ette sest laagrite vahetuse järgset
aega oli ehk ca 3 kuud kui vedru taldrik paremal pool saba andis (läbi roostetas) ja mõlemad püstakud koos kõige muuga läksid vahetusse. Niigi läks 2
laagri peale koos vahetusega teeninduses 1600 eek. Mustamäe Haigla kiirituskindlad tinauksed jooksevad SKF laagrite peal - (suvel paigaldatud). Ukse
lehe kaaluks 400-500 kg. Saab näha kuidas vastu peavad Samas tagaratta
laager ( 2a tagasi vahetatud trummlis) oli 150 eek tk ja pole sellel kah siiani mingeid sümptomeid ilmnenud. Üldiselt olen aru saamisel et paljud
firmad (suurfirmad) võtavad paljusid varuosi allahanke korras teistelt firmadelt nii et lõpuks ei saa sa isegi aru mis firma toodangut sa kasutad.