Jõudu kõigile. Selline mure, et 120 000 läbisõiduga autol on tekkinud vasakusse esinurka mingi klobin, enamasti suurematest aukudest läbi sõites. Ei
ole metalne hääl, vaid nagu mingi tühi plast nõu või toru klobiseb peale raputust. Mitte üks kolks, vaid paar-kolm korda järjest. Käisin
ülevaatuspunktis, koputati ja kolksutati kõik läbi, öeldi et veermik absoluutselt korras, kuskil mingit lõtku pole. Samas mainisid, et igale poole ei
pääse ligi, siis peaks palju igasuguseid katteid maha kruvima.
Mis mõtted teil tekivad? Ette tänades.
piduriklotsid?
Tsitaat: |
Võib ka vabalt ala mingi amordi ja vedruga seotud teema olla, mida niisama lihtsalt tavaolekus ei tuvasta.
Umbes kümnest üheksal vanal C6-l on tuttava töökojas tuvastatud sillatala pukside väsimine või on puhta puruks. Tasub uurida.
Sillatala pukside probleem oleks pidanud ülevaatuspunki loksutitel välja tulema, nad kontrollisid päris põhjalikult ja veel 2 erinevat meest, ei
leidnud midagi. Piduriklotsid ei ole, sest ka pidurit peal hoides tuli sama hääl. See ei ole selline ühekordne konkreetne kolks, aga pigem nagu oleks
mingi plast katte serv kuskil lahti ja siis august läbi sõites võngub kuhugi vastu. Samas kõik nähtavad plastid on kinni.
Eks vist tuleb muusika kõvemaks keerata ja edasi sõita kuni midagi ära kukub. Töökodade kogemused on kahjuks sellised et järjest vahetatakse juppe,
lõpuks laiutatakse käsi ja öeldakse et vaja kogu auto uuema vastu vahetada ,
mis muidugi ei ole ka paha mõte, aga mul ta lihtsalt väga vähe sõitnud ja muidu tip-top korras
Ülevaatuspunktide kontrollile väga loota ei tasuks.
Pole küll spetsialist, aga amordi ülemine tugipadi?
Pakuks ka amordipatja, kui alt on kõik korras. Amordipadi teeb sellist veits nagu plastikust kolinat ning (mitte)korrasolekut raske tuvastada.
Muidugi kui sul autot kontrolliti sedasi, et plastikuid ei viitsitud ära kruvida, siis on ilmselt stabika (mitte kondi) puksid ka kontrollimata.
katteid tõesti ära ei kruvitud, nii et kui on midagi, mille kontrollimiseks peab kindlasti need eest ära võtma, siis see osa on tõesti kontrollimata. See hääl nagu tuleks päris alt rataste juurest, seega ülemine amordipadi vist ei ole. Hääl ei tule ka alati, võib olla nii 50 % juhtudel kui järsematest ebatasasustest üle sõita. Ilmselt tuleb siiski kuhugi teenindusse siis minna.
Kui konkreetset kolina tekitajat pole olnud võimalik leida siis ennustamisega pole ka mõtet tegeleda. Tartu esinduses on võimalik kasutatada sellist seadet. Ehk on Tallinnas ka sellise seadme võimalus olemas.
No nii, lõpuks oli mahti käia hoolduses ja ühtlasi lasta ka veermik põhjalikult üle vaadata. Muud viga ei leitud kui et poolraami puksid pidid katki
olema. Küsiks targematelt, kui suur häda see on ja milles see avaldub? Kas nende vahetamisega on kiire?
Muidu sõites mingit ujumist või ebakindlust ei ole, kõik on konkreetne ja juhitavus väga hea. Lihtsalt kostub mingi platsmassi klobin.
Lisaks, kuidas on nende jubinate nimetus inglise keeles?
Tänades
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Teemas olevaid vastuseid sai loetud küll, suur tänu nende eest.
Siiski ei saanud vastust küsimusele, kui suur probleem see on kui need puksid on katki ja kui kiire on nende vahetamisega? Ehk mis võib juhtuda, kui
kohe vahetama ei torma? Kui nende katkiolemise ainus väljund on see kobin, siis võib vast mõni aeg veel kütta?
Ingliskeelset nimetust tahtsin selleks, et googeldades vaadata, kas on mõni selle protseduuri ka youtube-i üles pannud, lihtsalt huvi pärast.
Selgub, et jublaka nimetus on subframe bushing.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
RIX juba kirjutas: paigast äraoleva sillageomeetria põhjustatud rehvide ebaühtlane kulumine. Enda autol kolistas ka tükk aega ja rehvide ebaloomulikku kulumist märkasin mitu kuud hiljem peale pukside vahetust (ilma sillastendita), kui laiemate suverehvide välimisi servi hakkas sööma. Õõtsad jms. korras, kontrollitud.
No nii, minu jaoks kummaline kobin leidiski lahenduse. Nagu mitmed eelpool pakkusid, oligi tegemist sillatala puksidega. Isiklikult olin ikkagi väga
üllatunud, oleks oodanud et ennem lähevad mingid arniirid, õõtsa puksid, rooliotsad vms, aga need on kõik veel originaalid ja kompud. Lisan siia ka
pildid, kui veel kellelgi peaks selline kummaline plastiktoru kobin tekkima, mitte lihtsalt mingi konkreetne kolks, siis tõenäoliselt ongi tegu
sillatala puksidega. Suured tänud kõigile kommentaaridele.
Tore, et said teada tõsiasja, et ülevaatuse mehed sobivad autosid üle vaatama, kuid mitte margipõhiseid vigu diagnoosima.
Eriti pakub nalja uuema Audi ostueelne kontroll ülevaatuspunktis..
jep, nii on.
Muidugi, kui need poolraamipuksid olid põhjaplastide taga peidus (ma ei ole ise auto all vaatamas käinud, ei tea), siis ega ülevaatuse mehed neid
nägema ei pääsenudki, seda nad ka ütlesid et plastide alla ei näe. Kõik muud puksid, otsad ja arniirid olidki korras.