Foorumi logo

Audi A6 C7 BiTDI Competition 240kw tarkvarauuendus ja käigukasti käitumine
SPS - 20.03.20 20:44

Tervist, oman siis Audi a6 c7 BiTDI Competitionit 240kw tiptronic kastiga. Huvitaks just üleüldiselt 3.0 diislite omanike kogemused tarkvara uuenduse osas. Järgnev jutt puudutab siis diisli tagasikutsumist, täpsem number, mis kantakse ka service raamatusse sisse on 23X6
1) Lugedes foorumitest(välismaa omad), et ka teised inimesed on märganud kiirusepiirajaga sõites 100-120 juures hoiab auto ennast 7-ndas käigus, kuid ilma piirajata sõites vahetab ilusti 8nda peale. Pidi olema seotud heitgaasidega jne. Huvipärast, et kas keegi teine on ka seda märganud? Ma ei oska öelda, kas Eesti oludes on seda võimalik nii lihtsalt märgata, kuid Saksamaa teedel sõites suhteliselt lihtne.
2) Start-stop süsteem on natuke imelik nii-öelda. Väga vähe infot selle kohta ja väga vähesed kirjutanud sellest, kuid peale uuendust, siis auto start stop süsteem läheb natuke varem tööle kui auto päriselt seisab. Häirivaks faktoriks on, et kui auto 2-3kmh juures ennast välja lülitab, siis tekib selline jõnksuv järskpeatus. Endal on küll see esimene start-stop süsteemiga auto, kuid nii see süsteem vist pärist õigesti ei tööta või ongi selline imelik nüanss? Mis on teiste kogemused, kui on üleüldse?


Jann - 21.03.20 03:45

Kaheksanda paneb kuskil 95 km/h kiirusel, seda siis juhul, kui DPF-i ei põletata parasjagu. Sel juhul tuleb kaheksas kuskil 102 km/h. Loeb ka tee profiil, e.s. mõjuvad jõud. Aktsioon jäta vahele.
Start-stop oleks mõttekas Nii ruttu kui võimalik maha kirjutada, sellest siin kirjutatud küll ja veel, miks see halb asi on. Kasti saab ka ilusti sujuvalt toimima, kui üleõppinud on ja kohati viskab jõnkse sisse. Kuna asukohta pole, mis muide on nõutud, siis ei oska soovitada kohta. Viljandis saan aidata selliste muredega.


Amadeus - 21.03.20 11:42

Kui autol on tehasekonks ja see on stange tagant väljas, siis kuni ~110km/h 8-dat ei kasutatagi. Rohkem käruga katsetanud pole. Lisaks Janni poolt mainitud teeoludele, arvestatakse ka auto kallet aeglasematel kiirustel ja järsematel tõusudel.
23X6 ei sisalda ainult mootori tarkvara uuendust, sõltuvalt autost (8HP masinad peaksid siin sees olema) hõlmab see aktsioon ka kasti tarkvara uuendust. Lisaks teatud heitgaasi sõlmede kontrolli ja teatud juhtudel ka heitgaasiandurite asendust. Kui hooldad oma autot esinduses, siis on keeruline aktsiooni vahele jätta.


anduke88 - 21.03.20 20:01

Amadeus ja Jann- hea info. Ma muideks mõtlesin sama, et kui konks väljas et hoiab 7ndat sees. Ning kui konks on sees, siis on püsikaga samal kiirusel liigeldes 8 käik ilusti sees.
Hea, et keegi kinnitus mu kahtlust. :D Juba vaikselt mõtlesin, et kujutan seda endale ette...


SPS - 22.03.20 19:45

Vabandust, kui eksisin mingite foorumi reeglite vastu. Asukohaks on tegelikult Saksamaa, Berliin. Teeoludest niipalju et 5% on linn ja 95% Autobahn. Töölesõit oleks siis circa 40km mööda kiirteed. Kiirus tavaliselt 100-140 vahel. Aktsiooni vahele jätta ei saa. Ostsin auto nii, et aktsioon oli tehtud juba. Auto on 2016 aasta kui see mingit rolli mängib. Kuna auto on ikkagist suhteliselt "uus", siis on auto veel garantii peaaegu aasta. Et seda säilitada tuleb kõik hooldused ja muud uuendused teha esinduses või esinduste poolt kinnitatud töökodades. Ei oska hetkel öelda kui palju mänguruumi siin garantii jaoks on. See start-stop maha võtmine oleks hea küll, igakord autosse istudes seda nuppu vajutada on lihtsalt tülikas, aga kuidas see jällegist garantiiga kokku mängib ei oska öelda. Ilmselt tuleb oodata ära kuni garantii lõppeb ja siis "ise" näppima hakata. Või on mingi lootus ka garantii ajal?
Mis puudutab konksu, siis seda ei ole mul.
Kokkuvõtteks ikkagist tuleks siis teha kasti tarkvara uuendus, et vältida seda 7-nda ja 8-nda käigu vahel pendeldamist püsikaga. Arusaadav, et kui põletab, siis hoiab 7-nda käigupeal aga mulle tundub, et auto hoiab liiga tihti ennast 7-nda käigu peal kui püsikat kasutada. Eks sõidan ringi ja annan teada, kas asi on igapäevane, mis tundub nagu oleks, või tõesti ainult siis nii-öelda selle põletamise protsessi ajal. Mõnikord kiirem tööle, siis üle 120 kmh sõites on kindlasti 8ndas käigus isegi püsikaga. Huvitav on just see 100-120 kmh vahemik. Küsiks veel siia lõppu, et kas mootori töötemperatuur mängi ka suur erilist rolli, mõtlen näiteks seda umbes 5km teelõiku, mis tuleb läbida väiksemal kiirusel, et Autobahnini jõuda? Et selle 5km lõigu puhul saab auto küll oma 90 kraadi veetemperatuuri kätte, kuid kuidas on õliga (laptimeri pealt oleks võimalik vaadata, aga ka selle peab lisaks "sisse" lülitama)? Kas võib olla, et auto üritab ka õli temperatuuri kiiremini üles soojendad? Muidugi see 7-nda käigu püsikaga sees hoidmine toimub ka juba kui on teekonnast näiteks 20km läbitud, selleks ajaks peaks ju mootor olema igatpidi oma töötemperatuuri saavutanud. Jutt läheb mul juba liiga segaseks, lõpetan parem ära.


afp - 23.03.20 07:08

Tsitaat:
Algselt postitas: SPS
Vabandust, kui eksisin mingite foorumi reeglite vastu. Asukohaks on tegelikult Saksamaa, Berliin. Teeoludest niipalju et 5% on linn ja 95% Autobahn. Töölesõit oleks siis circa 40km mööda kiirteed. Kiirus tavaliselt 100-140 vahel. Aktsiooni vahele jätta ei saa. Ostsin auto nii, et aktsioon oli tehtud juba. Auto on 2016 aasta kui see mingit rolli mängib. Kuna auto on ikkagist suhteliselt "uus", siis on auto veel garantii peaaegu aasta. Et seda säilitada tuleb kõik hooldused ja muud uuendused teha esinduses või esinduste poolt kinnitatud töökodades. Ei oska hetkel öelda kui palju mänguruumi siin garantii jaoks on. See start-stop maha võtmine oleks hea küll, igakord autosse istudes seda nuppu vajutada on lihtsalt tülikas, aga kuidas see jällegist garantiiga kokku mängib ei oska öelda. Ilmselt tuleb oodata ära kuni garantii lõppeb ja siis "ise" näppima hakata. Või on mingi lootus ka garantii ajal?
Mis puudutab konksu, siis seda ei ole mul.
Kokkuvõtteks ikkagist tuleks siis teha kasti tarkvara uuendus, et vältida seda 7-nda ja 8-nda käigu vahel pendeldamist püsikaga. Arusaadav, et kui põletab, siis hoiab 7-nda käigupeal aga mulle tundub, et auto hoiab liiga tihti ennast 7-nda käigu peal kui püsikat kasutada. Eks sõidan ringi ja annan teada, kas asi on igapäevane, mis tundub nagu oleks, või tõesti ainult siis nii-öelda selle põletamise protsessi ajal. Mõnikord kiirem tööle, siis üle 120 kmh sõites on kindlasti 8ndas käigus isegi püsikaga. Huvitav on just see 100-120 kmh vahemik. Küsiks veel siia lõppu, et kas mootori töötemperatuur mängi ka suur erilist rolli, mõtlen näiteks seda umbes 5km teelõiku, mis tuleb läbida väiksemal kiirusel, et Autobahnini jõuda? Et selle 5km lõigu puhul saab auto küll oma 90 kraadi veetemperatuuri kätte, kuid kuidas on õliga (laptimeri pealt oleks võimalik vaadata, aga ka selle peab lisaks "sisse" lülitama)? Kas võib olla, et auto üritab ka õli temperatuuri kiiremini üles soojendad? Muidugi see 7-nda käigu püsikaga sees hoidmine toimub ka juba kui on teekonnast näiteks 20km läbitud, selleks ajaks peaks ju mootor olema igatpidi oma töötemperatuuri saavutanud. Jutt läheb mul juba liiga segaseks, lõpetan parem ära.


Mul D4 peal sama teema, sai loteriid proovitud ja recall uuendus ära tehtud. Nüüd on vaja leida keegi, kes teaks kedagi, kes asja "õigeks keeraks" jälle. 100 peal gaas lahti lasta, vahetab 8 peale, uuesti gaasi puutudes 8->7->6. Ebamugav. Ca 800km sõidetud peale uuendust. Esimene 200km oli täielik horror.


Typhome - 23.03.20 08:15

Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mul D4 peal sama teema, sai loteriid proovitud ja recall uuendus ära tehtud. Nüüd on vaja leida keegi, kes teaks kedagi, kes asja "õigeks keeraks" jälle. 100 peal gaas lahti lasta, vahetab 8 peale, uuesti gaasi puutudes 8->7->6. Ebamugav. Ca 800km sõidetud peale uuendust. Esimene 200km oli täielik horror.

https://esracing.ee/


merchant - 23.03.20 08:49

Tsitaat:
Algselt postitas: Typhome
Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mul D4 peal sama teema, sai loteriid proovitud ja recall uuendus ära tehtud. Nüüd on vaja leida keegi, kes teaks kedagi, kes asja "õigeks keeraks" jälle. 100 peal gaas lahti lasta, vahetab 8 peale, uuesti gaasi puutudes 8->7->6. Ebamugav. Ca 800km sõidetud peale uuendust. Esimene 200km oli täielik horror.

https://esracing.ee/


Muidu lisaks +1, aga hetkel on Eestisse tulek ilmselt problemaatiline. Samas küsi neilt julgesti selle garantii kohta, palju asju saab nii teha, et garantiid kuidagi ei mõjuta. Mootori ja kasti soft kirjutatakse üle. Kui esindus seal midagi muudab, siis hea uudis on see, et ES säilitab oma softi koopiaid ja alati saab väikese tasu eest lasta taastada.


afp - 23.03.20 09:41

Tsitaat:
Algselt postitas: merchant
Tsitaat:
Algselt postitas: Typhome
Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mul D4 peal sama teema, sai loteriid proovitud ja recall uuendus ära tehtud. Nüüd on vaja leida keegi, kes teaks kedagi, kes asja "õigeks keeraks" jälle. 100 peal gaas lahti lasta, vahetab 8 peale, uuesti gaasi puutudes 8->7->6. Ebamugav. Ca 800km sõidetud peale uuendust. Esimene 200km oli täielik horror.

https://esracing.ee/


Muidu lisaks +1, aga hetkel on Eestisse tulek ilmselt problemaatiline. Samas küsi neilt julgesti selle garantii kohta, palju asju saab nii teha, et garantiid kuidagi ei mõjuta. Mootori ja kasti soft kirjutatakse üle, kui esindus midagi seal muudab, hea uudis on see, et ES säilitab oma sorti koopiaid ja alati saab väikese tasu eest taastada.


Mu auto on konkreetselt eestis, nii et ma võtan esracinguga ühendust. Tänud.


automees6 - 23.03.20 11:12

Minu 230kw Biturbol sama mure peale aktsiooni. Kas keegi on esindusse kaebuse esitanud? Aktsioonis on kirjas, et sõiduomadused ei muutu. Minu arust on tegu täiesti teise autoga ja maanteel sõita on väga ebameeldiv. Kui anda rohkem tagasisidet on lootust, et midagi muudetakse.
Ise kahjuks haige ja pole olnud võimalust tegeleda probleemiga.


afp - 23.03.20 11:25

Tsitaat:
Algselt postitas: automees6
Minu 230kw Biturbol sama mure peale aktsiooni. Kas keegi on esindusse kaebuse esitanud? Aktsioonis on kirjas, et sõiduomadused ei muutu. Minu arust on tegu täiesti teise autoga ja maanteel sõita on väga ebameeldiv. Kui anda rohkem tagasisidet on lootust, et midagi muudetakse.
Ise kahjuks haige ja pole olnud võimalust tegeleda probleemiga.


Käisin täna esinduses küsimas - öeldi, et nende käed on seotud. Võivad adaptsioonidega enda sõnul mängida aga põhimõtteliselt soovitati ikkagi "tuuningfirmade" poole pöörduda, kellel rohkem võimekust autot "häkkida".


prj - 23.03.20 15:37

Keerame auto perse ja siis saadame kliendi tuuningfirmasse käkki parandama.
Päris hea suhtumine.

Antud juhul muidugi ei ole selles esindus otseselt süüdi, sest nemad lihtsalt kirjutavad softi uuenduse peale, mis saksast tuleb.

VW Sharanidel ja Seat Alhambradel oleme näiteks massiliselt ADBlue-d eemaldanud, sest peale tehase "aktsiooni" (petutarkvara eemaldamist) doseerib ADBlue-d nii palju, et isegi tutikas katt eriti üle aasta ei taha vastu pidada teatud sõidugraafikuga. ADBlue katt läheb umbe, vastusurve laes, mootor avariis.
Esindus laiutab käsi ja teeb kliendile 2000 EUR+ arveid kati vahetuse kohta. Päris hea "kokkusattumus" siis, et massiliselt peale uuendust on katid umbes, kuigi enne sõitsid 5a ilma probleemideta ja need, kes on mõistnud uuendusest keelduda sõidavad siiani. Normaalses riigis oleks asi ammu kohtusse antud.


SPS - 23.03.20 16:14

Väga huvitavalt on see teema arenenud siin. Nagu praegu aru saan siis käigukasti murele võiks lahenduse leida väljaspool Audi töökodasid ehk "tuuningfirmades" Tähtis olekski just teada saada, et mida on võimalik teha garantii ajal. Väljaspool garantiid ei oleks mingi küsimus. Eriti huvitaks nii-öelda algsete sätete taastamine, mis olid ennem aktsiooni, kui see võimalik.
Muidugi saaksin ka uurida siin Saksamaal Audi esindusest sellekohta, kui olen üsnagi kindel, et vastus on sama nagu afp puhul.
Minu auto on sõitnud uue "softiga" circa 30 000 km. Jõukadumist või muid anomaaliad ei ole märganud/kogenud veel, peale olemasolevate.
Seda start-stop süsteemi "häkkimist" garantii ajal pean tõesti uurima. Siin pakuvad ka huvi carplay sisse lülitamine ja mõned pisiasjad veel. Kardan, et igasugused mitte esinduse aparaadid kajastuvad kuidagi auto elektroonikas ja kui peakski midagi juhtuma, siis ütlevad, et näe vaata, siin oled ise näppinud ja võid garantii ära unustada, kuigi ei pruugi isegi olla seotud just "näpitud" asjaga.
Aga sain head infot siit teemast. Kindlasti võtan siin lähiajal ühendust mõnega "häkkimise" osas. Muidugi kui lõpuks jälle Eestisse normaalselt reisida võimalik on.


prj - 23.03.20 16:53

Igasugused kodeeringu/adaptsiooni muutmised ei mõjuta garantiid. Mingisugune "Carplay" ja multimeedia süsteem ei mõjuta mitte kuidagi start stopi.
Kui ikka asjaga absoluutselt kursis pole, siis ei maksa mingisuguseid oletusi teha, need on sul väga mööda :)

Kui sul on auto garantiiline ja sind segab midagi, mine ja kurda seda. Ole resoluutne oma välja ütlemises, et sina leiad, et auto selline toimimine ei ole normaalne ja see häirib sind, ongi kõik.
Start stopil on omajagu erinevaid adaptsioone, mida muuta saab (ka esindus saab seda teha), seega on väga võimalik, et saab piirata min. kiirust, kust start stop rakendub ja seda mitte ainult mootori softi muutes, vaid lihtsalt läbi adaptsiooni kanali.


audisell - 23.03.20 17:15

Soomes seoses selle aktsiooniga lugu veel kehvem,kui tahad ülevaatust läbida. Osa kodanike on saanud kirja esindusest, kus nõutakse, et tuleb tarkvara tulla uuendama, vastasel korral tehnoülevaatus ei õnnestu. Ise ei ole õnneks veel ühtegi teadet saanud, peab vist ennetama, kuigi veel paar kuud ülevaatuseni aega. Üks härra siin läks rattalaagrit vahetama ja loomulikult kirjutati ka see vigane soft ilma küsimata. Nüüd on juba kuu aega kakelnud nendega ja tahab autot endisesse konditsiooni.Sama vastus mis Eestiski, Saksamaalt saadeti, meie ainult paigaldasime.


SPS - 23.03.20 17:23

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Igasugused kodeeringu/adaptsiooni muutmised ei mõjuta garantiid. Mingisugune "Carplay" ja multimeedia süsteem ei mõjuta mitte kuidagi start stopi.
Kui ikka asjaga absoluutselt kursis pole, siis ei maksa mingisuguseid oletusi teha, need on sul väga mööda :)

Kui sul on auto garantiiline ja sind segab midagi, mine ja kurda seda. Ole resoluutne oma välja ütlemises, et sina leiad, et auto selline toimimine ei ole normaalne ja see häirib sind, ongi kõik.
Start stopil on omajagu erinevaid adaptsioone, mida muuta saab (ka esindus saab seda teha), seega on väga võimalik, et saab piirata min. kiirust, kust start stop rakendub ja seda mitte ainult mootori softi muutes, vaid lihtsalt läbi adaptsiooni kanali.

Ahso, et ei mõjuta, selge. Sellepärast küsising, et ei teadnud. Selle carplay all ei mõelnudki midagi seoses start-stopiga. Selle all ma mõtlesin seda, et mu autol on valmisoleks carplay, ehk on kõige kõrgem softiga ja uusima mudeliga, aga tehase poolt pole sisselülitatud nii-öelda(menu all näitab hallina ja muud interneti lehed kinnitavad, et seda on võimalik ilma lisaseadeldiste juurde ostmiseta sisse lülitada, kuigi tehasest pole lülitatud). Kogu see Carplay jutt oligi pigem rohkem niisama "häkkimise" juurde siis. Vist läks väga segaseks ennem.
Eks need segavad faktorid on lihtsalt pigem asjad, mida on võimalik sisse ja välja lülitada, kuid esindused selliste asjadega ei tegele või nad lihtsalt ei tohi.

Täpselt Audisell. Siin Saksamaal inimesed ka erinevates foorumites ei taha neid uuendusi teha ja tänu sellele ei saa nad ka ülevaatuselt läbi. Siin ülevaatuse tingimused kõvasti karmimad kui Eestis. Eriti heitgaaside suhtes.


Cari - 23.03.20 19:09

Kui sul juba menüüs näitab Audi smartphone interface, Siis on see sul olemas. Vaja ainult telefonil vastav rakendus peale ajada (eeldusel et keegi seal midagi häkkinud ei ole).

Ma ostsin ilma selleta ja siis menüüs vastav ikoon ka puudus. Arvutiga sai ka ikooni aga esindusega sai lõplikult toimima :)


Jann - 24.03.20 04:14

Tsitaat:
Algselt postitas: audisell
Soomes seoses selle aktsiooniga lugu veel kehvem,kui tahad ülevaatust läbida. Osa kodanike on saanud kirja esindusest, kus nõutakse, et tuleb tarkvara tulla uuendama, vastasel korral tehnoülevaatus ei õnnestu. Ise ei ole õnneks veel ühtegi teadet saanud, peab vist ennetama, kuigi veel paar kuud ülevaatuseni aega. Üks härra siin läks rattalaagrit vahetama ja loomulikult kirjutati ka see vigane soft ilma küsimata. Nüüd on juba kuu aega kakelnud nendega ja tahab autot endisesse konditsiooni.Sama vastus mis Eestiski, Saksamaalt saadeti, meie ainult paigaldasime.


Tahaks teada, kuidas seda ülevaataja kontrollib? Arvan, et see on tühipaljas ähvardus ja soomlased muidugi kohe jooksevad oma autot rikkuma. Ei usu, et kõigil on mingi otseühendus Audi serveriga ja üle obd ülevaatuse vennad seda küll kindlaks ei tee, selleks peab rohkem koolis käima. Kui auto on tehniliselt korras, on ka näidud korras ja millele toetudes siis läbi ei saa?


SPS - 24.03.20 07:16

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann

Tahaks teada, kuidas seda ülevaataja kontrollib? Arvan, et see on tühipaljas ähvardus ja soomlased muidugi kohe jooksevad oma autot rikkuma. Ei usu, et kõigil on mingi otseühendus Audi serveriga ja üle obd ülevaatuse vennad seda küll kindlaks ei tee, selleks peab rohkem koolis käima. Kui auto on tehniliselt korras, on ka näidud korras ja millele toetudes siis läbi ei saa?


Saksamaal näiteks heitgaaside testi raames loeb ülevaataja obd pistiku läbi heitmegaaside seotud vead välja, kui neid on. Samamoodi kui on võimalus elektrooniliselt heitmegaase autol kontrollida, siis tehakse ka seda. Kui see võimalus puudub, siis alles tehakse nii-öelda manuaalne kontroll. Kui näiteks peaks esinema viga heitmegaasisüsteemis, lambda näitab errorit või muu asjaga seotud, siis ülevaatuselt läbi ei pääse. 100% ei oska öelda, kuidas see toimib, aga üldraamides on see siin nii.
Samuti suuremate ülevaatuste firmade väljalugemis seadmed pidavat tulukese põlema lööma, kui peaks olema näiteks diisliskandaaliga seotud autode puhul vana soft veel peal.

Siin on näiteks ülevaataja kohustatud ka proovisõitu tegema autoga, et kontrollida auto abisüsteeme.


prj - 24.03.20 11:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Tahaks teada, kuidas seda ülevaataja kontrollib? Arvan, et see on tühipaljas ähvardus ja soomlased muidugi kohe jooksevad oma autot rikkuma. Ei usu, et kõigil on mingi otseühendus Audi serveriga ja üle obd ülevaatuse vennad seda küll kindlaks ei tee, selleks peab rohkem koolis käima. Kui auto on tehniliselt korras, on ka näidud korras ja millele toetudes siis läbi ei saa?


Saksamaal kontrollitakse CVN-i.
On andmebaas, kus on VIN kood ja vastavad CVN-d, mis on lubatud.

Kui CVN ei klapi, siis ülevaatust ei läbi. See kehtib tuuningu kohta ka, aga õnneks on CVN-i arvutus ära häkitud juba.

See on täisautomaatne kontroll.


yanekk - 24.03.20 11:52

Tsitaat:
Algselt postitas: SPS


Saksamaal näiteks heitgaaside testi raames loeb ülevaataja obd pistiku läbi heitmegaaside seotud vead välja, kui neid on.


Sama asi on ka siin juba mõnes ülevaatus punktis.
Kui on euro 6, siis võetakse ka vigade väljavõte.
Küsimuse peale, et miks ja kellele see kasulik on, otsest vastust pole, lihtsalt käsk kõrgemalt.
Ise nad nende koodidega suurt midagi teha ei oska ja kliendil pole neist üldjuhul ka mütsigi kasu.

Aga välja prinditakse ja kappi hoiule need lähevad.


audisell - 24.03.20 12:07

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann


Tahaks teada, kuidas seda ülevaataja kontrollib? Arvan, et see on tühipaljas ähvardus ja soomlased muidugi kohe jooksevad oma autot rikkuma. Ei usu, et kõigil on mingi otseühendus Audi serveriga ja üle obd ülevaatuse vennad seda küll kindlaks ei tee, selleks peab rohkem koolis käima. Kui auto on tehniliselt korras, on ka näidud korras ja millele toetudes siis läbi ei saa?


Soomes tehnoülevaatuspunktis,küll kellegi uskumine või arvamine kedagi ei koti. Erinevalt Eestist, kus kohalikus tehnopunktis tehakse krõbiseva eest igast "coronakillerist" paberite järgi tänava legaalne. Soomes käsib, poob ja laseb ettevõte Traficom. Nemad saavad info autode tagasikutsumiste, heitgaaside emisioonide ja sellega seonduvate tegevuste kohta esindustest. Traficom haldab kogu tehnoülevaatusega seonduvat, ning kõik on ilusti tehnoülevaatajal ekraanil, koolis käimatagi selge. Ei mingit obded, ega serverit. Siin võid ka enne tehnopunkti minemist, ka OBD testi ja heitgaasi mõõtmised teha kus iganes, taadelud seadmetega.

Kodanik, kes nendega kakelnud sel teemal viimased kuu aega, sai täna kirjaliku vastuse kolmel lehel. Uurin veel, kas ma võin selle dokumendi siia üles laadida. Põhimõtteliselt vastus oli, et "nii on".


jõuvanker - 24.03.20 13:49

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Keerame auto perse ja siis saadame kliendi tuuningfirmasse käkki parandama.
Päris hea suhtumine.

Antud juhul muidugi ei ole selles esindus otseselt süüdi, sest nemad lihtsalt kirjutavad softi uuenduse peale, mis saksast tuleb.

VW Sharanidel ja Seat Alhambradel oleme näiteks massiliselt ADBlue-d eemaldanud, sest peale tehase "aktsiooni" (petutarkvara eemaldamist) doseerib ADBlue-d nii palju, et isegi tutikas katt eriti üle aasta ei taha vastu pidada teatud sõidugraafikuga. ADBlue katt läheb umbe, vastusurve laes, mootor avariis.
Esindus laiutab käsi ja teeb kliendile 2000 EUR+ arveid kati vahetuse kohta. Päris hea "kokkusattumus" siis, et massiliselt peale uuendust on katid umbes, kuigi enne sõitsid 5a ilma probleemideta ja need, kes on mõistnud uuendusest keelduda sõidavad siiani. Normaalses riigis oleks asi ammu kohtusse antud.


Seda ma mõtlen, et miks on osadel 3.0TDI/200KW masinate sumpsiotsad imelikult musta plögaga koos, nagu midagi vedelat oleks otsast välja voolanud :D
Enda künal pole seda täheldanud, kuigi 23x6 sai tehtud sept. 2019.
Ainuke jama, mida täheldasin pärast 23x6, on hommikuti külma mootoriga vahelejätud ja kasti ebanormaalne käitumine. Kastikäitumine sai nüüd pea-aegu heaks pärast esinduse külastust, kuid mootori ebaühtlane töö on jäänud ja kaootiline. Juuni/juuli 2020a pidi tulema uus tarkvara selle probleemi väidetavaks lahendamiseks, tuleb oodata ja minna siis uuesti klaasmajja juhtmeotsa, ehk saab korda.


KuldarA - 24.03.20 14:18

Tsitaat:
Algselt postitas: yanekk
Sama asi on ka siin juba mõnes ülevaatus punktis.
Kui on euro 6, siis võetakse ka vigade väljavõte.
Küsimuse peale, et miks ja kellele see kasulik on, otsest vastust pole, lihtsalt käsk kõrgemalt.
Ise nad nende koodidega suurt midagi teha ei oska ja kliendil pole neist üldjuhul ka mütsigi kasu.

Aga välja prinditakse ja kappi hoiule need lähevad.


Peab tegelikult juba kõigis olema. Neil on list veakoode, mis on heitgaasidega seotud. Kui Su autol on veakood, mis on nimekirjas, saad korduva. Muud veakoodid(airbagid jne) neid ei huvita.

Petutarkvaraga ülevaatuselt mitte läbisaamine on ka varsti siin reaalsus(uude autoveoseaduse eelnõusse juba sissekirjutatud).


afp - 24.03.20 14:25

Tsitaat:
Algselt postitas: KuldarA
Tsitaat:
Algselt postitas: yanekk
Sama asi on ka siin juba mõnes ülevaatus punktis.
Kui on euro 6, siis võetakse ka vigade väljavõte.
Küsimuse peale, et miks ja kellele see kasulik on, otsest vastust pole, lihtsalt käsk kõrgemalt.
Ise nad nende koodidega suurt midagi teha ei oska ja kliendil pole neist üldjuhul ka mütsigi kasu.

Aga välja prinditakse ja kappi hoiule need lähevad.


Peab tegelikult juba kõigis olema. Neil on list veakoode, mis on heitgaasidega seotud. Kui Su autol on veakood, mis on nimekirjas, saad korduva. Muud veakoodid(airbagid jne) neid ei huvita.

Petutarkvaraga ülevaatuselt mitte läbisaamine on ka varsti siin reaalsus(uude autoveoseaduse eelnõusse juba sissekirjutatud).


Jutt käib siis EGRi ja DPFi võimalikest vigadest? Korras petutarkvara ju veakoode iseenesest ei anna. Petutarkvara kontrollimiseks on mingid muud meetmed nagu eelpool kirjutatust aru saan?


prj - 24.03.20 14:32

Tsitaat:
Algselt postitas: KuldarA
Peab tegelikult juba kõigis olema. Neil on list veakoode, mis on heitgaasidega seotud. Kui Su autol on veakood, mis on nimekirjas, saad korduva. Muud veakoodid(airbagid jne) neid ei huvita.

Petutarkvaraga ülevaatuselt mitte läbisaamine on ka varsti siin reaalsus(uude autoveoseaduse eelnõusse juba sissekirjutatud).


Mingeid muid veakoode nad ei näegi.
Nähtakse ainult 33 aadressi (KWP2000, UDS) (EOBD) veakoode. Seal on olemas ainult mootor ja kast enamusel autodel.

Need veakoodid on muidugi naljanumber, sest sinna saab mida iganes kirja panna.
Pigem on suuremad probleemid siis, kui hakatakse readiness väärtusi testima ning seda hakatakse reaalselt tegema ka. Seda juba iga nurgatagune tegija läbi ei hammusta.

Väga palju võetakse siin teemas sõna aimamata kuidas asjad reaalselt toimivad, minu arust on see masendav - ei ole mõtet valeinfot levitada.
Soovitan võtta EOBD spetsifikatsiooni ette ning hakata lugema. See on enamustel autodel aastast 2000 juba olemas. Te nüüd 20a hiljem avastate maailma ja leiutate asjale funktsionaalsust, mida ei eksisteeri.

Mitte ühelgi ülevaatuspunktil ei ole ega saagi kunagi olema margipõhiseid diagnostikaseadmeid. On ainult universaalne EOBD scanner, mis võimaldab lugeda Readiness väärtusi, veakoode, CVN-i ja minimaalses koguses live datat mootorist ja mõnel juhul kastist. Lisaks veel nipet-näpet, mida ilmselt keegi mitte kunagi kasutama ei hakka.

Ning palun ka mitte unustada seda, et kuna pea kõikide juhtplokkide tarkvara on praegu võimalik üle kirjutada, siis on ka igasuguste juhtplokist tulenevate andmete usaldamine eos surnud üritus.
Jah, osade asjade reversimine ja patchimine on keerulisem, kui teiste, aga see on kõik siiski võimalik. Ma olen USA firmadele (kus enamuses osariikides käib kontroll ainult läbi arvuti) juba 7a tarninud lahendusi, et sellest ümber minna ning toimib see edukalt. Kuivõrd meil hakatakse kasutama täpselt seda sama süsteemi (midagi muud olemas ei ole), siis hakkab see siin täpselt samamoodi toimima.

Minu arvates on palju parem reaalne test diisli puhul tahmasisalduse mõõtmine ja bensuka puhul lambda, CO (jm väärtuste) kontroll. Seda ei saa mingi koodijupiga petta ning kui auto reaalselt katki on nii, et tagant hais või lont väljas, siis ei saa ülevaatusest läbi.
Samuti võiks politsei reaalselt juhte, kellel sõiduriistal taga mingisugune jõhker lont on, lihtsalt tuimalt kinni pidada ja korduvale saata. Kui ei ole raha oma panni korras hoida, siis käigu jala.
Ma ausalt öeldes ei mõista, miks ei ole okei avalikus kohas pükste alla laskmine ja sittumine, aga on okei avalikus kohas oma rondi väljalaskest teistele näkku pasandamine ning seda veel kiidetakse takka ka. Sisepõlemismootor ei ole värske õhu generaator, aga kui ikka autol taga ei näe sõita, siis peaks need liiklusest kiires korras eemaldama.


end3l - 24.03.20 15:54

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Samuti võiks politsei reaalselt juhte, kellel sõiduriistal taga mingisugune jõhker lont on, lihtsalt tuimalt kinni pidada ja korduvale saata. Kui ei ole raha oma panni korras hoida, siis käigu jala.
Ma ausalt öeldes ei mõista, miks ei ole okei avalikus kohas pükste alla laskmine ja sittumine, aga on okei avalikus kohas oma rondi väljalaskest teistele näkku pasandamine ning seda veel kiidetakse takka ka.

Sellega võiks keegi tõesti tegeleda. Väga jube on sõita mõne C6, E60, Touaregi kui ka MB taga. Ühine nimetus neil tegelastel on 2004a+ V6 diisel, mille kolmandal-neljandal ja kaugemal omanikul puudub võime neid "luksusautosid" õigesti ülal pidada.

Saaks teha mingi saidi näiteks www.sittur.ee ning sinna üles riputada auto numbri, pildi olukorrast või miks mitte ka video ning ülevaatuspunkti nime, kust viimati ülevaatus on saadud.


masuurik - 24.03.20 16:19

Teema on kuhugi kõrvale kaldunud, aga tuli sellega meelde üks vahva video.
Georg meie poolt ja londiga E60 siis teisel pool.
https://www.youtube.com/watch?v=hOwcZFVtkvs


antsvolli - 24.03.20 19:43

Tsitaat:
Algselt postitas: prj

Minu arvates on palju parem reaalne test diisli puhul tahmasisalduse mõõtmine ja bensuka puhul lambda, CO (jm väärtuste) kontroll. Seda ei saa mingi koodijupiga petta ning kui auto reaalselt katki on nii, et tagant hais või lont väljas, siis ei saa ülevaatusest läbi.
Samuti võiks politsei reaalselt juhte, kellel sõiduriistal taga mingisugune jõhker lont on, lihtsalt tuimalt kinni pidada ja korduvale saata. Kui ei ole raha oma panni korras hoida, siis käigu jala.
Ma ausalt öeldes ei mõista, miks ei ole okei avalikus kohas pükste alla laskmine ja sittumine, aga on okei avalikus kohas oma rondi väljalaskest teistele näkku pasandamine ning seda veel kiidetakse takka ka. Sisepõlemismootor ei ole värske õhu generaator, aga kui ikka autol taga ei näe sõita, siis peaks need liiklusest kiires korras eemaldama.


+1

Siis vast need korras 10a vanade autode hinnad oleks ka normaalsemad.

Peaks vist ka ise säästmise teisele tasemele viima ostma diisel bmw :D - odav...


KuldarA - 25.03.20 06:58

Tsitaat:
Algselt postitas: prj

Mingeid muid veakoode nad ei näegi.
Nähtakse ainult 33 aadressi (KWP2000, UDS) (EOBD) veakoode. Seal on olemas ainult mootor ja kast enamusel autodel.

Need veakoodid on muidugi naljanumber, sest sinna saab mida iganes kirja panna.
Pigem on suuremad probleemid siis, kui hakatakse readiness väärtusi testima ning seda hakatakse reaalselt tegema ka. Seda juba iga nurgatagune tegija läbi ei hammusta.

Väga palju võetakse siin teemas sõna aimamata kuidas asjad reaalselt toimivad, minu arust on see masendav - ei ole mõtet valeinfot levitada.
Soovitan võtta EOBD spetsifikatsiooni ette ning hakata lugema. See on enamustel autodel aastast 2000 juba olemas. Te nüüd 20a hiljem avastate maailma ja leiutate asjale funktsionaalsust, mida ei eksisteeri.

Mitte ühelgi ülevaatuspunktil ei ole ega saagi kunagi olema margipõhiseid diagnostikaseadmeid. On ainult universaalne EOBD scanner, mis võimaldab lugeda Readiness väärtusi, veakoode, CVN-i ja minimaalses koguses live datat mootorist ja mõnel juhul kastist. Lisaks veel nipet-näpet, mida ilmselt keegi mitte kunagi kasutama ei hakka.

Ning palun ka mitte unustada seda, et kuna pea kõikide juhtplokkide tarkvara on praegu võimalik üle kirjutada, siis on ka igasuguste juhtplokist tulenevate andmete usaldamine eos surnud üritus.
Jah, osade asjade reversimine ja patchimine on keerulisem, kui teiste, aga see on kõik siiski võimalik. Ma olen USA firmadele (kus enamuses osariikides käib kontroll ainult läbi arvuti) juba 7a tarninud lahendusi, et sellest ümber minna ning toimib see edukalt. Kuivõrd meil hakatakse kasutama täpselt seda sama süsteemi (midagi muud olemas ei ole), siis hakkab see siin täpselt samamoodi toimima.

Minu arvates on palju parem reaalne test diisli puhul tahmasisalduse mõõtmine ja bensuka puhul lambda, CO (jm väärtuste) kontroll. Seda ei saa mingi koodijupiga petta ning kui auto reaalselt katki on nii, et tagant hais või lont väljas, siis ei saa ülevaatusest läbi.
Samuti võiks politsei reaalselt juhte, kellel sõiduriistal taga mingisugune jõhker lont on, lihtsalt tuimalt kinni pidada ja korduvale saata. Kui ei ole raha oma panni korras hoida, siis käigu jala.
Ma ausalt öeldes ei mõista, miks ei ole okei avalikus kohas pükste alla laskmine ja sittumine, aga on okei avalikus kohas oma rondi väljalaskest teistele näkku pasandamine ning seda veel kiidetakse takka ka. Sisepõlemismootor ei ole värske õhu generaator, aga kui ikka autol taga ei näe sõita, siis peaks need liiklusest kiires korras eemaldama.


Jah, räägin seda, mida mulle ülevaatusel räägiti. Ütles, et neil pikk nimekiri koode(2 A4 kui õigesti mäletan) ja peavad vaatama kas mõni neist on sees või mitte. Küsisin huvipärast, et mida täpsemalt kontrollitakse, et kas turvavarustuse jms koode, ütles, et ei ainult heitgaasidega seotud. Mul oli autol tookord üks O2 sensori viga sees ja selle tõi välja, aga kuhugi kirja ei läinud, kuna polnud "nimekirjas".

Kindlasti suudetakse seda petta, aga see vähemalt algus, mis tehtud on. Selles osas olen nõus, et need tahmatajad tuleks korduvale saata.


audi10 - 25.03.20 09:06

Aga kas need diislid on korras masinad, millel küll mingit silmaga nähtavat tahmalonti tagant välja ei tule, kuid igal kiirendamisel foori tagant viskab sellist spetsiifilist keemilist omajagu häirivat haisu tagant välja?!
Päris palju sellist asja viimasel ajal näinud/tundnud.


prj - 25.03.20 10:40

Tsitaat:
Algselt postitas: audi10
Aga kas need diislid on korras masinad, millel küll mingit silmaga nähtavat tahmalonti tagant välja ei tule, kuid igal kiirendamisel foori tagant viskab sellist spetsiifilist keemilist omajagu häirivat haisu tagant välja?!
Päris palju sellist asja viimasel ajal näinud/tundnud.


Diisel viskabki sellist keemilist lõhna tagant. Tegelikult ka põlenud bensiinil on oma lõhn. Subjektiivselt lihtsalt vähem ebameeldiv kui diislil. Diisel hakkab seda lõhna rohkem viskama, kui pihustiotsad on väsinud ja tilguvad.
Nagu ma ütlesin, sisepõlemismootor ei ole värske õhu generaator. See on saasteallikas. Lihtsalt on vahe kui palju seda saastet sealt tuleb.
Ma arvan, et meist enamus näeb veel ära selle, kuidas sisepõlemismootorid asenduvad elektrimootoritega, see on kahtlemata tulevik. Kui ITER õnnestub muutub juba lähiajal igasuguste naftasaaduste põletamine autodes täiesti mõttetuks.

Seni aga kannatust :D


audisell - 09.04.20 14:26

Soomes hetkel siis olukord järgmine. Peale kodanike survet esindusele, kui päriti, miks kolmel erineval bitdil(ka 100 tuh. ls erinevused) turbod peeti läksid peale softi uuendamist+muud jamad.Nädal aega tagasi tuli siis vastus, kus tunnistasid ja vabandasid,et soft oli vigane. Nii, et kõik, kellel antud probleem, peaks esindus lahendama selle uue softiga 4G0 907 589 G, vana oli E lõpuga. Kuuldavalt uue softiga kasti ja mootori koostöö parem. Andke, siis tagasisidet.


Jann - 09.04.20 15:24

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
Amadeus ja Jann- hea info. Ma muideks mõtlesin sama, et kui konks väljas et hoiab 7ndat sees. Ning kui konks on sees, siis on püsikaga samal kiirusel liigeldes 8 käik ilusti sees.
Hea, et keegi kinnitus mu kahtlust. :D Juba vaikselt mõtlesin, et kujutan seda endale ette...


Ajaks asja veel segasemaks, minu oma paneb konks väljas ilma käruta comfort seades liigeldes sirgel teel 95km/h kaheksanda. Ei ole vahet, kas konks sees või väljas. Mootori ja kasti softi ei ole plaanis uuendada, kuna toimib 5+.


prj - 09.04.20 16:34

Tsitaat:
Algselt postitas: audisell
Nii, et kõik, kellel antud probleem, peaks esindus lahendama selle uue softiga 4G0 907 589 G, vana oli E lõpuga. Kuuldavalt uue softiga kasti ja mootori koostöö parem. Andke, siis tagasisidet.


Kõik segamini nagu puder ja kapsad sul.

4G0907589E on pre-facelifit soft. CGQB mootor ilma ADBlue-ta.
Samuti ei saa esindus muuta detaili tootekoodi! ODIS ei lase lihtsalt flashida sul teist numbrit.

Muutuda saab ainult versioon.


audisell - 09.04.20 18:16

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: audisell
Nii, et kõik, kellel antud probleem, peaks esindus lahendama selle uue softiga 4G0 907 589 G, vana oli E lõpuga. Kuuldavalt uue softiga kasti ja mootori koostöö parem. Andke, siis tagasisidet.


Kõik segamini nagu puder ja kapsad sul.

4G0907589E on pre-facelifit soft. CGQB mootor ilma ADBlue-ta.
Samuti ei saa esindus muuta detaili tootekoodi! ODIS ei lase lihtsalt flashida sul teist numbrit.

Muutuda saab ainult versioon.


Sorry, kui külvasin segadust numbritega(ei kontrollinud,mõni oleks nende numbritega veel esindusse jooksnud). Vahendasin informatsiooni, mida lugesin ja arvasin,et sellest on kellegile abi. Hea, et meil on foorumis on selline isik, nagu prj, tänu kellele saab asi selgemaks(see oli ilma irooniata öeldud), ning ei pea kõike uskuma, mida klaasmajas räägitakse. Olen Sind paljudele Soome sõpradele ja tuttavatele soovitanud(tagasiside olnud positiivne). Sõna võiks võtta, ka Tallinna esinduses töötavad isikud(tean, et loevad foorumit),just nende vajalike või mitte vajalike toimingute kohta. Oma autol on ka prj soft. Olin ka mures enne ülevaatusele minekut, kuna mõnipäev tagasi tuli kiri, et tuleks tulla esindusse mootorit parendama, muidu ülevaatust ei läbi. Nüüd ÜV tehtud ja kaks aastat ehk hooletu, kui just keegi hoovi järgi ei tule(mis ei ole üllatav, kui näiteks mingi autoga seotud maks maksmata).


prj - 09.04.20 18:42

Esindusse võib nende numbritega joosta, aga ega esindus ei otsusta, mida tester/diagnostikaprogramm teeb.
Nemad saavad ainult vaadata, kas on uuendust ning selle peale laadida, ongi kõik.

Esinduse diagnostikaprogramm valib ise n.ö. "õige" softi, lõppkasutajal (esindusel) puudub valikuvõimalus.


Rain573 - 09.04.20 22:49

Õnneks või kahjusk on olemas ka ODIS e selline versioon millega saad ise lasta sellise softi mis vaja on. Saad upgrade või siis downgrade teha. Või siis saad korralikult midagi pekki keerata :D


jõuvanker - 10.04.20 07:16

prj, kas sul on olemas stock softi 2016a 200KW Q7 jaoks? Mõtlen softi, millega see tehasest tuli, mitte see heitgaasi aktsioonist tulenevalt uuendatud soft. Hind softivahetuseks?


Amadeus - 10.04.20 14:15

Tsitaat:
Algselt postitas: audi10
Aga kas need diislid on korras masinad, millel küll mingit silmaga nähtavat tahmalonti tagant välja ei tule, kuid igal kiirendamisel foori tagant viskab sellist spetsiifilist keemilist omajagu häirivat haisu tagant välja?!
Päris palju sellist asja viimasel ajal näinud/tundnud.

Lõhnasid ja haisusid on keeruline sõnadesse panna. Korras diisel ajab soojalt sellist äädika või kloori sarnast lõhna. Seda siis töötava katalüsaatoriga. Omajagu häirivaks mina seda lõhna ei pea. Masinad, millel katalüsaator minema löödud ajavad spetsiifilist diisli vingu, mis on tõesti häiriv. Nagu eelpool mainiti, siis väsinud pihustite puhul on ving suurem ja mingi hetk tekib ka valge suits, mis paneb silmad kipitama. Selliseid sõidukeid on linnapildis palju. Töötava katalüsaatoriga bensukas ajab korralikult pähe andes sellist omapärast munahaisu :)


prj - 10.04.20 15:12

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
prj, kas sul on olemas stock softi 2016a 200KW Q7 jaoks? Mõtlen softi, millega see tehasest tuli, mitte see heitgaasi aktsioonist tulenevalt uuendatud soft. Hind softivahetuseks?


Softi kontroll käib ikka softi versiooni ja numbri järgi(!).
Kust ma tean, mis sul seal tehasest oli ja mis üldse versioon/number on.

Võta korrektses kanalis ühendust ning saada autoscan ka.


Rain573 - 12.04.20 13:11

Mul on enamus originaal softe olemas, kes tahab siis Lõuna-Eestis saan nendega aidata.


afp - 13.05.20 16:57

Mina sain igaljuhul oma probleemile ravi, pannes mootorile pre-dieselgate softi peale. Null jõnksu, null kolksu, ainult sujuv sõit.


SPS - 14.05.20 15:46

Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mina sain igaljuhul oma probleemile ravi, pannes mootorile pre-dieselgate softi peale. Null jõnksu, null kolksu, ainult sujuv sõit.


Kui kunagi siit Saksamaalt liikuma Eesti poole saab, siis ilmselt teeb sama. Rõõm kuulda, et on olemas toimiv lahendus.


Kvsk - 15.11.21 17:12

Tsitaat:
Algselt postitas: afp
Mina sain igaljuhul oma probleemile ravi, pannes mootorile pre-dieselgate softi peale. Null jõnksu, null kolksu, ainult sujuv sõit.


Esracingus tegid?


Kvsk - 10.12.21 15:56

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: audisell
Nii, et kõik, kellel antud probleem, peaks esindus lahendama selle uue softiga 4G0 907 589 G, vana oli E lõpuga. Kuuldavalt uue softiga kasti ja mootori koostöö parem. Andke, siis tagasisidet.


Kõik segamini nagu puder ja kapsad sul.

4G0907589E on pre-facelifit soft. CGQB mootor ilma ADBlue-ta.
Samuti ei saa esindus muuta detaili tootekoodi! ODIS ei lase lihtsalt flashida sul teist numbrit.

Muutuda saab ainult versioon.


Kuidas ei saa , tootekood muutub ju peale softi uuendust
https://www.motor-talk.de/forum/softwareversionen-3-0-bitdi-vfl-t6550139.html?page=11

Või ma olen millestki valesti aru saanud?


prj - 10.12.21 18:11

Tsitaat:
Algselt postitas: Kvsk
Või ma olen millestki valesti aru saanud?

Dieselgate 3.0 TDI peal on erand ja muutub tootekoodi keskel number. Tehti see ilmselt selleks, et ei oleks nii lihtne aru saada, mis seal enne peal oli (õnneks mootori juhtploki peal on kirjas) ning selleks, et oleks lihtsam tuvastada, kas on dieselgate update tehtud või mitte teatud mootoritel.
Aga mitte üks täht ei muutu lõpust, vaid keset koodi on muutus. Kastidel part number ei muutu. Ka ühelgi teisel VAG-l ei muutu see kood keskel peale 3.0TDI, sest see on tegelikult grupi poliitika vastane. Kõikidel 2.0-l jms muutub ainult versioon.

Üks täht lõpus erinev on samas alati täiesti teine soft.

Tegelikult kui võtta vastav ODX lahti, siis on sealt näha millele seda peale võib lasta (compatibility check) ning sealt saab ka kenasti eelneva softi numbri kätte.
Aga nagu öeldud, see on ainult 3.0 TDI-l ja ainult Dieselgate puhul.

Minu kommentaar oli siiski asjakohane ning kehtib 99% juhtudest. Ning ka antud juhul, kui väideti, et ainult täht lõpus muutub. Ikka ei muutu küll, vaid kogu kood on teine.


Kvsk - 17.12.21 16:30

Võib olla kusagilt läbi käinud ka see info aga mis seda mootori suuremat klõbinat külmalt põhjustab selle uue softiga ? Ise arvasin , et minu autol ( bitdi 235kw ) on pihustiseibid ära , et külmalt klõbiseb ( imelikult ainult juhi poolt teeb klõbinat) aga esracing ütles , et see normaalne kui kuulasid , täiesti külma mootorit muidugi eksponeerida ei saanud . Aga kui võrrelda sõbra c7 mega mis on 180 kW siis tema autol on 0 klõbinat külmalt käivitamisel.

Softi versiooni enda auto vaadates siis näitab kastil 1009 , kuigi versioon mis 23x6 ga tuleb , peaks olema 1015 ?

Mootori soft
Enne uuendust peaks olema 4G0 907 589 D 0001

Peale uuendust 4G0 907 589 F 0004 ( kuigi tavaliselt 0008)

Arvatavasti esindus neid versioone siis silunud juba?


Kvsk - 17.12.21 18:26

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: Kvsk
Või ma olen millestki valesti aru saanud?

Dieselgate 3.0 TDI peal on erand ja muutub tootekoodi keskel number. Tehti see ilmselt selleks, et ei oleks nii lihtne aru saada, mis seal enne peal oli (õnneks mootori juhtploki peal on kirjas) ning selleks, et oleks lihtsam tuvastada, kas on dieselgate update tehtud või mitte teatud mootoritel.
Aga mitte üks täht ei muutu lõpust, vaid keset koodi on muutus. Kastidel part number ei muutu. Ka ühelgi teisel VAG-l ei muutu see kood keskel peale 3.0TDI, sest see on tegelikult grupi poliitika vastane. Kõikidel 2.0-l jms muutub ainult versioon.

Üks täht lõpus erinev on samas alati täiesti teine soft.

Tegelikult kui võtta vastav ODX lahti, siis on sealt näha millele seda peale võib lasta (compatibility check) ning sealt saab ka kenasti eelneva softi numbri kätte.
Aga nagu öeldud, see on ainult 3.0 TDI-l ja ainult Dieselgate puhul.

Minu kommentaar oli siiski asjakohane ning kehtib 99% juhtudest. Ning ka antud juhul, kui väideti, et ainult täht lõpus muutub. Ikka ei muutu küll, vaid kogu kood on teine.


Pean siiski vaidlema sinule vastu , sest nii palju kui ma nüüd uurinud olen siis facelifti muutub just täht , mitte number keskelt , võib olla pre faceliftil muud moodi


Amadeus - 18.12.21 14:50

Tsitaat:
Algselt postitas: Kvsk
Võib olla kusagilt läbi käinud ka see info aga mis seda mootori suuremat klõbinat külmalt põhjustab selle uue softiga ? Ise arvasin , et minu autol ( bitdi 235kw ) on pihustiseibid ära , et külmalt klõbiseb ( imelikult ainult juhi poolt teeb klõbinat) aga esracing ütles , et see normaalne kui kuulasid , täiesti külma mootorit muidugi eksponeerida ei saanud . Aga kui võrrelda sõbra c7 mega mis on 180 kW siis tema autol on 0 klõbinat külmalt käivitamisel.


180kW ja BiTdi mootorit pole mõtet väga heliliselt võrrelda, nad erinevad. Näiteks erinevad (i-midi) pihustid. Teistsugune ülelaadimine ja väljalase. Erinev surveaste ja kolvikuju. Erinevad plokikaaned (bitdi - kahekambriline jahutus), erinev veepump jpm.
Ka minul on külmalt nõks häälekam ja kapoti all juhi poolt nagu rohkem. Praktikas klõbisevad mõlemad pooled. Kõrvalistuja pool õhufiltri kopsik ja õhuvõtt - see summutab ja peegeldab osa heli alla. Klõbisevad seal siis pihustid.


Kvsk - 18.12.21 16:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Amadeus
Tsitaat:
Algselt postitas: Kvsk
Võib olla kusagilt läbi käinud ka see info aga mis seda mootori suuremat klõbinat külmalt põhjustab selle uue softiga ? Ise arvasin , et minu autol ( bitdi 235kw ) on pihustiseibid ära , et külmalt klõbiseb ( imelikult ainult juhi poolt teeb klõbinat) aga esracing ütles , et see normaalne kui kuulasid , täiesti külma mootorit muidugi eksponeerida ei saanud . Aga kui võrrelda sõbra c7 mega mis on 180 kW siis tema autol on 0 klõbinat külmalt käivitamisel.


180kW ja BiTdi mootorit pole mõtet väga heliliselt võrrelda, nad erinevad. Näiteks erinevad (i-midi) pihustid. Teistsugune ülelaadimine ja väljalase. Erinev surveaste ja kolvikuju. Erinevad plokikaaned (bitdi - kahekambriline jahutus), erinev veepump jpm.
Ka minul on külmalt nõks häälekam ja kapoti all juhi poolt nagu rohkem. Praktikas klõbisevad mõlemad pooled. Kõrvalistuja pool õhufiltri kopsik ja õhuvõtt - see summutab ja peegeldab osa heli alla. Klõbisevad seal siis pihustid.


Harjumatu lihtsalt , esracing ütles ka et normaalne