Foorumi logo

Küsiks nõu 12v V6 teemal (AAH, 2.8l)
Mulgimaalane - 11.05.20 12:49

Tervitus!

Olen hädas enda C4 peal asetseva 12-klapilisega.

Põhisümptomid on üldised, mida neil mootoritel kohtab tihti - rikas segu, küttehais, kergelt lainetav tühikäik (ilmselt rikkast segust).
Huvitavam sümptom on aga see, et just käivitatud mootoriga sõitu alustades, peale ca 3-5 minutit, tekib tunne, et mootor üritab kõike kättesaadavat kütust silindritesse ära mahutada (pudistab, must tagant väljas jne). Kui 15sek jõuad gaasiga vastu punnida, siis edasi on juba ladus.

Mida olen teinud:

*Kütuserõhk - Paigaldasin reguleeritava rõhuanduri ja proovisin huvipärast baasrõhku alandada. Imekombel tegi asja paremaks, aga ideaalseks ei saanud.
*Pihustid - Takistused mõõtsin ära. Kõik 6 jäid normi piiresse, nii sinna 15.5 oomi kanti. Pingis flowtestis pole käinud.
*Küünlajuhtmed on uued.
*Tühikäigul soojeneda lastes temp andur paistab toimetavat ilusti kaasa.
*Live datas tühikäigu re˛iimist paistab aru saavat.
*Live datas MAF ja gaasi asend tulevad kaasa, kui gaasi vajutada. MAF muidu sai ka vahetatud tuliuue vastu.
*Küünalde kuumaaste jms klapivad ettenähtuga.
*Kõik vaakumvoolikud mootoriruumis on uued.
*Tühikäigumootor on puhastatud.

Mõned mõtted mul endal on, aga tahaksin natuke arutleda ka targematega, et ma ei hakkaks umbropsu raha laristama asjade peale, mida ma ei vaja.

1)Eelmine omanik on uued lambdad pannud ( BOSCH ). Pole süvenenud, kas universaalne või tootjakohane. Arvuti järgi ütleks, et loevad kaasa, kuid olen ajus O2S erinevaid veakoode siiski näinud. Midagi spetsiifilist aga see ei pruugi tähendada, sest need vead tulevad ka teistel põhjustel sisse.
2)Kas sisselaske õhuleke võib nii suurt sümptomit põhjustada? Leidsin kellegi käsitehtud augud sisselaske põhjas kunagi peal olnud gaasiseadme jaoks, mis on küll kinni pandud, aga ma ei saa 100% kindel olla, et sealt grammigi õhku läbi ei leki. Startgaasiga proovisin muidu provotseerida kapoti alt ja ei täheldanud tühikäigu muutust.
3)Veider asi on see, et kui tühikäigu mootoril pistiku tagant võtan, siis pöörded kukuvad küll kiiremini. Samuti kukuvad nad kiiremini, kui mootor on just üles soojenemas. Mina järeldaks siit kahte asja - kas mootor ei saa closed loopis minu soovist tühikäigu järele aru või siis kuskilt lisaõhk. Küll aga hetkel mul ideed puuduvad, et selle mõttearendusega edasi minna.

Ehk on keegi asjalik midagi sarnast kogenud või teaks suunata?